home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 734 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  *** Lukket ***- Størst i Norden
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: *** Lukket ***- Størst i Norden  (Læst 28484 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: (2. Sæson - OKT. 08) - Størst i Norden
« Svar #75: 13 Nov 2007, 16:33 »

Synes det er utroligt at du stortset fører skadeslisten hver gang du laver en update Wink Hehe ..

Men endnu mere utroligt er, a der kun er givet 3 røde kort, i 13 kampe ...
I mit spil var der allerede givet 3 røde kort efter 1. spillerunde ...

Jeg elsker bare at føre... sådan er det Wink

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: (2. Sæson - OKT. 08) - Størst i Norden
« Svar #76: 13 Nov 2007, 17:32 »

November måned, en blandet fornøjelse er hermed klar til at blive læst.

1. November - 30. November 2008

Hoås scorede hattrick mod Randers

November måned startede godt med en 4-1 sejr på udebane mod Randers. I det hele taget blev, november en god måned for os i SAS ligaen, med tre sejre og en enkelt uafgjort i de fire kampe vi havde. Så med godt spil og en del mål, var jeg godt tilfreds med spillernes præstationer i ligaen.

Men, hvis vi kigger på de europæiske opgør er sagen straks en anden, da specielt vores angribere svigtede fælt, da de ikke formåede at score i tre kampe, to i Champions League og en i Royal League. I de tre kampe formåede vi kun at score et mål ved Michael Silberbauer, der scorede i kampen mod AIK i Royal League.

I de tre kampe havde vi 55/20, så jeg var ganske enkelt utilfreds med holdets indstilling og manglende præstationer internationalt. Specielt hjemmekampen mod Dnipro, der kunne give os en vældig god chance for en tredjeplads i gruppespillet, var jeg utilfreds med, da vi tilspillede os til 22/7 chancer uden at score. Derimod scorede Dnipro på en af deres to forsøg. En virkelig trist skæbne, da vi nu skulle slå Lazio ude, uden Dnipro tog point fra Chelsea i den sidste kamp i gruppespillet.

* 14. Runde SAS-Liga     v.     Randers FC (U)          4-1
* CHL. GRP. E.                   v.     Chelsea (H)                0-2
* 15. Runde SAS-Liga     v.     Viborg (H)                  2-1
* Royal League Fase 1    v.     AIK (U)                       1-3
* 16. Runde SAS-Liga     v.     FC Midtjylland (U)    2-2
* CHL. GRP. E.                   v.     Dnipro (H)                  0-1
* 17. Runde SAS-Liga     v.     Esbjerg                       2-0

Med en måned endnu før et nyt transfervindue åbner, har vi valgt at kigge på muligheden for at hente Christian Wilhelmsson til klubben, hvis kontrakt udløber til sommer. Vi har stadig et godt øje rettet mod Aalborg, hvor Rade Prica stadig scorer mål, men nu må vi se, hvad fremtiden bringer.

Af vores spillere er der meget fokus på Rasmus Würtz for tiden, hvor blandt andet Panathinaikos er lunkne, men spørgsmålet er jo om, jeg vil sælge.

Marcus Allbäck, har fortalt mig, at han ønsker at indstille sin karriere, når sæsonen er slut, hvilket jeg synes er trist, men samtidigt kan jeg godt forstå ham, da han har haft svært ved at spille sig på holdet i denne sæson.

Situationsrapport fra SAS-Ligaen
Stilling*                    Topscorerliste*                  Skadesliste*

Situationsrapport fra Allsvenskan
Stilling*                         Topscorerliste*

Situationsrapport fra Tippeligaen

Nations Koefficienter*                    Klub Koefficienter*

Ja, det var så det for denne omgang. Jeg er spændt på, om vi kan slå Lazio i December, samtidigt med Chelsea forhåbentligt vinder over Dnipro, men nu må vi se, hvad fremtiden bringer Wink

Webber-XX
Reserveholdsspiller

Sv: (2. Sæson - NOV. 08) - Størst i Norden
« Svar #77: 13 Nov 2007, 19:57 »

Hold da helt op - du har ingen skader pt ..

