home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I går kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 691 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #6 la Cité des violettes - Toulouse FC
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #6 la Cité des violettes - Toulouse FC  (Læst 5668 gange)
ragin6
Reserveholdsspiller

#6 la Cité des violettes - Toulouse FC
« : 27 Sep 2007, 10:44 »

Toulouse FC

Toulouse FC startede allerede i 1937, men blot 30 år gammel solgte klubben på sine spillere og sin plads i den bedste franske liga til Red Star Paris. Herefter blev klubben gendannet i 1970 under navnet Union Sportive Toulouse hvor de tog unge spillere fra Gascogne og ACE Mermoz-Bonnefoy til at etablere en solid spillerbase. Klubben startede i 2 division i sæsonen 1970-71 hvor de spillede i røde og hvide dragter. I 1977 fik klubben dog sit gamle navn tilbage og ændrede spillerdragterne til lilla og hvid, hvilket har hængt ved lige siden.
Holdet blev hurtigt bedre, og i 1982 rykkede man op i den bedste liga, hvor man to år senere kvalificerede sig til UEFA Cuppen. Klubbens bedste sæson kom i 1986-87 hvor man sluttede på en 3. plads og endnu en gang kom i UEFA Cuppen hvor man blandt andet slog mægtige Maradona's Napoli ud på straffesparl.
I 1994 rykkede klubben ned, i gennem 90'erne blev klubben ved med at hoppe mellem Ligue 1 og 2. Det værste var dog stadig i vente. I 2001 blev klubben tvangsnedrykket grundet finansielle problemer der næsten også sørgede for at klubben mistede sin status som professionel. Stik imod alle forventninger rykkede klubben dog op igen i løbet af 2 sæsoner og har siden bidt sig fast i den bedste franske lige hvor det siden er blevet til endnu et Europæisk eventyr.

Det er her vores historie starter: Sæsonen 2006-2007. Med indkøb af den svenske landsholdsspiller Johan Elmander fra Brøndby samt André-Pierre Gignac der kaldes den næste Trezeguet var forventningerne høje, både til Ligue 1, men også til UEFA Cuppen.
Jeg kom til klubben som ny træner i denne sæson, efter at jeg i mine yngre år havde begået mig i dansk fodbold, først hos Hvidovre og senere hos Brøndby. En skade satte dog en stopper for min karriere, og derfor valgte jeg at tage træner uddanelsen. Toulouse var da også en stor mundfuld, men da jeg blev tilbudt jobbet kunne jeg intet andet end at sige ja! Udover at de skulle være en udfordring af de store ville det også kunne vise sig at være et springbræt til noget større, så det var uden tøven at jeg satte min underskrift på papiret

Stadium municipal de Toulouse er navnet på vores stadion, og det er her, foran en kulisse på 35,472 tilskuere, at vi skal bevise at vi hører til, både i Europa og i Ligue 1.
Det kunne dog ikke gøres uden tilgang af nye spillere. Hvis en af vores angribere skulle blive skadet ville vi stå i en meget svær situation. Desværre havde jeg ikke det store at gøre godt med. Et budget på sølle 14 millioner skulle bruges med omtanke, og derfor hentede jeg flere unge spillere, hvor nogle er tiltænkt spilletid på førsteholdet, mens andre skal tage deres tørn på andet holdet.
Eric Djemba Djemba er ny stjerne i truppen.

Handler:
Spillere ind:
Nicolás Millán fra Colo Colo - 220.000 kr.
Jovan Kirovski fra Colorado - 4,75 mill.
Kevin Mensah fra Viborg - 550.000 kr.
Marcus Pedersen fra Ham Kam - 1,1 mill.
Lauri Dalla Valle fra JIPPO - 550.000 kr.
Eric Djemba Djemba på fri transfer
Lukasz Cieslewicz fra Brøndby for 2,2 mill.

