home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 681 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Navnet er Frankfurt, Eintracht Frankfurt!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Navnet er Frankfurt, Eintracht Frankfurt!  (Læst 2015 gange)
Newcastle
Landsholdsspiller

Navnet er Frankfurt, Eintracht Frankfurt!
« : 28 Sep 2007, 15:55 »

Eintracht Frankfurt

Mellem træerne kom det store og næsten helt nye Commerzbank Arena til syne, det var næsten et år siden jeg sidst var der, den gang som hardcore Newcastle fan, da Eintracht Frankfurt og Newcastle mødtes i UEFA Cuppens gruppespil.

Allerede dengang var jeg vilde med Frankfurts fans, det var en stemning jeg aldrig før havde oplevet og jeg har været vidt omkring i fodboldeuropa, Hamborg, Milano, Parken, Newcastle, Aalborg, Hartlepool. Men de godt 45000 Frankfurt fans fik Commerzbank til at ryste.  Kampen endte i øvrigt 0-0.

Nu var jeg der i en hel anden anledning, om lidt skulle fodboldverdenen rystes af noget man skulle tro kun amerikanerne kunne finde på. Om en lille time skulle en af Tysklands største klubber præsentere end 25 årig dansker, uden nogen trænererfaring, uden nogen som helst væsentlig spillererfaring, som deres nye manager.

Og hvordan var det så sket?

Jo jeg havde nu i nogle år arbejdet hos det tyske firma Man Diesel, som ligger i København. Man Diesel laver skibsmotorer og sidder solidt på verdensmarkedet. Igennem jobbet i regnskabs afdelingen rejste jeg ofte til vores hovedkvarter i Tyskland i Augsburg og havde deltaget i en del arrangementer med diverse tyske topchefer, der blandt Heribert Bruchhagen, som ejer Eintracht Frankfurt. Modsat mange af de andre var vores passion for fodbold noget større og vi endte ofte i lange samtaler om diverse hold, blandt andet mødtes jeg med ham før Frankfurt - Newcastle sidste år, mig i sort og hvidt og ham i sort og rødt, trods det stadig gode venner. Pludselig en dag ringede Heribert til mig og fortalte at de op til den nye sæson havde haft interne problemer med deres manager og at han i dag var fratrådt stillingen. Han vidste godt at jeg ikke havde nogen erfaring, men det kunne jeg jo få, og med de rette rådgivere var han sikker på det nok skulle gå, med andre ord, han tilbød mig jobbet. Jeg sad på mit kontor på Teglholmsgade i København og var helt lamslået, jeg sagde kort ja til Heribert, der informerede mig om et pressemøde om 14 dage i Frankfurt, jeg sagde intet, lagde bare røret på og sad i min stol.

Som dagen gik, så gik det efterhånden op for mig, hvad jeg havde sagt ja til, jeg informerede min chef og min afdeling om det, ingen af dem troede på det, før jeg lagde en skriftlig opsigelse på min chefs bord.

Nu stod jeg så her på Commerzbank Arena foran den tyske og danske presse, som mildest talt var lamslåede, de fleste spørgsmål gik til Heribert, og gik mest på hvor uambitiøse vi fremstod, jeg var blevet forberedt på dette, så for os var det ingen overraskelse. Desværre så nogle af fansene ikke så lyst på det og det førte til stor protest demonstration uden for stadion, det var en skandale uden lige ifølge pressen. Men Heribert stod fast, det samme gjorde jeg.

Commerzbank Arena med plads til 50.300 tilskuere.

Der var dog lidt positivt, Heribert havde fortalt spillerne om det, og de så lyst på det, jeg blev budt velkommen af hele truppen og der var en rigtig god stemning til den første træning som i øvrigt var lukket af hensyn til de vrede fans. For mig var det underligt nu at have “magten” over spillere der var ældre end mig, at bestemme om de var gode nok eller ikke gode nok. Mit kendskab til truppen var yderst begrænset, jeg kendte Inamoto fra Premier League, Mahdavikia, Takahara og Amanatidis havde jeg også hørt om, resten var relativt ukendte.

Min assistent Armin Reutershahn var god til det taktiske og vi satte os ned samme aften og snakkede taktikker og træningsmetoder. Han var 46 og jeg var 25, den aften var vi lidt som far og søn, faren der lærer sønnen. Jeg gik i seng med en rigtig god fornemmelse i maven.

Update følger snart!

Niko
Gæst

Sv: Navnet er Frankfurt, Eintracht Frankfurt!
« Svar #1: 28 Sep 2007, 16:13 »

Flot. Havde nu hellere set en Newcastle blog, men det er skam fedt nok! Wink

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #2: 28 Sep 2007, 16:21 »

Spændende Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

MisterFCK
Gæst

« Svar #3: 28 Sep 2007, 16:25 »

Rigtig god indledning Wink Held og lykke fremover Thumbs Up

patrick J
Manager

« Svar #4: 28 Sep 2007, 17:38 »

Fed indledning...bare kom med en update mere

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #5: 28 Sep 2007, 19:24 »

Eintracht Frankfurt

Preseason

Efter 11 dage i managersædet, hvor jeg fik lært en masse nye ting, lært spillerne at kende, trænet med dem, lagt træningsskemaer, snakket med pressen osv, så blev det tid til den første af 5 testkampe, vi havde i vores valg af testkampe lagt væk på at det galdt om at spille holdet sammen og sætte spillerne ind i den taktik vi havde valgt. Derfor var det ikke prangende modstandere vi havde valgt, men modstandere hvor vi vidste vi havde en god chance for både at vinde og få spillet til at glide.