Har du ikke bedt Macken om at genoverveje sin tilbagetrækkelse ??

Succes is Temporary - Loyalty is Forever

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #78: 13 Nov 2007, 20:50 »

Hold da helt op - du har ingen skader pt ..

Har du ikke bedt Macken om at genoverveje sin tilbagetrækkelse ??

Nej det har jeg ikke endu ihvertfald. Det kommer lidt an på så meget, så at sige. Jeg håber, at jeg kan lokke ham til som træner Smiley

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #79: 14 Nov 2007, 12:36 »

December måned, tid til gaver i form af sejr i Champions League kampen mod Lazio… Følg med her.

1. December - 31. December 2008

December er generelt en af de lange og kolde måneder, men for os i FCK, blev det en kort måned med kun tre kampe på programmet. Først, Royal League opgøret hjemme mod Brann, hvor Øyvind Hoås gav os en god start på måneden, med to kasser i sejren på 2-1. Rigtigt lækkert at se en af vores angribere score i en international kamp. Det kunne vi bestemt godt bruge mere af, specielt i udekampen i Rom, mod Lazio.
Her skulle vi bruge en sejr, hvis vi skulle have mulighed for at spille os ind i Uefa Cuppen, som vi gjorde sidste år. Vi lagde ud i en offensiv spillestil, mere offensiv end vi plejede i vores hjemmekampe. Det kostede selvfølgelig en masse chancer bagude, men Nathan Coe, der havde fået genvalg fra kampen mod Brann, stod en glimrende kamp og blev valgt til kampens spiller.

Vi manglede desværre skarpheden oppe i front, Hoås var spæret på grund af europæiske kampe for Viking, så vi havde ingen der kunne lave mål. I stedet, blev det Lazio, der scorede to gange i de sidste seks minutter på to kontraløb, da vi satsede hele butikken.
Spillerne fik ros for den alligevel gode præstation og kunne nu se frem til en længere kamppause. Vi skulle først spille igen den 29. December mod Vejle i en venskabskamp, som vi vandt med 2-1.

* Royal League fase 1     v.     Brann (H)     2-1
* CHL. GRP. E.              v.     Lazio (U)      0-2
* Venskabskamp             v.     Vejle (U)      2-1

Aílton, på vej væk ?

Nu stod januars transfervindue meget nært og rygterne begyndte at svirre omkring mine spillere. Aílton, var i søgelyset hos Grémio og HSV. Rasmus Würtz var også eftertragtet, da Panathinaikos lå på lur. Samt mit nye indkøb Pontus Wernbloom, der var på ønskelisten hos, Viking. De nyder alle tre tilværelsen her i København og jeg nyder, at de er her, så om de bliver solgt vil tiden vise.

Jeg selv havde afgivet bud på Christian Wilhelmsson og Rade Prica, men begge bud blev afvist, så jeg valgte at tilbyde dem kontrakter fra sommeren 2009. Svarene har jeg til gode i den kommende måned, da flere hold har forsøgt at signe dem.
Szabolcs Huszti, en ungarsk landsholdsspiller i Hannover, ligger vi også i forhandlinger med. Huszti er 25 år, spiller offensiv midtbane på venstrekanten eller centralt. Han har spillet 38 landskampe og scoret 6 mål for Ungarn. Ham forsøger vi at hente på en fri transfer.