Aalst 1-2 TFC
Clermont 1-2 TFC
Pavia 0-5 TFC
Ahlen 0-5 TFC
Arezzo 1-2 TFC

TFC 1-1 FC Zürich

Med de handler på plads så jeg frem til sæsonen skulle begynde, men truppen skulle dog lige spilles sammen, derfor blev der arrangeret en række venskabs kampe imod lavere rangere hold fra andre ligaer, både for at give spillerne selvtillid med sejre, men også for at finpudse spillet uden at skulle give alt hvad de havde i sig.
Her blev det til 4 sejre og en uafgjort i 5 kampe, og især Johan Elmander og André-Pierre Gignac var i målhumør. Det må jeg bare håbe de kan tage med ind i den nye sæson...
« Seneste Redigering: 15 Okt 2007, 00:00 af ragin6 » Logged

The Red
Landsholdsspiller

Sv: la Cité des violettes - Toulouse FC
« Svar #1: 27 Sep 2007, 14:54 »

Brilliant start! og spændende klubvalg Smiley  Du har allerede en fast læser Opstemt

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

ragin6
Reserveholdsspiller

Sv: la Cité des violettes - Toulouse FC
« Svar #2: 27 Sep 2007, 15:00 »

Hehe, takker... Regner med at have en update klar til i aften engang

Møller
Gæst

Sv: #1 la Cité des violettes - Toulouse FC
« Svar #3: 27 Sep 2007, 15:05 »

Fin start ragin, men pas på du ikke får kludret billederne sammen, får det til at se uoverskueligt ud Smiley
Fed klub du har valgt og gode indkøb.

Niko
Gæst

« Svar #4: 27 Sep 2007, 20:49 »

Flot skrevet makker! Smiley

Red love
Gæst

« Svar #5: 27 Sep 2007, 21:05 »

meget fint skrevet...

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #6: 28 Sep 2007, 00:18 »

Truppen:

1. Rudy Riou
16. Nicolas Douchez
4. Dominique Arribagé
24. Issou Dao
26. Walid Cherfa
Johan Elmander - Her til træning for sin nye klub.
12. Jon Jönsson
13. Albin Ebondo
2. Hérita Ilunga
5. Jérémy Mathieu
15. Paulo César
25. Nicolas Dieuze
20. Achille Emana
6. Fabinho
32. Eric Djemba Djemba
8. Laurent Batlles
17. Alexandre Bonnet
18. Anthony Robic
10. Bryan Bergougmoux
7. Fodé Mansaré
9. Johan Elmander
28. Joran Kirovski
19. André-Pierre Gignac
29. Marcus Pedersen
11. Santos

Strasbourg 1-1 TFC
TFC 1-2 Marseille
Nice 2-1 TFC

TFC 3-1 Le Mans
Bordeaux 1-1 TFC
TFC 2-1 Panathinaikos
TFC 2-0 Metz

TFC 1-3 St. Etienne
Panathinaikos 1-1 TFC
Lens 3-1 TFC
Lorient 1-1 TFC
TFC 0-0 Metz

West Ham 0-1 TFC
Montpellier 1-0 TFC

Med denne trup skulle vi altså prøve at klare os. Santos som var en af top angriberne i klubben var desværre fra start af allerede skadet i forholdsvis lang tid, og med Elmanders mange småskader endte front duoen i mange kampe med at være Marcus og André-Pierre på trods af begges unge alder.
Den første tid i klubben var dog langt fra succesfuld. Vi startede ligaen ud med at spille uafgjort på udebane mod Strasbourg, 1 point som vi faktisk var heldige at få med takket være et sent mål af André-Pierre Gignac. Det var da også ham og Elmander der skulle sætte deres aftryk på de næste par kampe, der trods 2 nederlag, en uafgjort og en sejr scorede mål flittigt i hver kamp. Uheldigvis gik Elmander hen og blev småskadet og han måtte i visse kampe erstattes af Marcus Pedersen eller Cieslewicz.

