home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I går kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1326 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #3 The Resurrection Of The Peacocks
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #3 The Resurrection Of The Peacocks  (Læst 3366 gange)
Kimu
Landsholdsspiller

#3 The Resurrection Of The Peacocks
« : 06 Nov 2007, 17:17 »

Hejsa allesammen...

Da Football Manager 08 udkom var jeg hurtigt ude med en blog omkring Gretna FC fra den skotske Premier League. Bloggen og spillet holdte ikke i særlig lang tid da lysten til Football Manager ikke var særlig stor der.

Lysten er nu kommet tilbage, og jeg er klar igen med et nyt hold og en ny blog.

Jeg har denne gang bevæget mig syd for Skotland for at finde en spændende klub i England. Klubben som blev valgt blev den tidligere engelske storklub Leeds United som siden sin store succes i slutning af 90'erne og starten af det nye år tusind i både Premier League og Champions League er gået igennem store økonomiske problem, som nu har kostet klubben direkte nedrykning til League One - den 3. bedste engelske række i England - pga. dårlig økonomi.

Målet med spillet er meget simpelt. At genskabe Leeds United til det storhold som holdet var for ganske få år siden, og vinde Premier League som holdet ikke har gjort siden 1992 og komme i den Champions League finale som holdet var tæt på i 2001.

Jeg håber i vil følge bloggen med stor lyst, og komme med masser af kommentar - både ris og ros.

Enjoy... Cool
« Seneste Redigering: 07 Nov 2007, 22:04 af Kimu » Logged

N17
Manager

Sv: The Resurrection Of The Peacocks
« Svar #1: 06 Nov 2007, 17:18 »

Bliver spændende at følge, og håber ikke du ryger ud i at kører holdet godt frem uden nederlag, men alligevel blive fyret fordi du ikke ligger som boardet vil have!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Niko
Gæst

« Svar #2: 06 Nov 2007, 17:24 »

Bliver helt klart spændende, glæder mig til at se Leeds storme fremad, men det gør de sikkert også med din ledelse. Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #3: 06 Nov 2007, 17:31 »

Bliver spændende at følge, og håber ikke du ryger ud i at kører holdet godt frem uden nederlag, men alligevel blive fyret fordi du ikke ligger som boardet vil have!

Hehe Smiley Det ville være et træls scenarie hvis det skete, men jeg håber nu jeg kan stille dem tilfreds. Men med Ken Bates ved roret, så ved man aldrig hvad der kan ske Smiley

Bliver helt klart spændende, glæder mig til at se Leeds storme fremad, men det gør de sikkert også med din ledelse. Smiley

Takker for den store tillid til mine evner Smiley

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #4: 06 Nov 2007, 17:49 »

Er selv i gang med et Leeds spil, godt nok er jeg nu langt fra League One, men bliver stadig meget spændene at høre om Smiley

Hold godt øje med Johnny Howson, han bliver rigtig god. Han er stadig på mit hold i Premier League.
« Seneste Redigering: 06 Nov 2007, 17:51 af Marchena » Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Dusty78DK
Manager

« Svar #5: 06 Nov 2007, 18:14 »

Hmmmm ... den tittel lyder bekendt, kan bare ikke lige huske hvor jeg har hørt den før ...  Opstemt

Nej, seriøst: Et meget spændende valg for et blog-hold: En klub med potentiale, det økonomiske, som har en enorm betydning samt minuspoint i første sæson. Sådan!!  Thumbs Up

London
Gæst

« Svar #6: 06 Nov 2007, 18:44 »

spændene med et hold i de lavere rækker. overvejer selv en blog om et lavt rangeret hold, men det bliver nok ikke så fedt som jer andres herinde Smiley

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #7: 06 Nov 2007, 18:52 »

Er selv i gang med et Leeds spil, godt nok er jeg nu langt fra League One, men bliver stadig meget spændene at høre om Smiley

Hold godt øje med Johnny Howson, han bliver rigtig god. Han er stadig på mit hold i Premier League.

