home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 523 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AIK -> Viborg F.F.
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: AIK -> Viborg F.F.  (Læst 4331 gange)
Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
AIK -> Viborg F.F.
« : 29 Okt 2007, 16:57 »

Forord: Dette er min første blog, og derfor vil jeg blive meget glad for en masse Ris og Ros. Jeg vil også gerne ændre min måde at skrive på, hvis der ligger et godt argument bag ønsket.

Jeg håber, at bloggen vil falde i jeres smag!

Let's go!


 

AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde


Jeg var som lammet. Jeg sad på mit arbejde, og havde netop set, at dagens udgave af Aftonbladet lå på mit skrivebord. Rikard Norling var en af mine favorittrænere, men han formåede ikke at hive et mesterskab hjem til AIK i den forgangne sæson, og det har nu fået sin konsekvens. Selvom jeg var dansker, og kun havde boet i Stokholm i lidt over et år, så var jeg stor AIK fan, og havde været det siden jeg så holdet spille for første gang.

Jeg sad, og tænkte lidt over Rikard Norlings fyring, da noget pludselig slog ned i mig. Jeg søger jobbet!



Marts 2007

Marts 2007:
Jeg havde fået jobbet, og var jublende lykkelig over den overraskende ansættelse. Jeg var også ganske tilfreds med resultaterne i træningskampene op til sæson, når man ser på, at jeg er ny på trænerfronten, og at nogle af spillerne, der er blevet hentet til i Rikard Norlings tid, ikke var spillet ind på holdet endnu. Jeg har valgt ikke at hente nogle nye spillere til i dette første transfervindue, og dermed er jeg også ganske tilfreds med træningskampene.

Fyllingen 2-2 AIK
Molde 1-3 AIK
Haugesund 1-0 AIK
Landskrona 1-2 AIK
Pors Grenland 1-1 AIK
Mo 1-2 AIK

Vi er klar til at blande os i guldkampen!!!

Truppen::




« Seneste Redigering: 03 Nov 2007, 11:58 af Jharn » Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #1: 29 Okt 2007, 16:59 »

Brug denne kode til dit logo:

Kode:
[img ]LINK[/img]

HUSK mellemrummet efter img Smiley

Effekt: Så får billedet den originale størrelse.
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #2: 29 Okt 2007, 19:28 »

Brug denne kode til dit logo:

Kode:
[img ]LINK[/img]

HUSK mellemrummet efter img Smiley

Effekt: Så får billedet den originale størrelse.

Det har jeg nu gjort med det første billede, men hvorfor bliver billede nummer 2 så også i normal størrelse? Det skal det jo ikke.
Logged

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #3: 29 Okt 2007, 20:04 »

Godt spørgsmål... Men hvis du skriver [img width=x height=x]http://Billedelink[/img], så kan du selv vælge hvilken størrelse dit billede skal have. Wink
Logged

jemil
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #4: 29 Okt 2007, 20:18 »

god start.Smiley
Logged

19-18!

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #5: 29 Okt 2007, 21:54 »


AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde




April 2007



4. april – Lodtrækning til 2. runde af den svenske pokalturnering
Så er det for alvor blevet hverdag her i Stokholm, og spændingen stiger, da sæsonåbneren mod Malmø nærmer sig. I dag blev der så trukket lod til 2. runde af den svenske pokalturnering, og her er vi så blevet trukket sammen med Eskilstuna City, der er et hold, som bare skal udraderes.

8. april – Allsvenskan-kamp mod Malmø
AIK 3-3 Malmø
0-1 Junior (5 min)
0-2 Joakim Nilsson (8 min)
1-2 Wilton Figueiredo (15 min)
2-2 Khari Stephenson (79 min)
3-2 Wilton Figueiredo (87 min)
3-3 Jimmy Dixon (90 min)

Mine spillere var meget nervøse, da de trådte ind på Råsunda til årets første ligakamp. Malmø ventede, og de startede kampen med lyn og torden. De var foran 2-0 efter bare 8 minutter, men vi svarede forholdsvist hurtigt igen, da Wilton Figueiredo reducerede efter 15 minutter. Det lykkedes os at komme foran 3-2, men i det sidste minut af den forlængede spilletid lykkedes det for Malmøs Jimmy Dixon at heade bolden i kassen til kampens resultat 3-3. Set over hele kampen spillede vi bedst, men der var ikke meget forskel på de to hold, og en uafgjort er vel egentlig fair nok.