Gignac har sat fokus på sig selv med flere flotte mål

Udover at advancere i Coupe de La Ligue ved at slå Metz med 2-0, skulle vi også spille mod Panathinaikos for at sikre os en plads i UEFA Cuppens gruppespil. Her tog vi i første omgang mod dem hjemme. Kampen startede dog ikke på vores premisser, og da Koubis efter 22 minutter kunne sætte bolden ind til 0-1 til udeholdet tænkte jeg "åh nej, ikke igen."
Det skulle dog vise sig at være et helt andet billede jeg fik. Blot 7 minutter senere blev Gignac flot spillet fri af en velspillende Fabinho, og den talentfulde unge angriber fejlede ikke... 1-1!
Herefter sad vi stort set på kampen, men trods store chancer til både Marcus Pedersen og Gignac, skulle det vise sig at være vores defensive midtbane mand, Achille Emana der skulle sætte det fortjente sejrsmål ind, til stor forløsning for både mig selv, spillerne og fansene. Vi skulle dog passe på for der skulle stadig gøres et professionelt stykke arbejde i Grækenland.

Det blev dog også en helvedes kamp i Grækenland, hvor vi endnu en gang satte os tungt på spillet, men ligesom i den hjemlige liga, ikke kunne omsætte det til mål. Det var også derfor Panathinaikos der kunne bringe sig i front efter 17 minutters spil ved Papadopoulos, og dermed tog de føringen på udebane mål.
Dette resulterede i et massivt pres fra os der varede hele kampen igennem, for vi skulle bevise at vi kunne noget! Det resulterede i at Gignac i det 76. minut blev nedlagt i straffesparks feltet hvorefter dommeren konsekvent fløjtede og dømte straffespark. Nerverne sad helt ude på tøjet af mig da det skulle sparkes, og da Jérémy Mathieu tog sit tilløb for at sparke lukkede jeg simpelthen øjnene, jeg turde ikke kigge... 1-1! Jublen fra vores fans sagde det hele og jeg hoppede rundt og dansede som en idiot nede ved bænken.
Men kampen var dog langt fra overstået, for Panathinaikos var ligeså opsatte som os. Vi holdt dog kampen ud hvilket gav os plads i gruppespillet, navnligt i gruppe B sammen med Basel, Heerenveen, West Ham og Mattersburg.
Altså ikke en umulig opgave, dog frygtede jeg mødet med West Ham især - Et møde der dog skulle komme til at skuffe kolosalt, samtidig med det glædede med 3 point. Kampen var langt den kedeligste gang fodbold drengene havde spillet under mig, og kampen blev kun krydret med Fabinhos flotte langskuds mål i det 86. minut. Altså ikke nogen mindeværdig sejr. Desværre viste vi ikke samme format i Coupe de la Ligue hvor vi næste runde løb ind i Montpellier og tabte 1-0.

Niko
Gæst

Sv: #2 la Cité des violettes - Toulouse FC
« Svar #7: 28 Sep 2007, 07:03 »

Endnu engang flot skrevet! Smiley

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #8: 28 Sep 2007, 11:33 »

Rigtig god update!

AaB - Liverpool

Pride & Passion

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 28 Sep 2007, 11:55 »

De kom, de så, og de kunne lidt alligevel...
TFC 3-1 Auxerre
Monaco 0-0 TFC
TFC 1-1 Sochaux
PSG 0-0 TFC
TFC 0-0 Lille

TFC 3-1 Caen
Rennes 2-1 TFC
TFC 4-0 Mattersburg
Basel 2-1 TFC
TFC 2-1 Lyon
Valenciennes 0-1 TFC

