home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 781 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Blog light - for de dovne
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: Blog light - for de dovne  (Læst 168118 gange)
kasper.rytter
Juniorspiller
**

Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #75: 13 Mar 2008, 15:01 »

BIG FISH FC INTERNAZIONALE
MIN FØRSTE HALVSÆSON I DEN ITALIENSKE STORKLUB

Startopstillingen ser på nuværende tidspunkt således ud - her er Moutinho omdrejningspunktet og kreatøren, mens Maxwell og Stankovic går med frem meget offensivt. Cambiasso trækker lidt tilbage i forhold til Jiménez:

Zlatan Ibrahimovic
João Moutinho
Maxwell     Luís Jiménez     Esteban Cambiasso     Dejan Stankovic

Emiliano Insúa     Cristian Chivu     Walter Samuel     Lassana Diarra
Júlio César

Det ser sgu godt ud må jeg sige. Er det muligt at få et screenshot af startopstillingen? - og evt. de personlige indstillinger for Zlatan, Moutinho og midtbanen?
Har nemlig lidt et problem med, hvordan forholdet er mellem fx langsomt spil tempo og korte afleveringer o. lign :/

Forza Parma

Rossonero
Gæst

« Svar #76: 13 Mar 2008, 15:03 »

Det ser sgu godt ud må jeg sige. Er det muligt at få et screenshot af startopstillingen? - og evt. de personlige indstillinger for Zlatan, Moutinho og midtbanen?
Har nemlig lidt et problem med, hvordan forholdet er mellem fx langsomt spil tempo og korte afleveringer o. lign :/

Langsomt spil passer perfekt med korte afleveringer, mens det hurtige fungerer bedst med direkte afleveringer. Dette kan dog udføres tværs over pladen, men min erfaring er, at det kun fungerer med store hold, mens man med små hold helst skal nøjes med de “normale“ indstillingsmetoder .
« Seneste Redigering: 13 Mar 2008, 15:06 af Rossonero » Logged

Dane
Lilleputspiller
*

« Svar #77: 13 Mar 2008, 17:41 »

Langsomt spil passer perfekt med korte afleveringer, mens det hurtige fungerer bedst med direkte afleveringer. Dette kan dog udføres tværs over pladen, men min erfaring er, at det kun fungerer med store hold, mens man med små hold helst skal nøjes med de “normale“ indstillingsmetoder .

Præcis. I mine øjne kommer det også an på, hvor gode pasningsspillere du har. Hvis du har spillere på holdet med meget høje stats i Passing, så kan du bedre tillade dig at skrue op for tempoet, når du bruger short-passing. Det virker f.eks. glimrende med mit AZ Alkmaar hold, hvor der netop er gode pasningsspillere i form af Schaars, de Zeeuw, Boateng osv.

Men alt i alt hænger det jo også meget godt sammen med dine erfaringer, da man må forvente, at topholdene har bedre pasningsspillere end de små hold.  Wink

kasper.rytter
Juniorspiller
**

« Svar #78: 17 Mar 2008, 15:05 »

OPFØLGNING PÅ MIT SPIL MED LAZIO (se s. 4)
Klub:
S.S. Lazio

Handler
    Ind:
       1.7.2008: Andrea Gasbarroni, Parma, fri transfer
       1.7.2008: Lulinha, Corinthians, 28 mio
       9.8.2008: Luis Jimenez, Ternana, 7 mio
       12.8.2008: Mads Albæk, FC Midtjylland, 8,5 mio
       15.8.2008: Angelo Palombo, Sampdoria, 150 mio
       24.8.2008: Karim Benzema, Lyon, 120 mio
       26.8.2008: Alexis, Valencia, 60 mio
       28.8.2008: Jeremy Toulalan, Lyon, 150 mio
    Ud:
       1.7.2008: Massimo Mutarelli, Napoli, 16 mio
       1.7.2008: Mourad Meghni, Bologna 9 mio
       1.7.2008: Simone Del Nero, Cagliari, 6 mio
       19.7.2008: Gaby Mudingayi, Aston Villa, 100 mio
       18.8.2008: Christian Ledesma, A.C. Milan, 205 mio
       24.8.2008: Riccardo Bonetto, Lyon, 55 mio
       1.1.2009: Goran Pandev, Chelsea, 500 mio
       4.1.2009: Lionel Scaloni, Cagliari, 9 mio
       + Forskellige ungdomsspillere, der ingen fremtid var i iflg. mine coaches

