home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1121 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Folketingsvalg
0 Brugere og 13 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vil du stemme på til et evt. valg?
A: Socialdemokratiet
- 37 (17,9%)
B: Det Radikale Venstre
- 9 (4,3%)
C: Det Konservative Folkeparti
- 30 (14,5%)
F: SF
- 32 (15,5%)
K: Kristensdemokratern e
- 2 (1%)
O: Dansk Folkeparti
- 21 (10,1%)
V: Venstre
- 37 (17,9%)
Y: Ny Alliance
- 17 (8,2%)
Ø: Enhedslisten
- 9 (4,3%)
Blankt
- 13 (6,3%)
Antal Stemmer: 207

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 38 Udprint
Forfatter Emne: Folketingsvalg  (Læst 73978 gange)
Red love
Gæst

Sv: Folketingsvalg?
« Svar #105: 25 Okt 2007, 18:18 »

Jeg vil gerne bede dig om ikk at sammenligne Kina med kommunisme... De siger selv at de er kommunister, men læser du det kommunistiske manifest, så vil du se at det Kina laver, på ingen måde har noget med kommunisme at gøre... Det lykkedes heller ikk for russerne, problemet med kommunisme er at tanken er nærmest utopisk, problemet er at den er meget svær at udføre praktisk...

Men jeg syntes også at vi skal boykotte OL, for jeg kunne godt forestille mig at det ender med at blive noget alla OL 1936, da Hitler vanvittig promoverede Nazi Tyskland...
Tanken med at det bliver i stil med OL 36 er meget nærliggende...

Altså muligt at Kinas styreform ikke fuldstændig føleger de kommunistiske manifest.. Men som du selv siger, kommunismen har jo ALDRIG skabt noget godt, for nogen som helst... Og altså ved ikke helt hvad vi skal kalde dem så, de har 1 parti, kommunistpartiet der er 73 millioner medlemmer, lyder ganske meget som et kommuniststyre, som vi kender det...

En ting er dog helt sikkert, det har intet at gøre med demokrati, og menneskelig værdighed at gøre...
« Seneste Redigering: 25 Okt 2007, 18:20 af Red love » Logged

7kfum
Gæst

« Svar #106: 25 Okt 2007, 18:21 »

Han er yderst intelligent ja, men lyder da ikke så rart gjort af ham det med armen...

Nej, han er sur starut. Men intelligent det er han sku. Smiley Kan dog ikke lide ham som politiker.

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #107: 25 Okt 2007, 18:32 »

Jeg er personligt ret ligeglad med om vi deltager i OL eller ej, men jeg mener ikke det har plads i valgkampen. Vi skal vælge den politiske linje vores land skal føre de næste 4 år, og der mener jeg ikke vi skal bringe hele den lange teoretiske debat om sport og politik ind i valgkampen.

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Red love
Gæst

« Svar #108: 25 Okt 2007, 18:38 »

Jeg er personligt ret ligeglad med om vi deltager i OL eller ej, men jeg mener ikke det har plads i valgkampen. Vi skal vælge den politiske linje vores land skal føre de næste 4 år, og der mener jeg ikke vi skal bringe hele den lange teoretiske debat om sport og politik ind i valgkampen.
Vedkender mig at der er andre klart mere nærliggende emner, men alligevel syntes jeg det her er ret alvorligt, for ved deltagelse blåstempler vi det kinesiske styre.. Hvilket det bestemt ikke fortjener..

Men ja sport og politik er en svær balancegang. Og man kan sige vi nægter jo heller ikke at spille landskamp mod Israel fordi de bomber Palæstina.. Men mener alligevel at OL er så stor en ting, at man burde tage et politisk standpunkt.
Virker desværre ikke så sandsynligt det sker...

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #109: 25 Okt 2007, 18:52 »

Vedkender mig at der er andre klart mere nærliggende emner, men alligevel syntes jeg det her er ret alvorligt, for ved deltagelse blåstempler vi det kinesiske styre.. Hvilket det bestemt ikke fortjener..