15. april – Allsvenskan-kamp mod Trelleborg
Trelleborg 1-0 AIK
1-0 Linus Malmqvist (90 min)

Endnu en gang smider jeg point væk i overtiden. I kampen mod Malmø smed jeg to point væk, og her smed jeg et enkelt væk. I denne kamp havde vi klart fortjent at vinde. Vi havde mange chancer, men vi formåede ikke at score på en eneste, hvilket selvfølgelig ikke er godt nok. Men vi skal op på hesten igen, og jeg er sikker på, at sæsonens første sejr snart er en kendsgerning.

18. april – Pokalkamp (2.runde)  mod Eskilstuna City
Eskilstuna City 1-5 AIK
0-1 Nils-Eric Johansson (5 min)
1-1 Mikael Eriksson (41 min)
1-2 Daniel Tjernström (59 min)
1-3 Dulee Johnson (68 min)
1-4 Mauro Ivan Obolo (79 min)
1-5 Gabriel Özkan (85 min)

Jeg havde før kampen regnet med en storsejr, og det blev det da også. Vi levere en skidt første halvleg, som ender 1-1, men i anden halvleg går vi ud og banker fire mål i kassen, hvilket jeg er yderst tilfreds med. Dejligt med sæsonens første sejr i en turneringskamp. Nu skal vi også bare vinde nogle kampe i ligaen.

22. april – Lodtrækning til 3. runde af den svenske pokalturnering
Nu føler man rigtigt, hvor sjovt det er at være fodboldtræner. Vi er helt sensationelt blevet trukket sammen med vores evige ærkefjender Djurgården. Det bliver noget af et lokalbrag i pokalturneringens bare 3. runde. Jeg og holdet glæder os helt vildt!

22. april – Allsvenskan-kamp mod IFK Göteborg
AIK 0–1 IFK Göteborg
0-1 Thomas Olsson (38 min)

Endnu engang formår vi ikke at hente tre point. I dag spillede vi meget lige op med vores modstander, men vi brændte bare al for mange chancer, og det var det der gjorde udslaget. IFK brændte også en del, men scorede altså på den ene, og det var det, der gav dem sejren. NU må det sgu snart være! Vi skal have en sejr i vores kommende kamp mod ligaens bundprop Örebro.

30. april – Allsvenskan-kamp mod Örebro
Örebro 1-1 AIK
0-1 Miran Burgic (7 min)
1-1 Abgar Barsom (8 min)
Det her er simpelthen ikke godt nok. Vi kommer foran, men kan ikke holde føringen i mere end et minut!?
Vi havde faktisk fortjent at tabe denne kamp. Örebro spillede bedst, og havde bl.a. et drøn af et skud på overlæggeren til sidst i kampen. Det er ren held, at vi kan tage ét enkelt point med hjem fra Örebro. Nu må det sgu snart være! Jeg vil have en sejr!



Stillingen i Allsvenskan efter april måned:



Hvis der er mere, som I gerne vil se SS fra, så siger I bare til Smiley
« Seneste Redigering: 01 Nov 2007, 23:54 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #6: 30 Okt 2007, 17:09 »


AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde




Maj 2007


6. maj – Allsvenskan-kamp mod Elfsborg
AIK 2-0 Elfsborg
Rødt kort til Elfsborgs Johan Karlsson (26 min)
1-0 Miran Burgic (52 min)
2-0 Miran Burgic (76 min)

Så fik vi endelig sæsonens første ligasejr, og så var det endda en sejr over de forsvarende mestre, Elfsborg!
Jeg er ganske tilfreds med kampen. Vi havde vores to centrale midtbanespillere Daniel Tjærnström og Pablo Monsalvo ude med karantæne, og da jeg kun havde et aktuelt alternativ på bænken, besluttede jeg mig for at spille meget offensivt. Efter 26 minutter får de en udvisning, og det er noget vi udnytter. Vi får mange chancer, og får hul på bylden ved Miran Burgic, der scorede begge kampens mål i dag!
Så er vi i gang!