TFC 1-2 Heerenveen
TFC 2-0 Nancy
St. Etienne 0-3 TFC

Marseille 2-1 TFC
TFC 3-1 Nice

Efter en blandet sæson start løb vi ind i en periode på 6 kampe hvor vi fik skrabet 10 point sammen. Kampe der især skulle tilegnes André-Pierre Gignac der blev ved med at sætte målene ind på stribe. 16 mål i 30 kampe fra den unge angriber var mere en jeg kunne forlange, og derfor var han fast i angrebet sammen med Elmander, når nu sidstnævnte ikke var skadet.
For nu også at give Elmander den ros han fortjener scorede han også rigeligt med mål - I alt 11 mål over de 30 kampe, hvor han også har været en del skadet.. Men altså, ligaen så ud til at forme sig lidt bedre et stykke tid, men derfor var stadig placeret i den nederste del af tabellen - Dog skal det siges at ligaen var rimelig tæt og der derfor ikke var forfærdelig mange point mellem top og bund.
Derfor skulle vi altså koncentrere os om UEFA Cuppen hvor vi havde alle chancer for at gå videre, og det skulle bevises hjemme på Stadium municipal hvor vi løb ind i Mattersburg, og en 4-0 sejr!
En velspillende André-Pierre Gignac var kampens helt store oplevelse da han allerede efter blot 22 minutter havde scoret hattrick! Men 5 minutter senere blev kampen altså afgjort da Paulo César sparkede bolden ind bag den sagesløse målmand. Desværre blev sejren ikke større, for på trods af jeg bad drengene om at komme frem på banen og score, virkede de defensivt indstillet og kørte bare kampen hjem. Men altså 6 point efter 2 kampe var mere end jeg havde håbet på.
Jérémy har lagt op til mange mål.

Den næste kamp i Europa skulle spilles mod Basel, her løb vi ind i endnu en dårligt spillet kamp, der blev tabt 2-1, en kamp hvor Jérémy Mathieu scorede målet for os.
I den hjemlige liga stod vi til gengæld for den helt store overraskelse da vi tog imod mægtige Lyon på hjemmebane. Som ventet blev vi presset hårdt fra start, men vi holdt stand, og da Elmander slap igennem Lyons 4-kæde fejlede han ikke og vi kunne gå til pausen med 1-0 på et mål scoret i overtiden.
Desværre for os var det Lyon der kom bedst ud fra pausen, og blot 3 minutter inde i halvlegen kunne Fred udnytte et forsvars koks fra Dominique og dermed udligned til 1-1. Den stilling skulle dog ikke holde længe. Efter et flot spark af Elmander fik vi hjørnespark som Mathieu trak ud for at sparke. Bolden fløj ind i feltet, og imellem venner og fjender steg André-Pierre op og headede bolden i mål til 2-1! En stilling der holdt kampen ud og dermed skabte sensationen.
I Europa blev vi slået af Heerenveen på trods af en tidlig scoring af Elmander, dog gik vi videre på de 6 point, og trak i næste kamp Shaktar. Og mens resultaterne blev ved med at hoppe og danse i Ligue 1, gik vi dog videre i Coupe de France ved at slå St. Etienne 3-0...

ragin6
Reserveholdsspiller

Sv: #3 la Cité des violettes - Toulouse FC
« Svar #10: 28 Sep 2007, 11:58 »

Tak for kommentarerne =D Håber der kommer endnu en update imorgen. Kan ihvertfald ikke love flere idag

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #11: 28 Sep 2007, 13:05 »

Tak for kommentarerne =D Håber der kommer endnu en update imorgen. Kan ihvertfald ikke love flere idag
Hah, så må vi glæde os til imorgen:)

AaB - Liverpool

Pride & Passion

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #12: 29 Sep 2007, 22:27 »

Var desværre lidt doven idag, så der kommer nok først en update på tirsdag...

Badefar
Manager

« Svar #13: 29 Sep 2007, 22:31 »

Var desværre lidt doven idag, så der kommer nok først en update på tirsdag...

Som Tæskeholdet ville have sagt "SKANDALE".

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 07 Okt 2007, 09:18 »

Hmm, er begyndt at arbejde igen (er kok) så der er sgu nok lidt langt mellem updates, og med FM08 lige rundt om hjørnet er det ikke sikkert at der faktisk kommer flere - Men lad os nu lige se tiden an

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010