Men ja sport og politik er en svær balancegang. Og man kan sige vi nægter jo heller ikke at spille landskamp mod Israel fordi de bomber Palæstina.. Men mener alligevel at OL er så stor en ting, at man burde tage et politisk standpunkt.
Virker desværre ikke så sandsynligt det sker...

Kina er et land i udvikling.. Jeg syntes at vi skal tage med til OL, for det hjælper ikke at gøres upopulære med en af fremtidens stormagter..

Kina har trods alt verdens hurtigst voksende Bnp. og hvis det fortsætter de seneste års udvikling vil de have et større bnp end USA i 2014, så vidt jeg husker Smiley

Vi skal helt klart give dem nogle succeser ved at tage med til OL og derved hjælpe med at det bliver en succes, kan det være at de kigger rundt om i verden og ser at der er visse ting der kan gøres på en anden og bedre måde.
Desuden er Kina nu, hvor vi var i 60'erne.. Giv dem nu nogle år.

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Red love
Gæst

« Svar #110: 25 Okt 2007, 19:21 »

Kina er et land i udvikling.. Jeg syntes at vi skal tage med til OL, for det hjælper ikke at gøres upopulære med en af fremtidens stormagter..

Kina har trods alt verdens hurtigst voksende Bnp. og hvis det fortsætter de seneste års udvikling vil de have et større bnp end USA i 2014, så vidt jeg husker Smiley

Vi skal helt klart give dem nogle succeser ved at tage med til OL og derved hjælpe med at det bliver en succes, kan det være at de kigger rundt om i verden og ser at der er visse ting der kan gøres på en anden og bedre måde.
Desuden er Kina nu, hvor vi var i 60'erne.. Giv dem nu nogle år.

undskyld mig, men havde vi ikke både frie valg, ytringsfrihed, og overholdt vi ikke også menneskerettigheder ne i 60´erne...? Huh

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #111: 25 Okt 2007, 19:33 »

undskyld mig, men havde vi ikke både frie valg, ytringsfrihed, og overholdt vi ikke også menneskerettigheder ne i 60´erne...? Huh

Jo det gjorde vi...
Men det er stadig et land i udvikling..

Men mener du at det bliver bedre, hvis vi boykotter dem, og afskærer dem totalt fra resten af verden??
Er det ikke bedre at, hjælpe og lede dem i den rigtige retning?

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Red love
Gæst

« Svar #112: 25 Okt 2007, 19:48 »

Jo det gjorde vi...
Men det er stadig et land i udvikling..

Men mener du at det bliver bedre, hvis vi boykotter dem, og afskærer dem totalt fra resten af verden??
Er det ikke bedre at, hjælpe og lede dem i den rigtige retning?
Mener ikke vi hjælper nogen som helst ved at blåstemple et styre som det de har i Kina, så kort kan det siges...

Men anyway lad os da komme tilbage til emnet, nogen der så partileder runderne, på tv2, og dr1 igår? og hvis, hvem synes i kom bedst ud af det, og hvem skuffede jer..?

Må personligt sige jeg synes debatten lå på et ret lavt niveau, hvor det mest bare var mudderkastning, fra side, til side...

Specielt synes jeg det var vildt at da f.eks. Magrethe Vestager leder af De Radikale skal fortælle hvad deres visioner for et valg er, ja det eneste hun så siger at at vi skal have Dansk folkeparti væk...  Det er simpelthen for ynkeligt! altså kom da ind i kampen! ligegyldig hvad man så mener om DF, ja så er det sgu sørgeligt man ikke har noget at komme med selv, udover at man ikke kan lide Dansk Folkeparti...

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #113: 25 Okt 2007, 19:54 »

Mener ikke vi hjælper nogen som helst ved at blåstemple et styre som det de har i Kina, så kort kan det siges...

Men anyway lad os da komme tilbage til emnet, nogen der så partileder runderne, på tv2, og dr1 igår? og hvis, hvem synes i kom bedst ud af det, og hvem skuffede jer..?

Må personligt sige jeg synes debatten lå på et ret lavt niveau, hvor det mest bare var mudderkastning, fra side, til side...

