home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  1 Bruger, 729 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Folketingsvalg
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vil du stemme på til et evt. valg?
A: Socialdemokratiet
- 37 (17,9%)
B: Det Radikale Venstre
- 9 (4,3%)
C: Det Konservative Folkeparti
- 30 (14,5%)
F: SF
- 32 (15,5%)
K: Kristensdemokratern e
- 2 (1%)
O: Dansk Folkeparti
- 21 (10,1%)
V: Venstre
- 37 (17,9%)
Y: Ny Alliance
- 17 (8,2%)
Ø: Enhedslisten
- 9 (4,3%)
Blankt
- 13 (6,3%)
Antal Stemmer: 207

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 38 Udprint
Forfatter Emne: Folketingsvalg  (Læst 73957 gange)
Red love
Gæst

Sv: Folketingsvalg?
« Svar #90: 24 Okt 2007, 18:12 »

At hive kommunistkortet op af lommen er altså lidt plat imo. Folk kan altså godt ændre holdning efterhånden som tiderne skifter. Anders Fogh er da selv det bedste eksempel på det. Han er en helt anden politiker end den liberalistiske og ideologiske mand der skrev Fra Socialstat Til Minimalstat. Der var også en tidligere i tråden der skrev at ideologiernes tider rinder ud. Francis Fukuyama kaldte det sågar historiens endeligt med Murens Fald tilbage i 1989.

Hvis du er uenig med de ting SF står for, så fint med mig. Men når du kalder dem tidligere kommunister antyder du jo nærmest at de er et revolutionært parti.
Ja, har læst fra soicalstat til minimalstat, så er jeg ganske klar over..

Men i min verden er der så bare et stykke fra at være fuldblods liberalist, til at støtte en overbevisning som kommunismen der systematisk har uddryddet millioner, og atte millioner af mennesker... Og desuden berøvet deres indbygger for de helt basale rettigheder, som f.eks. ytringsfrihed...

Og ja som du nok har fanget er jeg temmelig uenig med SF, men erkender at Villy Søvndal har gjort en virkelig god indsats, og at SF nu fremstår klart mere sammentømret, end eksempelvis socialdemokraterne. ..

Red love
Gæst

« Svar #91: 24 Okt 2007, 18:18 »

Jamen der skal da ikke herske nogen som helst tvivl om at mit kryds bliver sat ud for liste Ø
okay, nok ikke det jeg ville have gættet på først må jeg indrømme..

Hvorfor, hvis man må spørge..?

Kan godt se de står som et fast yderpunkt. Men har bare svært ved at forstå et parti der f.eks. tolerere, at unge kaster brosten mod politiet i forbindelse med det berømte ungdomshus..

Og et parti der giver plads til en arabisk kvinde, der ikke vil give hånden til en mand, og heller ikke er imod dødsstraf...

Men kunne være spændene at høre...
« Seneste Redigering: 24 Okt 2007, 18:31 af Red love » Logged

-KNM-
Manager

« Svar #92: 24 Okt 2007, 18:50 »

Her er resultatet fra jeres alle sammens yndlingsbruger (mig)
80%V - Venstre
77%C - Det Konservative Folkeparti
72%A - Socialdemokraterne
66%K - Kristendemokraterne
65%O - Dansk Folkeparti
61%B - Det Radikale Venstre
48%F - SF
38%Ø - Enhedslisten

arsenalistic
Manager

« Svar #93: 24 Okt 2007, 19:11 »

Ja, har læst fra soicalstat til minimalstat, så er jeg ganske klar over..

Men i min verden er der så bare et stykke fra at være fuldblods liberalist, til at støtte en overbevisning som kommunismen der systematisk har uddryddet millioner, og atte millioner af mennesker... Og desuden berøvet deres indbygger for de helt basale rettigheder, som f.eks. ytringsfrihed...

Og ja som du nok har fanget er jeg temmelig uenig med SF, men erkender at Villy Søvndal har gjort en virkelig god indsats, og at SF nu fremstår klart mere sammentømret, end eksempelvis socialdemokraterne. ..

Nu bruger du historiske eksempler til at beskrive en ideologi. Hold nu debatten ren drenge, vi skal ikke mange sider tilbage, før det var mudderkastning og usagligt. Deltog jo selv i det  Wink
« Seneste Redigering: 24 Okt 2007, 19:13 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

freddiem
Førsteholdsspiller

« Svar #94: 24 Okt 2007, 19:33 »

Her er resultatet fra jeres alle sammens yndlingsbruger (mig)
80%V - Venstre
77%C - Det Konservative Folkeparti
72%A - Socialdemokraterne

Det passer jo fint med dit avatar. I øvrigt sjovt at se hvor tæt Venstre og Socialdemokratiet ligger på hinanden, endnu et tegn på at blokpolitik er ved at nå enden. Også som der blev nævnt tidligere, så er ideologierne ved at forsvinde og valgkampen bliver i høj grad baseret på værdier såsom: familie, miljø, økonomi og udlændingepolitik.

