Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 20:35:42
Broen13
Football M...
fm25
I går
kl. 09:41:44
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 960 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
Le Aquile. Ferie en måned
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
Forfatter
Emne: Le Aquile. Ferie en måned (Læst 12165 gange)
GudenEricsson
Gæst
Sv: #10 Le Aquile
«
Svar #60:
11 Nov 2007, 15:24 »
Opsummering af 2007/2008
Igen må i undskylde at der er gået et par dage siden jeg skrev sidst, der har været meget pres på, mht. Lektier og job. Men nu får i en update. Efter denne update går jeg over til at lave små korte opdateringer. Grunden til at jeg vælger at lave en opsummering af de sidste halvdel af sæsonen, er at jeg, som sagt har spillet sæsonen. Denne vil give et overblik af sæsonen 2007/2008.
Uefa Cuppen:
Desværre røg vi ud af Uefa Cuppen efter samlet nederlag mod Galatasaray i 8. dels finalen. Vi havde runden før sejret mod Villarreal – først vandt vi 1-0 i Spanien – efter fik vi 2-2 hjemme. Vi mødte Galatasaray, hvor vi igen vandt 1-0 på udebane. Hjemme tabte vi så 1-3 – ude af Uefa Cuppen, men vi kom stadig længere end bestyrelsen forventede – jeg ville dog gerne komme mindst til semifinalen.
Serie A
Efter et skidt efterår blomstrede vi virkelig op i foråret! Samtidig med at vi fik point på kontoen, mistede vores rivaler samtidig vigtige point. Inden sidste runde lå vi nr. 3 med 62 point, med 9 point til 3. pladsen. Vi kunne dog stadig nå at slutte som nr. 5, da der var to point mellem os og Palermo. Hvis vi vandt den sidste kamp ude mod Atalanta kunne vi sikre os 4. pladsen. Det gjorde vi, 3-1 lød sejren på; to mål af Elmander og et enkelt af Rocchi.
Vi sluttede som nr 4 i ligaen
Således sluttede stillingen i
Serie A
. Inter vandt ligaen overlegent, de vandt også Champions League 1-0 mod Valencia.
Coppa Italia:
Som sagt røg jeg ud af turneringen allerede i kvartfinalen, mod Udinese efter en dramatisk straffesparkskonkur
rence, som desværre ikke gik til vores fordel. Bestyrelsen blev meget skuffede, da pokalen i følge dem er næsten ligeså vigtig, som Serie A. Vores rival Roma vandt turneringen mod Milan 2-1 .
Opsummering set over alle turneringer:
Jeg er tilfreds med sæsonen - vi kom på 4. pladsen i Serie A, kom til 8. delsfinalen i Uefa Cuppen og røg ud i kvartfinalen i pokalen. skidt med pokalen men godt spil i ligaen og ude i Europa, som bestyrelsen og fansene er meget tilfredse med.
Rocchi blev topscorer
Truppen
efter sæsonen. Vores topscorer blev som forventet Rocchi med 30 mål. Han blev også min årets spiller, da han scorede nogle vigtige mål for os. Det ser ud til at vi ikke scorede særlig mange mål, men Pandev stod størstedelen af dem i efteråret - Pandev blev solgt til Arsenal i vinterpausen.
Positivt:
For det første var foråret fantastisk – vi spillede meget stabilt. Ligaens resultat var godt – samt ude i Europa klarede vi det over alt forventning.
De positive spiller optrædener efter min første sæson, som træner for Rom klubben SS Lazio, var følgende spillere:
Rocchi, Kiraly, Ledesma, Pandev, Van Der Vaart, Elmander, Kolarov
og
Stendardo
.
Rocchi
har jeg været inde på – han var en god oplevelse pga. hans mange og vigtige scoringer.
Kiraly
har været en god lappeløsning på målet, men bliver alligevel erstattet af danske Schmeichel, som starter når vinduet åbner.
Ledesma
var vores nøglespiller de gange han var på banen – han blev jo skadet i tre måneder.
Pandev
, som nu spiller i Arsenal, var meget god i efteråret, og en vigtig faktor til at vi ikke lå længere nede i tabellen.
Van Der Vaart
blev købt i vinter transfervinduet, har levet op til forventningerne – han har lavet mange mål og assist – Rocchi kan takke ham for mange mål givende afleveringer. En anden spiller der blev købt i vinter vinduet er
Joahan Elmander
, som har vist gode takter for sin målnæse. Han skabte også god plads til vores hurtige topscorer, Rocchi.
