home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1138 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Football Club Copenhagen - Up, up, up!
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Football Club Copenhagen - Up, up, up!  (Læst 3148 gange)
Naturerunen
Juniorspiller
**

Football Club Copenhagen - Up, up, up!
« : 24 Sep 2007, 17:24 »

Football Club Copenhagen

Drømmen om noget stort

Indledning:

Den morgen var i sig selv ganske normal. Jeg stod op, fuldstændig som jeg plejede, og gjorde klar til at køre på job. Træner i 1. divisionsklubben Lyngby. Bah. Ikke bare fyrre, fed og færdig, nej over 50 og en gammel detroniseret verdensstjerne, der havde en drøm om større ting. Mr. Preben Hansen, El Hansi, kaldte de mig i Spanien. Hvordan var jeg, en af verdens største angribere, med glansperiode i halvfjerdserne, dog endt som manager for Lyngby? Mens tankerne gik gennem hovedet på mig, ringede telefonen. Jeg tog den spontant, øjeblikkeligt, som om jeg vidste på forhånd, at det var noget vigtigt - noget specielt. Det var Don Ø i den anden ende. Don Ø! Jeg lod den rotere en sidste gang, og svarede lidt halvprofessionelt, lidt sjusket, men også sådan lidt venligt. De manglede en træner. En træner øjeblikkeligt. Hans Backe havde pludselig trukket, og nu var de... Som han udtrykte det, på skideren. Jeg overvejede lidt det aspekt i at blive taget som det første og det bedste - noget som katten havde slæbt ind, men svarede dog med det samme ja, og vendte bilen. Jeg skulle ikke på Lyngby Stadion i dag. De kunne rende mig. Nej, jeg skulle til Parken med det samme, hvor han ventede på mig.. Det summer stadig i mit hoved. Nyudnævnt manager i danmarks største og bedste klub. Allerede "om snart" venter første opgave. Randers FC. Hvad nu hvis jeg taber? Uha nej, det er ikke til at holde ud. Men jeg må mande mig op, tage det som den store stjerne jeg er, og vise de fjolser hvem der bestemmer. Det kunne jeg nemlig dengang i halvfjerdserne. Og man glemmer vel ikke sine spidskompetencer?

Jeg bruger slet ikke noget ståhej eller sjov til mit spil, andet end den officielle patch. Så det er 2006 sæsonen! God fornøjelse med læsningen!
« Seneste Redigering: 24 Sep 2007, 17:29 af Naturerunen » Logged

Harry Stamper: 'AJ, I have only five words for you: Damn glad to see you boy!'
A.J.: 'That's six words.'

Rossonero
Gæst

Sv: Football Club Copenhagen - Up, up, up!
« Svar #1: 24 Sep 2007, 17:27 »

Rigtig flot skrevet.

Niko
Gæst

« Svar #2: 24 Sep 2007, 17:29 »

Lidt sløv start Nature.. Der er for lidt tekst og du spinger hurtigt videre til noget andet.
Jeg håber du vil arbejde videre med det, for du har potientale til at få mere ud af dig.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #3: 24 Sep 2007, 17:32 »

For lidt tekst!? Shockeret

Niko
Gæst

« Svar #4: 24 Sep 2007, 17:34 »

For lidt tekst!? Shockeret

Ja, for lidt tekst.

Naturerunen
Juniorspiller
**

« Svar #5: 24 Sep 2007, 17:57 »

Football Club Copenhagen

Drømmen om noget stort

Danske super cup - finale
FCK kører nem skrivebordssejr hjem

FCK og Randers FC mødtes i går i Parken, til et showdown om retten til at kalde sig vindere af den danske super cup. Inden kampen havde Randers FC haft et godt resultat internationalt, da de ude klarede 2-0 mod Kairat. Derfor måtte det formodes, at selvtilliden har været i orden hos de lyseblå spillere, men også FCK'erne kom, med fin selvtillid og et mesterskab i baglommen. Derudover var kampen også debutkamp for cheftræner Preben Hansen. Kampen startede perfekt for Hansens tropper, da Marcus Allbäck efter bare 5 minutters spil nemt kunne skubbe bolden det sidste stykke ind over stregen, efter et brilliant oplæg fra Jesper Grønkjær. Herefter stod der bare FCK på resten af kampen. Der gik da også under 20 minutter, før Allbäck igen var på pletten, denne gang med en fræk scoring, hvor han behændigt loppede bolden over forsvarsløse Jensen der stod imellem Randers' stænger. Randers FC fik ikke mange pusterum resten af halvlegen, hvor især duoen Grønkjær og Allbäck blev ved med at presse på, og var tæt på, med blandt andet et hovedstød på stolpen.