Tak for tippet med Johnny Howson. Det var rart at vide Smiley

Hmmmm ... den tittel lyder bekendt, kan bare ikke lige huske hvor jeg har hørt den før ... Opstemt

Nej, seriøst: Et meget spændende valg for et blog-hold: En klub med potentiale, det økonomiske, som har en enorm betydning samt minuspoint i første sæson. Sådan!! Thumbs Up

Hehe Smiley Det med titlen havde jeg ikke lige tænkt på, men nu du siger det, så kan jeg godt huske du har en blog af samme navn Smiley

Ja, det er en klub som indeholder en masse gode ting, og en lille udfordring med minuspointen. Også derfor jeg valgte den som et blog hold.

spændene med et hold i de lavere rækker. overvejer selv en blog om et lavt rangeret hold, men det bliver nok ikke så fedt som jer andres herinde Smiley

Skal du ikke tænke på London, det er bare give den gas. Du kan jo altid for hjælp med ting til din blog af folk herinde.

NY UPDATE OM LIDT!

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #8: 06 Nov 2007, 19:02 »

Wise Forlader The Peacocks
Lørdag den 7. juli 2007

Bestyrelsesformand i Leeds United Ken Bates bekræftede i dag på et pressemøde sammen med Dennis Wise, at Dennis Wise med øjeblikkelig virkning stopper som manager for Leeds United efter en enkelt sæson i den engelsk klub.

Dennis Wise

"Jeg er utrolig ked af at skulle forlade Leeds United. Klubben og folk i byen har taget godt imod mig og min familie, selvom jeg har spillet i en rivaliserende klub - Chelsea red. - og vi er faldet rigtig godt til. Jeg kom mig aldrig helt over nedrykning i sidste sæson, og derfor føler jeg også at klubben ikke kan komme videre under min ledelses som manager, og derfor vil jeg heller lade nye kræfter komme til og bygge holdet op forfra i League One. Jeg vil gerne takke både fans og klubben for al deres support til mig som manager for deres elskede klub"

Sådan sagde den forhenværende Leeds United manager Dennis Wise i dag på en pressekonforence da klubben med bestyrelsesformand Ken Bates i fronten offentlig gjorde at Dennis Wise træk sig som manager for klubben.

Dennis Wise overtog ledelses i Leeds United i 2006 efter at tidligere Leeds manager Kevin Blackwells kontrakt udløb. Dennis Wise og Leeds United kæmpede hele 06/07 sæsonen mod at undgå nedrykning fra the Championship af, men da sæson var over Leeds United dømt til nedrykning til League One. Nedrykning til League One som Dennis Wise ikke kunne gøre det meget ved, da rod i Leeds økonomi også påvirkede nedrykningen, har dog gjort at Dennis Wise vil væk fra jobbet som manager i klubben, og overlade jobbet til en anden, så der kan komme frisk og nye kræfter til.

Ken Bates lagde heller ikke skjul på at det var med grædende hjerte at klubben sagde farvel til Dennis Wise som manager i klubben, og at han selv personligt havde gjort en del for at overtale Wise til at blive uden held desværre.

Ken Bates kunne istedet for fortælle at klubben allerede nu var igang med at finde kandidater til at overtage den nye manager post i Leeds. Fans og presse skulle dog nok ikke forvente at Jose Mourinho eller Martin Jol - begge tidligere Premier League manager red. - var navne der skulle blive præsenteret, men at klubben arbejde på at skaffe et velkendt navn i Leeds fansenes øre, og en som havde noget erfaring fra træner jobbet.

The Red
Landsholdsspiller

Sv: #1 The Resurrection Of The Peacocks
« Svar #9: 06 Nov 2007, 19:06 »

Flot update! Glæder mig til at læse mere af denne blog Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #10: 06 Nov 2007, 19:11 »

Rigtig godt skrevet. Jeg glæder mig til at høre (læse) mere fra dig Smiley

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #11: 06 Nov 2007, 20:42 »

Flot update! Glæder mig til at læse mere af denne blog Smiley

Rigtig godt skrevet. Jeg glæder mig til at høre (læse) mere fra dig Smiley

Mange tak skal i begge to have, og det er jeg rigtig glade for at høre at i gør Thumbs Up

NY UPDATE OM LIDT!

freddiem
Førsteholdsspiller

« Svar #12: 06 Nov 2007, 20:49 »

Sådan Wise fyret! Ingen kan alligevel lide ham, udover de der blå fans fra Stamford Bridge. Ellers et rigtig godt klubvalg, det er hvert fald en god udfordring at føre dem tilbage The Premiership.

