home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 769 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Folketingsvalg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvem vil du stemme på til et evt. valg?
A: Socialdemokratiet
- 37 (17,9%)
B: Det Radikale Venstre
- 9 (4,3%)
C: Det Konservative Folkeparti
- 30 (14,5%)
F: SF
- 32 (15,5%)
K: Kristensdemokratern e
- 2 (1%)
O: Dansk Folkeparti
- 21 (10,1%)
V: Venstre
- 37 (17,9%)
Y: Ny Alliance
- 17 (8,2%)
Ø: Enhedslisten
- 9 (4,3%)
Blankt
- 13 (6,3%)
Antal Stemmer: 207

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 38 Udprint
Forfatter Emne: Folketingsvalg  (Læst 74183 gange)
Red love
Gæst

Sv: Folketingsvalg
« Svar #240: 30 Okt 2007, 20:54 »

Flere penge til de rige fører ikke til flere investeringer - eller jo, det gør det sikkert, men det er en BRØKDEL af hvad, man giver i skattelettelser. Antag fx at en rig, der i forvejen tjener 2 millioner får skattelettelser. Han køber ikke flere ris, kartofler eller pølser, fordi han får 10% mere mellem hænderne. Han køber heller ikke større fladskærm eller ny sofa - alt det har han jo i forvejen.... De ryger direkte på opsparingen eller i retningen af Afrika, så han kan rejse rundt dernede i 8 måneder. Det vil ikke gavne Danmark - det er ligefør det er et fact.
Ja, altså er ikke overraskende uenig...

Den velstillede mand køber hlet 100 ikk flere ris, måske ejj heller en ny fladskærm, til gengæl er det ikke utænkeligt det kunne blive til en ny bil, eller måske en lejlighed til sønikke der er ved at flytte hjemmefra?

Igen det får hjulene til at spinde, og det får vi allesammen noget ud af...

KF
Landsholdsspiller

« Svar #241: 30 Okt 2007, 21:02 »

Ja, altså er ikke overraskende uenig...

Den velstillede mand køber hlet 100 ikk flere ris, måske ejj heller en ny fladskærm, til gengæl er det ikke utænkeligt det kunne blive til en ny bil, eller måske en lejlighed til sønikke der er ved at flytte hjemmefra?

Igen det får hjulene til at spinde, og det får vi allesammen noget ud af...

Nu gavner en ny bil jo heller ikke ligefrem Danmark synderligt meget. Biler er jo ikke ligefrem, det der bliver produceret mest af herhjemme Smiley.

Derfor er vi som jeg ser det nede på ufattelig få muligheder for at gavne Danmark, og tænk lige på hvor lille en del det er, i forhold til hvor store skattelettelser, man måske giver.

Et argument for er jo så, hvis skattelettelser vil motivere de folk, der allerede arbejder meget til at arbejde mere, men spørgsmålet er om, man ikke hellere vælger mere fritid, når man nu kan tjene det samme med færre timer. Det er jo heller ikke just noget, der gavner Danmark.

Derfor er det selvfølgelig et sygt åbent spørgsmål, og enige bliver vi nok aldrig, men som jeg ser det, så taler det altså ikke ligefrem for skattelettelser, at der ikke ligefrem er sygt mange ledige tilbage samtidig med, at skattelettelser bare vil føre til endnu værre hospitaler og folkeskoler - for blot at nævne to ting...

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

kerzhakov
Førsteholdsspiller

« Svar #242: 30 Okt 2007, 21:05 »

der som sådan ikke noget decideret forkert i det du skriver, også alligevel..

Man er nød til trods alt at have en smule menneskelighed med i spillet, mange der kommer op, ja de kommer fra krig, tortur, voldtægt, og i det hele taget fysiske, og psykiske overgreb... Trods alt værd at tage med ind i regnestykket, synes du ikke?

