home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I går kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 969 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Le Aquile. Ferie en måned
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Le Aquile. Ferie en måned  (Læst 12175 gange)
GudenEricsson
Gæst

Le Aquile. Ferie en måned
« : 30 Okt 2007, 13:22 »

Indledning:

Jeg har valgt Lazio, fordi de klarer sig dårligt i Serie A, selvom de har en god trup. Jeg tror godt at jeg kan gøre det bedre end den nuværende træner, Delio Rossi.
Jeg har tænkt mig at skrive "dagbog stil" lidt ligesom Metsu1’s blog. Jeg opdaterer hver måned med resumé af hvad der er sket på og udenfor banen. Der vil ikke være noget grafisk design, men billeder fra den virkelige verden og SS fra spillet. Om en time kommer der en update om klubbens historie.
« Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 15:14 af GudenEricsson » Logged

andersfa123
Gæst

Sv: Lazio - Le Aquile
« Svar #1: 30 Okt 2007, 13:25 »

Glæder mig

JKJ
Gæst

« Svar #2: 30 Okt 2007, 13:26 »

Hmmm du skrev du føst begyndte kl 14.00 og det er klokken da ikke helt endnu  crazy

Men det bliver spændene at følge den næststørste klub i Rom, tror faktisk jeg selv får lyst til at prøve Roma af når jeg engang får fri i aften...

JimmyGP
Manager

« Svar #3: 30 Okt 2007, 13:31 »

En lidt for kort indledning, men glæder mig nu alligevel til at høre mere..

- Veni, vidi, vici -

GudenEricsson
Gæst

« Svar #4: 30 Okt 2007, 14:02 »

Faktaboks

Fuldt navn: Societa Sportiva Lazio.
Stadion: Stadio Olimpico (Deler stadion med Roma)
Stadion kapacitet: 82.193
Grundlagt: 9. januar 1900
Liga: Serie A, Italien
Øgenavne:
Biancocelesti (Hvid og himmel-blå)
Aquilotti (unge ørne)
Le Aquile (Ørnene)

S.S Lazios historie.

Società Podistica Lazio. Det var navnet på den nye fodboldklub, der blev oprettet af 9 personer i 1900. Lazio kom ind i Serie A i 1929. Der skiftede Lazio navn, så de kom til at hedde: Società Sportiva Lazio. Societa Sportiva kan oversættes til social sportsforening. I 1958 vandt Lazio den Italienske cup – en stor bedrift for den lille klub. Lazio rykkede ned for første gang i 1961, men kom tilbage i den bedste række to år efter. I 1973 slog Lazio fast at de kunne konkurrerer mod de største klubber i Italien – Milan og Juventus. Holdet blev ført an af træner tommaso Maestrelli. Det første mesterskab var en realitet. En sæson som mange fans aldrig glemmer! Især en spiller stjal rampelyset – topscoren Giorgio Chinaglia, han scorede 24 mål I 30 kampe. De næste tre sæsoner kunne Lazio dog ikke forsvare titlen. De sluttede nr. 4,5 og 8.

80.erne var den mørkeste periode for Lazio. De blev tvangsnedrykket sammen med Milan i 1980 pga. aftalt spil. De kom først tilbage tre år efter. De undgik nedrykning den første sæson efter oprykningen. Det gjorde de dog ikke det næste sæson. 1986 rykkede Lazio igen ud af Serie A. den følgende sæson i Serie B var miserabel! De var tæt på at rykke ned i den 3. bedste række i Italien. De skulle spille to playoff kampe om nedrykningen, dem vandt de samlet over Taranto og Campobasso. Derved sikrede de sig overlevelse i Serie B.

Businessmanden Sergio Gragnotti ændrede Lazios historie markant. Han betalte 150 euro til Lazio. Han opkøbte stjerner som: Juan Sebastian Veron, Christian Vieri, Parvel Nedved, Marcelo Salas og Hernan Crespo. I 1993 endte Lazio som nr. 5 i Serie A - fjerdepladsen kom hjem I 1994, andenpladsen i 1995, tredjepladsen I 1996 og igen fjerdepladsen I 1997. Efter fjerdepladsen kom den svenske træner Svenn Gören Eriksson til Lazio. Det var en god beslutning af præsidenten Sergio Cragnotti. I 99 tabte Lazio mesterskabet med ét point til Milan.Til stor ærgrelse for Lazios fans, der er nogle af de mest dedikerede fans I fodboldverdenen.
Stadio Olimpico. Lazio deler hjemmebane med rivalen Roma.
Året efter kunne Lazio fejre deres andet mesterskab i klubbens historie. Det samme år kunne Lazio’s anfører Nesta kysse en anden pokal  – Coppa Italia – for anden gang I klubbens historie. I 2001/2002 sæsonen skuffede Lazio fælt – en sjetteplads der på det tidspunkt ikke gav adgang til Europa.