Ali
Reserveholdsspiller

« Svar #95: 24 Okt 2007, 20:06 »

Nu har jeg ikke læst tråden, men...

Der er forholdvis stor opbakning til DF, og jeg så et par posts påpege deres "gode" udlændingepolitik på første side - hvordan kan det være? Efter skandalen omkring indvandrers utroligt lange ophold i flygtningelejre, som har medført mange indvandrerbørn psykiske lidelser og andre problemer, så har DF påstået, at det er deres egen skyld, for "de kan jo bare flytte hjem" - hvem ville ikke rejse hjem til fattigdom og krig? Endnu bedre bliver deres løsning til børneproblemet, ja, de kan bare blive sendt ud i danske familier og blive opdraget og integreret.
Hvis man sympatiserer med de her mennesker, så er man langt ude. Deres ældrepolitik kunne ikke betyde mindre, når de her mennesker er så intolerante og groteske, som man overhovedet kan blive. Hvis man støtter et parti, så må man gå ud fra, at man støtter deres hovedsager - hvem fanden kan stå inde for at støtte deres absurde holdninger?

Soccerpop
Gæst

« Svar #96: 24 Okt 2007, 20:07 »

Der er forholdvis stor opbakning til DF, og jeg så et par posts påpege deres "gode" udlændingepolitik på første side - hvordan kan det være? Efter skandalen omkring indvandrers utroligt lange ophold i flygtningelejre, som har medført mange indvandrerbørn psykiske lidelser og andre problemer, så har DF påstået, at det er deres egen skyld, for "de kan jo bare flytte hjem" - hvem ville ikke rejse hjem til fattigdom og krig? Endnu bedre bliver deres løsning til børneproblemet, ja, de kan bare blive sendt ud i danske familier og blive opdraget og integreret.
 Hvis man sympatiserer med de her mennesker, så er man langt ude. Deres ældrepolitik kunne ikke betyde mindre, når de her mennesker er så intolerante og groteske, som man overhovedet kan blive. Hvis man støtter et parti, så må man gå ud fra, at man støtter deres hovedsager - hvem fanden kan stå inde for at støtte deres absurde holdninger?

Så du mener vi skal lukke alle ind i landet?
Tænk dig om..

JKJ
Gæst

« Svar #97: 24 Okt 2007, 20:12 »

Det er der altså nu engang en del der gør og det skal de have lov til... Vi lever i et frit land hvor det er muligt at stemme fra det yderste venstre til det yderste højre og godt for det så det ikke bliver en lille klump på midten der stort set mener det samme bare i forskellige indpakninger...

Men hvad så med Enhedslisten?? de mener det er ok at smadre halve og hele bydele i Kbh, Asmaa Abdol-Hamid går ind for dødstraf og mener det er ok at dræbe danske soldater der er udsendt af FN...

Men det er der ikke mange der brokker sig over!!!

Soccerpop
Gæst

« Svar #98: 24 Okt 2007, 20:13 »

80%C - Det Konservative Folkeparti
77%O - Dansk Folkeparti
75%V - Venstre
67%A - Socialdemokraterne
61%K - Kristendemokraterne
48%B - Det Radikale Venstre
41%F - SF
31%Ø - Enhedslisten

Kunne næsten ikke være bedre.. Ville dog gerne lige have Venstre en elle to takker op.. Men at SF og Enhedslisten ligger i bunden passer mig findt:)

Ali
Reserveholdsspiller

« Svar #99: 24 Okt 2007, 20:52 »

Så du mener vi skal lukke alle ind i landet?
Tænk dig om..

Alle andre partier mener ikke, at alle skal lukkes ind i landet. Du skulle måske selv tænke dig om, inden du spiller Kong Gulerod Smiley

Det er der altså nu engang en del der gør og det skal de have lov til... Vi lever i et frit land hvor det er muligt at stemme fra det yderste venstre til det yderste højre og godt for det så det ikke bliver en lille klump på midten der stort set mener det samme bare i forskellige indpakninger...

Men hvad så med Enhedslisten?? de mener det er ok at smadre halve og hele bydele i Kbh, Asmaa Abdol-Hamid går ind for dødstraf og mener det er ok at dræbe danske soldater der er udsendt af FN...

