home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 571 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Hvordan tror du på Gud?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Hvordan tror du på Gud?  (Læst 3289 gange)
Thore
Manager

Sv: Hvordan tror du på Gud?
« Svar #15: 07 Feb 2006, 15:08 »

Jeg syntes religion er en smuk ting, der appelere til det bedste i mennesker. (forhåbentligt der kan selvfølgelig være undtagelser).
At det så bliver brugt som magt og til og skabe had er så en anden sag.

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #16: 07 Feb 2006, 15:27 »

hehe Thore så er vi ikke enige, jeg og det meste af min familie er for længst meldt ud af folkekirken, jeg synes religion er komplet spild af tid og jeg synes det er latterligt at tro på gud, allah, budda eller hvad nu folk tror på... men bare min mening...

Thore
Manager

« Svar #17: 07 Feb 2006, 15:35 »

hehe Thore så er vi ikke enige, jeg og det meste af min familie er for længst meldt ud af folkekirken, jeg synes religion er komplet spild af tid og jeg synes det er latterligt at tro på gud, allah, budda eller hvad nu folk tror på... men bare min mening...

Ja det er latterligt at tror på der er en gud der styre det hele..
Men budskaber som næstekærlighed og godhed? det syntes jeg bestemt er værd og tro på..

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Martinj
Ynglingespiller

« Svar #18: 07 Feb 2006, 16:54 »

Ja det er latterligt at tror på der er en gud der styre det hele..
Men budskaber som næstekærlighed og godhed? det syntes jeg bestemt er værd og tro på..
Næstekærlighed, godhed og alle andre ord af den slags behøver vel nødvendigvis ikke have religiøs betydning. Jeg tror ikke på, at der findes en gud. Jeg tror ikke på nogen form for religion, og har aldrig gjort det. Jeg tror heller ikke på, at der er nogen grund til, at vi mennesker er her eller, at der er nogen grund til at hvert enkelt individ eksisterer. Jeg tror, det er tilfældigheder det hele, og at der findes en masse forklaringer på alting, som man ville kunne finde, hvis man begav sig ind i verdenerne af biologi og fysik. Det er ikke realistisk for mig at tro på en gud eller tro på nogen højere magter. Det er ikke muligt. Der kan sagtens være mere mellem himmel og jord, end vi lige render rundt og tror, men jeg tror virkelig ikke, at der findes en gud.
For at komme tilbage til det med næstekærlighed og godhed, så tror jeg sagtens, at man kan tro på dét uden at være religiøs på nogen måde. Folk der tror på det gode i alle mennesker er vel enten bare rigtig gode mennesker eller ret naive Smiley Jeg forbinder det i hvert fald ikke med gud, men selvfølgelig kan der være forskellige opfattelser af de forskellige ting...heldigvis:)

Thore
Manager

« Svar #19: 07 Feb 2006, 16:57 »

Jeg siger heller ikke man skal være religiøs for og tror på de ting. Men når jeg mener ikke der er noget galt i en religion der opfordre til de ting, det syntes jeg da er en smuk tanke. Nu er det jo heller ikke alle religioner der tror på en gud, en religion kan jo sagtens bare være en moralsk linje som man kan vælge og følge.

Guldbrand
Gæst

« Svar #20: 07 Feb 2006, 18:31 »

Jeg syntes religion er en meget vigitg ting.. Selvom jeg ikke selv tror på nogen form for gud, så er det vigtigt for mange mennesker der måske har mange problemer i livet at ha noget at tro på, en tro på at det hele måske vender en dag.. Så jeg mener bestem at religion er en vigtig ting..

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010