home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 559 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [Pause] :) Ulvene mod toppen!
0 Brugere og 24 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint
Forfatter Emne: [Pause] :) Ulvene mod toppen!  (Læst 31912 gange)
Møller
Gæst
 
[Pause] :) Ulvene mod toppen!
« : 21 Okt 2007, 00:51 »


fc midtjylland, europæisk udfordre.
en blog af møller.


Flere måneder i et sort sæde, i sædet hold FC Midtjylland er hvad jeg, Mads Møller Nielsen indtil videre har overlevet. 6 måneder i sædet hos en ambitiøs jysk klub med økonomi og spillermaterialet i god stand. Af spillere som jeg har været meget glade for gennem de første 6 måneder er den unge Baba Collins som sammen med angribsmakker Serghei Dadu lagde fantastisk ud med noget i nærheden af 9 mål i de første 5 kampe, den statistik tilhørte kun Collins, mens Dadu scorede lidt mindre, men min. 1 mål pr. kamp. På midtbanen har Mikkel Thygesen vist sig som lederen, sammen med Klimpl i forsvaret styrer de holdet fantastisk. Med røde øjne, drager vi ud, ud fra omklædningenrummene og ud til SAS Arene hvor der i gennemsnit indtil videre i denne sæson har været 7500 tilskuere, et pænt antal af FCM, heraf er ca. 4500 sæsonkort.

Transfer ind gjorde jeg ikke så meget i sæsonoptakten. Eneste forstærkninger var Tomasz Sokolowski fra norske Lyn Oslo som har ageret central midtbanespiller med Thygesen, Mads Laudrup en ung dansk gut med virkelig stort potientiale samt et stort navn. Mads har fået enkelte kampe men er også kun 19. Efter salg af Oluwafemi Ajilore til hovedstaden, FC København. Valgte jeg at hente en forstærkning til vores venstre side. Fra Randers kom Jan Frederiksen til kort før transfervinduet lukkede.

Med disse indkøb bestod den mest bruge opstilling såledet:
                 Raska
Jessen - Klimpl - Troest - Poulsen
     
     Thygesen - Sokolowski
Olsen                        Poulsen
           Dadu - Collins

Til spillet
Indtil videre har sæsonen været op og ned. Efter en fantastisk start hvor vi længe lå 1er og 2er i hård kamp med Esbjerg og FCK er vi nu dumpet ned til en blød middelplacering som nr. 6 med 8 point op til FCK på førstepladsen. Vi lagde ellers ud med flot at spille 2-2 hjemme mod FCK en kamp vi fortjente at vinde. Men med dumme pointtab til Viborg, OB og AC Horsens er vi nu dumpet ned i tabellen igen.

I UEFA Cuppen har vi heller ej formået at levere en sensation, vi leverede gode indsatser mod Mika (10-1) og Belchatow (6-2), men mod russiske Zenit St. Petersburg fandt vi vores overmænd, en del skader kostede bestemt i sidste ende af disse kampe, efter 2-0 nederlag i Rusland kunne vi hjemme i første halvleg fejre en 1-0 føring, men den blev hurtigt i anden halvleg udlignet og derefter gik kampen død. Desværre for os er vi ude, men FCK er som det eneste danske hold videre i UEFA Cuppen til Gruppespillet.

Målene:
At hente unge spillere til klubben og videresælge.
Vinde det danske mesterskab.
Blive Danmarks bedste træner.

PS: Denne blog vil blive skrevet med ½ års updates Smiley
« Seneste Redigering: 24 Mar 2008, 00:00 af Møller » Logged

Tor1991
Gæst
 
Sv: Ulvene
« Svar #1: 21 Okt 2007, 01:02 »

God start Smiley

Men er ½års update lidt lang tid? Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Ulvene
« Svar #2: 21 Okt 2007, 01:03 »

Hva? Opstemt
Logged

Danny90
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ulvene
« Svar #3: 21 Okt 2007, 19:12 »

God begyndelse møller

glæder mig meget til og følge med (:
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ulvene
« Svar #4: 21 Okt 2007, 19:54 »

Hejsa Møller!

Rigtig god start på din blog omkring FC Midtjylland. God start på sæsonen for ulvene, men synd at se at de er gået lidt ned, og nu ligger og roder i midten af SAS ligaen. Men jeg er sikker på at når vi høre fra dig igen, så er det ændret til en topplacering Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Ulvene
« Svar #5: 22 Okt 2007, 15:25 »


fc midtjylland, transfers.
en blog af møller.

