home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 625 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  ROYAL FODBOLD
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er det en god idé med en Nordisk Liga, som Royal Leauge?
Ja!
Nej!

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: ROYAL FODBOLD  (Læst 3434 gange)
DaKing
Ynglingespiller

ROYAL FODBOLD
« : 23 Okt 2007, 07:44 »

ROYAL FODBOLD

Den sidste uges tid har der været nogen forvirring mht. Royal Leauge!
Efter 3 år med Royal fodbold meldte det norske fodboldforbund i sidste uge ud, at forhandlingerne om en ny tv-aftale var strandet, og turneringen lukke ned!
Dagen efter kom turneringens kommercielle direktør Børge Bach, med udmeldingen om at det stadig var håb.

Mandag i næste uge er der så aftalt at holde et bestyrelsesmøde, mhp at træfffe den endelige beslutning!

Men hvad tror du ?

Og hvad synes du ?

Personligt så jeg gerne Royal Leauge fortsætte – Det giver muligheden for at spille mod lidt andre klubber, og få nogle flere kampe.
Tror det på sigt vil gavne Dansk fodbold.

Jeg tror også på en løsning – så vi i årene der kommer stadig vil kunne se Royal fodbold!

Netrom89
Førsteholdsspiller

Sv: ROYAL FODBOLD
« Svar #1: 23 Okt 2007, 09:18 »

Jeg synes det er vigtigt med en turnering som denne da det er et skridt imod at spille året rundt, en ting som jeg mener er vigtigt hvis de danske hold skal begå sig internationalt. Der er dog problemerne med de norske hold specielt som bliver nødt til at spille indendørs da der simpelthen er for koldt til at spille. Men set ud fra et dansk synspunkt synes jeg det er vigtigt, hvis så bare klubberne ville prioritere den en smule mere. De har jo lidt ødelagt det for dem selv ved at stille op med halve reservehold. Det er der jo ikke nogen der gider betale for at se...  Smiley

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Brodtgaard
Manager

« Svar #2: 23 Okt 2007, 09:21 »

Næh - der var jo ikke den store tilskuerinteresse for Royal League..

I stedet kunne man jo arrangere en træningsturnering et sted i sydeuropa, hvor varmen og banerne tillader det...

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 23 Okt 2007, 09:31 »

Næh - der var jo ikke den store tilskuerinteresse for Royal League..

I stedet kunne man jo arrangere en træningsturnering et sted i sydeuropa, hvor varmen og banerne tillader det...

Ja, men så kommer det økonomiske lidt ind i det med baneleje osv. Og så vil det med ret stor garanti blive gjort om sommeren, og så ryger ideen lidt af!  Smiley

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Brodtgaard
Manager

« Svar #4: 23 Okt 2007, 09:52 »

Nej, min idé med det, var at det skulle erstatte Royal League..
Spilles om vinteren under varmere himmelstrøg - og på græs !

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 23 Okt 2007, 10:00 »

Nej, min idé med det, var at det skulle erstatte Royal League..
Spilles om vinteren under varmere himmelstrøg - og på græs !

Ideen er god, men det er igen det økonomiske. Baneleje, transport, ville fans tage til Spanien eller lignende hver anden torsdag? Eller ville du lave en uge med kampe næsten uafbrudt? Ideen er god i teorien, men den er svær i praksis tror jeg.  Smiley

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Brodtgaard
Manager

« Svar #6: 23 Okt 2007, 10:11 »

Ja jeg tænkte på en turnering mellem de hold der ellers skulle spille RL

Økonomien vil ikke blive heldt vildt dyrere end at skulle rejse rundt i Skandinavien til de forskellige RL-kampe... 
Der er jo også lang til Nordnorge...  Wink

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 23 Okt 2007, 10:15 »

Ja jeg tænkte på en turnering mellem de hold der ellers skulle spille RL

Økonomien vil ikke blive heldt vildt dyrere end at skulle rejse rundt i Skandinavien til de forskellige RL-kampe... 
Der er jo også lang til Nordnorge...  Wink

Nej, men det skal man jo heller ikke hver gang man skal spille kamp... Det ville man skulle hvis det hele skulle foregå sydpå. Og så er der baneleje, og det er nok begrænset hvor mange fans der ville rejse sydpå hveranden torsdag eller lignende... med mindre det skulle foregå over en uge...

