home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Aug 2025, 20:48 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
29 Aug 2025, 20:13 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23607
  0 Brugere, 632 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [STEM!] Berendt i Spanien
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvordan kommer det til at gå i Atlético Madrid, den første sæson?
Over alt forventning, og der bliver gjort rent bord!
Det blive en god sæson, med flotte resultater både i Spanien og Europa.
Succesen bliver kun i Europa, og en OK placering i La Primera División.
En god placering i La Primera División, men hurtigt exit i Europa?
Det bliver en lorte sæson!

Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: [STEM!] Berendt i Spanien  (Læst 16190 gange)
Berendt
Manager

[STEM!] Berendt i Spanien
« : 26 Sep 2007, 00:44 »

Der er nok en nogen der har savnet mig, men som nogen ved er jeg startet på Oure Idrætshøjskole, hvor jeg er i gang med at uddanne mig som fodboldtræner. Det har blandet andet givet mig nogle kontakter hist og her, og en masse gode idéer og erfaringer til mit videre trænerliv, selvom jeg først er færdig på skolen næste sommer.
Dog er det svært for mig ikke at spille FM, hvilket en del af min fritid så er gået med. Her er det blevet til 2½ år, med gode resultater, og nu hvor et evt. klubskifte står for døren, kan jeg bruge det som optakt til en ny blog. Det skal dog siges at skolen kommer i første række, og at jeg derfor måske må se mig nødsaget til at stoppe bloggen.

Men god fornøjelse, Nicolaj Berendt
« Seneste Redigering: 29 Sep 2007, 20:08 af Berendt » Logged

Berendt
Manager

Sv: Nicolaj Berendt - FCK : Sæson 1
« Svar #1: 26 Sep 2007, 00:51 »

For min egen skyld måtte vi være meget diskette. Jeg var flere gange blevet sat i forbindelse med andre europæiske klubber, men denne gang følte jeg at tiden var den rette, og hvis spanierne kunne imødekomme mine krav var jeg bestemt ikke afvisende...
Nu havde jeg været træner i hovedstaden i 2½ år, og aldrig havde klubben haft så meget succes, så det kunne umuligt komme bag på nogen, at jeg nu var ved at være klar til nye udfordringer. Dog var et af mine krav til spanierne, at jeg kunne blive i København og gøre denne sæson færdig.

Den første sæson i klubben havde været en kæmpe sportslig succes. Allerede efter godt to uger i klubben vandt vi SuperCuppen med en 3-1 sejr over Randers. Den spillemæssige succes forsatte, og selvom jeg begyndte at spille 3-5-2 endte vi alligevel med stor succes i Europa. Efter en mislykket kvalifikation til Champions League, hvor Dynamo Kiev blev ende stationen, kom succesen i UEFA Cuppen, hvor vi først slog Espanyol ud, og dernæst blev nummer 3 i en gruppe bestående af Djurgården, Fenerbahce, Feyenoord, Paris-SG og selvfølgelig os. I første knockout runde blev Sevilla så slået ud med samlet 6-1, efterfulgt af først et 4-1 nederlag til HSV i Parken, men i returkampen, vandt vi 4-0 og gik dermed videre. Kvartfinalerne bød på to tætte kampe mod Ajax, men i sidste endte vi med at gå videre med samlet 4-3. I semifinalerne blev Anderlecht slået med samlet 6-3, og vi var dermed klar til finalen.
Finalen blev en meget tæt kamp med AS Roma, som desværre blev tabt 3-2.
Desværre var der ikke den store succes i den Danske Pokalturneringer hvor vi blev slået ud af rivalerne fra Brøndby IF i kvartfinalen.
I SAS Ligaen havde vi dog stor succes og ikke overraskende endte vi som vindere med 63 point (Brøndby blev nummer 2 med 54 point).
Jeg valgte at bruge mine talenter i Royal League, og de endte med at vinde turneringen med en finalesejr over Tromsø.
Alt i alt en meget tilfredsstillende sæson, hvor det blev til en finaleplads i UEFA-cuppen, et mesterskab og en Royal League sejr.
Spillerstatistik:
Topscorer: Marcus Allbäck, 23 mål
Flest oplæg: Jesper Grønkjær, 21 oplæg
Højeste snit: Michael Silberbauer, 7.0742
Yngste spiller: James McCarthey, 16 år 121 dage mod OB i Royal League
Årets spiller ifølge fans: Marcus Allbäck

Køb i sæsonen 2006/2007:
Efteråret:
Roberto Colautti - M. Haifa
Alagie Ngun - GAMTEL FC
Tommy Høiland - Bryne
Mikkel Vendelbo - Esbjerg fB
Thiago Maranhão - Esbjerg fB
Mathieu Delpierre - Stuttgart