Forskellen på sommer og vintertransfervindu et fra min side er at som julegaver har FC Midtjyllands publikum fået 3 nye talenter til klubben, mens hele 7 spillere har forladt klubben, deriblandt rutinerede Thomas Røll, som er draget videre til SønderjyskE i landets bedste række.

De første transfers faldt allerede på første dagen, d. 1 januar. Her forlod 2 på fri transfer, 2 spillere jeg ikke mente kunne blive til noget aktuelt i klubben, Anders Rasmussen og Rasmus Hansen forlod klubben på fri transfer, Rasmus er nu på Esbjerg fBs andethold hvor han prøver lykken i endnu en SAS Liga klub, hvorimod Anders stadig er fri til at hente.

De næste begivenheder der skete i klubben var spændende, først sikrede jeg mig det store noske talent, Tommy Høiland fra Bryne, en angriber der gør at Martin Jungbloot tog turen ud af klubben til fordel for AB endnue en gang i den næstbedste række. Ydermere tog et ellers stort talent, Jamiu Lawal til Lyngby, men denne handel er jeg både ked og glad for. Lawal rejser til Lyngby, men Rang Shawkat kommer til klubben sammen med 5,5 mio dejlige kroner.

Disse penge blev ikke brugt i dette vindue, de sidste transfers var salg med 1 undtagelse, Mads Jessen som kommer til klubben fra SønderjyskE, en del af deres indkøb af Thomas Røll. Mads er en spændende spiller i fremtiden, med den rette træning bliver han god. Til sidst i vinduet nåede vi at få solgt en af de helt store talenter, nemlig Adigun Salami som selv valgte at forlade klubben til Sion i Schweiz. En god handel for os som indebragte over 40 mio kroner + 50% af videresalg som er sandsynligt for en så talentfuld spiller på bare 19 år.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Ulvene
« Svar #6: 22 Okt 2007, 15:42 »


fc midtjylland, pokalsucces!
en blog af møller.


En ung herre med stor selvtillid
og stor del af pokalsuccesen.
"Måske har FC Midtjylland ikke den største succes i den hjemmelige liga. Men ligegyldigt for midtjyderne, man har nemlig hovedsageligt ved hjælp af klubbens unge og talentfulde spillere spillet sig til finalen i den danske pokalturnering. Med sejre over OB og formstærke Esbjerg fB som de 2 mest bemærkelsesværdige sejre er holdet nu blandt Danmarks bedste og kan d. 1 maj spille sig ud i UEFA Cup endnu en gang næste sæson." - Ekstra Bladet.

Der resterer ikke mange kampe af sæsonen tilbage, jeg vil her analysere vores vej til Pokalfinalen i Parken d. 1 maj mod AaB. Vi lagde ud i 3 runde med at spille mod FC Hjørring, amatørholdet blev på mål af Klimpl, Olsen og hele 4 kasser af Simon Poulsen. Det skal dog siges at venstre kanten ikke har scoret yderligere i turneringen, haha Simon. En fornem 7-0 sejr gav videre deltagelse.

Nu ventede så SAS Liga holdet AC Horsens i 4 runde. Ikke ligefrem den heldigste lodtrækning, men alligevel besejrede mine talentfulde spillere blandet med stamspillere "de gule" 2-1. Målscorerne i denne kamp var Danny Olsen og Christopher Poulsen, flot form Danny har været i denne sæson. Selvom konkurrence fra Claus Madsen og Dennis Flinta har han spillet næsten alle kampe denne sæson.

Kvartfinalen stod mellem os og fynboerne OB, dog var kampen på hjemmebane. En svær kamp. Men vi tog igen sagen op og sejrede med 2-1. Denne gang scorede Serghei Dadu og selvmål af Chanko i allersidste minut i forlænget spilletid. Vi var videre til semifinalerne hvor Esbjerg ventede over 2 kampe.

Esbjerg så ud til at være en svær modstander, men med mandsmod og flot spil sikrede vi os en overbevisende samlet sejr på 7-1. 3-1 på hjemmebane, mens vi på Blue Water Arena lammetævede esbjergenserne hele 4-0. Collins og Dadu scorede hver 2 over de kampe, Danny Olsen en enkel, Reid en og Flinta. Dermed er vi nået finalen på flotteste vis.
« Seneste Redigering: 22 Okt 2007, 15:46 af Møller » Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Update 3 - Ulvene
« Svar #7: 22 Okt 2007, 16:22 »

Gode Updates Møller..Glæder mig til at høre mere
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Møller
Gæst
 
Sv: Update 3 - Ulvene
« Svar #8: 22 Okt 2007, 17:32 »

Tak patrick dejligt at se du læser med.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Update 3 - Ulvene
« Svar #9: 22 Okt 2007, 18:04 »


fc midtjylland, kriseramt!
en blog af møller.