Ikke nogen frelse i pausen

Da der blev fløjtet til pause, kunne man måske, for kampens spænding have håbet på, at Randers FC's Lars Olsen havde liret nogle smarte tips og tricks af, men FC København dominansen fortsatte ufortrødent, mod Randersspillerne, der efterhånden havde opgivet det hele. Men alt var ikke godt for FCK, blandt andet virkede nyindkøbte Vukic fra Shakhtar, og Berglund særdeles uoplagte, og derfor blev de begge skiftet ud til fordel for Nørregaard og Ailton. Der gik da heller ikke mange minutter, før Ailton kvitterede med en bragende scoring fra kanten af feltet. FCK sejren var cementeret, og især Preben Hansen kunne gå i omklædningen med hovedet højt. Han havde bestået generalprøven brilliant.

Det gik hurtigt galt

Lars Olsen havde efter kampen ikke specielt svært ved at sætte ord på, hvornår det gik galt for Randers spillerne. "Hvis du kommer ind på banen, med håb om at vinde, og kunne spille lige op, og man så kan indkasserer et mål efter 5 minutter, så skal der mirakler til for at vende stemningen, og disse mirakler kom simpelthen bare ikke. Ærgerligt, men ikke desto mindre fakta." Hos FCK-træneren, Hansen, var stemningen dog anderledes: "Det er jo fantastisk det her. Første dag på kontoret, og så vinder 3-0. Jeg skal i hvert fald være den sidste til at klage. Der var godt nok visse elementer på banen, nu vil jeg ikke nævne nogen navne, men altså, visse elementer der ikke var helt tilfredsstillende. Der skal stadig arbejdes!" Grønkjær var enig: "Det er jo fantastisk, også for mig, at åbne sæsonen sådan her, men nu skal vi hjem og træne!"

Næste kamp for FCK bliver på udebane mod OB, og her vil FCK forsøge at jagte første sejr i årets Superliga.
« Seneste Redigering: 24 Sep 2007, 19:19 af Naturerunen » Logged

Niko
Gæst

« Svar #6: 24 Sep 2007, 19:00 »

Det blev jo allerede meget bedre!

mfsjovhat
Landsholdsspiller

« Svar #7: 24 Sep 2007, 19:10 »

go' blog! Jeg er fast læser. Peace

Thaurat al Shabab

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #8: 24 Sep 2007, 20:28 »

Lidt sløv start Nature.. Der er for lidt tekst og du spinger hurtigt videre til noget andet.
Jeg håber du vil arbejde videre med det, for du har potientale til at få mere ud af dig.

Tjah, en indledning behøver jo ikke være lang :-D

N17
Manager

« Svar #9: 24 Sep 2007, 20:35 »

Hvem er FCC??? Det skal de sku til at hedde nu så Wink

Ok start Naturerunen!!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Naturerunen
Juniorspiller
**

« Svar #10: 24 Sep 2007, 22:10 »

Football Club Copenhagen

Drømmen om noget stort

De to første superligarunder
FCK uden sejr

FCK har nu spillet de to første superligarunder af sæsonen 2006/2007, og indtil videre har det været med blandede følelser. Et nederlag og en uafgjort match er alt hvad det er blevet til for løverne - men dog, skal det det tages i mente, at det har været på udebane mod OB og hjemme mod AaB. Begge kampe er startet dårligt for FCK, hvorefter de er kommet igen, men så har mistet grebet til sidst, og Preben Hansen siger om udviklingen følgende: "Der er en tydelig kurve. Vi er nervøse i starten, og lader dumme mål gå ind. Så kommer vi op i omdrejninger, og bliver faktisk i begge kampe spilstyrende, indtil trætheden tager over, og målene så kommer fra modstanderen. Den kurve skal vi have arbejdet opad, således at den hele tiden er på topniveau!"