Kolarov
, min venstre back på 22 år, har jeg valgt, fordi at han har slået vores anfører af holdet. Det skal siges at Zauri – vores venstre back og anfører, har været skadet i mange måneder.
Stendardo
har været meget solid i vores centrale forsvar.
Negativt:
Af negative ting må december toppe listen – hvis i har læst mine seneste updates vil i vide hvorfor! En anden ting er Coppa Italia indsatsen. Af spillere er det:
Makinwa, Ribéry
og
Palombo
.
Makinwa
gjorde sig hurtigt upopulær hos mig, da han i starten af sæsonen kritiserede mig, fordi jeg solgte en spiller. Efterfølgende ville han på transferlisten. Jeg er meget skuffet over hans indstilling. Han blev solgt til Sampdoria – et skifte der træder igennem til sommer.
Ribéry
, har fået en meget skidt start i sin nye klub. Han har virkelig ikke levet op til de kæmpestore forventninger der var til ham. Jeg tror og håber det bare er start vanskeligheder, for ellers er det noget af et fejlkøb – 245 mio. måtte jeg give for den franske landsholdspiller. Jeg vil ikke sige
Palombo
har været et fejlkøb han har bare ikke levet op til prisen. Han har spillet en del i forsvaret – måske derfor han har fået så ringe karakterer.
Den franske stjerne har fået en svær start i Lazio
«
Seneste Redigering: 11 Nov 2007, 15:27 af GudenEricsson
»
TBM_DK
Førsteholdsspiller
«
Svar #61:
11 Nov 2007, 15:48 »
Fed update... Jeg glæder mig til den nye sæson
De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!
GudenEricsson
Gæst
«
Svar #62:
11 Nov 2007, 18:27 »
Pressemøde
I dag den 1. juni 2008 har bestyrelsen og jeg valgt at holde et pressemøde, da vi siger farvel til fire spillere og goddag til én ny spiller. Der er også en overraskelse til dagens pressemøde, den får i senere. Den nye spiller, som de fleste nok har regnet ud – Kasper Schmeichel. Jeg skal gerne være den første til at sige, at jeg meget glad for at vi får ham til Lazio, især når vi har fået ham gratis. Jeg er sikker på, at han kan spille godt for os. Han skal være førstevalget på målmandsposten. En af de fire spillere vi siger farvel til er Angriberen Markinwa, der allerede efter 55 dage i min karriere blev sur på mig, fordi jeg ifølge ham var ligeglad med hans mening. Det er dejligt at vi har fået solgt problembarnet, da han har skabt splid i truppen. Transfersummen var på 60 millioner kroner. Tre af mine spilleres kontrakter har jeg valgt ikke at forlænge, det drejer sig om Igli Tare, Marco Ballotta og Siviglia. De blev simpelthen for gamle og var ikke med i truppen længere – henholdsvis 34, 44 og 33 år. Tare er angriber, Ballotta kepper, og Siviglia forsvarsspiller.
Jeg regner med at købe en angriber i dette transfervindue, da vi kun har Elmander og Rocci, som er kvalificerede til mit hold. Der er også rygter om endnu et salg i Lazio, det får i se i næste update om der er hold i rygtet.
Ballottas kontrakt ikke forlænget
Overraskelsen:
Bestyrelsen har overrasket mig, da de i dag valgte at tilbyde mig en ny kontrakt – min nuværende kontrakt udløber 2009 den 30. juni. De har tilbudt mig en 2 årig kontrakt, der udløber samme dato som min nuværende, bare år 2010. Jeg er meget glad for at være i Lazio, så jeg takker selvfølgelig ”ja” lønnen er 2,1 millioner pr. måned.
