home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 547 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (PAUSE)The Blues #43 - tidl. Brann, Reading, FCK, Brøndby, Lazio
0 Brugere og 28 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: (PAUSE)The Blues #43 - tidl. Brann, Reading, FCK, Brøndby, Lazio  (Læst 32714 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #10
« Svar #75: 06 Nov 2007, 00:34 »

Følger stadig Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #10
« Svar #76: 06 Nov 2007, 10:36 »


Typisk engelsk
29. juni 2008
Hvis man skulle udtale sig om starten i Enlgand, så ville de fleste sige: Typisk engelsk!

Hvis du tog til England - hvordan ville du så spille? Jeg spørger dig, fordi jeg ikke er i tvivl. En flad 4-4-2 må være vejen frem hos The Royals, og efter træningskampene er jeg ikke i tvivl. Dette er måden vi skal spille på, og det er det vi har typerne til. Hvis vi får det til at fungere, så vinder vi Coca-Cola Championship - det er jeg ikke i tvivl om!

Der er købt ind for fremtiden, men samtidig har vi købt ind for den kommende sæson. Spillere som John Fleck, Nacer Barazite og Astrit Ajdarevic er hentet ind for at styrke os i fremtiden, men de to første er allerede nu en del af førsteholdstruppen, og kan forvente, at få en del kampe i den kommende sæson.

Neil Kilkenny og Bonaventoure Kalou er hentet ind for at forstærke os allerede i den kommende sæson, hvor vi som skrevet så mange gange før - SKAL rykke op! Det er simpelthen en nødvendighed for en klub som vores.

Træningskampene

2-0 Yeovil
9-0 Craigroyston
3-0 Tamworth
4-0 Walsall
7-0 Hereford
3-0 Millwall
Seks træningskampe har vi fået spillet, og jeg må sige, at jeg er imponeret over det niveau drengene viser. Hvordan de er rykket ned sidste år, det ved jeg virkelig ikke. Spillere som Kevin Doyle, Leroy Lita, Liam Rosenior, Nicky Shorey og ikke mindst Dinijar Bilyaletdinov er alle spillere der vil kunne begå sig på de fleste hold i Premier League, også topholdene. Og de har alle sammen leveret varen i træningskampene.

Vi startede ud mod Yeovil Town, hvor det på udebane blev til en sejr på 2-0 efter en kamp, hvor hjemmeholdet ikke kom frem til nogle chancer, mens vi i den anden ende skabte tretten. Vores mål blev scoret af angebsduoen Leroy Lita og Kevin Doyle.

Herefter stod den på træningskamp i Edinburgh, hvor Craigdoyston tog imod, og det blev en udklassering af modstanderne, da vi kunne rejse hjem med en sejr på hele 9-0. Sejren i sig selv var ikke overraskende, men det var resultatet og måden det skete på. Otte forskellige spillere delte målene, og kun angrebsreserve Shane Long scorede to gange.

På Lamb Ground i Tamworth tog hjemmeholdet imod i hvad der blev til endnu en sejr. Denne gang på 3-0 efter endnu en kamp vi dominerede. Angrebsduoen slog igen til, men først efter Khalifa Cissé havde sendt os i front efter tre minutter.

Lita scorede dobbelt, og Doyle en enkelt i vores 4-0 sejr på udebane mod Walsall. Kampens sidste mål var et selvmål af Walsall forsvareren Scott Dann. Det var endnu engang en kamp, hvor vi sad på det hele, og sejren var ikke et mål for stor.

Endnu en storsejr kom på cvét, da Hereford United blev besejret med hele 7-0. Vores angrebses Leroy Lita scorede hele fire gange, mens Kevin Doyle måtte nøjes med to kasser. Kampens sidste mål blev sat ind af nyindkøbet Bonaventure Kalou, der spillede en flot kamp.