Første kamp stod i Frankrig mod Besancon, vi vandt kampen 4-0 på mål af Thurk, Takahara og 2 af Amanatidis. God start i managersædet.

Et par dage efter havde jeg et møde med Heribert vedr. klubbens økonomi. Klubben havde faktisk en helt okay økonomi med godt 80 mio. kroner i klubkassen, jeg havde godt 10 mio. til at bruge, men i samråd besluttede vi os for at lade holdet vise hvad de kunne, og så vente til januar med evt. forstærkninger. Vi opsagde samtidigt samarbejdet med 7 halvtidsproffer, vi mente det var for både deres og klubbens bedste. Vi lod samtidig Sebastian Metzger gå til amatørklubben Worms. Til sidst lejede vi Sotiris Kyrgiakos ud til franske Strasbourg.

Dermed var vi klar til sæsonstart, men først havde vi 4 testkampe der skulle overstås. 2 kamp stod i Zürich mod Grasshoppers, en på papiret okay modstander, men efter 20 minutter førte vi 3-0, Köhler og to gange Amanatidis havde givet os en drømmestart. Grasshoppers kom dog stærkt igen og kom i starten af 2 halvleg på 2-3, før Takahara i overtiden afgjorde kampen til 2-4.

Vores 3 kamp stod hjemme i Tyskland mod FC Ingolstadt, det blev en anden kamp end de 2 første og amatørholdet gav os kamp til stregen og kom foran 1-0, kampen endte 1-3. Köhler, Streit og Thurk scorede for os.

4 kamp stod i Holland mod Haarlem, endnu engang viste vi aggressivitet fra kampens start og efter en halv time førte vi 4-0, kampen fusede lidt ud men vi fik scoret en enkelt gang mere og vandt 5-0. Mahdavikia scorede et enkelt mens græske Amanatidis lavede hattrick, det sidste var et hollandsk selvmål.

Vi rejste atter til Frankrig til den sidste testkamp mod Sannois SG, tror dog aldrig helt Sannois nåede på banen, til trods for et flot fremmøde på 8000 tilskuere, så var de reelt aldrig i nærheden af vores niveau, vi vandt kampen med hele 9-0, Danny Galm og Mahdavikia blev dobbelte målscorere, Thurk, Hess, Inamoto og Amanatidis scorede alle et mål mens det sidste var fransk selvmål.

Med en fremragende preseason var der nu en super stemning i klubben, både blandt spillerne og det øvrige personale. Men ikke nok med det, rundt på de forskellige fan forums kunne man også spore lidt optimisme, det var næsten det der gjorde mig mest glad.

Med 17 dage til første kamp hjemme mod Cottbus følte vi os nu for alvor klar til kamp.

Til sidst lige en oversigt over 1 holds truppen.

Update med sæsonstart er på vej!

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #6: 29 Sep 2007, 17:26 »

Eintracht Frankfurt

Sæsonstart

Efter 17 dage med intens træning og med at finpudse taktikken blev det til første ligakamp og samtidig min første kamp på Commerzbank Arena, modstanderen var oprykkerne fra Cottbus, et hold vi gerne skulle slå. Kampen var samtidig fredagskamp og dermed sæsonpremiere for Bundesligaen.  Kampen blev ret jævn og meget lige, men efter 12 minutter kom forløsningen og vi kom foran 1-0 ved Thurk. Netop Thurk blev kampens store oplevelse og som kampen skred frem begyndte den at hælde mere og mere til vores side, det blev 2-0 i starten af 2 halvleg, igen Thurk der scorede. Thurk satte trumf på et kvarter før tid med sit 3 mål til slutresultatet 3-0. Kunne ikke have forlangt en bedre start.

Dejlig stilling efter 1 runde

8 dage senere gik turen til Duisburg, selvtilliden var i top hos spillerne og det kunne mærkes og ses på banen, vi spillede frisk til og efter 25 minutter blev det belønnet da Mahdavikia bragte os på 0-1. Duisburg kom bedre med, men blev straffet for deres fejl, Inamoto gjorde det til 0-2 i starten af 2 halvleg, og selv om Ailton fik reduceret var Duisburg reelt aldrig tæt på at komme igen. Fortjent 1-2 sejr.