Sæsonen 2008/2009
Anden sæson var tilnærmelsesvis en lang successtime for sidste sæsons toer fra Lazio. Allerede tidligt i sæsonen tegnede der sig et billede af, at mesterskabet ville komme til at stå mellem genrejste Lazio og mægtige Inter. Sæsonen endte da også med, at disse to sad på de to øverste pladser i tabellen. Lazio endte med 92 point og vandt dermed Serie A foran Inter, der fik gummiben i de sidste to runder og derfor sluttede som toer med 88 point. Dermed fik Lazio sagt tak for sidste år, hvor det var netop omvendt mellem Kasper Rytters og Roberto Mancinis tropper. Efter denne fine sæson blev Tommaso Rocchi da også valgt til Årets Hold samt Årets Italienske Spiller, en konkurrence, hvor Angelo Palombo i øvrigt blev nummer 3. Karim Benzema blev kåret til Foreign Player of the Year og endelig blev Kasper Rytter fortjent kåret som Årets Manager.
Modsat sidste år gik Lazio denne gang videre fra det indledende gruppespil i Champions League. Lazio-holdet præsterede over al forventning i kampen om pokalen med de store ører, og nåede så vidt som til finalen mod giganterne fra Real Madrid. I denne kamp måtte de gævt kæmpende Lazio-spillere dog se sig slået af et sublimt spillende Real Madrid-hold, der på dagen virkelig var Galacticos. Lazio blev slået 0:2 på mål af Robinho og Van Nistelrooy på straffespark. Lidt trøst til Biancolesti var der dog, da Kolarov og Carrizo kom på Dream Team.
I Coppa Italia triumferede Lazio for anden sæson i træk, da Juventus, efter at have stået 1:1 i både den ordinære og den forlængede spilletid, blev sendt hjem, da Lazio-veteranen Tommaso Rocchi slog sejren fast med det afgørende mål i straffesparkskonkur rencen.

- Nummer 1 i Serie A
- Vinder af Coppa Italia
- Nummer 2 i Champions League

Startopstillingen ved udgangen af sæsonen                   
                       Rocchi    Benzema

Gasbarroni     Palombo    Toulalan    Behrami

Kolarov      Stendardo     Alexis   De Silvestri

Carrizo       

Spillerne, der er markeret med orange, er de spillere, der har været helt enestående

Alexis: Blev købt i spanske Valencia, hvor han havde svært ved at bide sig fast, for 60 mio, hvilket senere viste sig at være et vaskeægte røverkøb. Alexis har spillet stabilt i midterforsvaret sæsonen igennem og har endda slået den ellers faste starter Cribari af. Desuden har Alexis også slået igennem internationalt med højt niveau i Champions League og følgende tilkæmpet sig en fast plads i startopstillingen på det spanske landshold. Både Real Madrid, Inter og Barcelona har meldt sig på banen som bejlere til stortalentet, men Alexis har netop skrevet under på en ny kontrakt, der løber til 2012 og ser dermed ikke ud til at gå nogen vegne.
Valon Behrami: Schweizeren Behrami har igen i år cementeret sig som en af de bedste højre wings, hvis ikke i hele verden, så i hvert fald i Italien. Dette er ikke mindst på grund af hans lange, driblende raids op af højrekanten, hvortil han ofte krydrer disse med helt fantastiske indlæg til enten Rocchi, Benzema eller indhopperen Makinwa. Dette resulterede i hele 16 assists - flest i Serie A.
Tommaso Rocchi: Nyindkøbet fra Lyon, Benzema har vist sig som en vaskeægte guldfugl for manager Kasper Rytter. I starten af sæsonen sad han som oftest på bænken, da det var Pandev og Rocchi, der dominerede angrebet, men da Pandev smuttede til Chelsea var Benzema ikke sen til at gribe chancen og han formåede at slå Makinwa i kampen om at blive fast starter med legenden og veteranen Rocchi. Sæsonen endte ligeledes med, at han blev klubbens topscorer med 22 ligamål og et ganske pænt gennemsnit på 7,33.