Collins er medvirkende faktor
til krisen, grundet skade.
Sæsonen er endnu ikke ovre for os, og afslutningen bliver noget af et mareridt for os. Specielt ineffektiviteten har gjort udslaget og at vi pt. ligger hvor vi ligger, i bunden af tabellen. Vi er så kriseramte at vi pt. ligger til nedrykning. Men med 2 kampe mod Lyngby, en mod Brøndby og en afsluttende kamp mod Esbjerg som vi har et godt tag på bliver de afsluttende 4 kampe altafgørende for vores eksistens i SAS Ligaen næste sæson.

I SAS Ligaen har vi spillet så elendigt at det er bleve til 1 sejr ov hele 8 nederlag, mens Brøndby og FCK overraskende måtte nøjes med 1 point mod os. Eneste hold vi har formået at besejre har været Esbjerg fB. Som vi på SAS Arena slog 1-0 på mål af Danny Olsen. Elendig form hos Tommy Høiland, Rang Shawkat, Magnus Troest og Frank Kristensen har gjort de ikke har spillet mange kampe. Troest en skuffelse, de andre som det kom. Serghei Dadu har ligeledes været meget ineffektiv foran målet, om han savner Collins tør jeg ikke sige.
 
Pokalfinalen gik over forventning. En føring tidligt i kampen af Mikkel Thygesen gjorde vi kunne køre sejren næsten i hus. Jeppe Curth mente ikke vi skulle vinde og udlignede med 15 minutter igen. Heldigvis for min eksistens i klubben og for klubbens mål om europæisk fodbold næste sæson kunne vi i forlænget spilletid fejre 2 mål sat ind af Flinta og Baba Collins. En 3-1 sejr i Parken foran 42.000 tilskuere gav lidt selvtillid igen, men i ligaen gik det efter alligevel ikke bedre, nederlag til FCN, Viborg og sidst AaB på hjemmebane var skidt.

Vi skal ud og hente point i de sidste kampe mod Brøndby, Lyngby ude og hjemme og sidst Esbjerg på Blue Water Arena. Heldigvis er der kun 1 point til over stregen og med en Collins i bedring og snart tilbage er det ok status.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Update 4 - Ulvene
« Svar #10: 22 Okt 2007, 19:52 »

fc midtjylland, kampen mod overlevelse!
29. Maj 2008

Brøndby vs. FC Midtjylland 3-1
15.05.08 - fcm.dk
4 kampe var hvad jeg havde tilbage for at redde min egen røv til næste sæson, hvor den står på europæisk og en gudetrup. Mere om truppen senere på året. Vi tog til Brøndby velvidende det ville blive en svær kamp. Det blev det også, vi kom heller ikke hjem med en sejr, men derimod et 3-1 nederlag. Målscore for os, Danny Olsen på straffespark.

FC Midtjylland vs. Lyngby 1-0
18.05.08 - fcm.dk
Nu skulle det afgøres, hvem af os skulle ned og hvem blive oppe. Første ud af 2 opgør mod Lyngby stod idag på SAS Arena. En kamp som over 10.000 tilskuere havde taget turen til stadion for at se. En kamp vi på marginalerne vinder med 1-0 på mål af unge Baba Collins i hans comeback kamp.

Esbjerg fB vs. FC Midtjylland 0-3
24.05.08 - fcm.dk
Esbjerg har vi gennem hele året haft et godt tag på, ude som hjemme, liga som pokal. I pokalturneringen vandt vi 7-1 over 2 kampe over Esbjerg, en 4-0 sejr på Blue Water Arena var et af årets højdepunkter. Idag kunne vi sikre os overlevelse næste sæson, med en sejr. Det fik vi så sandelig også, hele 3-0 kom vi hjem til Herning med, Dadu som dobbelt målscore og Collins.