13. maj – Allsvenskan-kamp mod Hammarby
Hammarby 2-0 AIK
1-0 Sebastian Eguren (17 min)
2-0 Haris Laitinen (55 min)

Så fik vi så sandelig armene ned igen. I dag mødte vi lokalrivalerne fra Hammarby, og vi fik tæsk! Hammarby havde chancer til at score mindst 10 mål, mens vi ikke havde et eneste skud, der ramte målrammen. En skuffende kamp, og vi har nu sat endnu tre point til i kampen om guldet. Der er kun 20 kampe tilbage, og vi ligger rigtig skidt i forhold til der, hvor vi burde være. Men vi må op på hesten igen, men det er nogle svære kampe, vi har i denne måned.
Hvis man vil vinde guld, skal man dog kunne slå den alle!

16. maj – Pokalkamp mod Djurgården
Djurgården 1-2 AIK
0-1 Miran Burgic (15 min)
0-2 Khari Stephenson (83 min)
1-2 Mikael Dahlberg (87 min)
Rødt kort til AIKs Khari Stephenson (90 min)

SÅDAN! Vi er nu klar til 4. runde af den svenske pokalturnering! Det var nu ikke en fortjent sejr, men hvor er det dejligt, at vi også har heldet på vores side engang i mellem. Djurgården var bedst kampen igennem, og pressede os rigtig meget til sidst, men vi formåede at modstå presset, og det er jeg meget tilfreds med.
Stærkt drenge!

20. maj – Allsvenskan-kamp mod Helsingborg
AIK 5-2 Helsingborg
1-0 Miran Burgic (3 min)
1-1 Razak Omotoyossi (11 min)
2-1 Miran Burgic (40 min)
3-1 Pablo Monsalvo/straffesparksscoring (69 min)
4-1 Miran Burgic
4-2 Razak Omotoyossi (87 min)
5-2 Wilton Figueiredo (90 min)

Dette her var en fremragende kamp! Især vores angriber Miran Burgic viste, at han virkelig er i topform! Han scorede tre kasser, og fremtvang et straffespark, som vi også scorede på! Han har helt sikkert en stor andel i vores flotte sejr. Nu skal vi bare kæmpe videre, og forbedre vores position i ligaen, som stadig ikke ser for god ud.
Tillykke med den fantastiske sejr, drenge!

21. maj – Lodtrækning til 4. runde af den svenske pokalturnering
Vi har fået em rimelig overkommelig modstander til den 4. runde af pokalturneringen. Vi skal op i mod 1. divisions holdet IK Sirius, og hvis vi vinder den har vi sikret os adgang til kvartfinalen. Glimrende!


27. maj – Allsvenskan-kamp mod Djurgården
AIK 2-2 Djurgården
1-0 Miran Burgic (15 min)
1-1 Klodian Duro (31 min)
1-2 Jones Kusi-Asare (58 min)
2-2 Alexander Gerndt (90 min)

Djurgården tørstede efter revance, da vi tidligere på måneden slog dem ud af pokalturneringen. Det så dog også i lang tid ud som om, at vores ærkerivaler ville løbe med de tre point, men denne gang var det vores tur til at være heldige i overtiden, og det gav os det ene point. Det var en tæt spillet kamp, så et uafgjort resultat er vel egentlig i orden. Flot spillet drenge!



Stillingen i Allsvenskan efter maj måned:


« Seneste Redigering: 01 Nov 2007, 23:53 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #7: 30 Okt 2007, 17:11 »

I skal huske, at I bare kan skrive, hvis I vil se SS af en spiller, topscorerliste i min lille update nederst i hver indlæg Smiley
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #8: 31 Okt 2007, 16:29 »


AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde




Juni 2007


11. juni – Allsvenskan-kamp mod GAIS
GAIS 1-1 AIK
Rødt kort til GAIS’ Fredrik Lundgren (2 min)
1-0 Ntomba Richard Ekunde (36 min)
1-1 Mats Rubarth (41 min)

Jeg er langt fra tilfreds med dagens resultat. Vi formår ikke at udnytte deres røde kort, som de modtager efter bare 2 minutters spil. Faktisk er kampen meget jævnbyrdig, og det er ikke godt, når vi spiller mod et middelmådigt hold, og når vi er en i overtal.
Hvis vi skal vinde mesterskabet i år, skal vi vinde kampe, og det skal være nu!