Søndagen efter var vi atter tilbage på Commerzbank, denne gang med Leverkusen som gæsten, en af de på papiret svære modstandere. Kampen blev underholdene og målrig, efter ganske få sekunder får vi en drømmestart ved Michael Thurk, 1-0! Føringen holdt dog ikke længe før Gekas fik udlignet, men igen kom vi foran da Köhler scorede til 2-1 efter et kvarters spil, jo der var gang i den på Commerzbank. Kiessling fik udlignet blot 5 minutter efter inden Thurk med sit andet mål, denne gang på straffe, sendte os foran 3-2 efter 25 minutter. 10 minutter efter var der så straffe til Leverkusen og Barbarez udlignede sikkert til 3-3. Kiessling scorede sit 2 mål i kampen i lige efter pausen og for første gang var vi nu bagud, kampen endte dog med et point da Takahara kort før tid udligner til 4-4, underholdene kamp hvor forsvaret bestemt ikke imponerede i nogen af enderne.

Efter en kort landsholdspause mødte vi i pokalturneringen Uerdingen, trods niveauforskellen, lykkedes det os kun at vinde 1-0 på mål af Amanatidis, men en sejr var en sejr og det var vist det eneste vi kunne tage med derfra.

Næste kamp blev samtidig vores første nederlag, vi var på besøg i Wolfsburg og vi fik aldrig et ben til jorden, sejren på 2-1 skulle have været meget større, fortjent nederlag. Weissenberger stod i øvrigt for reduceringsmålet.

Bayern gæstede Commerzbank i slutningen af september til hvad der på papiret lignede sæsonens sværeste hjemmekamp, vi fightede dog flot og kampen endte målløs 0-0.

Det gjorde udekampen mod Dortmund til gengæld ikke, det blev til et 3-2 nederlag i en utroligt velspillet kamp af begge hold, Thurk scorede begge mål for os.

Michael Thurk jubler efter et af sine 2 mål mod Dortmund.

Generelt var det tiden hvor vi stødte ind i flere af topholdene, Werder Bremen drog dog tomhændede hjem med et 1-0 nederlag, Köhler scorede for os og sikrede os 3 vigtige point.

Vi fik sæsonens 2 udesejr hos oprykkerne fra Karlsruhe, sejren på 2-0 var yderst fortjent og burde have været større, Preuss og Thurk stod for vores mål i 2 halvleg.

Det blev til 3 sejr på stribe da vi i pokalturneringen slog 1860 München med 3-1 på Allianz Arena. Meier, Amanatidis og Takahara scorede de 3 mål og sendte os videre til næste runde.

Modstanderen i næste runde af Cuppen blev i øvrigt Rostock.

Vi var på en bølge af sejre og hellere ikke HSV kunne stoppe os, 3-1 hjemme i en kamp hvor nordtyskerne fik anfører Van der Vaart sendt ud i første halvleg, Wicky scorede selvmål for dem og Preuss satte trumf på med de sidste 2 mål.

Men her stoppede det også, efter en ganske god sæsonstart og top4 placering var det nu slut for en tid, i tiden herefter fulgte 6 nederlag på stribe i ligaen, og i samme 6 kampe formåede vi kun at score 2 gange, jo der var snak om en lille krise i Frankfurt.

Først sendte Rostock os hjem med et 2-1 nederlag, Köhler have ellers bragt os foran. Dernæst hentede Stuttgartalle 3 point på Commerzbank med en smal 0-1 sejr. Bielefeld sendte os tomhændede hjem til Frankfurt med et 2-0 nederlag. Hannover var knap så flinke og lagde 2 mål oveni til et 4-0 nederlag. Hertha Berlin vandt 1-0 på Commerzbank inden Schalke havde lært Hannover kunsten efter og sendt os hjem med 5-1, Thurk reducerede i den kamp. Det så sort ud på Commerzbank.

Midt i krisen lykkedes det os dog at lave vores første spillerkøb,  den 16 årige græske højrekant Zacharias Chatzifountas tiltræder 1 januar på en 6 årig kontrakt, han vil gå ind på klubbens U18 hold, han kostede klubben i omegnen af 200.000 danske kroner.

Status efter 15 runder i bundesligaen er en 11 plads.
« Seneste Redigering: 29 Sep 2007, 23:31 af Newcastle » Logged

MisterFCK
Gæst

« Svar #7: 29 Sep 2007, 18:02 »

Det ser meget fint ud, men jeg syntes dog der er for mange forskellige farver.

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #8: 29 Sep 2007, 19:12 »

Det ser meget fint ud, men jeg syntes dog der er for mange forskellige farver.

Okay var lidt i tvivl med farve på modstanderholdene, så dropper dem bare Smiley

MisterFCK
Gæst

« Svar #9: 29 Sep 2007, 23:30 »

Kan vi forvente en update i den nærmeste fremtid Rullende Øjne

Newcastle
Landsholdsspiller

« Svar #10: 29 Sep 2007, 23:30 »

Kan vi forvente en update i den nærmeste fremtid Rullende Øjne

Nok først en gang i morgen ved middagstid Smiley

MisterFCK
Gæst

« Svar #11: 29 Sep 2007, 23:33 »

Når okay. Så må jeg jo vente Smiley

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #12: 30 Sep 2007, 00:24 »

Fed blog! Men som en allerede har sagt, få de der røde farver væk Opstemt De forstyrer helt vanvittigt når man prøver at læse, en neutral farve som sort kan godt gå an Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010