Vores sidste træningskamp skulle stå på New Den, hvor løverne fra Millwall tog imod, og vi kom foran allerede efter fem minutter, da de nykårede anfører Liam Rosenior sendte bolden i kassen. Lita øgede inden Kevin Doyle scorede kampens sidste mål til 3-0. En flot sejr, der rundede en gang gode træningskampe af.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

philipo
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #11
« Svar #77: 06 Nov 2007, 10:40 »

Feeedt Smiley Godt valg af klub Smiley spændende.
Logged

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #11
« Svar #78: 06 Nov 2007, 10:42 »

det første indlæg med trup osv. er nu opdateret til Reading

Truppen, indkøb, målsætning
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #11
« Svar #79: 06 Nov 2007, 10:49 »

Et rigtig godt indkøb af Bonaventure Kalou, han bliver spændende at følge, når det går løs.
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #11
« Svar #80: 06 Nov 2007, 10:56 »

Det ser spændende ud Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #11
« Svar #81: 06 Nov 2007, 15:42 »


Fremragende Fleck
24. august 2008
Bare 16 år gammel, men alligevel har John Fleck formået at spille sig ind i startopstillingen hos Reading FC – senest blev det til 67 minutter i 4-0 sejren hjemme over Sunderland

John Fleck – et navn som de fleste ikke rigtig kendte til, men det er der så sandelig lavet om på efter den 16-årige skotte er skiftet til Reading Football Club.

Den unge offensiv spiller er ydmygheden selv, når man spørger ham om hans forløbige succes i Reading Football Club.
”Jeg er meget overrasket over, at jeg allerede nu har fået chancen. Og jeg er meget glad for, at John Petersen mener at jeg har grebet den godt nok til at forblive i startopstillingen.”

Flere eksperter inden for fodbold kunne godt se talentet hos den unge spiller, men rystede alligevel på hovedet, da den nye Reading træner brugte godt £5.000.000 på at købe ham fri af hans kontrakt i Glasgow Rangers.

Én af kritikerne var Dundee manager Gary McAllister, der også er noget overrasket over den unge knægt udvikling.
”Jeg synes det var rigtig mange penge som Reading gav for Fleck, og derfor rystede jeg på hovedet. At give omkring £5.000.000 for en bare 16-årig spiller er efter min mening helt hen i vejret, selvom jeg da godt kunne se at han var et stort talent.
Men nu må det jo så siges, at være John Petersen(Reading manager), der kan grine af os andre. Han har set rigtigt, og det må man bare give ham.”


I Readings seneste kamp spillede John Fleck 67 minutter inden en mindre skade tvang ham af banen, men da havde han flere gange drevet Sunderland forsvaret til vanvid, og været med til at skabe en 4-0 føring til hjemmeholdet. En flot kamp af den unge mand.

”Jeg var meget stolt over min indsats mod Sunderland, som jeg mener var én af de bedste kampe jeg har spillet i de fem jeg har fået. Men samtidig var jeg da lidt ked af at skulle gå ud, da vi førte 4-0. Det var dog en stor oplevelse at blive klappet ud af et helt stadion.”

Det lader ikke til der er noget der kan stoppe den unge knægt, men i fodbold kan det hurtigt gå den anden vej, og det er Flecks træner John Petersen også godt klar over.

”Han er kun 16 år, og skal have lov til at lave fejl. Alle laver fejl, selv de mest rutineret. Derfor skal vi – trænere og fans – også sørge for at bakke ham op når han møder modgang, for det vil han uden tvivl komme til. Lige nu kører det dog for ham og holdet, og derfor er alle selvfølgelig glade. Men det kan hurtigt vende.”

Reading ligger øjeblikket på en fjerdeplads i Coca-Cola Championship med 12 point for fem kampe, men med kun ét point op til de tre øverste, og med en kamp mindre. Så det lover godt for The Royals.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #12
« Svar #82: 06 Nov 2007, 16:18 »

Up - ja ved det godt, men blev lige nødt til det Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DelPiero1
Gæst
 
Sv: The Royals - A new beginning #12
« Svar #83: 06 Nov 2007, 17:54 »

Screen af fleck?
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #12
« Svar #84: 06 Nov 2007, 17:57 »

Screen af fleck?

kommer når jeg åbner spillet igen Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: The Royals - A new beginning #12
« Svar #85: 06 Nov 2007, 19:13 »

Hejsa JS...

Først og fremmest tillykke med det nye job hos Reading. Bliver rigtig spændende følge dit eventyr i det engelske.

Det tegner dog til at blive en rigtig god sæson i spidsen for the Royals set ud fra pre season kampene med Reading. Holdet virker tændt især offensiven som banker mål ind.