Specielt synes jeg det var vildt at da f.eks. Magrethe Vestager leder af De Radikale skal fortælle hvad deres visioner for et valg er, ja det eneste hun så siger at at vi skal have Dansk folkeparti væk...  Det er simpelthen for ynkeligt! altså kom da ind i kampen! ligegyldig hvad man så mener om DF, ja så er det sgu sørgeligt man ikke har noget at komme med selv, udover at man ikke kan lide Dansk Folkeparti...

Jeg synes igså mest de skulle finde fejl ved hinanden istedet for at diskutere politik. Jeg synes dog at det virkede som om at oppositionen næsten kun var enige om at vælte fogh. Og lige præcis det fik Fogh vist et par gange.

BTW Synes jeg at KDs leder var forfærdelig at høre på. Hun råbte hele tiden og gik amok hvis de forsøgte at afbryde. Men, okay hun er jo skolelærer funny

It's gonna be legendary

Red love
Gæst

« Svar #114: 25 Okt 2007, 19:56 »

Jeg synes igså mest de skulle finde fejl ved hinanden istedet for at diskutere politik. Jeg synes dog at det virkede som om at oppositionen næsten kun var enige om at vælte fogh. Og lige præcis det fik Fogh vist et par gange.

BTW Synes jeg at KDs leder var forfærdelig at høre på. Hun råbte hele tiden og gik amok hvis de forsøgte at afbryde. Men, okay hun er jo skolelærer funny
meget enig, sad selv og undrede mig og hvor fanden de havde inviteret hende, altså kristendemokraterne? Rullende Øjne Hvaså, med Louise Frevert og CD? Wink Nå nej de fik selvfølelig ikke underskrifter nok til at stille op...hehe..

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #115: 25 Okt 2007, 19:57 »

Der må jeg give dig helt ret... Bryder mig selv ikk om DF overhovedet og vil meget gerne have at de ikk har noen indflydelse, men ville gerne høre nogle meninger fra Radikale Venstre...
Syntes heller ikk rigtig at der var meget indhold i debatterne(så kun den på tv2). Som du selv siger, var det bare mudderkastning, uden noget videre politisk indhold, sådan en debat hjælper ikk vælgerne til at beslutte hvem de vil stemme på og det tror jeg desværre er til VK's fordel, så de må have været rimelig tilfredse efter igår...

JKJ
Gæst

« Svar #116: 25 Okt 2007, 20:01 »

Som i allerede nævner kan det godt blive en valgkamp med mudderkastning og personangreb... tendensen er der og det er nok det vej det går, jeg frygter og tror desværre at den bliver sådan...

SaneSoul
Landsholdsspiller

« Svar #117: 25 Okt 2007, 20:02 »

Problemet med partilederrunderne er at de er for mange om for kort tid i de tv-udsendelser. Der bliver aldrig tid til reel politisk debat, så det handler for alle politikerne om at nå at være så aggressiv som muligt i den korte tid de har. Så ender det i mudderkastning.

You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

thecatholic
Ynglingespiller

« Svar #118: 25 Okt 2007, 20:06 »

Jeg tror de fleste der har sat sin stemme der, her i tråden. Mener det for sjov, og ikke rigtig har forstand på politik Smiley
Det håber jeg da.. Håber at DF og V får tæv..

C^Ronaldo
Reserveholdsspiller

« Svar #119: 25 Okt 2007, 20:07 »

Problemet med partilederrunderne er at de er for mange om for kort tid i de tv-udsendelser. Der bliver aldrig tid til reel politisk debat, så det handler for alle politikerne om at nå at være så aggressiv som muligt i den korte tid de har. Så ender det i mudderkastning.

Ja, og det kan vi se på den søde Helle, som i går nåede at skifte mening om skattestoppet/-nedsættelserne 2-3 gange .. Det er skræmmende? Men på den anden side, hun burde næsten vinde valget på det, fordi jeg tror ikke det kan lade sig gøre for andre at skifte mening 3 gange på en time Opstemt ..

Med venlig hilsen
C^Ronaldo.

In the scene since approx. 2000.

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010