Selvfølgelig skal der tages hensyn til disse ting. men i 90erne skulle de bare nævne navnet på et mellemøstlig eller afrikansk land og så fik de opholdstilladelse. Og selvom der har været meget krig er der er altså ikke konstant krig i alle de lande. Men de steder hvor der er krig, kan vi selvfølgelig ikke sende folk tilbage til, men det var altså først med DF at der kom stramninger på det område, så vi ikke abre tog alle ind. Desuden kostede det dengang ca. 25.000 at komme til Danmark fra mellemøsten. Så dem der kom til dk var nok ikke dem der havde det allerværst i de lande. for de personer havde ikke 25.000.

PS. Endnu en udgift jeg har glemt fra det tidligere indlæg. Kriminalitet. Hvis der kommer mange indvandrere op, som ikke rigtig har noget at lave fører det til mere kriminalitet.

« Seneste Redigering: 30 Okt 2007, 21:07 af kerzhakov » Logged

It's gonna be legendary

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #243: 30 Okt 2007, 21:06 »

Nej flere penge til de rige fører til flere investeringer, og at flere højt begave folk vil søge til Danmark.. Folk vi i den grad får brug for med alle dem vi sender på pension det næste årti..

Dette vil skabe et bedre samfund for alle, høj som lav...

Du har også opdaget, at antallet af pensionister vil stige med 35-40% de næste 10 år? Samtidig vil der komme et fald i befolkningsgruppen 25-64 årige på 150.000 personer. Man skal ikke være økonom for at regne ud, at skatten skal hæves temmeligt meget, bare for at opretholde vores nuværende serviceniveau.
Der skal reformer til både på ældreområdet og på indvandrignsområdet . Ellers ser det sølle ud for fremtidens Danmark. vi er simpelhen ikke nok, og dem der er, er for gamle. Groft sagt. Ældrereformer, der tilgodeser de virkelig svage ældre uden formue, på bekostning af dem med formue. Indvandringsreforme r er nødvendige for at holde samfundet produktivt nok til, at kunne servicerer et stærkt stigende antal ældre. Vi kan godt glemme alt om velstand i en nær fremtid, og forvente et fald i levestandarden, hvis disse enrome problemer ikke blive løst.

Desværre er venstrefløjens eneste løsning på øknomiske og samfundsmæssige problemer at hæve skatten. Og mig bekendt har en skatte- og afgiftsstininger altid ramt de svageste hårdest, og skabt stagnation i samfundet.

Thore
Manager

« Svar #244: 30 Okt 2007, 21:07 »

Altså hvis skatten kommer endnu længere ned, jamen så forsvinder de sociale ydelser nok med dem.. er det hensigts mæssigt? Det er muligt de rige vil få endnu flere penge mellem hænderne, og de store selskaber vil strømme til.. men hvad hjælper det hvis Peter eller Muhammed ikke har råd til at få lægebehandling til deres børn?

Og den der med vindmøllerne som vi havde tidligere i tråden, ja så er det jo ofte private folk der lejer deres jord ud til staten, så der kan stå en vindmølle, så folk får altså ikke tvungen en skygge ned over dem.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Red love
Gæst

« Svar #245: 30 Okt 2007, 21:12 »

Nu gavner en ny bil jo heller ikke ligefrem Danmark synderligt meget. Biler er jo ikke ligefrem, det der bliver produceret mest af herhjemme Smiley.

Derfor er vi som jeg ser det nede på ufattelig få muligheder for at gavne Danmark, og tænk lige på hvor lille en del det er, i forhold til hvor store skattelettelser, man måske giver.

Et argument for er jo så, hvis skattelettelser vil motivere de folk, der allerede arbejder meget til at arbejde mere, men spørgsmålet er om, man ikke hellere vælger mere fritid, når man nu kan tjene det samme med færre timer. Det er jo heller ikke just noget, der gavner Danmark.

