home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 999 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AC Milan tråden
0 Brugere og 36 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 135 Udprint
Forfatter Emne: AC Milan tråden  (Læst 240291 gange)
Enevoldsen
Landsholdsspiller

Sv: AC Milan tråden
« Svar #1800: 09 Maj 2011, 17:17 »

Jeg havde nu forstået det sådan, at det var Vieri, som Beretta mindede meget om, men det ville jo heller ikke være så tosset at få sådan en op. Men lad os nu se, i den alder skal der altså spilletid til, for ikke at sætte udviklingen i stå, og spilletid får han helt klart ikke meget af i Milan. Pippo har jo også været dømt færdig i mange år, men er dog enig i, at ham skal man aldrig afskrive, den mand ved hvor målet står, og er som type helt unik. Men han er altså også ved at være gammel, han holder ikke til 3 kampe om ugen, hvis Zlatan skulle blive skadet, og Patos kvaliteter er helt anderledes end Zlatans, så der vil stadig være kampe, der bliver unødvendigt svære, af ikke at have en Zlatan type oppe foran. Det kunne måske være Beretta, men igen et tungt ansvar at dumpe på så urutinerede skuldre, hvis det skulle komme dertil. Cassano og Robinho er der ingen der slår sig på, uden at det kommer til at koste dem en karantæne efterfølgende.

Vi kan ikke købe spillere, for at andre ikke skal få dem, det er et sidespor at bevæge sig ud på, og kan lynhurtigt ende med at underminere økonomien totalt. Eksemplet med Cissokho er selvfølgelig ærgerligt set i bakspejlet, men husk nu lige på hvad begrundelsen var, for at vi ikke ville betale det Porto forlangte. Lægetjekket viste jo nogle tandproblemer (som dem vi har hørt om fra både Lars Jacobsen og Leon Andreasen), som kunne ende med at give en del skadesproblemer. Det havde bestemt været værre, at give en formue for ham, og så se ham løbe i en langvarig skade, kort tid efter han kom til klubben, og det var der overhængende risiko for.

Som sagt, jeg kan godt leve med at vi siger farvel til Pirlo, det ærgrer mig bare, at han går helt gratis. At han ikke har virket som den spiller, som han var en gang, tror jeg også hænger lidt sammen med den måde han bliver brugt. Han spiller ikke helt den samme rolle mere, som han gjorde, da Ancelotti opfandt ham som den dybe playmaker. Men ja, lønudgiften er godt sparet, det giver bare ikke penge i kassen, til at købe en erstatning for.

Seedorf kunne jeg også godt unde en god afslutning på karrieren, som profil i eksempelvis Flamengo. Ville elske at se ham overstråle Ronaldinho der  Smiley

Gattusos tænding tror jeg har stor betydning, den smitter, og kan virke motiverende i omklædningsrummet også. Det vil efter min mening, være et selvmål, også at skille sig af med ham, hvis vi også skiller os af med både Pirlo og Seedorf. Og ja, Gattusos løn er vist ikke nær så høj som de andres, han så vidt jeg husker ved et par lejligheder (i hvert fald i forbindelse med sin skade) selv tilbudt at gå ned i løn.

Jeg håber også vi får mere at se til Merkel i næste sæson. Strasser vil jeg også gerne se lidt mere til, han er ved at have en alder, hvor gennembruddet skal til at indfinde sig. Vi har jo også Marco Fossati og Simone Verdi på ungdomsholdet, som det kunne være spændende snart at se lidt til på førsteholdet. Det at der er så mange unge spillere med stort potentiale, er også en anden grund til, at det ville være fornuftigt, ikke at skille sig af med for mange på midtbanen. For de unge har stort potentiale, men er ikke helt klar til at gå ind på førsteholdet endnu, men en sæson eller to mere, så kunne generationsskiftet måske komme helt naturligt indefra. Det ville være interessant.

Det kan også godt være det var Vieri, sys bare også der var noget med Pippo. Men ligemeget hvad blir det spændene at se hvad der sker, fordi Paloschi havde også et kæmpe talent og scorede i sin debut kamp på 17 sekunder. Men endte alligevel langt væk fra holdet. Pippo er en mand som er rigtig god i CHL, de liga kampe jeg har set ham i, har han dog helt glemt hvad mål er. Men ham som jokeren i de sidste 30 min i CHL er også utrolig godt (Real i denne sæson var fandme heldige med at han ikk smadrede dem helt...).

Jeg mener heller ikk vi skal købe ham for at Inter ikk får ham, mener nu bare at det er træls hvis han bliver utrolig god i en anden klub. Det kom jo frem ugen efter at Cissokho slet ikk havde tandproblemer, men det bare var en undskyldning for at aflyse handlen. Hvis han løb ind i en skade må man bare håbe han er som guden Onyewo som gav os et gratis år pga. hans skade. Han er måske ikk god nok til en klub som vores, men han er ikk et pengegrisk svin, som de fleste nu til dags.