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #13: 06 Nov 2007, 20:51 »

Jol Overtager The Peacocks
Torsdag den 12. juli 2007

Leeds Uniteds bestyrelsesformand havde i dag indkaldt den engelske presse til pressemøde, da klubben i dag kunne præsentere klubbens nye manager. Og manden der blev præsenteret for den ventende presse var noget af en overraskelse.

I forbindelse med at Dennis Wise for en lille uge siden annoncerede at han træk sig som manager for Leeds United, proklamerede bestyrelsesformand for Leeds United Ken Bates at klubbens fans ikke skulle forvente at se Jose Mourinho eller Martin Jol i spidsen for Leeds i den kommende sæson, men derimod få ansat en mananger som var et velkendt navn i Leeds fansenes øre.

Martin Jol
Derfor tyder meget på at en tidligere spiller med manager erfaring vil blive hentet til klubben, og ansat som manager. Derfor begyndte diverse rygter om tidligere spiller der skulle være ny manager i klubben også flore hurtigt, og den mest oplagte kandidat var uden tvivl den tidligere Leeds spiller Gary McAllister som var topkandidat.

Så den engelske presse var meget forberedt på at det var Gary McAllister som ville blive præsenteret. Men pressen blev gevaldigt overrasket da pressemødet gik i gang.

"God eftermidddag allesammen. Rigtig dejligt at se jer. Jeg kan oplyse jer at vi i dag vil præsentere jer for klubbens nye manager. Vi er rigtig glad for at det er lykkes os at finde ny manager til klubben så hurtigt efter at Dennis Wise tog sin afsked i lørdags. Det er lykkes at få fat i en stor manager kapacitet til klubben. En kapacitet som vi ikke havde regnet med at lokke til klubben. Men det lykkedes os, og vi er 100 procent sikker på at han kan føre klubben til nye højdepunkter i klubbens historie. Mine damer og herre. Byd hjertligst velkommen til hr. Martin Jol!"

Dermed må man sige at Ken Bates har gjort lidt af et scoop i det, det er lykkes ham at hente den tidligere 51 årig Tottenham manager til klubben. En stor manager kapicitet som kan bidrage med en masse erfaring fra mellem og stor klubber fra den bedste hollandske og engelske række.

Martin Jol havde selv følgende kommentar til hvorfor han valgte Leeds United som ny arbejdsgiver:

"Da jeg så at Leeds United stod uden manager tænkte jeg at dette kunne da egetlig være en spændende klub at være i spidsen for. En fantastisk klub med kæmpe potentiale og en fantastisk historie bag sig. Men igen så tænkte jeg at klubben nok ikke var så interesseret i mig da min sidste tid i Tottenham ikke var den store succes, og de nok også var bange for at jeg var for dyr for dem.
Men klubben henvendte sig, og når en klub som Leeds United henvender sig, så siger man ikke bare nej til sådan en klub. Som sagt før så er det en fantastisk klubber med en masse potentiale. Desuden er det også en kæmp udfordring. Vi går efter at vinde ligaen og det er en kæmp udfordring når man fra start har minus 15 point på kontoen, som jeg glæder mig til. Men ellers glæder jeg mig til at blive en del af et hold som vil genopbygge Leeds igen."

Martin Jol officielle debut som Leeds United manager i League One bliver den 11. august når Leeds United møder Hartlepool ude på Victoria Park.

Kimu
Landsholdsspiller

Sv: #2 The Resurrection Of The Peacocks
« Svar #14: 07 Nov 2007, 22:04 »

Transfer Update
Onsdag den 25. juli 2007

Leeds Uniteds nye manager Martin Jol har været en særdeles aktiv herre på transfermarkedet op til den kommende sæson i League One. Hele syv nye spillere er der hentet til den Leeds United, og dermed er det tydligt at se, at klubben satser hårdt på at vinde League One

Leeds Uniteds mål for sæsonen er at vinde League One og rykke op i the Championship. For at det skal lykkes ansatte klubben den tidligere Tottenham manager Martin Jol til at opfylde det mål.

