home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 703 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Folketingsvalg
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vil du stemme på til et evt. valg?
A: Socialdemokratiet
- 37 (17,9%)
B: Det Radikale Venstre
- 9 (4,3%)
C: Det Konservative Folkeparti
- 30 (14,5%)
F: SF
- 32 (15,5%)
K: Kristensdemokratern e
- 2 (1%)
O: Dansk Folkeparti
- 21 (10,1%)
V: Venstre
- 37 (17,9%)
Y: Ny Alliance
- 17 (8,2%)
Ø: Enhedslisten
- 9 (4,3%)
Blankt
- 13 (6,3%)
Antal Stemmer: 207

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 38 Udprint
Forfatter Emne: Folketingsvalg  (Læst 73882 gange)
Rossonero
Gæst

Sv: Folketingsvalg
« Svar #480: 14 Nov 2007, 16:58 »

Et link fundet af El Kun: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg07/article359323.ece

Hvad er det for en latterlig kommentar at hoste op med?

Chris
Gæst

« Svar #481: 14 Nov 2007, 17:00 »

Ja, det må alle i højrefløjsfolk jo kunne svare på.

Red love
Gæst

« Svar #482: 14 Nov 2007, 17:36 »

Ja, det må alle i højrefløjsfolk jo kunne svare på.
så så, camre er da gammel socialdemokrat Smiley

Badefar
Manager

« Svar #483: 14 Nov 2007, 17:40 »

Et link fundet af El Kun: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg07/article359323.ece

Hvad er det for en latterlig kommentar at hoste op med?

Han skal nok tænke lidt mere før han taler.

Men man kan da kun beundre hans frisure crazy

Red love
Gæst

« Svar #484: 14 Nov 2007, 17:40 »

Nu glæder jeg mig blot til at se, hvilket land vi går i krig mod i demokratiets navn, næste gang... (lur mig om der ikke tilfældigvis skulle være en smule olie på det pågældende sted)
Bitter? Rullende Øjne       Fogh more years Wink

Red love
Gæst

« Svar #485: 14 Nov 2007, 19:10 »

Ja tænkte her dagen derpå, efter et veloverstået folketingsvalg. Der ville det være på plads lige at samle lidt op på hvordan det så rent faktisk gik..

Til valget var 9 partier stillet op, nogen mere fornuftige end andre..

Kristendemokraterne: 0 mandater.
Var aldrig rigtig i nærheden af at nå over spæregrensen,og det berømte 2 procent af stemmerne.. Bodil Kornbek gjorde det faktisk ganske hæderligt i de relativt mange tv dueller hun fik lov at være med i. Men deres problem har været folk ikke rigtig har vidst hvad kristendemokraterne er for noget, og at de ikke er kommet med mærkesager som virkelig skilte dem ud fra de andre partier.. Man kan også spekulere i hvor klogt det mon var at pege på Helle thorning, når man nu kalder sig selv et borgerligt midterparti.. Og endeligt kan nogen godt have forbehold mod at stemme på et parti der har religionen som en del af navnet, som kristendemokraterne har.

Enhedslisten: 4 Mandater
Klarede lige præcis spæregrænsen, som de har ligget omkring hele valgkampen. Den største grund til deres modvind har været Asmaa Abdol Hamid, den berygtede muslimske tørklæde kvinde.. Der bl.a. ikke tager afstand fra dødstraf, og også var i tvivl om hun ville skrive under på vores grundlov. Enhedslisten klarer sig på mindste margin, og som jeg ser det, har de Johanne Schmidt-Nielsen at takke for det. Hun er en ung kvinde på 23, der gjorde det særdeles fremragende i det "sidste ord" på TV 2, hvilket jeg tror var udslagsgivende.

Radikale Venstre: 9 mandater
solgte sig hurtigt til Helle Thorning, og soglte i samme åndedrag muligheden for at slippe væk fra oppositionen, hvor de radikale efterhånden har befundet sig i historisk lang tid.. Ikke så meget at sige, de solgte mærkesager som f.eks. 24 års reglen for at fremstå som en samlet oppositon.. Men måske de glemte dem selv lidt i den kamp?

SF: 23
Vittige Villy havde intet mindre end et kanonvalg. Og mere end fordoblede mandaterne. Han er fantastisk på en skærm, og kommer med den ene punchline efter den anden. Villy lovede masser af penge til det offentlige, en bremselse af uligheden i vores samfund, og gennerelt bare flere penge til alle. Specielt Plejehjemmene var Villy optaget af..
Vittige Villy var så dygtig i denne valgkamp, at ikke en eneste af alle hans tilhængere  nogensinde nåede at overveje hvor pengene mon skulle komme fra.  Men dette var heller intet problem, f.eks. er de 93 mia. som VIlly lovede til Jernbaner, jo ikke noget særligt...
så Villy har nu fantastiske 23 mandater, som han kan bruge til at..... Hmm...