Foråret:
Nicolás Millán - Colo Colo
Ezekiel Bala - Lyn
Simon Kjær - FC Midtjylland
Jan Kristiansen - Nürnberg
Kerlon - Cruzeiro
Fábio Coentrão - Rio Ave
Babajide Collins - FC Midtjylland
Toni Calvo - Barcelona
Giovanni dos Santos - Barcelona
Kasper Schmeichel - Manchester City
James McCarthey - Hamilton
Gonzalo Pineda - Chivas
Danilo Arrieta - Eldense
Dmytro Chygrynskyi - Shakhtar
Wang Dalei - Liancheng
Yu Dabao - Benfica

Salg i sæsonen 2006/2007:

Efteråret:
Michael Gravgaard - Sevilla (40 mio)

Foråret:
Jesper Christiansen - Blackburn (19 mio)
Brede Hangeland - Palermo (20 mio)
Hjalte Bo Nørregaard - Newcastle (6,25 mio)
Fristillet:
Mike Hansen
Cihan Harmankaya
Kim Tandrup
Sebastian Clausen
Frederik Vang Larsen
Kim Dyppel
Malik Conradsen
Güney Ôscan
Magnus Sonne
Danny Jensen
Mikkel Hasling
Jesper Christiansen
Jonas Henriksen
David Larsen
Casper Windfeld
Kenneth Beck
Christoffer Olsen
Peter Piil
Jamil Fearrington

« Seneste Redigering: 26 Sep 2007, 13:21 af Berendt » Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller

« Svar #2: 26 Sep 2007, 13:47 »

En af FMF's bedste blogskrivere er tilbage. Yessir!

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #3: 26 Sep 2007, 13:56 »

Der er nok en nogen der har savnet mig, men som nogen ved er jeg startet på Oure Idrætshøjskole, hvor jeg er i gang med at uddanne mig som fodboldtræner. Det har blandet andet givet mig nogle kontakter hist og her, og en masse gode idéer og erfaringer til mit videre trænerliv, selvom jeg først er færdig på skolen næste sommer.

Hvis nu du er på Oure kender du så en der hedder Jesper Schriver, han spiller håndbold !

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #4: 26 Sep 2007, 14:11 »

Så er alt ved det gamle når Berendt opretter en FCK blog Opstemt

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Berendt
Manager

« Svar #5: 26 Sep 2007, 14:14 »

En af FMF's bedste blogskrivere er tilbage. Yessir!

Takker... Smiley så må vi se om skolen tillader at jeg kan leve op til den gamle standard... Wink

Hvis nu du er på Oure kender du så en der hedder Jesper Schriver, han spiller håndbold !

Navnet siger mig ikke lige noget... Er han på Efterskolen, kostgymnasiet eller højskolen?

Så er alt ved det gamle når Berendt opretter en FCK blog Opstemt

Hehe
Det er jo lige det Marchang.. Men som du kan læse er det ikke sikkert at det forbliver en FCK blog.. Wink

Berendt
Manager

Sv: Nicolaj Berendt - FCK : Sæson 2
« Svar #6: 26 Sep 2007, 14:15 »

Det første møde forløb fint. De havde en masse spændende at byde på, og jeg kunne med det samme se, at det var en klub der ville noget, og bestemt havde potentiale i truppen. Det havde vi dog også i FCK, så der skulle mere til at lokke mig.
Noget der talte klart for, var at det var en spansk klub. Jeg har altid været fascineret af tempoet i den spanske La Primera División. Klubben lå pt. Nummer 9, så der var ikke udsigt til europæiske fodbold dernede i næste sæson, hvilket jo er et minus, det positive ved det er at det ville give mig tid til at arbejde med mit eget koncept det første år, og så jagten succesen det andet.

Efter masser af succes I den første sæson var der et stort pres på truppen til min anden sæson I klubben. Vi var igen storfavoritter til det danske mesterskab og pokalturneringen, og vise eksperter mente også at vi var med i Champions League som outsidere.

Igen i år startede vi med Dong SuperCup, der uden de store problemer blev vundet 2-0 over AaB, på mål af Gonzalo Pineda og Giovanni dos Santos. Herefter forsatte vi derud af i SAS Ligaen, hvor vi fik det første nederlag i november, da Brøndby slog os 1-0 efter vi havde vundet de første 15 kampe! Vi endte med at leve op til vores klare favoritværdighed, og blev uden problemer mester med 88 point, 30 point ned til nummer to fra OB.

I Pokalturneringen havde vi heller ikke de store problemer. En 9-0 sejr over Svendborg, 2-1 over Herfølge, 4-0 over HIK og til sidste 3-0 over OB i semifinalen var vi klar til finalen mod FC Midtjylland. Her var det især Lerato Chabangu der med sine 3 mål var med til at sikre en 5-0 sejr over en lidt tarm ulveflok fra Herning.

