home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 407 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  23/9# Fodbold (Blog)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: 23/9# Fodbold (Blog)  (Læst 7537 gange)
Niko
Gæst
 
23/9# Fodbold (Blog)
« : 23 Sep 2007, 19:27 »

FODBOLD-BLOGGEN
Af Cesc


Selvom, i alle nok ville tro at jeg kommer med endnu en blog, kan godt tro om, også alligevel ikke. Jeg kommer nemlig med et nyt tiltag til FmFreaks, denne gang har det noget at gøre med at få en masse diskussioner i gang omkring fodbold.

Jeg er stor fodbold-nørd, som mange af jer andre sikkert også er. Ellers vil vi ikke bruge over halvdelen af vores fritid på et managerspil, som omhandler fodbold. Jeg læser dagligt nyheder omkring fodbold, hvor man selvfølgelig har en holdning til tingene.

Derfor, vil jeg forsøge hver eneste dag fortælle om en fodboldnyhed, som virkelig bliver omtalt, eller som jeg selv synes er spændene. Hvor vi alle så bagefter kan diskutere det. Så dette bliver en kæmpe fodbold diskussion, hvor jeg smider emner om – sådan kan man betegne det.

Håber i vil tage godt imod det – og debattere på et fornuftigt plan.


INDEX
23/9: Brøndy Krisen
[/size]
« Seneste Redigering: 09 Okt 2007, 16:38 af Cesc » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Fodbold (Blog)
« Svar #1: 23 Sep 2007, 20:10 »



BRØNDBY KRISEN

… Og endnu engang får Brøndby et nederlag. Denne sætning er nævnt alle steder i Danmark, lige fra Vestegnen til Esbjerg. Brøndby er inden i en forfærdelig krise, men hvad skyldes det egentlig?

Der går rygter om at økonomien er ved at falde sammen, underskud nærmer sig, men en klub som Brøndby plejer da ellers altid at have
grønne tal. Både sportslig, som økonomisk. Det har dog de sidste 2 år, været lidt af et helvede på Brøndby egnen, nærmere kendt som Vestegnen.

Alle peger på Tom Køhlert og Per Bjerregaard som de 2 skyldige i denne sag, men kan i huske hollænderen René Meulensteen? Han var måske lidt af et storhedsvanvid ”Jeg har været ungdomstræner i Manchester United, derfor er jeg den bedste!”, han lød spændene – ingen tvivl om det, men var han den rette?

Han havde en tung arv at bære. Michael Laudrup, havde gjort et fremragende stykke arbejde i Brøndby IF. René hentede unge spillere som Mark Howard, en spiller som nærmest ingen havde hørt om, før han havde Brøndby trøje på. Han kan betegnes som et indkøb, der har kikset fuldstændigt. Men fordi han har spillet i Manchester United, kan René selvfølgelig se at han ville være en god spiller til en klub som Brøndby.

Det er sikkert René som har troet at Brøndby dengang, var meget dårligere end de egentlig var. At købe ungdomsspillere fra Man Utd, er selvfølgelig et fedt trick, men selvom Mark virkede god, så er han ikke på SAS Liga niveau, endnu. Man kan også sige at René ødelagde Brøndby på det punkt, at han solgte stjernen Daniel Agger, som kunne have pyntet meget på Brøndby holdet den dag i dag.

Han havde ikke Brøndby i ret lang tid, da han ”savnede” Holland, men i stedet for at flytte til Holland, flyttede han tilbage til Manchester (Dårlig undskyldning). Det tidligere kendte Brøndby navn Tom Køhlert, kom tilbage til klubben, men han stod med en trup, som han ikke kunne få meget ud af. Det største navn han havde i truppen var nok Johan Elmander, han blev dog aldrig den allerstørste succes i Brøndby, så han blev også solgt. Så truppen er utrolig svækket.

Brøndby har ikke vundet en udekamp i flere måneder. Dog havde de sidste år en fantastisk statistisk på hjemmebanen, men i år, er der fejl hele vejen igennem, ude og hjemme, ja over alt. Brøndby forstærkede sig dog væsentlig ved at hente store nordiske navne som Samuel Holmén og Stefen Gislason, ingen af dem har dog fået den største succes indtil videre.

Brøndby har en god trup, men spillere som Morten ”Duncan” Rasmussen og Martin Ericsson, men hvis truppen ikke fungere sammen, så fungere spillet heller ikke sammen. Et tydeligt bevis på Vestegnen. Brøndby skal finde sammen rent mentalt, og hvis de i vinterpausen finder ud af det, så bliver de oppe. Brøndby med selvtillid, er som at møde FC Barcelona i år 2006. Det lyder også fornuftigt at de har hentet hjælp udefra, i form af en mentalt træner, for de har alle de kvaliteter som et tophold skal have – de er bare frustreret rent psykisk.

Brøndby mangler ny tænkning, og lad os alle sammen håbe at den snart kommer!
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #2: 23 Sep 2007, 20:26 »

Dagens spørgsmål:
Hvad skal Brøndby gøre for at komme ud af krisen?

Husk hvis i skal debatere i denne tråd, skal i være som en neutral fan.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #3: 24 Sep 2007, 17:22 »

Der kommer nok noget om José Mourinho ved 19 eller 22 tiden. Wink
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #4: 24 Sep 2007, 17:37 »

 Smiley

Godt nyt tiltag Cesc. Flot skrevet om Brøndby, med enkelte stavefejl men tror disse er tastefejl. Synes du skal fortsætte og lad os så få en diskuttion igang. Du kan have ret i din mening om at René var helt forkert på den. Det er jeg skam enig i, men nu har jeg ikke fulgt så meget med på Vestegnen i år, men noget ved jeg og det er de lige har afvist et i mine øjne godt bud fra Schmeichel. Er økonomien så dårlig er det mig dumt ikke at acceptere hans tilbud. Vil Bjerregaard selv redde røven eller hvad sker der? Det må han se i øjnene han ikke kan. Hans tid i Brøndby er i mine øjne ved at være ovre. Jeg håber ikke jeg krænker nogen Brøndby fans når jeg siger man har kvaliteten og opbakningen til at vinde SAS Ligaen, med hård konkurrence fra FCK.

Mvh. Møller him selF
Logged

GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Fodbold (Blog)
« Svar #5: 24 Sep 2007, 17:40 »

Godt initiativ Thumbs Up Har tog lige et par rettelser..

. Man kan også sige at René ødelagde Brøndby på det punkt, at han solgte stjernen Daniel Agger, som kunne have pyntet meget på Brøndby holdet den dag i dag.

René solgte ikke Agger. Han blev solgt om vinteren Peace

Det tidligere kendte Brøndby navn Tom Køhlert, kom tilbage til klubben, men han stod med en trup, som han ikke kunne få meget ud af. Det største navn han havde i truppen var nok Johan Elmander, han blev dog aldrig den allerstørste succes i Brøndby, så han blev også solgt. Så truppen er utrolig svækket.

Og Elmander blev solgt under Laudrup Wink

Brøndby mangler ny tænkning, og lad os alle sammen håbe at den snart kommer![/size]

Ja nytænkning, men også en ledelse, der ikke er handlingslammet.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #6: 24 Sep 2007, 17:43 »

Tak Møller, er glad for at du endelig får skudt gang i denne "blog".

Jeg vil også mene at Per's tid er forbi, men måske er han lidt en type, som gerne vil beholde hvad han ejer. Han har været i Brøndby i over 30 år, han har skaffet fantastiske succeser i Brøndby, men de sidste par år har han lavet dummet valg - hver gang.

Han skal give slip nu, ellers går Brøndby fuldstændig ned. Peter Schmeichel's tilbud, skulle han have accepteret, ingen tvivl om det. For det ville give nyt blod, og en masse dejlige penge, som de nok kunne have gavn af.

(Håber flere vil være med til at skrive i tråden!)
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #7: 24 Sep 2007, 18:25 »

Brøndby, brøndby ... De virker for mig færdige i denne sæson, og skal passe på de ikke ryger ind i flere problemer. Denne sæson skal bare overstås, og andet burde de ikke foretage sig lige nu. Men for fremtiden skal der virkelig strammes op! Moralen og disciplinen er lige til at grine over, og ... det er bare ustyrligt. Jeg er selv FCK fan, men alligevel synes jeg det er syndt at se et tidligere dansk hold på så så lavt professionelt niveau. Der er ikke noget ved en Brøndby og FCK kamp længere - det er bare en af de mange andre kampe. Sådan var det ikke før i tiden. Det var kongerne! Alle foran fjerneren da kampen skulle til at starte - men i år så jeg den slet ikke. Hvad der må gøres for at få dette mandskab op at stå igen? Det er hverken penge eller Schmeichel. Det er op til Brøndby spillerne selv, om de vil fortsætte med at være et tophold i det danske - for spillerne er der!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #8: 24 Sep 2007, 18:57 »

Enig med dig Rossonero, men du må da give ret i at Peter Schmeichels tilbud var lige efter Brøndbys behov. Penge, ny ledelse og hvad Cesc kalder det nyt blod i hele klubben. At der ikke er noget ved en FCK - Brøndby kamp var tydeligt da den i går blev spillet. Man plejer at se optakt fra kl. 10.00 til kampstart ved 17.30 tiden, det var fuldstændig sygt. I år ikke pga. resulateterne kun, men også pga. de nye spilletider var der noget lignende 10 minutters optakt til "The New Firm" men forbliver der sådanne kampe de næste år er uvidst. Lad os håbe af vore danske fodboldhjerter at Brøndby bliver oppe.

(Er selv Esbjerg fan så Opstemt)
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #9: 01 Okt 2007, 21:51 »

Kom man ikke videre her? Synes ellers det var en fornuftig idé med sådan en 'blog'.
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #10: 01 Okt 2007, 22:01 »

Han har - endnu en gang - startet en ny blog... Shockeret
Logged

Elne
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #11: 01 Okt 2007, 22:01 »

Spillet kommer for hver kamp de spiller.. Se bare 2. halvleg imod Randers FC. Det var et forvandlet Brøndbyhold, kan ikke forstå at I stadig kommer med den samme undskyldning - "Per skal af sammen med hans søn" osv.. Vi har truppen som den skal være, muligvis kunne vi godt bruge noget backup på kanterne, og så synes jeg at jeg savner Spellman på kanten,- eller er det bare mig? Synes at Thomas Rasmussen gør det fremragende på venstre back-pladsen! Og så synes jeg at Howard er kommet godt igang i denne sæson, når han altså har spillet. Og glædeligt at Lorentzen er ved at være i topform igen!
Logged

Mange konkurrencer på Konkurrencevind.dk

Red love
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #12: 01 Okt 2007, 22:03 »

Spillet kommer for hver kamp de spiller.. Se bare 2. halvleg imod Randers FC. Det var et forvandlet Brøndbyhold, kan ikke forstå at I stadig kommer med den samme undskyldning - "Per skal af sammen med hans søn" osv.. Vi har truppen som den skal være, muligvis kunne vi godt bruge noget backup på kanterne, og så synes jeg at jeg savner Spellman på kanten,- eller er det bare mig? Synes at Thomas Rasmussen gør det fremragende på venstre back-pladsen! Og så synes jeg at Howard er kommet godt igang i denne sæson, når han altså har spillet. Og glædeligt at Lorentzen er ved at være i topform igen!
Imponerende du formår at se fremgang ved en 1-1 kamp hjemme mod Randers.. Giver et meget godt billede af hvor det er kommet til for Brøndby...
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #13: 01 Okt 2007, 22:18 »

Selvføgelig kan man komme videre, det er bare et spørgsmål om, hvornår folk vil gå igang med at diskutere.
Logged

Rossonero
Gæst
 
Sv: 23/9# Fodbold (Blog)
« Svar #14: 01 Okt 2007, 22:21 »

Selvføgelig kan man komme videre, det er bare et spørgsmål om, hvornår folk vil gå igang med at diskutere.

Så få Jose Mourinho indlægget op, så kan vi få to emner at diskutere om - så bliver det meget bredere, hvis du forstår.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010