Socialdemokratiet: 45
"Jeg kan slå Anders Fogh" Bare ikke lige idag...
En bevæget Gucci Helle holdte stor takketale, og takkede hele socialdemokratiet for en af de bedste valgkampe nogensinde..Hvor de havde haft gode argumenter, og oppositionen havde været fantastisk samlet, og stærk.. Det gik så godt, at Socialdemokratiet fik det laveste stemmeantal siden år 1909..
´Når du ser et rødt flag smælde.. ´

Ny Alliance: 5 Mandater
Stakkels, stakkels Naser Khader.. 22 mandater var de spået da pariet blev dannet i maj, 11 før valgkampen, og facit blev 5 mandater, endda med det yderste af neglene.. Naser har været bævende og usikker hele vejen igennem, og har ikke været sikker på noget som helst. Måske udover at han ihvertfald ikke kan lide Pia Kærsgaard..
En historisk chance for afgørende indflydelse forspildt, og man må spørge sig selv hvornår den chance kommer igen?

Dansk Folkeparti: 25 mandater
Alle hader os. Nej ikke nogen brøndby klagesang, men derimod realiteterne for Pia K i denne valgkamp.
Hun har dog været helt igennem cool, og har i diverse debatter virkelig formået at fremstille Dansk Folkeparti som et utroligt stabilt, og medmenskelligt parti. Det første er de uden tvivl, det andet vil jeg lade jer om at bedømme.
Faktum er at valget stor Champ, udover Fogh, er Pia K.. Hun er reelt den eneste der har kæmpet hele vejen for VKO flertallet, og stik mod alle meningsmålinger holdt det også vand. Hvilket hun ikke behøver at invitere Naser til noget som helst, måske udover når de skal snakke om dyrenes rettigheder..

Konservative: 18 mandater
De holdt skansen, på trods af ny alliance´s indtog, med løfter om en helt ny skattereform, som virkelig kunne have stjålet vælger fra liste C.. Men, Bendt Betjent holdt kursen, og fokuserede fokuserede på hvor pengene skal komme fra, istedet for de fleste andre der bare gerne vil dele ud.. Kampen om at få topskatten ned på 50% bliver også ufortrødent fortsat. Ingen kovendninger her, de Konservative rokkede sig ikke en tomme.

Venstre: 46 mandater
We are the champions gjalde det ud af højtalerne i ønskenhalle da Fogh sent i aftes ankom til Venstres valgfest.
Der er da også god grund til fest, Fogh blev som første Venstre mand nogensinde genvalgt for 3. gang som statsminister. Fogh har udstrålet overskud, og sikkerhed, og har i virkeligheden aldrig været presset for alvor.

´ Vi kan gøre det endnu bedre har sloganet lydt fra Venstre. Og med bl.a. en kommende kvalitetsreform på tegnebrættet, har de da også vist hvordan de vil gøre det endnu bedre i næste periode.
Nu får de chancen for at vise det.. 

Rent personligt er jeg meget glad for Fogh fortsætter. Han er en fuldstændig ekstraodinær person, der med næsten umenskelig kraft, og manisk perfektion overkommer alle politiske  udfordringer. Man bliver nogen gange helt skræmt af hvor perfekt han er.

Sådan en mand vil jeg gerne vil ledes af..

« Seneste Redigering: 14 Nov 2007, 19:11 af Red love » Logged

Chris
Gæst

« Svar #486: 14 Nov 2007, 19:19 »

Jeg krummer tæer. Pinligt...

Red love
Gæst

« Svar #487: 14 Nov 2007, 19:23 »

Jeg krummer tæer. Pinligt...
Det er det jeg elsker ved dine indlæg, de er altid så vildt velargumenterede, virkelig en fornøjelse at læse..

KF
Landsholdsspiller

« Svar #488: 14 Nov 2007, 19:23 »

Trist, at du ikke engang forsøger at lave sådan en opsamling objektivt, Red love Smiley. Det kan jo bruges til absolut ingenting så.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Chris
Gæst

« Svar #489: 14 Nov 2007, 19:25 »

Trist, at du ikke engang forsøger at lave sådan en opsamling objektivt, Red love Smiley. Det kan jo bruges til absolut ingenting så.

Lige mine tanker.

Red love
Gæst

« Svar #490: 14 Nov 2007, 19:25 »

hvilken del synes du ikke er objektiv... Rullende Øjne Søvndal  gjorde det da fantastisk i valgkampen, er  du vel ikke uenig i...?  Smiley
« Seneste Redigering: 14 Nov 2007, 19:32 af Red love » Logged

Red love
Gæst

« Svar #491: 14 Nov 2007, 19:26 »

Lige mine tanker.
da fedt der er en der kan formulere det for dig, når du nu selv har så svært ved det..

Chris
Gæst

« Svar #492: 14 Nov 2007, 19:26 »

hvilken del synes du ikke er objektiv... Rullende Øjne

Din tilbedelse af mr Fogh er ikke særlig objektiv.

Red love
Gæst

« Svar #493: 14 Nov 2007, 19:28 »

Din tilbedelse af mr Fogh er ikke særlig objektiv.
der skriver jeg hvis også `rent personligt` er jeg glad for at...

Chris
Gæst

« Svar #494: 14 Nov 2007, 19:28 »

da fedt der er en der kan formulere det for dig, når du nu selv har så svært ved det..

Hvori ligger mine formuleringsproblem er? Min dansklærer har aldrig klaget over dem

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010