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Brodtgaard
Manager

« Svar #8: 23 Okt 2007, 10:20 »

Ja, det skulle foregå over f.eks en uge eller 14 dage...
En slags cup-turnering...

Ja, det er begrænset hvor  mange fans der ville tage turen derned, men det var nu heller ikke for fans'enes skyld.
Det ville være en perfekt turnering som optakt til den nye sæson.
Spillerne kunne få noget kamptræning på græs..

men det kan da godt være, at det er for dyrt for nogle af klubberne.  Men måske de kunne få lidt indtægter i form af tv-penge...?

Netrom89
Førsteholdsspiller

« Svar #9: 23 Okt 2007, 10:28 »

Ja, det skulle foregå over f.eks en uge eller 14 dage...
En slags cup-turnering...

Ja, det er begrænset hvor  mange fans der ville tage turen derned, men det var nu heller ikke for fans'enes skyld.
Det ville være en perfekt turnering som optakt til den nye sæson.
Spillerne kunne få noget kamptræning på græs..

men det kan da godt være, at det er for dyrt for nogle af klubberne.  Men måske de kunne få lidt indtægter i form af tv-penge...?

Det er ikke til at sige, jeg synes ret godt om ideen, men jeg tror det ville blive svært at få udført. Men god ide!  Thumbs Up

Jeg ved sgu ikke om ligaen som den er nu har eksistensberettigel se, for det er ærligt talt ikke særligt spændende!  Huh Ubeslutsom

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

JKJ
Gæst

« Svar #10: 23 Okt 2007, 14:40 »

Mener man godt kan lukke og slukke den turnering... Den blev aldrig en succes hos hverken medierne eller tilskuerne, og vel heller ikke rigtig i klubberne selv om de siger det modsatte. Hvis de mener det er en god turnering er det i hvert fald svært at forstå at de mange gange sender både hele  og halve B-hold på banen...

Desuden går lidt af det sjove vel også af det hele når feks de norske hold skal spille 250 km væk fra deres egen hjemmebane fordi det ganske overraskende ikke er muligt at spille på deres egen hjemmebane pga sne og frost - mon ikke RL bestyrelsen har styr på vejret i feks nord Norge i vintermånederne?

LAv en turnering i det sydlige Europa, som flere har foreslået, langt de fleste nordiske hold rejser jo sydpå alligevel og hvis de så er 4-6 hold der går sammen om at leje feks et hotel og nogle baner i ca 14 dage mon så ikke de kan få det til en ganske fornuftig pris??

RL som den ser ud pt er i hvert fald ikke særligt ophidsende for ret mange...

Holm
Landsholdsspiller

« Svar #11: 23 Okt 2007, 14:57 »

Mener man godt kan lukke og slukke den turnering... Den blev aldrig en succes hos hverken medierne eller tilskuerne, og vel heller ikke rigtig i klubberne selv om de siger det modsatte. Hvis de mener det er en god turnering er det i hvert fald svært at forstå at de mange gange sender både hele  og halve B-hold på banen...

Desuden går lidt af det sjove vel også af det hele når feks de norske hold skal spille 250 km væk fra deres egen hjemmebane fordi det ganske overraskende ikke er muligt at spille på deres egen hjemmebane pga sne og frost - mon ikke RL bestyrelsen har styr på vejret i feks nord Norge i vintermånederne?

LAv en turnering i det sydlige Europa, som flere har foreslået, langt de fleste nordiske hold rejser jo sydpå alligevel og hvis de så er 4-6 hold der går sammen om at leje feks et hotel og nogle baner i ca 14 dage mon så ikke de kan få det til en ganske fornuftig pris??

RL som den ser ud pt er i hvert fald ikke særligt ophidsende for ret mange...