Derfor er det selvfølgelig et sygt åbent spørgsmål, og enige bliver vi nok aldrig, men som jeg ser det, så taler det altså ikke ligefrem for skattelettelser, at der ikke ligefrem er sygt mange ledige tilbage samtidig med, at skattelettelser bare vil føre til endnu værre hospitaler og folkeskoler - for blot at nævne to ting...
tror heller ikk vi bliver enige nej,... men gør som ikke noget, ville være kedeligt hvis alle mente det samme...

Du nævner det selv, det er klart smartere at lægen ikke som nu selv laver garagen, men istedet tager et par timer mere på jobbet, også betaler en håndværker for garagen... 

I øvrigt i forhold til påstanden om den stigende ulighed, som de forfærdelige brogerlige skatelettelser  medfører, prøv at kigge lidt på de tal her:

Stigningen i indkomstforskellene er især sket i perioden 1994-2000 dvs. under SR-regeringen. I denne periode er indkomstforskellene vokset med 0,4 pct.-enheder om året i gennemsnit. I perioden 2000-2004 er indkomstforskellene vokset mere behersket - i gennemsnit med 0,1 pct.-enheder om året.

« Seneste Redigering: 30 Okt 2007, 21:15 af Red love » Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #246: 30 Okt 2007, 21:15 »

Du har også opdaget, at antallet af pensionister vil stige med 35-40% de næste 10 år? Samtidig vil der komme et fald i befolkningsgruppen 25-64 årige på 150.000 personer. Man skal ikke være økonom for at regne ud, at skatten skal hæves temmeligt meget, bare for at opretholde vores nuværende serviceniveau.
Der skal reformer til både på ældreområdet og på indvandrignsområdet . Ellers ser det sølle ud for fremtidens Danmark. vi er simpelhen ikke nok, og dem der er, er for gamle. Groft sagt. Ældrereformer, der tilgodeser de virkelig svage ældre uden formue, på bekostning af dem med formue. Indvandringsreforme r er nødvendige for at holde samfundet produktivt nok til, at kunne servicerer et stærkt stigende antal ældre. Vi kan godt glemme alt om velstand i en nær fremtid, og forvente et fald i levestandarden, hvis disse enrome problemer ikke blive løst.

Desværre er venstrefløjens eneste løsning på øknomiske og samfundsmæssige problemer at hæve skatten. Og mig bekendt har en skatte- og afgiftsstininger altid ramt de svageste hårdest, og skabt stagnation i samfundet.

Det er også et problem jeg har tænkt en del over, men hvad fanden kan man egentlig gøre ved det, vi kan jo ikke bare sige til folk at de skal arbejde længere nu. Det er den største generation nogensinde som går på pension om meget snart, og den mindste generation der skal tage over, det giver altså problemer!

Men hvordan de løses har jeg svært ved at se. MEGET SVÆRT faktisk!  Skuffet

For som du selv siger vil en skattestigning ramme de svage, men en skattelettelse er helt sikkert heller ikke løsningen! Pengene skal bruges anderledes, men hvor pengene skal tages fra har jeg svært ved at se... Det er et stort problem vi står overfor. Jeg er ikke økonom eller ekspert på noget område, men den slags findes, og de må kunne finde en løsning på en måde. For jeg kan ikke se løsningen!  Skuffet

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

KF
Landsholdsspiller

« Svar #247: 30 Okt 2007, 21:17 »

tror heller ikk vi bliver enige nej,...

Du nævner det selv, det er klart smartere at lægen ikke som nu selv laver garagen, men istedet tager et par timer mere på jobbet, også betaler en håndværker for garagen...

I øvrigt i forhold til påstanden om den stigende ulighed, som de forfærdelige brogerlige skatelettelser  medfører, prøv at kigge lidt på de tal her:

Stigningen i indkomstforskellene er især sket i perioden 1994-2000 dvs. under SR-regeringen. I denne periode er indkomstforskellene vokset med 0,4 pct.-enheder om året i gennemsnit. I perioden 2000-2004 er indkomstforskellene vokset mere behersket - i gennemsnit med 0,1 pct.-enheder om året.