Jeg siger da absolut ikke, at man ikke har lov til at stemme på dem, da det - som du selv siger - er et frit med demokratisk mulighed for at stemme, men jeg kan ikke forstå, hvordan man kan sympatiserer med disse vanvittige og modbydelige holdninger - og det er netop, hvad man gør, hvis man stemmer DF. Du har end ikke modargumenteret mig, hvilket passer mig fint, da andet også ville være underligt.

Jeg gider ikke at beskæftige sig med Enhedslisten. Det er ikke engang sikkert, at de kommer over spærregrænsen, hvorimod DF's idiotiske holdninger bliver delt af en stor del af befolkningen.
« Seneste Redigering: 24 Okt 2007, 20:53 af Ali » Logged

arsenalistic
Manager

« Svar #100: 24 Okt 2007, 20:52 »

Nu er der jo ikke samme opbaking i den danske befolkning omkring liste Ø, som der er om liste O. Derfor er der ikke noget grundlag for at tage dem seriøst.
« Seneste Redigering: 24 Okt 2007, 20:55 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

Red love
Gæst

« Svar #101: 25 Okt 2007, 18:04 »

Nu bruger du historiske eksempler til at beskrive en ideologi. Hold nu debatten ren drenge, vi skal ikke mange sider tilbage, før det var mudderkastning og usagligt. Deltog jo selv i det  Wink
Er historisk ja, men svært at beskrive det anderledes, da der aldrig har eksisteret et velfungerende
 kommunistiskstyre.. .

Bytheway en smule off topic: Er af den klare overbevisning at vi burde boykotte OL. Grundet at Kina er  kommunistisk, de overholder ikke menneskerettigheder ne, de har ikke ytringsfrihed, og frie valg er en by på Grønland...

Altså at vi i 2007 ikke er noget længere, end at sådan et land får lov at holde OL, er temmeligt sørgeligt... Og skal da være den første til at begræde, at en klog mand som Per Stig Møller ( vores udenrigsminister) ikke kæmper hårdere for at få tvunget en boykot igennem...

Dette synes jeg kunne være et spændene emne at få bragt ind i valgkampen, selvom det muligvis ikke står særligt højt på listen hos så mange danskere...

Og altså vores håndboldkvinder er jo alligevel ikke med, Kipketer, og Camilla Martin er stoppet, så nok tvivlsomt hvor mange medaljer vi går glip af anyway...

« Seneste Redigering: 25 Okt 2007, 18:08 af Red love » Logged

7kfum
Gæst

« Svar #102: 25 Okt 2007, 18:08 »

Er historisk ja, men svært at beskrive det anderledes, da der aldrig har eksisteret et velfungerende kommuniststyre...

Bytheway en smule off topic: Er af den klare overbevisning at vi burde boykotte OL. Grundet at Kina er  kommunistisk, de overholder ikke menneskerettigheder ne, de har ikke ytringsfrihed, og frie valg er en by på Grønland...

Altså at vi i 2007 ikke er noget længere, end at sådan et land får lov at holde OL, er temmeligt sørgeligt... Og skal da være den første til at begræde, at en klog mand som Per Stig Møller ( vores udenrigsminister) ikke kæmper hårdere for at få tvunget en boykot igennem...

Dette synes jeg kunne være et spændene emne at få bragt ind i valgkampen, selvom det muligvis ikke står særligt højt på listen hos så mange danskere...

Og altså vores håndboldkvinder er jo alligevel ikke med, Kipketer, og Camilla Martin er stoppet, så nok tvivlsomt hvor mange medaljer vi går glip af anyway...

En klog mand? han har en gang skubbet til mig da jeg havde brækket min arm ;b

Men ellers er jeg enig med dig.

Red love
Gæst

« Svar #103: 25 Okt 2007, 18:10 »

En klog mand? han har en gang skubbet til mig da jeg havde brækket min arm ;b

Men ellers er jeg enig med dig.
Han er yderst intelligent ja, men lyder da ikke så rart gjort af ham det med armen...

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #104: 25 Okt 2007, 18:12 »

Jeg vil gerne bede dig om ikk at sammenligne Kina med kommunisme... De siger selv at de er kommunister, men læser du det kommunistiske manifest, så vil du se at det Kina laver, på ingen måde har noget med kommunisme at gøre... Det lykkedes heller ikk for russerne, problemet med kommunisme er at tanken er nærmest utopisk, problemet er at den er meget svær at udføre praktisk...

Men jeg syntes også at vi skal boykotte OL, for jeg kunne godt forestille mig at det ender med at blive noget alla OL 1936, da Hitler vanvittig promoverede Nazi Tyskland...

Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010