17. juni – Allsvenskan-kamp mod Brommapojkarna
Brommapojkarna 1–3 AIK
0-1 Wilton Figueiredo (30 min)
1-1 Arash Talebinejad (52 min)
1-2 Gabriel Özkan (78 min)
1-3 Wilton Figueiredo (80 min)

Det var en ganske udmærket kamp, som vi fortjent vandt. De afgørende scoringer faldt en anelse sent, men alt i alt er jeg ganske tilfreds med udfaldet.
Det er også dejligt, at vores angriber Wilton Figueiredo er kommer i gang igen. Han har på nuværende tidspunkt scoret fem liga-mål. Og med både Wilton og Miran Burgic i målform, så kan det kun ende godt.
Tak for en god kamp, drenge!

24. juni – Allsvenskan-kamp mod Gefle
AIK 1-2 Gefle
0-1 Johan Oremo (23 min)
1-1 Kenny Pavey (32 min)
1-2 Johan Oremo (79 min)

I denne her kamp blev vi KLART bortdømt! Vi fik annulleret to scoringer på grund af frispark i Gefles målfelt. Begge mål skulle have været anerkendt, og derfor er vi meget utilfredse med resultatet. Jeg har rettet kritik til fodboldforbundet, men de har valgt at være tavse, og de har åbenbart ingen ting at sige til min klage.
Nu kan jeg godt se, at det bliver umådeligt svært at vinde mesterskabet, så jeg tror at vores nye mål er at havne blandt de fire bedste, så vi kommer med i vinterens Royal League.

29. juni – Lodtrækning til 1. kvalifikationsrunde af UEFA Cuppen
Da vi i sidste sæson endte på en andenplads i Allsvenskan er vi med i lodtrækningen til den første kvalifikations runde til UEFA Cuppen. Her er vi blevet trukket sammen med det makedonske hold FK Rabotnicki Kometal Skopje. Den første kamp bliver spillet på Råsunda den 19. juli.



Stillingen i Allsvenskan efter juni måned:


« Seneste Redigering: 01 Nov 2007, 23:51 af Jharn » Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #9: 01 Nov 2007, 23:30 »


AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde




Juli 2007


[b]1. juli – Allsvenskan-kamp mod Halmstad
Halmstad 3-2 AIK[/b]
1-0 Olof Guterstam (15 min)
1-1 Alexander Gerndt (38 min)
2-1 Olof Guterstam (54 min)
2-2 Wilton Figueiredo (55 min)
3-2 Fabio Augusto

Hvis vi bare havde lidt mere held I sprøjten, så havde vi vundet i dag. Vi havde over dobbelt så mange chacner som Halmstad, men de formåede bare at udnytte deres få chancer, og det gjorde de til U.G.
Min trænersæde brænder voldsomt, og derfor skal vi have resultater, og hvis ikke de kommer næste gang, kan vi vist godt vinke farvel til top fire.

2. juli – Byttehandel mellem Häcken og AIK
I dag fik vi så vores første til, og afgang under min styrelse. Den 19-årige midtbanespiller Pierre Bengtsson ryger til Häcken, mens vi får 650.000 kroner + islandske venstrekant, Ari Freyr Skulason. Ari er 20 år gammel, og kan spille alle positioner i venstre side. Han har spillet to U-21 landskampe for Island. Ari kan ikke forvente en fast plads i startopstillingen, før han har vist, at han virkelig kan begå sig i den bedste svenske fodboldrække.
Ari får trøjenummer 3.

4. juli
– Pokalkamp mod IK Sirius
IK Sirius 1-2 AIK (Efter ekstra spilletid)
0-1 Daniel Tjernström (57 min)
1-1 Andreas Eriksson (70 min)
Rødt kort til IK Sirius’ Jonas Lundmark (112 min)
1-2 Daniel Arnefjord (117 min)

Vi stillede op med et hold, der stort set kun bestod af reservespillere. Dog mener jeg ikke, at det er godt nok at spille 1-1 i ordinær spilletid mod et hold fra den næstbedste række. Det var ikke fordi vi spillede bedre end dem, men deres røde kort i den ekstra spilletid gjorde, at vi vandt kampen. Jeg er ikke tilfreds med resultatet, men jeg er tilfreds med, at vi er videre til kvartfinalen.
Vores nye islandske spiller, Ari Freyr Skulason fik i øvrigt debut i dag. Han var lidt anonym, men lavede ingen større fejl.