Update på sæson 3 vil komme når denne er færdigspillet. Evt. vil der komme en lille update med fokus på mine sommertransfers samt sæsonen frem til vinterpausen

Forza Parma

DenckerDK
Ynglingespiller

« Svar #79: 20 Mar 2008, 07:50 »

Er der nogen der husker Fremad Amagers storhedstid i 40'erne? nej vel, gør jeg heller ikke, men så lige på klubbens historie inde i spillet at de blev nr 2, 2 gange og en enkelt 3 plads i den bedste danske række i 40'erne, og så var der tiden i slut halvfjers start 80 vil jeg mene, da Arnesen og andre tidligere landsholsspillere huserede på holdet. Det var ting som det jeg er opsat på at få tilbage til klubben så derfor denne "blog".
Har gang i et spil med Amagers stolthed nemlig Fremad Amager. Havde en drøm om at spille dem tilbage i superligaen, men der er langt fra 2.divison øst og op. Første sæson gik fint med en 1.plads. Hentede Theis Rasmussen og Thomas Lundbye på fri transfer og de gjorde det godt, samt indkøbet af Herfølges Nikola Saric som reserve var godt. Oprykning og 1.division i sæson nr 2, skønt for holdet og træneren. Klubbens målsætning var overlevelse. Klubben havde kun 7.5mill i kassen og med et transferbeløb på 2mill og hvor jeg kun kan gi 5250kr i løn om ugen, så er det svært at hente de bedre spillere til klubben, så måtte nøjes med lidt afdankede spillere og dem jeg havde i forvejen. En superflot 6.plads blev det til overraskende nok for alle i klubben. skiftede mellem 5-7 pladsen i de næste 2 sæsoner. Største overraskelser var da jeg hentede 17-årige Morten Thomsen fra Hvidovre den 14/8-2009 for 1.6mill, det højeste beløb jeg har købt en spiller for i tiden i Fremad Amager. De næste 2 sæsoner bliver igen placeringer mellem 5-7 så holder niveauet om en placering i den bedre halvdel.
Sæsonen hedder nu 2011/2012 og Brøndby IF ligger i 1.division sammen med mig, Vejle og Lyngby. I tidligere sæsoner har bl.a. Viborg, FC Nordsjælland og OB ligget i den næstbedste række i Danmark, men de rykkede selvfølgelig direkte op sæsonen efter de røg ned, netop derfor at det ikke blev til nogle bedre placeringer for klubben. Med Brøndby, Vejle og Lyngby i 1.division, ligner det en svær sæson igen, men da det er sidste spilledag ligger jeg overraskende stadig nr.2, 1point foran Vejle på 3.pladsen og skal netop møde Vejle på vejle Stadion, sæsonens kamp bliver det kaldt. Kampen slutter 3-3 efter 2-1 føring til Fremad Amager ved halvegen, 3-1 10 min efter pausen, men de udligner 5 min før tid og dermed spænding resten af kampen. Ren overlevelse for Fremad Amager der med 3-3 beholder 2.pladsen og dermed oprykning til Superligaen. Har sat billeder ind af transfers for hver sæson og klubbens finanser samt triumfen i 2011/2012, håber de virker. Kommer nyt når sæsonen i superligaen starter og forhåbentlig overlevelse.