FCK straffet på Fionia Park

Den 19. juli 2006 kom ligaen endelig igang, med et formodet topbrag mellem OB og FCK - der begge to spillede for at vinde, og få den bedst mulige start. OB havde hjemmebanefordel, men var alligevel svagt undertippede. Dette viste sig dog ikke i de første 5 minutter, hvor OB kom klart bedst fra start. Dette resulterede i en grim lussing til FCK-spillerne, der måtte indkassere et mål, der sagtens kunne have været undgået. Herefter trak OB sig dog tilbage, og løverne voksede med opgaven. Og efter 27 minutter stod den 1-1, da Fredrik Berglund kom godt igen efter sidste kamps svingende stabilitet, og scorede et fremragende mål, hvor han taklede udenom et forsvarsspiller, og bragede den lige forbi Lindegaard. Dog varede glæden kun 8 minutter før OB igen fik et usandsynligt heldigt mål scoret af Bechara. Herefter stod der OB på den, og i 67' minut scorede Lekic, og blev udvist 5 minutter efter. Men FCK-spillerne var trætte, og det blev kampens resultat.

"Jeg er langt fra tilfreds med i dag. Langt fra. Vi virkede uoplagte og trætte, og jeg synes mest af alt vi spillede børnehavefodbold den største del af kampen. Men altså, OB er heller ikke Randers FC, så nu tror jeg vi er rustede til opgaven mod AaB hjemme!" OB's træner Bruce Rioch derimod, var, naturligvis meget tilfreds efter kampen: "Jeg synes ikke rigtigt at man kan tale om heldige mål. For så vinder man ikke 3-1 ligegyldigt hvad. Vi havde bare mere klasse end FCK i dag, og det synes jeg at Preben Hansen må lære at leve med. Men jeg vil da ønske ham alt godt mod AaB!"

FCK snublede i Parken

I anden runde af SAS Ligaen stod den igen på topholdsbrag på Parken. Og det kunne mærkes. 34.000 tilskuere var, hvad kampen formåede at tiltrække. Inden kampen sagde Hamrén: "Må det bedste hold vinde. I den forstand, at jeg mener, at vi har to lige gode hold her. Det bliver spændende at følge - tror virkelig det bliver en flot kamp i dag!" Og Hansen var enig: "Altså, du har to lige gode hold, lidt ligesom to hære. Hvem vinder en sådan kamp så tidligt på sæsonen? Det er ikke til at sige!"

Kampen startede, på trods af massivt AaB-pres fra 0. minut med, at Allbäck med nød og næppe fik skubbet bolden ind over målstregen allerede i 7. minut. En suveræn drømmestart. Dog funklede stjernerne kun kort, og AaB synes ikke at det kunne være rigtigt, så i 9. minut stod den 1-1 ved Mota, og stemningen var tilbage på status quo i Parken. Spillet var centraliseret omkring midtbanen resten af kampen, og i det hele taget var det en kedelig affære. Efter halvlegen begyndte kampen dog at funkle igen, og indskiftede Hjalte Bo Nørregaard kvitterede for tilskuernes opbakning, og efter 69 minutter stod det 2-1 til FCK. Så var det op ad bakke for AaB, og det kunne mærkes. FCK holdt et massivt pres, og fik blandt andet et skud på overliggeren. Måske nok lidt for massivt, for i det 88. stormede Nomvethe fri på en kontra, driblede forbi Hangeland på frækkeste vis, og gjorde det til 2-2. Det var noget af et sæbeøje for FCK, og AaB var ekstremt tæt på faktisk at vinde kampen, men skød dog forbi. En lunken affære for FCK-spillerne, alt i mens AaB gik tilfredse fra banen.

"Det her er en lidt kryptisk situation. Du fører med 2-1 i 88. minut, har holdt et pres siden midten af anden halvleg, og ramt overliggeren, og så løber de fandme ned og scorer i den anden ende. Det er virkelig ærgerligt!" kom det fra Allbäck efter kampen. FCK kan dog ikke tage en slapper nu, for snart står den på fodbold igen, og denne gang er det virkelig alvor. FCK skal møde Birkirkara i Champions League kval.'en, et hold, de dog burde kunne slå med lethed. 