Situationsrapport fra Royal League

Grp. A* - D*                         Spillerstatistik*

Situationsrapport fra Champions League

Grp. A* - Grp. D*               Grp. E* - Grp. H*               Spillerstatistik*

Ja slut for updates for i år, men jeg håber, at kunne vende stærkt tilbage i 2009 Wink

TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: (2. Sæson - DEC. 08) - Størst i Norden
« Svar #80: 14 Nov 2007, 22:52 »

Ny update, nyt år, ny måned, nyt transfervindue, nye ansigter…

1. Januar - 31. Januar 2009

Boavista FC - Estadio do Bessa

Januar måned finder jeg altid spøjs fordi, ingen rigtig vigtige kampe, men alligevel en meget hektisk periode på grund af et åbent transfervindue og opladning til den sidste del af sæsonen.

Jeg havde planlagt en træningstur til syden, nærmere betegnet Portugal. Her skulle vi over en periode på ti dage spille fire venskabskampe mod, Boavista, Beira-Mar, P. Ferreira og Leiria. Jeg havde valgt Portugal på grund af beliggenheden, hvor vi kunne spille og træne på optimale baner. Samtidigt håbede jeg også, at jeg kunne få mine angribere i gang med at score mål på udebane, væk fra Danmark vel og mærket.

Morten Nordstrand og Øyvind Hoås var de eneste af mine angribere, der kunne finde vejen til netmaskerne på turen til syden. Aílton manglede stadigvæk at finde den fornødne ro for at kunne score, ude for landets grænser.

Hjemme igen, havde jeg valgt endnu en venskabskamp, både for vores egen skyld, men ikke mindst for vores fans skyld. Valget var faldet på Hollandske, Feyenoord, der havde deltaget i dette års UefaCup gruppespil. Så det var en værdig modstander på vores eget niveau, måske lidt bedre. Det blev en fremragende kamp og en god optakt til sæson afslutningen, da vi vandt kampen med 5-2

Jeg kan kun være overordnet tilfreds med, hvad jeg har set holdet præstere her i starten af det nye år. Det ser godt ud for de resterende kampe, hvis vi kan undgå for mange skader.

Jesper Christiansen - et trist farvel
Transfervinduet åbnede med både skuffelser, opmuntringer, nye ansigter og farvel til andre. Der var stor interesse for følgende af mine spillere: Pontus Wernbloom, Rasmus Würtz, Aílton og Jesper Christiansen.

Jeg kunne desværre ikke holde på alle fire, da Jesper Christiansen gerne ville af sted til udlandet igen. Torino, havde meldt sig på banen med et sølle bud, som jeg valgte at afslå. Jesper blev sur og til alt held for ham, valgte Torino at byde igen og denne gang lidt højere. Efter lidt forhandlinger lykkedes det mig at få 17 millioner i hånden + 10 millioner yderligere i afdrag, 500.000 pr spillet kamp.

Selvom ni klubber, jagtede mit unge talent Pontus Wernbloom, blev alle bud afvist uden sure miner af svenskeren, hvilket er dejligt for ham er der fremtid i.

Kevin S. Ellegaard - Ny mand!

Jeg havde garderet mig på keeper pladsen, da jeg havde hentet norske Espen Johnsen på en fri transfer, men valgte alligevel at tilføre endnu en målmand til klubben. Kevin Stuhr Ellegaard, er nu den nye nummer 1 i FC København. Bestyrelsen i Randers FC valgte at acceptere mit bud på 12 millioner kroner uden at spørge Colin Todd til råds, men det kan jeg jo kun være tilfreds med.

Morten Hæstad, en ung nordmand på bare 21 år er også hentet på en fri transfer og klubbens fans har rost mig til skyerne for at have signet ham, da de ser ham som et stjernefrø og en fremtidens mand på højre fløj. Han bliver spændende at følge.

Skuffelserne var store, da Christian Wilhelmsson valgte Sevilla frem for os, men sådan er gamet og vi arbejder på at komme videre. Det samme gælder for Rade Prica, da han valgte at tage syd på for at spille i Sampdoria. Den ungarske venstrefløj Huszti, valgte også at “snyde” os i sidste sekund, da han valgte sin fremtid skulle være på ferieøen Mallorca.