Royal League blev igen i år brugt til at udvikle de unge talenter, og efter en gruppesejr foran AaB, Vålerenga og Djurgården, skulle jeg møde modstanderen fra gruppe spillet AaB i kvartfinalen. Her blev det til en arbejdssejr på 3-2. I semifinalen ventede de forsvarende svenske mestre fra AIK. Det blev ikke en så tæt kamp, som de svenske medier havde forudset, og unge Aarón Ñiguez sikre med sine to mål en 3-1 sejr, vores sidste mål blev sat ind af bomberen Roberto Colautti. I finalen ventede FC Midtjylland, og takkede være det store franske talent, der var hentet i AC Milan, Yoann Gourcuff ’s to mål vandt vi 2-1.

Sidste års succes i Europa skulle følges op. Vi lagde ud med at slå det maltesiske hold, Marsaxlokk FC med først 12-0 i Parken og så 2-0 på Malta. Dermed var vi klar til sidste kvalrunde før det forjættede land. Derefter ventede Slavia Prag, og med en flot 3-0 sejr i Tjekkiet gik vi efter 1-1 i Parken videre til Gruppespillet.
Her så det fra start svært ud, da vi havende i gruppe med Manchester United, Sporting CP og Basel. Vi lagde godt ud med en 2-0 sejr over Basel i Parken, men tabte så 4-0 i Manchester, og det lignede en stor udfordring at spille med på dette niveau, men efter en 2-0 sejr i den portugisiske hovedstad så det igen lyst ud, og da portugiserne blev slået 4-1 i Parken så det for alvor lyst ud. Basel blev slået 1-0 i Schweiz, og selvom vi tabte den sidste kamp mod Manchester United 1-0 gik vi alligevel videre på en pæn andenplads.
I første knockout runde ventede den spanske stor klub Valencia, og efter en lidt overraskende 1-0 sejr i Parken, på mål af Roberto Colautti, fik vi kæmpet en brag kamp i Valencia og gik videre efter en 0-0 kamp i Spanien. I kvartfinalen ventede giganterne fra Manchester United igen, men denne gang var vi meget bedre forberedt og en meget flot og lidt overraskende 4-1 sejr i Parken, blev de engelske storfavoritter savet over på eget græs, hvor vi vandt 5-0. Nu ventede den spanske kongeklub, Real Madrid i to tætte semifinale kampe. Den første blev vundet 2-1 på Santiago Bernabéu, efter to flotte mål af Peter Løvenkrands og Roberto Colautti. I returkampen var der spændingen for alle pengene. Ruud van Nistelrooy bragte spanierne foran efter 28 minutter, og i første halvlegs overtid, tabte min unge målmand Martin Hansen hoved og begik straffe, og indkasserede et rødt kort. Heldigvis sparkede Ruud van Nistelrooy lige på Yann Sommer, og kampen endte 0-1, efter hård kamp i hele anden halvleg. Dermed var vi videre på reglen om udebane mål, og Chelsea ventede os i Finalen.
Champions League finalen vil næppe gå over i historien, som den flotteste, men nok den mest overraskende. Efter 20 minutter fik vi et frispark 20 meter fra mål, og med sublim sparketeknik fik Aarón Ñiguez sparket bolden direkte i mål. Trods et tungt pres fra Chelsea i resten af kampen formåede vi at holden dem fra fadet, og meget overraskende stod vi som Champions League vinder 2008!
Spillerstatistik:
Topscorer: Roberto Colautti, 36 mål
Flest oplæg: Roberto Colautti, 25 oplæg
Højeste snit: Leon Andreasen, 7.7752
Yngste spiller: Søren Frederiksen, 16 år 122 dage mod AaB i Royal League
Årets spiller ifølge fans: Roberto Colautti

Køb i sæsonen 2007/2008:
Efteråret:
Mikael Antonsson - Panathinaikos
Mathias Zanka Jørgensen - B93
Rasmus Würtz - AaB
Libor Sionko - Rangers
Morten Nordstrand - FC Nordsjælland
Ognjen Radulovic - Partizan
Tsukasa Umesaki - Grenoble
Markus Rosenberg - Werder Bremen
Goran Slavkovski - Inter
Leon Andreasen - Werder Bremen
Milan Mitrovic - Rad
Pavle Velimirovic - Partizan
Petar Skuletic - Partizan
Danilo - Ajax
Vinicius - Fluminense
Darko Roksa - Partizan
Milan Prso - Red Star
Lerato Chabangu - Sundowns
Rang Shawkat - Lyngby
César Villaluz - Cruz Azul
Robin Malmqvist - Öster
Martin Hansen - Liverpool
Peter Løvenkrands - Schalke 04
Nacer Barazite - Arsenal