Det er smartere for samfundet ja, men hvem siger, at lægen prioriterer således? Fritid behøves jo nødvendigvis ikke være, hvor man laver noget andet - det kan også bare være almindelig hygge med familien, hvilket jeg tror folk vil vægte højere i takt med skattelettelser.. Man hører jo tit om folk, der ikke føler de har tid til det.

Angående de tal vil jeg gerne have en kilde før jeg kommenterer på dem Smiley.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

DaKing
Ynglingespiller

« Svar #248: 01 Nov 2007, 07:12 »

Jeg er ved at gå i dyb dyb krise...
Jeg magter at vi skal have Helle som statsminister - føler mig nedtrykt over det...  Græder
Kan de fandens meningsmålinger ikke snart vende, så vi kan få lidt humør tilbage...

cbollerup
Gæst

« Svar #249: 01 Nov 2007, 12:56 »

Det er også et problem jeg har tænkt en del over, men hvad fanden kan man egentlig gøre ved det, vi kan jo ikke bare sige til folk at de skal arbejde længere nu. Det er den største generation nogensinde som går på pension om meget snart, og den mindste generation der skal tage over, det giver altså problemer!

Men hvordan de løses har jeg svært ved at se. MEGET SVÆRT faktisk!  Skuffet

For som du selv siger vil en skattestigning ramme de svage, men en skattelettelse er helt sikkert heller ikke løsningen! Pengene skal bruges anderledes, men hvor pengene skal tages fra har jeg svært ved at se... Det er et stort problem vi står overfor. Jeg er ikke økonom eller ekspert på noget område, men den slags findes, og de må kunne finde en løsning på en måde. For jeg kan ikke se løsningen!  Skuffet

Langt hen af vejen er den private skat ikke den store løsning. Jeg tror, og jeg er bestemt heller ikke nogen økonom, men det er selskabsskaten der skal sænkes. Så kan man snakke om at hjulne vil blive sat igang. Der er vanvittig mange små danske firmaer der drager mod øst, jo der er billigere arbejdskraft, men der er heller ikke en selskabsskat på 38%.
Det er vigtigt for den danske økonomi, at vi kan blive ved med at holde Mærsk a/s, Lego og Grunfos i landet. Hvis nu man sænker selvskabsskaten, så vil der komme mere gang i den danske økonomi, og det vil kunne  mærkes i statskassen, og i sidste ende gavne alle vi andre.

Red love
Gæst

« Svar #250: 08 Nov 2007, 17:59 »

Det er smartere for samfundet ja, men hvem siger, at lægen prioriterer således? Fritid behøves jo nødvendigvis ikke være, hvor man laver noget andet - det kan også bare være almindelig hygge med familien, hvilket jeg tror folk vil vægte højere i takt med skattelettelser.. Man hører jo tit om folk, der ikke føler de har tid til det.

Angående de tal vil jeg gerne have en kilde før jeg kommenterer på dem Smiley.
Ja det er noget tid siden det her, og skal da være helt ærlig og sige jeg sgu´ikk lige kan huske hvad kilden for de her tal var......I parantes kan det nævnes at tal, og statisstik kan bruges som de vil, så når man rammer SF´s hjemmeside vil tallene nok ikke være identiske, skal jeg være den første til at erkende....

Men anyways, kan se tråden er gået i stå, og det er da virkelig en skam. Så lad os få genåbnet debaten på fuldt tryk! vi er trods alt gået ind i den afgørende uge før valget!

Tror venstrefløjen stadig på søvndal og co.? også selvom enhedslisten slet ikke kommer ind?

Ny alliance styrt dykker i meningsmålingerne, deres ellers så prominente folk svigter, specielt Lars Kolinds forslag om lav skat, men kun på fyn, var ikke heldigt...

Eller bliver alt ved det gamler og hiver VK, og dansk folkeparti stikket hjem sammen endnu engagang?

Hvad siger i til det derude???