4. juli
– Lodtrækning til kvartfinalen af den svenske pokalturnering
Endnu engang får vi en heldig lodtrækning. Vi kunne have trukket hold som Hammarby og Malmø, men vi fik Örebro, som er en langt mere overkommelig modstander end de to hold. Vi skal dog ikke undervurdere Örebro, da vi kun fik 1-1 mod dem i starten i af sæsonen.

8. juli – Allsvenskan-kamp mod Kalmar FF
AIK – Kalmar FF
Rødt kort til AIKs Pablo Monsalvo (78 min)

Endnu engang spillede vi en kamp, hvor jeg langt fra er tilfreds. Kalmar er et hold vi skal slå, men det formåede vi ikke. Vi var ved at få et godt tag på kampen, men et dumt rødt kort til Pablo Monsalvo ødelagde muligheden for at vinde kampen. Jeg er ikke tilfreds, og jeg håber sgu, at krisen snart er ovre.

15. juli – Allsvenskan-kamp mod Trelleborg
AIK 1-1 Trelleborg
1-0 Daniel Tjernström (50 min)
1-1 Jonatan Berg (83 min)

Igen smider vi en føring væk til sidst, og misser en sejr! Vi må indkalde til et holdmøde, og få styr på situationen. Vi er i en dyb, dyb krise. Der skal et mirakel til, hvis vi skal ende i top fire, og sikre os Royal League-deltagelse.

19. juli – 1. runde af kvalifikation til UEFA Cuppen mod Rabotnicki
AIK 4-1 Rabotnicki
1-0 Daniel Tjernström (8 min)
2-0 Wilton Figueiredo (25 min)
2-1 Igor Stojmenovski (56 min)
3-1 Wilton Figueiredo (59 min)
4-1 Miran Burgic (86 min)

En glimrende kamp, der var krydret med godt spil, og flotte mål. Det var meget vigtigt for os at komme fra kampen med et godt udgangspunkt til returopgøret i Makedonien, og jeg må sige, at vi fik et drømmeresultat.

22. juli – Allsvenskan-kamp mod IFK Göteborg
IFK Göteborg 4-1 AIK
1-0 Zvenyika Makonese (26 min)
2-0 Niclas Alexandersson (31 min)
2-1 Khari Stephenson (48 min)
3-1 Niclas Alexandersson (49 min)
4-1 George Mourad (57 min)
Rødt kort til AIKs Ari Freyr Skulason (90 min)

SKANDALØST! Vi spiller som en sæk kartofler, og jeg har besluttet at skrotte den taktik, som jeg har fulgt siden jeg startede i klubben. Der skal helt andre boller på suppen.
For første gang nogensinde kan jeg mærke, at jeg er en presset mand. Sædet under mig brænder, og jeg frygter for min fremtid i klubben, men jeg vil kæmpe for denne klub, indtil jeg har modtaget en fyreseddel.

29. juli – Allsvenskan-kamp mod Malmø
Malmø 2-2 AIK
1-0 Erkan Zengin (11 min)
1-1 Wilton Figueiredo (27 min)
2-1 Erkan Zengin (62 min)
2-2 Alexander Gerndt (64 min)

Vi spiller egentlig en okay kamp i dag, og det er vel fair nok med et uafgjort resultat. Jeg afprøvede en ny taktik i dag, og jeg syntes egentlig, at drengene gjorde det fint. Jeg havde to midterforsvarere, to wingbacks, tre centrale midtbanespillere, og tre angribere. Jeg vil holde lidt i denne taktik, og se om vi kan skrabe nogle point sammen med en offensiv spillestil.