pengemanden Sergio Cragnottis fødevareselskab ”Cirio” gik bankerot. ”Cirio” var Lazios hovedsponsor. Firmaets konkurs hev Lazio med ned I faldet. I 2002-2004 blev klubbens finansdel styret af bankmænd udefra, der ikke havde meget forstand på fodbold. Det tvang Lazio til at sælge deres stjernespillere – det der var tog hårdest på klubben, var salget af ”symbolet” for klubben – Allersandro Nesta. Det lykkedes dem alligevel at vinde Coppa Italia i 2004.
Efterfølgende blev Lazio indblandede I den store korruptionssag, der tvang klubben til at have minus 11 point før sæsonen 2006/2007 var gået i gang. På trods af det sluttede Lazio som nr.3.
« Seneste Redigering: 31 Okt 2007, 07:29 af GudenEricsson » Logged

patrick J
Manager

« Svar #5: 30 Okt 2007, 14:03 »

god update+god start

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

GudenEricsson
Gæst

« Svar #6: 30 Okt 2007, 14:13 »

Glæder mig
Håber du vil følge med Wink
Hmmm du skrev du føst begyndte kl 14.00 og det er klokken da ikke helt endnu  crazy

Men det bliver spændene at følge den næststørste klub i Rom, tror faktisk jeg selv får lyst til at prøve Roma af når jeg engang får fri i aften...

Ja men selve updaten kom kl. 14.00  Grin
En lidt for kort indledning, men glæder mig nu alligevel til at høre mere..

Ved godt den er lidt tynd, men det er en enelig svale  crazy

god update+god start

takker.. Håber i alle vil følge med Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

Sv: #1 Lazio - Le Aquile
« Svar #7: 30 Okt 2007, 14:33 »

Flot historisk gennemgang..  Bliver spændende at se hvad du kan føre Lazio til i fremtiden..   Smiley

Måske ville jeg dog foretrække at du ikke gør skriften større end den normalt plejer at være.. Syntes det virker lidt for stort.. Men det er bare min mening..   Wink

GudenEricsson
Gæst

« Svar #8: 30 Okt 2007, 14:40 »

Flot historisk gennemgang..  Bliver spændende at se hvad du kan føre Lazio til i fremtiden..   Smiley

Måske ville jeg dog foretrække at du ikke gør skriften større end den normalt plejer at være.. Syntes det virker lidt for stort.. Men det er bare min mening..   Wink
Tak for kommentaren  Thumbs Up

Kan godt se hvad du mener, men hvis jeg ikke gør noget ved den, så synes jeg at linieafstanden er for lille Peace Det er en smagssag  Smiley

JimmyGP
Manager

« Svar #9: 30 Okt 2007, 14:48 »

Superflot historisk gennemgang.. skal helt klart følge med her..

- Veni, vidi, vici -

JKJ
Gæst

« Svar #10: 30 Okt 2007, 14:49 »

Helt enig, synes også at den store skrift forvirrer mere end den gavner...

GudenEricsson
Gæst

« Svar #11: 30 Okt 2007, 15:04 »

Helt enig, synes også at den store skrift forvirrer mere end den gavner...

er det bedre? Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #12: 30 Okt 2007, 15:16 »

er det bedre? Smiley

Ja det er den.. Men hvis jeg var dig, så ville jeg bare holde det i size 10.. Gør det også nemmere for dig selv.. 

Er skriften i afsnit 4 iøvrigt ikke større end det andet tekst ? eller er det bare mine egee øjne der driller lidt ?

GudenEricsson
Gæst

« Svar #13: 30 Okt 2007, 15:19 »

Ja det er den.. Men hvis jeg var dig, så ville jeg bare holde det i size 10.. Gør det også nemmere for dig selv.. 

Er skriften i afsnit 4 iøvrigt ikke større end det andet tekst ? eller er det bare mine egee øjne der driller lidt ?

okay det har du nok ret i  Tunge

Ja det er rettet nu

Fredi
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 30 Okt 2007, 15:32 »

Udemærket start.

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010