'Kan kun trykke på ENIG knappen der, så vil de både få muligheden for at træne på rigtigt græs og evt spille holdet sammen Wink

[Min signatur er for stor]

Altid FCK
Manager

« Svar #12: 23 Okt 2007, 15:21 »

Efter min mening ville det være perfekt hvis vinderen kom i CHL. Det var jo planlagt af bestyrelsen men det ville uefa ikke have.
Toeren kom i uefa kval og hvis de lå til det i ligaen så skulle de i chl kval.
Så ville klubberne da kunne komme i chl.
Der skulle også komme finske og islandske hold med.
Konkurrencen ville være styrket og de ville kæmpe om det.
Samtidig skulle royal league deltagerne gå direkte ind i ottendedels finalen eller kvartfinalen i pokalturneringen.
Vejr forholdne er stadig svære. I england kan de jo holde banerne flotte selvom der er kamp hver uge på banen i alt slags vejr.
Med lidt bedre økonomi kunne de få varme i banen og en god greenkeeper.
400-500 dkk (i må selv regne det om til norske , svenske osv.) for en bustur fx til tyskland hvor de kører natten mellem fredag og lørdag kampen starter kl 5-6 stykker om eftermiddagen de kan drikke sig skidefulde om natten og så kører bussen hjem kl 9.
Altså alle kampene spilles lørdag i tyskland, shweiz eller sådan noget. så er der både konkurrence når der er så mange hold med og de kommer i chl hvis de vinder. baneproblemet er løst og tyskland er jo ikke en varme bombe men de kan vel låne et 2. bundelsiga stadion med plads til 20-30 tusinde tilskuere. der ville heller ikke blive flere kampe da de kun spiller en gang mod hinanden.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

JKJ
Gæst

« Svar #13: 23 Okt 2007, 17:06 »

Efter min mening ville det være perfekt hvis vinderen kom i CHL. Det var jo planlagt af bestyrelsen men det ville uefa ikke have.
Toeren kom i uefa kval og hvis de lå til det i ligaen så skulle de i chl kval.
Så ville klubberne da kunne komme i chl.
Der skulle også komme finske og islandske hold med.
Konkurrencen ville være styrket og de ville kæmpe om det.
Samtidig skulle royal league deltagerne gå direkte ind i ottendedels finalen eller kvartfinalen i pokalturneringen.
Vejr forholdne er stadig svære. I england kan de jo holde banerne flotte selvom der er kamp hver uge på banen i alt slags vejr.
Med lidt bedre økonomi kunne de få varme i banen og en god greenkeeper.
400-500 dkk (i må selv regne det om til norske , svenske osv.) for en bustur fx til tyskland hvor de kører natten mellem fredag og lørdag kampen starter kl 5-6 stykker om eftermiddagen de kan drikke sig skidefulde om natten og så kører bussen hjem kl 9.
Altså alle kampene spilles lørdag i tyskland, shweiz eller sådan noget. så er der både konkurrence når der er så mange hold med og de kommer i chl hvis de vinder. baneproblemet er løst og tyskland er jo ikke en varme bombe men de kan vel låne et 2. bundelsiga stadion med plads til 20-30 tusinde tilskuere. der ville heller ikke blive flere kampe da de kun spiller en gang mod hinanden.

Selvfølgelig skal de ikke med i i CL eller UEFA... så kan Malta -San Marino og Luxemborg jo også bare oprette en tilsvarende turnering og hvornår stopper festen så??  UEFA har ALDRIG bare sagt at de ville kigge på om det kunne lade sig gøre så det har hele tiden været en drøm...

Du kan på ingen måde sammenligne England og feks Norge... England er en stor ø som får masser af varme vinde ind fra havet og dermed bliver de ikke påvirket så meget af det kolde vejr som feks Norge som jo bliver rámt af polarvinde osv...

Og som jeg forstår det vil du have dem til at spille i Tyskland?? Det kommer da netop til at koste en formue for hvilken klub vil have 2 hold fra Norden til at ødelægge deres bane inden en vigtig kamp??

Så var det da bedre at man kunne tage til feks Spanien om vinteren og drikke sig pissefuld som du siger, ved så ikke helt hvad det har med sagen at gøre, og så som tilskuer  samtidig også kunne få lidt varme i en uges tid...

Red love
Gæst

« Svar #14: 23 Okt 2007, 17:19 »

who give a Fuck, en ren trænnigsturnering.. Om de spiller kampene mod hold i nord norge, eller spiller badebold i tenerife kan vel komme ud på et.. Udover at klimaet er noget mere behageligt på tenerife..

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010