Stillingen i Allsvenskan efter juli måned:





« Seneste Redigering: 01 Nov 2007, 23:50 af Jharn » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #10: 01 Nov 2007, 23:34 »

så længe du har de store billeder i bunden, så kommer jeg ikke til at læse med her.. gider ikke sidde og skulle scrolle til siden for at læse en del af teksten. Men du lære nok af det Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #11: 01 Nov 2007, 23:42 »

så længe du har de store billeder i bunden, så kommer jeg ikke til at læse med her.. gider ikke sidde og skulle scrolle til siden for at læse en del af teksten. Men du lære nok af det Wink

Jeg aner ikke hvordan jeg får det øverste AIK logo til at være i orginal størrelse, også få stillingen til at være lille!?
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #12: 02 Nov 2007, 17:34 »


AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde




August 2007


2. august – Pokalkamp mod Örebro
AIK 2-0 Örebro
Rødt kort til Örebros Fredrik Nordback (14 min)
1-0 Alexander Gerndt (21 min)
2-0 Alexander Gerndt (49 min)

En dejlig sejr, og vi har nu sikret os adgang til semifinalen. Det er helt fantastisk, at vi stadig er med i denne turnering. Jeg tror, og håber meget på, at vi kan gå hele vejen! Come on boys! Lad os få pokalen i hus!

3. august – Byttehandel mellem Lyngby og AIK
Endnu en byttehandel er en konstatering. Væk er kommet vores reserveangriber Daniel Mendes, mens vi har modtaget 1.800.000 kr. samt den unge danske målmand Thomas Seidelin. Thomas vil fungere som andenmålmand i truppen.

5. august – Allsvenskan-kamp mod Örebro
AIK 2-1 Örebro
0-1 Antonio Dedaj (56 min)
1-1 Gabriel Özkan (67 min)
2-1 Gabriel Özkan (86 min)

Det var tydeligt, at Örebro ville gøre alt for at slå os i dag. Vi har jo for kun tre dage siden slået dem ud af pokalturneringen, så de tørstede efter hævn. Det blev dog igen Örebro, der trak det korteste strå, da vi sejrede 2-1. Det tog dog sin tid med at komme i gang, men til sidst sikrede vi os den fortjente sejr.

6. august – Lodtrækning til semifinalen af den svenske pokalturnering.
Ja. Vi fik så den sværeste lodtrækning vi kunne få. Vi trak vores lokalrivaler Hammarby. Den anden semifinale er mellem GAIS og Brommapojkarna.

8. august – 1. runde i kvalifikation til UEFA Cuppen mod Rabotnicki – Returkamp
Rabotnicki 0-2 AIK (AIK vinder samlet 1-6)
0-1 Dulee Johnson (45 min)
0-2 Nicklas Carlson/Straffesparksscoring (71 min)

Jeg er meget tilfreds med, at vi er videre til 2. runde af kvalifikationen. Selvom at vi spiller med et halv reservehold i sådan en kamp, så er det fedt, at vi alligevel vinder sikkert. Det siger noget om holdets bredde. Thomas Seidelin fik i øvrigt debut i målet, og han gjorde det glimrende. Der var ganske vist ikke så meget at tage sig af, men det der var, klarede han stårlende.

8. august – Lodtrækning til 2. kvalifikationsrunde til UEFA Cuppen
Vi har trukket det ukrainske hold Dnipro. Ærlig talt så ved jeg intet om holdet, så det bliver spændende, når vi skal møde dem på udebane om en uges tid.

12. august – Allsvenskan-kamp mod Elfsborg
Elfsborg 1-2 AIK
0-1 Wilton Figueiredo (16 min)
1-1 Mathias Svensson (90 min)
1-2 Alexander Gerndt (90 min)

Denne kamp var helt fantastisk! Vi kommer foran efter et kvarter, og derefter er vi presset i bund gennem hele kampen. Daniel Örlund i vores mål spillede fantastisk, og var det ikke for ham, havde vi tabt med 10 mål. Vi troede, at vi ville holde hjem, da de så fik udlignet i overtiden. Det var pisse ærgerligt, men heldigvis scorede Gerndt, og der var total jubel blandt trænerstaben, spillerne og de medrejsende fans. Fantastisk!

16. august – 2. runde af kvalifikation til UEFA Cuppen mod Dnipro
Dnipro 2-1 AIK
0-1 Lucas Valdemarin (40 min)
1-1 Kostyanyn Kravchenko (79 min)
2-1 Sergiy Nazarenko (90 min)

Et irriterende nederlag, men resultatet er alligevel ikke så dumt igen. Vi kan nøjes med at vinde 1-0 i returkampen, også er vi videre til 1. runde af UEFA Cuppen. Vi havde fortjent en sejr her, men fik den ikke. Det har vi set så mange gange før.