Red love
Gæst

« Svar #251: 08 Nov 2007, 18:25 »

Khader sætter hådt mod hårdt, og vil have fogh til at imødekomme hans krav, ellers vil han ( hvis muligt) tvinge Fogh til at træde tilbage...
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-9274531.html 

NB: Lige læst det fuldt fortjent er kåret til månedens tråd. Så lad os da lige skyde den igang igen, vi nærmer os jo som sagt valget med kraftige skridt...

-KNM-
Manager

« Svar #252: 08 Nov 2007, 18:54 »

Khader ved jo godt selv at det vil Fogh aldrig gøre. Han kan ikke allerede nu danse efter NAs pibe.

NA kan ikke gennemtrumfe sine mærkesager på den måde og jeg er overbevist om at Fogh har is i maven og satser på at kunne tage NAs stemmer på valgdagen

Khushal
Gæst

« Svar #253: 08 Nov 2007, 22:35 »

Altså ik for noget men jeg er stærk modstander af DF... Ubeslutsom
Dette er jeg fordi at de er meget racistiske og nu ved jeg at i alle vil sige ' NEJ DET ER DE IKKE DU HAR INGEN FORSTAND DU ER BARE osv osv osv...'
MEN! jeg har mødt min del af DF'ere og siden at jeg ER indvandrer så ved jeg hvordan de behandler indvandrer...
Jeg siger ikke at DF kun er imod muslimer men jeg siger at de generalt er imod indvandrer...
Fx lad os tage deres valg video vist på DR1...

Den viser billeder af Danmark.. smukt land som er beboet af smukke mennesker.. de fremstiller dem selv som kaptajnen som sidder i styret af 'danmark' altså båden og det er helt fint! fordi de prøver at sige at de nok skal styre Danmark den rigtige vej...
hvad jeg til gengæld IK ka tage er så at man hører en person sige Allahu Akbar.. det har INTET med at true Danmark at gøre det er noget muslimer siger for at sige til vores gud at vi mener han er den største.. vi ser så en kvinde gå rundt i Hijab (bedre kendt som tørklæde) på gaden med sine 2 børn....  Tunge

Oookay hvad er der galt i det? jeg ser INGEN bombebælter om hendes mave og så vidt jeg ved er det endnu ik ulovligt at gå på gaden med 2 børn endnu... ticked off

Kort sagt er hele den video og meget af DF's udlændinge politik indirekte sagt at indvandrer er farlige...
Denne påstand er ikke sandt jeg er 2. generations indvandrer og jeg har aldrig brudt loven...

Og lad mig LIGE hører.. altså jeg siger ik at det er godt at folk går rundt og bryder loven men hvorfor smide dem ud af landet?!?

DF mener at de er 'gæster' og skal opføre sig ordentlig ellers bliver de smides ud af landet...
Ok ik for noget men det vil bare smide problemet et andet sted hen... og det hjælper jo ikke mennesket særlig meget...

Vi må lige huske på at det er ikke dyr vi taler om det er mennesker og derfor syntes jeg at vi skal begynde at behandle dem som mennesker i stedet for dyr...

jeg vil lige til sidst sige at jeg ikke håber at i bliver stødt af min mening men vil tage den til sig.. i bund og grund så er vi jo alle fodboldfans eller FM fans.. og jeg syntes ikke at denne her tråd skal ødelægge vores fodboldforhold til hinanden fordi ligemeget hvad for nogen meninger vi har er vi enige om en ting
Fodbold er fedt  Thumbs Up
« Seneste Redigering: 08 Nov 2007, 23:08 af Khushal » Logged

-KNM-
Manager

« Svar #254: 08 Nov 2007, 22:39 »

Du skal ikk være bange for at ødelægge forholdet til andre. Rart at se et seriøst indlæg om DF. Jeg vil ikke svare, da jeg har svaret på lignende tidligere i debatten. Jeg vil lade nogle af dem, der vil stemme DF svare.

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 38 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010