Martin Jol har nu været ved roret i Leeds United i en lille måneds tid, og i den lille måned har han hentet hele syv nye spillere til klubben, for at hold er stærk nok på alle leder og kanter til at vinde League One.

Her vil der nu komme en lille gennem gang af hvilken syv spillere der er kommet til Leeds United. Og vi starter fra en ende af.

Målmænd:

Da Martin Jol overtog managerposten i Leeds United var klubben allerede i besiddelse af en stærk målmand, nemlig Casper Ankergreen fra Danmark. Men klubben manglede desværre en god erstating for Ankergreen hvis han skulle blive skadet. Derfor gik Martin Jol på jagt efter en god erstatning.
Og som et af sine første indkøb i klubben kunne Martin Jol præsentere den 25 årig målmand Ali Al-Habsi som er hentet i den engelske Premier League klub Bolton. Al-Habsi er en super god back up at få til klubben for Ankergreen, og han skal nok kunne give noget konkurrence til hverdagen i om hvem der skal være fast målmand. Ali Al-Habsi var også selv glad for skiftet til den Leeds United, efter at hans karriere var kørt fast hos Bolton, og så meget frem til at få gang i den igen hos Leeds.

Forsvar:

Hele 3 nye spillere til forsvaret har Martin Jol hentet til klubben. Især til position venstreback er der hentet to nye spillere til klubben. Det drejer sig om den 21 årig Andy Taylor som er hentet på en 1 årig lejekontrakt hos Premier League klubben Blackburn og den 21 årig Danny Grainger som er købt hos den skotske Premier League klub Gretna FC for omkring 1.600.000 kr.
Begge spillere er hentet til klubben for at forstærke klubben på venstrebacken, hvor klubben pt. kun har en spiller til, som Martin Jol ikke finde stærk nok i øjeblikket.

Til centerforsvaret er det lykkes Martin Jol at gøre et lille scoop. Det er nemlig lykkes Leeds United at hente den tidligere Juventus spiller og italiensk landsholdspiller Mark Iuliano til klubben. Den 33 årig italiener er uden tvivl i sin karrieres efterår, men han vil uden tvivl være en stor gevinst for Leeds United med hans store rutine. Og så er han stadigvæk utrolig stærk i luften, så mon der ikke vil komme et mål eller to fra ham i løbet af sæsonen.

Midtbanen:

Til midtbanen har Leeds United forstærket sig med den 33 årig ghanesiske fodboldspiller Charles Akonnor, som har en fortid i dansk fodbold, hvor han var en stor profil for holdet AC Horsens på den centrale midtbane. Charles Akonnor er hentet til klubben for at give noget brede på den centrale midtbane hvor Martin Jol ikke har for mange folk at vælge i mellem til.

Angreb:

Til angrebet har Martin Jol hentet to rigtig store profil til. Første mand til angrebet som Leeds fik fat i var den 33 årig tidligere franske landsholdsangriber Steve Marlet. En hurtig angriber og målfarlig angriber som Leeds United nok skal få glæde af ved siden af fyretårnet Tore Andre Flo. Marlet kan dog også bruges på højrekanten, og det kunne måske tænkes at det er det Martin Jol vil bruge den tidligere Fulham spiller til.

Sidste indkøb og det andet nye ansigt der blev hentet til Leeds United var det kroatiske fyrtår Dado Prso, som er mest er kendt for at være en ren målmaskine i sin tid hos Glasgow Rangers. Den målmaskine håber Martin Jol at Prso også vil vise i Leeds. Desuden er Prso også hentet til klubben for at der er en god back up til klubbens targetmand Tore Andre Flo, da Prso er en utrolig stærk herre i luftrummet. Prso er dog skadet, og vil ikke være klar til kamp for Leeds før kickoff på den nye sæson. Dermed går Prso glip af diverse pre season kampe.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010