Da vi stadig ser lidt tynde ud på venstrekanten, så skulle der en bare nogenlunde erstatning ind, som kunne agere backup på venstrefløjen. Sidst på aftenen den 31. Januar lykkedes det os så at få signet Patrick Mtiliga på en fri transfer, men han kommer først til klubben til sommer.

Danske transfers*          Svenske transfers*          Norske transfers*

Skadesrapport*

Det var Januar... fra næste måned bliver det alvor Wink

« Seneste Redigering: 14 Nov 2007, 23:01 af TBM_DK » Logged

philipo
Reserveholdsspiller

Sv: (Januar 2009) - Størst i Norden
« Svar #81: 14 Nov 2007, 23:09 »

Lækker update. Men surt med Jesper Skuffet

PS: Hvilket skin bruger du?

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #82: 14 Nov 2007, 23:12 »

Takker for kommentaren Wink  Jeg bruger Steklo (vista, mener jeg det hedder) du kan vist nok hente hele skinpakken her på siden, under downloads. Smiley

philipo
Reserveholdsspiller

« Svar #83: 14 Nov 2007, 23:13 »

Tak skal du have Smiley

Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo

Webber-XX
Reserveholdsspiller

« Svar #84: 15 Nov 2007, 09:15 »

Her er et link, hvis du ikk allerede har hentet det :-)

http://www.sortitoutsi.net/index.php?page=downloads&area=file&fileid=5028

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #85: 15 Nov 2007, 18:03 »

Alvoren er tilbage med denne måneds update, som er Februar…

1. Februar - 28. Februar 2009

er vi endelig i gang med de vigtige kampe. SAS-Ligaen er stadig en måned væk, men Royal League, skal sparkes i gang igen. Hvis vi kunne hive en sejr hjem på udebane mod Brann, som vi havde besejret i alle kampe indtilvidere under min ledelse, så ville vi være sikre på en kvartfinale. Sådan gik det dog ikke, da vi kun formåede at klare 2-2, efter at have ført 2-1 til syv minutter før tid.
Nu skulle vi som minimumhave uafgjort mod AIK hjemme i Parken, for stadig at holde liv i bestyrelsens målsætning om en finaleplads. Vi gjorde som forventet og vandt kampen med 3-1.

Dermed var vi videre til kvartfinalen, hvor vi trak Brann på udebane. I en eventuel semifinale ville vores modstander enten være Lillestrøm eller FC Nordsjælland.

Skadesrapport*               Royal League*

Ja det var en hurtig lille måned. Marts følger når den er spillet og skrevet Wink

FCKboy
Reserveholdsspiller

Sv: (Februar 2009) - Størst i Norden
« Svar #86: 15 Nov 2007, 22:54 »

God update...Veldi bra blog Wink

Webber-XX
Reserveholdsspiller

« Svar #87: 15 Nov 2007, 23:15 »

TBM_DK

Tjek min blog - Varde mod SAS-Ligaen ..

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #88: 16 Nov 2007, 19:25 »

Marts måneds update er nu klar med spændende ting som knald eller fald kampe i både Landspokalen og Royal League… Læs med og se om vi klarer den.

1. Marts - 31. Marts 2009

Marts måned bød på mange mål, men desværre for os var det i begge ender. Min nye keeper, Kevin Stuhr Ellegaard, har desværre ikke fået den bedste start på sin karriere i FC København. Vi, Gunnar Halle og jeg er dog ikke i tvivl om, at han nok skal slå til, han skal bare have tid til at falde til og vende sig til vores spillestil.

Vi lagde ud i Landspokalen på udebane mod AaB. En kamp jeg havde frygtet, da AaB har haft godt fat i os, specielt på deres bane, men vi spillede en formidabel kamp og vandt så sikkert som 4-1 og var dermed videre til semifinalen, hvor Lyngby ventede.