Lyngby vs. FC Midtjylland 4-1
28.05.08 - fcm.dk
Sidste kamp på et langt år som endte godt, men længe så sort ud. Comebacket fra Collins gjorde at vi stadig er SAs Liga hold næste sæson. Det samme er Lyngby, da vi begge blev oppe på bekostning af AGF og Viborg som må en tur ned. Vi tog det stille og roligt i kampen og tabte 4-1 i Lyngby, til sidste reducerede Collins for os.


Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: #5 - Ulvene
« Svar #11: 22 Okt 2007, 20:26 »

Hejsa Møller...

Rigtig fede updates du har lavet....

Et stort tillykke med sejren i pokalturneringen, det var rigtig flot gået. Desværre har det ikke været optimalt i ligaen må man jo sige. Men jeg kan forstå at truppen bliver stærkere til næste sæson, så jeg er sikker på at placeringen i ligaen nok skal blive forbedret....

COME ON WOLVES!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: #5 - Ulvene
« Svar #12: 22 Okt 2007, 20:31 »

I updaten "fc midtjylland, pokalsucces" har du sat et billed af Winston Reid ind i stedet for Simon Poulsen Smiley ellers fint. Bare sådan en fejl, der irriterer ret meget.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst
 
Sv: #5 - Ulvene
« Svar #13: 22 Okt 2007, 20:32 »

Hej cube, det er faktisk ikke en fejl Opstemt det er meningen!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: #5 - Ulvene
« Svar #14: 23 Okt 2007, 16:49 »

fc midtjylland, store handler!
1. September 2008

Man må sige vi er blevet rost for vores transfer i dette vindue. Flere store spillere er blevet solgt, mens endnu større talenter er komme til klubben. Bl.a. har vi handlet meget brasilansk og dansk, faktisk som eneste nationaliteter. Mens der er sikret 49 mio. ved salg har jeg handlet for 85 mio.

Af danske talenter har vi hentet, Per Weirauch, Martin Vingaard, Mads Thomsen, Jesper Lange, Dennis Cagara, Jacob Berthelsen for en samlet pris af 3,25 mio. mens Berthelsen var med i en byttehandel med Brøndby, resten er hentet på fri transfer. Der er store forventninger til Thomsen, Vingaard, Cagara og Berthelsen.

i AC Horsens har jeg hentet holdets absolutte stjerne, Gilberto Machena, AC Horsens lever nu kort tid uden en erstatning, som Horsens fandt i AaBs tidligere angriber José Mota. Gilberto blev hentet til klubben for 16 mio. stor sum for en stor spiller. Jeg forventer ligesom de danske talenter mig meget af denne 24 årige brasilianske angriber som formentlig kommer til at spille ved siden af Collins i angrebet.

De sidste 2 spillere er de 2 dyreste jeg nogensinde har hentet, og den dyreste spiller der er hentet til FC Midtjylland nogensinde, før indkøbet af Sérgio Mota var den dyreste handel ind, Mikkel Thygesen i Gladbach. Mota blev hentet fra São Paulo for den lette pris af 40 mio. Rafael Carioca blev også hentet til klubben fra Brasilien, denne gang fra Grêmio for 23 mio. efter et salg af Thygesen og Sokolowski blev disse 2 hentet.

Udover de 2 salg er Flinta, Christopher Poulsen og unge Martin Rasmussen blev også solgt til hhv. AGF, Brøndby og Fri transfer. Dyreste var Poulsen som blev solgt til Brøndby for 10 mio. + Jacob Berthelsen.

- transfer
ind
- Per Weirauch, Chelsea, Fri.
- Martin Vingaard, Esbjerg fb, Fri.
- Jesper Lange, Esbjerg fB, Fri.
- Dennis Cagara, Hertha BSC, Fri.
- Mads Thomsen, Lyngby, 3,25 mio.
- Sérgio Mota, São Paulo, 40 mio.
- Gilberto, AC Horsens, 16 mio.
- Jacob Berthelsen, Brøndby IF, Bytte + 10 mio.
- Patrick Mtiliga, NAC Breda, 2,5 mio.
- Rafael Carioca, Grêmio, 23 mio.

- transfer
ud
- Dennis Flinta, AGF, 1 mio.
- Christopher Poulsen, Brøndby, 10 mio. + Berthelsen.
- Christian Sivebæk, Kolding FC, Leje.
- Tomasz Sokolowski, Trabzonspor, 14 mio.
- Mikkel Thygesen, Nürnberg, 24 mio.
- Martin Rasmussen, Fri Transfer, Fri.

« Seneste Redigering: 24 Okt 2007, 19:17 af Møller » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010