19. august – Allsvenskan-kamp mod Hammarby
AIK 3-1 Hammarby
1-0 Wilton Figueiredo (31 min)
2-0 Khari Stephenson (39 min)
3-0 Mauro Ivan Obolo (73 min)
3-1 Sebastian Eguren (81 min)

Det var en god kamp, som vi styrede fra start til slut. Vi scorede på vores chancer, og var stærke i defensiven. Især vores keeper Daniel Örlund var helt fantastisk igen.
En dejlig sejr, der bliver ekstra god, når det er over lokalrivalerne!
SÅDAN DRENGE! Vi nærmer os Royal League-pladserne!

25. august – AIK sælger til Crystal Palace
I dag har vi så fået solgt højrefløjen Kenny Pavey for 1.000.000 til det engelske hold Crystal Palace Pavey har udtrykt, at han ikke bryder sig om at være i klubben på grund af manglende spilletid. Han havde svært ved at spille sig på vores hold, og når han så endelig fik chancen, så greb han den ikke. Han nåede i denne sæson at spille 5 Allsvenskan-kampe. Heraf blev det til et enkelt mål.

27. august – Allsvenskan-kamp mod Helsingborg
Helsingborg 1-0 AIK
1-0 Henrik Larsson (3 min)

En kedelig kamp, hvor begge hold spillede med hovedet et helt andet sted end på grønsværen. Vi skabte ingen chancer, og de skabte heller intet udover deres scoring efter små 3 minutter. Royal League-pladserne er nu et stykke længere væk, men ligaen er tæt, og der er seks kampe endnu, så med lidt(meget) held kan vi godt nå det.

30. august – 2. runde af kvalifikation til UEFA Cuppen mod Dnipro – Returkamp
AIK 1-1 Dnipro (Dnipro vinder 2-3 samlet)
72. Wilton Figueiredo
90. Andriy Vorobey

Vi står med videre deltagelse i UEFA Cuppen indtil det tredje minut af overtiden. Vi smider det hele væk til allersidst igen! Det er som om vi er bange for at vinde, for det her er virkelig sket mange gange nu! Vi er ude – Det er en kendsgerning.



Stillingen i Allsvenskan efter August måned:
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #13: 02 Nov 2007, 18:51 »

Jeg synes det er nogle pæne updates, og det har pyntet, at du har fået styr over de "store" billeder. Jeg læser med her Wink
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AIK - Første trænerjob nogensinde
« Svar #14: 03 Nov 2007, 11:33 »


AIK Stokholm - Første trænerjob nogensinde




September 2007



2.september
– Allsvenskan-kamp mod GAIS
AIK 2-1 GAIS
1-0 Alexander Gerndt (56 min)
1-1 Linus Malmqvist (62 min)
2-1 Mauro Ivan Obolo (85 min)

Dejligt med en sejr! Det var ikke nogen god kamp, men vi havde dog fortjent sejren. Det er bestemt også dejligt at vinde, selvom vi langt fra spillede op til vores bedste. Nu venter en landskampspause, og jeg tror den kommer på et godt tidspunkt, da mange af vores spillere er trætte efter et par hæsblæsende måneder.

17. september – Allsvenskan-kamp mod Djurgården
Djurgården 2-0 AIK
1-0 Milos Mihajlov/straffesparksscoring (71 min)
2-0 Mattias Jonson (86 min)

Det lignede en 0-0 kamp indtil Daniel Tjernström begik straffespark mod en af Djurgårdens spillere. De scorede, derefter satsede vi offensivt, det gav ikke pote, og de scorede igen. Et misvisende resultat i en kamp, der skulle have været endt 0-0.

17. september – FYRET
Ja. Jeg kan ikke klage. Jeg har haft et godt spillermateriale, men har ikke formået at skabe resultater. Jeg vil nu ud og lede efter et nyt job. Jeg ved ikke om det bliver i Sverige eller uden for Sveriges grænser, men en ting er sikkert, hvis muligheden om at vende tilbage til AIK en dag byder sig, så vil jeg vende tilbage.



BLOGGEN VENDER TILBAGE NÅR/HVIS JEG FINDER ET NYT JOB!
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010