Vinokourov
Manager

« Svar #11: 24 Sep 2007, 22:20 »

Exceptionelt Wink

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

gardner
Lilleputspiller
*

« Svar #12: 25 Sep 2007, 08:35 »

God start, Nature. Dog et usympatisk hold du har valgt at blive træner for, men så kan man jo glæde sig over den dårlige start Grin

Naturerunen
Juniorspiller
**

« Svar #13: 25 Sep 2007, 17:11 »

Football Club Copenhagen

Drømmen om noget stort

UEFA Champions League
FCK sikrer sejr i Rabat

På Ta'Qali Park i Rabat mødtes Birkikara til den første af to kampe, i første runde af kvalifikationen til Champions League. På papiret var FCK klart det stærkeste hold, og resultatet, 0-2, bevidner da også om en kamp, hvor Birkirkara ikke fik mange ben til jorden, men hvor FCK-mandskabet alligevel virkede underligt sløvt. Dog er resultatet positivt for løverne, idet at de nu nærmest bliver uovervindelige i Parken. Dertil bør de have for meget klasse.

Ineffektive angribere

Første halvleg blev især præget af en ting. Et ufatteligt sløvt og uoplagt FCK-angreb. Allerede efter 10 minutter burde den have stået 3-0, da først Jesper Grønkjær lavede en ordentlig bummert et par meter foran mål, og senere da Allbäck to gange i træk lavede nogle kedelige, flade skud, der med nemhed skulle have været inde, men endte langt udenfor boksen. Dog virkede Fredrik Berglund i mere end sædvanligt godt humør, og blev ved med at lave kispus med Birkirkara-angrebet, dog uden at få mål ind. På resten af banen stod FCK'erne solidt, og hele første halvleg kom Birkirkara ikke til chancer i angrebet - overhovedet. I det 29. minut lykkedes det så endeligt Berglund at få hamret bolden ind, på et overbevisende skud, og der gik ikke mere end et kvarter før han igen var på pletten, på en smuk friløber.

Byebye Hutchinson

Prebeh Hansen havde for første gang i sin trænerperiode prøvet sig med Hutchinson i start-opstillingen, men han kvitterede ikke med brilliant spil, i det han først havde fået et gult kort i første halvleg, og et minut efter 2. halvlegs start lossede til en Birkirkara spiller, hvilket udløste det andet gule kort. Således måtte FCK undvære en mand på midten, og spillet blev jævnet lidt. Berglund virkede også træt, men især Allbäck, hvorfor Ailton kom ind i stedet for. Han var dog heller ikke meget mere værd, og Birkirkara begyndte virkelig at presse, og kom til nogle gode chancer, hvor de dog viste samme uduelighed foran målet som FCK. I den sidste ende blev det til en 0-2 sejr til FCK efter en kedelig kamp.

"En sejr er en sejr..."

"Jeg synes da ikke vi spillede optimalt i dag, og vi gjorde heller ikke vores bedste, men det er nu en gang som det er. Jeg tror ikke vi kan slås i Parken, og så er en sejr jo altså en sejr, så jeg er tilfreds" lød det fra FCK-bossen efter kampen. "Vi var tæt på mange gange i anden halvleg, men jeg tror, at vi var heldige med kun at slippe afsted med at lade to mål gå ind" lød det fra Cutajar, Birkirkaras målmand. Der bliver spillet returkamp i Parken d. 2/8. Næste udfordring for løverne bliver når de hjemme tager imod Esbjerg.

Soccerpop
Gæst

« Svar #14: 25 Sep 2007, 18:23 »

Jeg tror du, Cesc, skal passe på med at give Nature gode råd og sige han har potientale Tunge Hans såkaldte stories i PCM verden er fantastiske og han er en fremragende Skribent. Intet har det jeg har læst fra dig er så godt som hans skrivearbejde.. Uden at sige du er dårlig..
Desuden er jeg enig med JG - En indledning behøves ikke være lang..

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010