Foråret:
Yann Sommer - Basel
Bruce Lalombongo - Lausanne
Patrick Ballabeni - Bellinzona
Jonas Elmer - Chelsea
Yoann Gourcuff - AC Milan
Pedro - Figueirense
Aarón Ñiguez - Valensia
Jonathan Spector - West Ham
Geovanny Caicedo - Fri transfer

Salg i sæsonen 2006/2007:

Efteråret:
Tobias Linderoth - Galatasaray (22 mio)
Fosu Boateng - Frem (Fri)
Dan Thomassen - Vålerenga (Fri)
Vito Hammershøy-Mistrati - FC Midtjylland (Fri)
Lars Jacobsen - Nürnberg (Fri)
Fredrik Berglund - Elfsborg (4,25 mio)
Nicklas Svendsen - RKC (Fri)
Thomas Villadsen - Emmen (Fri)
Jeppe Brandrup - Randers FC (Fri)
Mathieu Delpierre - Portsmouth (67,5 mio)
Aílton - Dortmund (60 mio)
Jesper Grønkjær - Palermo (55 mio)
Kasper Schmeichel - Chelsea (30 mio)
Giovanni dos Santos - Real Madrid (25 mio)

Foråret:
Gonzalo Pineda - Valencia (35 mio)
Dmytro Chygrynskyi - Porto (70 mio)
Jan Kristiansen - Zaragoza (25 mio)
Niclas Jensen - HSV (0,4 mio)
Fristillet
Benny Gall
Martin Jakobsen
Sean Christoffersen
Jacob Neestrup

Berendt
Manager

« Svar #7: 26 Sep 2007, 14:22 »

Jeg vil for god orden skyld lige slå det fast, at det der er skrevet med sort, er noget der er sket tidligere i spillet, og det med hvidt er hvad der så småt er ved at ske lige nu... Næste update bliver dog først når 3. sæson er færdig, og jeg er klar til at begynde bloggen for alvor.. Smiley

BokaaJ
Ynglingespiller

« Svar #8: 26 Sep 2007, 14:57 »

Utrolig god blog Wink
Blogs, har aldrig sagt mig noget, men den her blog er fantastisk, også fordi det er fck Opstemt
Nogle rigtig gode køb, jeg så du havde købt Giovanni dos Santos, kunne godt havde været fremtidens mand i Fck, men så han blev solgt til Real Madrid. Fantastisk godt klaret, og vinde CL Wink Stor Respekt !
Flot blog !
Jeg kigger forsat med Opstemt

Møller
Gæst

« Svar #9: 26 Sep 2007, 15:01 »

Fin start Berendt Smiley
Du køber sku mange spillere ind Smiley
Men god blog , kiu

patrick J
Manager

« Svar #10: 26 Sep 2007, 15:19 »

Sindsygt at du vinder CL...Rigtig flot klaret

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Møller
Gæst

« Svar #11: 26 Sep 2007, 15:36 »

Fantastiske resultater du har gjort dig i FCK Berendt!
Stor respekt og lad os få mere!

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #12: 26 Sep 2007, 15:44 »

Mere, mere mere!

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

MLL
Manager

« Svar #13: 26 Sep 2007, 16:15 »

Fed blog berendt, selvom det er en FC blog Wink.
- Damn der er gang i svingdøren

Tilbage på FmF Opstemt

Berendt
Manager

« Svar #14: 26 Sep 2007, 21:13 »

Utrolig god blog Wink
Blogs, har aldrig sagt mig noget, men den her blog er fantastisk, også fordi det er fck Opstemt
Nogle rigtig gode køb, jeg så du havde købt Giovanni dos Santos, kunne godt havde været fremtidens mand i Fck, men så han blev solgt til Real Madrid. Fantastisk godt klaret, og vinde CL Wink Stor Respekt !
Flot blog !
Jeg kigger forsat med Opstemt
Takker... Smiley er glad for jeg så har formået at fange dig... Wink
Hm, jah Giovanni havde et kæmpe potentiale, men der var for meget plads om hans plads, og så mente jeg det var bedst at sælge..a. Smiley

Sindsygt at du vinder CL...Rigtig flot klaret
Jah det var fedt... Især fordi Ñiguez nærmest var blevet kasseret i Valencia, så er det kanont at han vinder CL for mig Smiley

Fin start Berendt Smiley
Du køber sku mange spillere ind Smiley
Men god blog , kiu
Fed blog berendt, selvom det er en FC blog Wink.
- Damn der er gang i svingdøren
Heh, jah er jo kendt for at handle hæftigt, og dette har ikke været en undtagelse... Men er glade for langt de fleste af mine indkøb Smiley

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010