GudenEricsson
Gæst
«
Svar #63:
11 Nov 2007, 18:28 »
Citat af: TBM_DK 11 Nov 2007, 15:48
Fed update... Jeg glæder mig til den nye sæson
Takker for kommentaren
The Red
Landsholdsspiller
Sv: #11 Le Aquile
«
Svar #64:
11 Nov 2007, 18:43 »
Fed update
God hyrer du får
AaB - Liverpool
Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion
GudenEricsson
Gæst
«
Svar #65:
11 Nov 2007, 19:00 »
aargh så go' er den ik. Du skal huske på at det er om måneden
GudenEricsson
Gæst
«
Svar #66:
11 Nov 2007, 19:40 »
EM
Europamesterskabet blev vundet af Spanien. Et Em som Danmark desværre ikke kom med til, i stedet kom Spanien og Sverige, som udtog vores boksspiller Elmander, der i øvrigt blev kåret som Serie A’s bedste indkøb. Han var ikke den eneste der blev udtaget til EM – Frank Ribéry og Van Der Vaart skulle kæmpe for deres nationalitet – fransk og hollandsk. Det blev ikke den store succes for de tre hold; Sverige, Holland og Frankrig. De to førstnævnte kom videre fra deres respektive puljer, men røg ud i kvartfinalen. Frankrig tabte i semifinalen i den forlængede spilletid mod Portugal, der senere tabte finalen til Spanien 1-2.
GudenEricsson
Gæst
Sv: #13 Le Aquile (pressemøde)
«
Svar #67:
12 Nov 2007, 16:20 »
Pressemøde!
20. juni 2008
Der var pressemøde i Rom i dag. Det handlede om to spillere. En af dem var Palombo, han skifter med øjeblikkelig virkning til Man Utd. 150 millioner bød de – det syntes jeg var for godt til at afslå. Nu har jeg så 197 mio tilbage til at købe spillere. Det er et pænt beløb, jeg skal have en angriber eller bare en klassespiller – det blev det så, altså med klassespilleren. Det nye indkøb blev scoutet i Zaragoza, der ligger i Spanien. Spilleren er
Pablo Aimar
. Den driblestærke kreatør kan spille venstre- og centermidtbane, han er dog bedst på den offensive midt. Jeg regner med at han skal trænes til at spille venstre fløj, så vil jeg rykke Ribéry ud på højrefløjen. Beløbet for Aimar var 5 millioner kr. flere, end summen fra Palombos salg. Der har været tilfredse miner at spore hos fansene, efter jeg har smidt penge efter den argentinske stjerne. Blandt andet er trøjesalget steget. Jeg glæder mig til at se Aimar i aktion. Den første kamp han kan komme til at spille er om 5 dage, den 25. juni i semifinalen i en venskabsturnering, hvor holdet i semifinalen er Bayern. De to andre hold i turneringen, er franske Bordeaux og de hollandske mestre Ajax.
Aimar blev præstenteret i Lazio i dag
Niko
Gæst
«
Svar #68:
12 Nov 2007, 16:28 »
Klasse indkøb!
The Red
Landsholdsspiller
«
Svar #69:
12 Nov 2007, 17:11 »
Klasse indkøb som Cesc siger, dog syntes jeg det ville være en fejl at bruge ham ude i venstre, har haft ham i et spil med Napoli på den centrale offensive midt, 11 mål 14 assist og 7 MoM siger vist det hele, han var alt afgørende!
AaB - Liverpool
Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion
GudenEricsson
Gæst
«
Svar #70:
12 Nov 2007, 18:07 »
Citat af: Cesc 12 Nov 2007, 16:28
Klasse indkøb!
Citat af: Gerrarden 12 Nov 2007, 17:11
Klasse indkøb som Cesc siger, dog syntes jeg det ville være en fejl at bruge ham ude i venstre, har haft ham i et spil med Napoli på den centrale offensive midt, 11 mål 14 assist og 7 MoM siger vist det hele, han var alt afgørende!
Tak for kommentarene!
Overvejer stadig hvor han skal spille, har et luksusproblem på midtbanen
JKJ
Gæst
«
Svar #71:
12 Nov 2007, 18:16 »
Citat af: GudenEricsson 12 Nov 2007, 18:07
Tak for kommentarene!
Overvejer stadig hvor han skal spille, har et luksusproblem på midtbanen
Netop, og det ser dermed ud til at du imo ikke har overvejet hvad du mangler men bare har købt ind for at købe ind, du kunne da have købt et stor spiller direkte til venstrekanten istedet for...
Han er en kanon spiller men må indrømme jeg ikke synes det er et godt køb når du faktisk ikke rigtig ved hvad du skal bruge ham til...