Spændende med John Fleck. Spændende om han kan holde dampen oppe...
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #12
« Svar #86: 06 Nov 2007, 21:24 »


Leroy Lita
Portræt af en målscore

2. december 2008
Reading Football Club er godt på vej mod oprykning til Premier League, og det ikke mindst takket være holdets angriber Leroy Lita.

Glæden er stor i Reading – holdet ligger til oprykning, og spillet kører godt for de blå/hvid stribet drenge, der i sæsonens første tyve ligakampe kun er gået fra banen én gang som taber. Fjorten gange har holdet vundet, og det med en status som det mest scorende hold i Coca-Cola Championship.

Titlen som det mest scorende hold er ikke mindst pga. holdets 23-årige frontangriber Leroy Lita, der har banket kasser ind på stribe. 25 gange har han fået modstandernes netmasker til at blafre, og det i kun 21 kampe, hvoraf de fire har været som indskifter. En flot statistik fra et stort talent.

De mange mål har også gjort flere større klubber interesseret i angriberen, men indtil videre har Reading FC afvist alle tilnærmelser, hvilket har gjort Leroy Lita en smule utilfreds. Angriberen vil meget gerne spille i Premier League, men Reading er sikre på, at han kommer til det med dem næste år.

Litas træner siger.
”Jeg er på ingen måde i tvivl om, at vi i Reading spiller i Premier League næste år. Derfor vil jeg heller ikke sælge Lita. Hvis vi skal opfylde vores mål om oprykning, så har vi brug for ham, og samtidig har vi brug for ham, når vi er tilbage i Premier League. Det bliver en svær første sæson der, men jeg er sikker på, at vi på sigt vil stabiliserer os, og langsomt bygge os op til at blive en toneangivende hold i Premier League. Vi har talentet i truppen til dette!”

Selvom klubben har afvist at Lita får lov at skifte, og dette har gjort ham en smule utilfreds, så har angriberen på ingen måde sænket tempoet i at banke kasser ind. Senest blev det til en enkelt pind i 3-0 sejren hjemme over Coventry.

Med den flotte sæson i hovedet, så lad os gå lidt tilbage og se på Leroy Litas start på karrieren.

Leroy Lita er født d. 28. december 1984 i Congo, hvorfra han tog med sine forældre til England, og startede sin ungdomskarriere i London klubben Chelsea FC. Her blev han opdaget af Bristol City scout Roger Barton, der hurtigt sikrede Bristol klubben kontrakt med den bare atten årige Lita.

Daværende træner Danny Wilson var dog ikke vild efter at bruge Lita, så det var først da Brian Tinnion tog over før sæsonen 2004/05 at Lita virkelig slog igennem som førsteholdsspiller i Bristol City, og man må sige han gjorde det med bravour. 29 mål i den sæson blev det til.

Den 13. juli 2005 kom skiftet til Reading Football Club så på plads, til stor skuffelse for Bristol Citys fans, men samtidig forstod de, at lysten til at komme til at spille i Championship var stor for Lita, men at miste en spiller af hans kaliber er aldrig sjovt. Samtidig vidste man dog i Bristol, at hvis man havde holdt fast i Lita, så kunne man have mistet ham for en transfersum, der ville blive fastsat af fodboldorganisation en, da han kun havde ét år tilbage af sin kontrakt.

I januar 2006, nærmere betegnet d. 17, viste Leroy Lita for alvor sit potentiale, da han sammen med Reading i tredje runde af FA Cuppen sendte Wigan ud – blandt andet på et hattrick af netop Lita.

Desværre for Reading og Lita, så endte hans sæson kort derefter, da han brækkede sin ankel, men der var alligevel stor jubel – både hos Lita og klubben – da det alligevel lykkedes for holdet at sikre sig oprykning til Premier League.

Men trods en god start i Premier League for Lita, hvor han scorede sejrsmålet i sæsonens første kamp mod Middlesbrough, så mistede han efter noget tid uden mål sin plads i startopstillingen til stor skuffelse for angriberen selv. Den kedelig periode blev dog afsluttet, da han scorede på udebane mod Chelsea, og derefter sendte ti mål i kassen i bare tolv kampe.

Det hele blev dog bradt afbrudt, da han d. 30. august 2006 blev arresteret af politiet for angiveligt at have forsaget stor kropslig skade på en person i Bristol d. 27. august 2006, men den 18. september 2006 blev alle anklager droppet, og politiet informerede om, at der ikke ville ske mere i sagen.