Endnu en kvartfinale skulle spilles, denne gang var det dog i Royal League på udebane mod Brann. Endnu engang hev spillerne en masse godter frem af posen og vi ekspedere Brann ud, ved at slå dem med 4-1. Semifinalen ventede og det gjorde FC Nordsjælland også.
Semifinalen, hvor jeg havde fået den modstander jeg helst ville stå overfor, blev desværre endestationen for os, da Peter Madsen med to mål sendte os ud og FC Nordsjælland til finalen.

I SAS-Ligaen spillede vi tre opgør og fik syv point ud af vores anstrengelser. Mange vil nok mene, at i vores position, så var syv point godt nok, men jeg var absolut ikke tilfreds med, hverken resultaterne eller spillet i de tre kampe. Nok mest fordi, vi som det første lader SønderjyskE score fire gange i parken og derudover formår vi kun at spille 1-1 mod rækkens nummer 11. Alt andet end tilfredsstillende.

Stilling*                              Topscorerliste*                         Skadesliste*

Jeg vil stadig tillade mig at kalde denne måned for en trist en af slagsen, trods de syv point. Håber, at jeg kan bringe bedre nyt i næste update Wink
« Seneste Redigering: 16 Nov 2007, 19:29 af TBM_DK » Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller

Sv: (Marts 2009) - Størst i Norden
« Svar #89: 17 Nov 2007, 18:58 »

April måned, forår, forrygende resultater og formidabelt spil…

1. April - 30. April 2009

April måned, betød et hårdt program for mine spillere, da vi havde hele otte opgør, der skulle spilles. De fem af kampene var i ligaen, hvor vi forrygende fodboldog hev 12 af 15 point hjem mod så stærke hold, som Brøndby, AaB, OB og Randers. Den eneste smutter var et hjemmebane nederlag til FC Midtjylland, der nu var begyndt at give os problemer i vores indbyrdes opgør. Kampen mod FC Midtjylland var den eneste kamp i denne måned, hvor vi ikke rigtig kunne finde hinanden og få vores spil til at flyde, så kampen den tabte vi med 2-3.

Grunden kunne nok være det lidt hårde program vi havde, hvor vi udover kampene i ligaen, skulle spille to semifinale opgør i Landspokalen mod Lyngby. Det blev to meget ens opgør, da vi styrede begge kampe fra start til slut og vandt med to gange 2-0.

Vi var nu videre til finalen, hvor vi jo var forsvarende mestre efter vores finalesejr over AaB sidste år.
I år hed modstanderen, FC Nordsjælland. Holdet der sendte os ud af Royal League semifinalen, så vi havde revanche til gode.
Det blev en meget lige kamp, med et lille spilovertag til FC Nordsjælland, mens vi dog skabte et par chancer mere end dem og det var nok det der gjorde forskellen, da vi ganske fortjent vandt kampen med 2-1, på mål af Aílton og Hoås.
Endnu engang kunne vi kysse og løfte landspokalen, hvilket både fans og bestyrelse var ovenud tilfredse med.

Nu kunne vi fuldt ud koncentrere os om at hente Danmarksmesterskabe t hjem endnu engang. Vi lå dog rigtigt godt med otte point ned til FC Midtjylland, men med to kampe mindre end dem. Alligevel skal der spilles koncentreret i maj måned, hvor det hele afgøres.

Kampen om Royal League blev spillet på Farum Park, mellem FC Nordsjælland og Malmö FF. Efter titlen havde været en tur i Norge, skulle den nu skifte land og ejer. Pokalen kommer til at stå på Farum Park det næste år, da de slog svensken 2-1

Stilling*                    Topscorerliste*               Skadesliste*

Situationsrapport fra Allsvenskan

Situationsrapport fra Tippeligaen

En dejlig måned er nu slut, men en ny kommer snart Wink
« Seneste Redigering: 17 Nov 2007, 19:00 af TBM_DK » Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010