GudenEricsson
Gæst
Sv: #1 Le Aquile (pressemøde og kampe)
«
Svar #72:
14 Nov 2007, 21:45 »
Endnu et salg i Lazio
Det gælder stjernen Ledesma, han blev solgt for 170 millioner kroner, og da vi som sagt har mange midtbanespillere, har jeg valgt at sælge en af de bærende kræfter. Ledesma der spillede 23 kampe og scorede 5 mål – samt lagde op til 7 mål i sidste sæson. Ledesma der havde spillet 2 sæsoner i Lazio, før han skiftede til rivalen fra Inter. Jeg regner med at Aimar kan gå direkte ind på den centrale midtbane med lidt mere offensiv indstilling end Van Der Vaart, der er tiltænkt den anden plads. Efter salget har bestyrelsen valgt at
hæve mit transferbuget
. Det giver mig god mulighed til at købe forsvarsspiller, som vi har brug for ifølge min assistenttræner. Andre salg bliver der nok ikke i dette transfervindue, med mindre at der kommer et bud jeg ikke kan afslå.
Kampe
Træningsturneringen vi skulle have spillet, blev aflyst pga. Bayern skulle spille kamp i Bundesligaen. I stedet valgte jeg at arrangere nogle venskabskampe, da vi ikke havde andre kampe end den turnering. Den første kamp vi spillede var mod Reggina der også spiller i Serie A. Vi vandt sikkert 5-1 i en kamp vi dominerede. Målscorerne var Van Der Vaart, Rocchi og svenske Elmander, men ham der overskyggede de andre var uden tvivl nyindkøbte Pablo Aimar. Han scorede 2 mål, dermed blev han man of the mach. En anden glædelig nyhed i kampen var, at Frank Ribéry – en meget udskældt herre, spillede godt, han lavede 2 assist. Den anden kamp var mod Mantova, der sluttede nr. 10 i Serie B sidste sæson. Der var sparet nogle spillere blandt andet Van Der Vaart, Ribéry, Zauri og Felipe. Jeg ved ikke om det var de spilleres manglende tilstedeværelse, der gjorde at vi tabte. Jeg ved bare at forventningen at vi skulle vinde stort, ikke blev løst. Vi tabte 4-2 vores målscorer var Elmander og Mauri. Et skidt resultat, i en tæt kamp – heldivis var det ”kun” en træningskamp, der ikke var vigtig point på spil, men der er bekymring at spore hos mig, da denne kamp skulle vindes. Næste gang mine spillere skal i aktion, vil det blive den 12. august mod Apollon L, der kommer fra Cypern. Det er i Champions League 3. kval, runde.
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: #14 Le Aquile (pressemøde og kampe)
«
Svar #73:
14 Nov 2007, 22:07 »
Igen en dejlig update. Jeg håber minimanden Aimar gør det godt
De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!
GudenEricsson
Gæst
Sv: #14 Le Aquile (pressemøde og kampe)
«
Svar #74:
17 Nov 2007, 18:05 »
Sæsonstart 08 – Juve ude!
Der var lagt op til en intens kamp, da Lazio skulle spille mod rivalerne, Juventus. Lazio havde ugen inden spillet mod Apollon L i Roma. En kamp i 3. runde Champions Lrague. En kamp vi spillede godt i – skabte mange chancer, men vi vandt kun
1-0
. vores eneste scoring faldt efter 49 minutter, da johan Elmander opfangede en god frispilning af Rochhi, Elmander var helt alene med keeperen og sendte bolden højt op i hjørnet.
Kampen mod Juventus blev til en afklapsning
for vores hold. Kampen blev en skidt debut for vores nyindkøb
Tal Ben-Haim
, købt i Chelsea for kun 34 millioner. Vi tabte kampen
0-3
. Vi havde mest af bolden, men vores frontløbere var bare ikke skarpe nok i de afgørende situationer. De scorede så også på 3 langskud – to af Trezeguet og et enkelt af Del Piero. Vores nye forsvarsspiller er købt som backup, og 34 millioner var ikke meget Chelsea ville have for ham. Han fik karakteren 5, måske derfor han blev solgt så billigt? Jeg tror godt han kan presse Sendardo og Filipe, der er vores normale centerforsvare. En skidt sæsonstart alligevel tror jeg vi kan få en god sæson. Næste kamp er returmødet mod Apollon L
Tal Ben-Haim købt fra Chesea - 34 mio. kr.
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »