home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 719 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Offside
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Offside  (Læst 455 gange)
gehyden_bab
Førsteholdsspiller

Offside
« : 22 Sep 2007, 16:36 »

Jeg overvejer at begynde at spille offside i et spil med Roma. Men jeg noget har svært ved at gennemskue, hvilke evner det kræver fra spillernes side for at trække en effektiv offside. Så en klarlængning af offsidemekanismerne i FM ville være perfekt.

Hvis der er nogen, der i det hele taget har generelle erfaringer med offside, skal de naturligvis også være meget velkomne til at bidrage til tråden!

mvh,
mathias

Niko
Gæst

Sv: Offside
« Svar #1: 22 Sep 2007, 16:39 »

Jeg overvejer at begynde at spille offside i et spil med Roma. Men jeg noget har svært ved at gennemskue, hvilke evner det kræver fra spillernes side for at trække en effektiv offside. Så en klarlængning af offsidemekanismerne i FM ville være perfekt.

Hvis der er nogen, der i det hele taget har generelle erfaringer med offside, skal de naturligvis også være meget velkomne til at bidrage til tråden!

mvh,
mathias

Du skal først og fremmest have et rutineret forsvar. De skal have en rigtig god placeringsevne, da de ofte vil kunne trække et skridt frem, så der bliver offside.

Så skal du selvfølgelig også huske "Højt pres", da dette jo er klart det vigtigste, du skal også i personlige indstillinger, gøre dem lidt mere offensive end normalt.

Dette var mine råd, som dur fantastisk for mig.

MisterFCK
Gæst

« Svar #2: 22 Sep 2007, 16:54 »

Du skal først og fremmest have et rutineret forsvar. De skal have en rigtig god placeringsevne, da de ofte vil kunne trække et skridt frem, så der bliver offside.

Så skal du selvfølgelig også huske "Højt pres", da dette jo er klart det vigtigste, du skal også i personlige indstillinger, gøre dem lidt mere offensive end normalt.

Dette var mine råd, som dur fantastisk for mig.

Jeg er enig, men det hjælper også en del, hvis dine forsvarsspillere er gode i "teamwork." Wink

FCK88
Manager

« Svar #3: 22 Sep 2007, 17:01 »

Øv troede lige da jeg læste overskriften at der var en der ville spørge til hvad offside betyder.. det kan nemt forklares Wink

At være OFFSIDE betyder at man er nærmere modstanderens mållinie end både bolden og NÆSTSIDSTE forsvarsspiller Wink

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 23 Sep 2007, 10:33 »

Øv troede lige da jeg læste overskriften at der var en der ville spørge til hvad offside betyder.. det kan nemt forklares Wink

At være OFFSIDE betyder at man er nærmere modstanderens mållinie end både bolden og NÆSTSIDSTE forsvarsspiller Wink

Tak for den yderst lærerige lektion, men jeg havde nok lagt emnet under 'Fodbold', hvis jeg ønskede at lære offsidereglerne.

Og et mere oprigtigt tak for de andre, langt mere brugbare, svar fra Cesc og MisterFCK - jeg vil fluks give mig i kast med at afprøve dem og vende tilbage, hvis det ikke fungerer!

mvh,
mathias

ElGuapo
Landsholdsspiller

« Svar #5: 23 Sep 2007, 11:13 »

Forudseenhed er vigtig.

Som nævnt længere oppe, så virker "offside" bedst med et højt pres på modstanderen.
En anden vigtig faktor er "skærme af". Det er vigtigt, at forsvarene holder deres positioner på banen. Derfor har jeg "skærme af på sjældent for alle fire. "Ryk fremad" er også på sjældent for de to midterste forsvarer(Mine backs er på "blandet", men det skifter mellem blandet og sjældent alt efter modstanderen) af samme årsag. Jeg anvender mandsopdækning hos forsvarerne(alle fire) og tæt markering, men uden at specifiserer, hvilken mand der skal opdækkes, men det afhænger det af modstanderens opstilling og spillere. Ronaldotyper vil få en fast mand altid. Forsvarene bør være der, hvor angriberen er.
Faktisk er ovenstående temmeligt effektivt uanset, om man spiller med offside eller ej. Selvfølgelig vil offsidefælden kikse af og til, og dit forsvar vil blive spillet tyndt, men min erfaring er, at jo bedre dit hold af, jo bedre vil det virke.

Vigtigst af alt er, at man er fleksibel, og ændrer positioner og indstillinger under kampene alt efter omstændighederne. T.eks. kan det være nødvendigt, at lægge presset længere på banen, hvis modstanderen kører hårdt igennem midten, og så bør man slå "offside" fra.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010