Kort før sæsonstart 2007 blev Leroy skadet en måned efter at have forstrukket en muskel i benet, da han vågnede!

I den sæson blev det til 11 mål i 28 kampe, en statistik han altså har væsentlig forbedret i år.

Og angriberen er klar til flere mål.
“You have still to see the best of Leroy Lita”.





Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #13
« Svar #87: 06 Nov 2007, 21:31 »

Super Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #13
« Svar #88: 06 Nov 2007, 21:37 »

lækker update.. GO Royals & Lita..
Logged

- Veni, vidi, vici -

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Royals - A new beginning #13
« Svar #89: 07 Nov 2007, 11:48 »


FA Cup tredje runde
David vs Goliath – Reading vs Liverpool

3. januar 2009
Det var regnet som David mod Goliath, da Liverpool i dag tog på besøg på The Madjeski Stadium, hvor Reading tog imod.

Frygten for et stort nederlag lurede hos de fleste, da Reading i dag tog imod mægtige Liverpool FC. Holdet fra Anfield var inden dagens kamp placeret som nummer tre i Premier League, og med spillere som Carragher, Gerrard, Xabi Alonso og Torres, så var det uden tvivl et frygtindgydende hold der ventede hjemmeholdet.

Et frygtindgydende hold – specielt efter, at Reading på City of Manchester Stadium blev udklasseret med 6-1 af Manchester City, der ligger hele ni pladser under netop Liverpool. Derfor var forventningerne heller ikke store i Reading.

Det viste sig dog hurtigt, at spillerne fra Reading havde noget at revanchere, de ville bevise, at det var en fejl mod Manchester City – holdet er klar til Premier League.

Fra start satte hjemmeholdet sig på kampen, og gennem de første fem minutter skabte hjemmeholdet en masse chancer, men ind bag Scott Carson ville bolden ikke. Carson havde slået Reina af til dagens kamp.

Efter ti minutter kom så det fortjente føringsmål, da Neil Kilkenny opfangede en returbold fra Carson efter en god afslutning af Bonaventure Kalou. En fortjent føring set på de første ti minutter.

Hjemmeholdet fortsatte med dirigentstokken, og lod ikke Liverpools stærke midtbane med Xabi Alonso og Steven Gerrard komme til. Desværre, så kunne Reading stadig ikke få bolden ind bag Carson, der indtil videre havde stået en upåklagelig kamp.

Med fem minutter tilbage af første halvleg, så kom en forløsende scoring for hjemmeholdet. 2-0 blev det, da Khalifa Cissé kom højest på et hjørnespark fra Bonaventure Kalou. Helt fortjent at hjemmeholdet på dette tidspunkt kom i front med 2-0. Denne stilling holdt til pausen.

Straks fra anden halvlegs start kom udeholdet bedre med, og begyndte at vise lidt af grunden til, at holdet ligger i toppen af Premier League. Bare otte minutter inden i anden halvleg fik Liverpool reduceret, da Steven Gerrard kanonerede bolden ind fra 25 meter afstand uden chance for Marcus Hahnemann i Reading målet. Nu var frygten stor i Reading for, at hjemmeholdet ville knække.

Men bare to minutter efter Gerrards reducering, så blev der stor jubel på The Madjeski Stadium, da debutanten Gustavo Oberman kom højere end Carson på et indlæg fra Kalou, der spillede forrygende. 3-1 – en forrygende fodboldkamp.

Elleve minutter efter hjemmeholdet var kommet foran med 3-1, så blev det også 4-1, da Oberman blev nedlagt i feltet. Straffesparket blev eksekveret af Kalou, der sikkert omsatte chancen. Nu tydede alt på Reading sejr.

Men hjemmeholdet var ikke færdige endnu, og holdets topscorer kunne lukke kampen efter niogtres minutter med sin scoring til 5-1. Kampens sidste scoring.

Da de halvfems minutter var gået var der vantro i Reading – havde holdet virkelig sendt Liverpool ud med 5-1! Stor jubel indfandt sig dog hurtigt, og der var stor glæde i Reading, hvor der formentlig stadig festes ovenpå den overraskende sejr.

Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010