Og nok den største overraskelse i dansk fodbolds historie

« Seneste Redigering: 20 Mar 2008, 08:34 af DenckerDK » Logged

Football Manager spillene - The Best Manager Games EVER.

Flere point til dansk klubfodbold i europæisk sammenhæng, TAK

DenckerDK
Ynglingespiller

« Svar #80: 20 Mar 2008, 10:24 »

Efter oprykning fik jeg lov til at købe for en hel del flere penge da jeg regnede med at opnå en midter placering i min første sæson i superligaen. Her er de spillere jeg har valgt at investere i. så er hele transferbudgettet osse blevet brugt. har 1mill tilbage at købe for.

-LFC-
Manager

« Svar #81: 21 Mar 2008, 21:23 »

Fantastisk, Fremad Amager er mit lokale hold og det glæder mig at du har ført dem op i SAS Ligaen, vend tilbage når du er blevet mester med dem Opstemt.

kasper.rytter
Juniorspiller
**

« Svar #82: 22 Mar 2008, 11:53 »

Det er godt nok klasse - og uventet - at du har kunnet hente Lokvenc til allerede i 2. sæson!

Forza Parma

DenckerDK
Ynglingespiller

« Svar #83: 22 Mar 2008, 23:26 »

Han var osse en gammel mand da jeg fik ham. Roder rundt på 8.pladsen pt ved vinterpausen.

Tietze
Førsteholdsspiller

« Svar #84: 22 Mar 2008, 23:32 »

Dencker DK, har du solgt Solomon King?

DenckerDK
Ynglingespiller

« Svar #85: 23 Mar 2008, 00:11 »

Dencker DK, har du solgt Solomon King?

nej han er der skam stadig. why?

Toni
Førsteholdsspiller

« Svar #86: 28 Mar 2008, 14:46 »

Når jamen så vil jeg da også smide et indlæg;-D......

Jeg valgt i Vinterferien (i virkeligheden samt spillet) at spille med Måløv. Jeg gik ind i editoren og byttede et 2. divsionens hold ud med Måløv og det er alt jeg har rørt!

I dag ser informationen sådan her ud: Klik Her hvor den før så sådan her ud: Klik Her
Synes selv der er sket en stor fremgang, men der er dog også sket noget undervejs!

Jeg vil lave en kort gennemgang af hver sæson, og nogle indlæg....

Det første kommer lidt senere....

PS. Som det fremgår af SS, er jeg nået til 4. December 2015......

Lang tid siden sidst! Peace

Toni
Førsteholdsspiller

« Svar #87: 28 Mar 2008, 15:06 »

Det bliver ikke så fint, som jeg måske har antydet til....
Men her har i sæson resultaterne, og så skriver jeg senere noget tekst til...

Sæson 1

Sæson 2

Sæson 3

Sæson 4

Sæson 5

Sæson 6

Sæson 7

Sæson 8

Sæson 9

Det eneste jeg har opnået i pokalen er en finalen som er tabt til Brøndby i forlængetspilletid:(

Grunden til at der ikke er kommet nogle titler på bordet, er holdets manglene bredde og/eller at de i forårs sæson ligner et nyt og måske dårligere hold..... Dette er lidt frustrerende men må bare kæmpe vidre..... Det skal nok lykkes!!!

Edit: Har rettet en fejl
« Seneste Redigering: 28 Mar 2008, 15:08 af Toni » Logged

Cencur
Manager

« Svar #88: 28 Mar 2008, 15:14 »

God præstation af Måløv, og mon du ikke snart tager et par titler?

Med de gul-blå briller, så er det dejligt med et par mesterskaber og FCK i første divison Wink

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Toni
Førsteholdsspiller

« Svar #89: 28 Mar 2008, 15:18 »

God præstation af Måløv, og mon du ikke snart tager et par titler?

Med de gul-blå briller, så er det dejligt med et par mesterskaber og FCK i første divison Wink

Ja det håber jeg...

Og da jeg selv er Brøndby fan, var det en fryd at se FCK rykke ned.....

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 15 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010