Beretta, Merkel og Strasser er nok dem vi ser næste sæson, Merkel får nok mest spilletid, mens Beretta får mindst. Verdi og Fossati tvivler jeg på får særlig meget, da man slet ikk har set dem på holdet denne sæson. Men alt kan ske.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/05/09/2478458/ac-milan-have-signed-taye-taiwo-philippe-mexes-massimiliano
En utrolig god nyhed at komme hjem på. Hvis den er sand, men håber da ikk Allegri lyver for os. 2 rigtig gode (og gratis) forsvarsspillere, som kan gå direkte ind i opstillingen. Især Thiago har forbedret sig denne sæson, fra at være perfekt med Nesta til at være perfekt med og uden Nesta.

Derudover nævnes både Kaka og Ganso som forstærkninger. Hvis Kaka kan finde sin gamle form er han mere end velkommen, men jeg tvivler på det, fordi han har siden 2008 været så dårlig til alt, hvis det ikk var for de mange straffe Milan fik i den sæson ville han nærmest ikk have scoret (Mener det var 12 ud af 14 mål som var straffe). Så hvis han koster mere end Ganso synes jeg sgu Ganso skal komme til klubben, og så må Chelsea købe endnu en dårlig spiller for 500 mio.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1801: 09 Maj 2011, 19:05 »

Det kan også godt være det var Vieri, sys bare også der var noget med Pippo. Men ligemeget hvad blir det spændene at se hvad der sker, fordi Paloschi havde også et kæmpe talent og scorede i sin debut kamp på 17 sekunder. Men endte alligevel langt væk fra holdet. Pippo er en mand som er rigtig god i CHL, de liga kampe jeg har set ham i, har han dog helt glemt hvad mål er. Men ham som jokeren i de sidste 30 min i CHL er også utrolig godt (Real i denne sæson var fandme heldige med at han ikk smadrede dem helt...).

Jeg mener heller ikk vi skal købe ham for at Inter ikk får ham, mener nu bare at det er træls hvis han bliver utrolig god i en anden klub. Det kom jo frem ugen efter at Cissokho slet ikk havde tandproblemer, men det bare var en undskyldning for at aflyse handlen. Hvis han løb ind i en skade må man bare håbe han er som guden Onyewo som gav os et gratis år pga. hans skade. Han er måske ikk god nok til en klub som vores, men han er ikk et pengegrisk svin, som de fleste nu til dags.

Beretta, Merkel og Strasser er nok dem vi ser næste sæson, Merkel får nok mest spilletid, mens Beretta får mindst. Verdi og Fossati tvivler jeg på får særlig meget, da man slet ikk har set dem på holdet denne sæson. Men alt kan ske.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2011/05/09/2478458/ac-milan-have-signed-taye-taiwo-philippe-mexes-massimiliano
En utrolig god nyhed at komme hjem på. Hvis den er sand, men håber da ikk Allegri lyver for os. 2 rigtig gode (og gratis) forsvarsspillere, som kan gå direkte ind i opstillingen. Især Thiago har forbedret sig denne sæson, fra at være perfekt med Nesta til at være perfekt med og uden Nesta.

Derudover nævnes både Kaka og Ganso som forstærkninger. Hvis Kaka kan finde sin gamle form er han mere end velkommen, men jeg tvivler på det, fordi han har siden 2008 været så dårlig til alt, hvis det ikk var for de mange straffe Milan fik i den sæson ville han nærmest ikk have scoret (Mener det var 12 ud af 14 mål som var straffe). Så hvis han koster mere end Ganso synes jeg sgu Ganso skal komme til klubben, og så må Chelsea købe endnu en dårlig spiller for 500 mio.

Pippo har kun spillet 5 kampe i denne sæson, og scoret 2 mål, det er da en ok statistik. Specielt når man tænker på, at de 4 af de kampe har været som indhopper, så han faktisk kun har spillet 170 minutter. Altså i gennemsnit mere end et mål pr kamp  Smiley Han havde ikke nogen god sæson sidste år, men han så heller ikke ud til at have Leonardos tillid, så det kunne meget vel hænge sammen.

Paloschis problem var netop, at han ikke kunne få nok spilletid i Milan, til at fortsætte sin udvikling der, derfor måtte han et andet sted hen, hvor udsigten til spilletid var større, ellers kunne vi være helt sikre på, ikke at få noget ud af ham i fremtiden. Det samme kunne man godt frygte bliver problemet med Beretta, der er så bare det lille ekstra problem, at sender vi ham afsted på samme måde som med Paloschi, så har han ikke været i klubben længe nok, til at kunne registreres som egen avl, hvis vi senere skulle bestemme os for at hente ham tilbage.

Som jeg husker Cissokho sagen, så var det vist Porto lejrens udlægning af sagen, at tandproblemerne bare var noget Milan havde opfundet, for at presse prisen eller trække sig helt. Galliani var meget begejstret for ham, aftalen var underskrevet, og købet var offentliggjort på den officielle hjemmeside, der var kun lægetjekket der kunne komme i vejen, og det kom det så.

Fint med Mexes og Taiwo, selvom jeg stadig har min tvivl, om Mexes er stabil nok. Men ok, jungletrommerne buldrer lidt om, at Bonera kunne være på vej væk, efter aldrig rigtig at have grebet chancen, når han har fået den, så som erstatning for ham er det da en fin løsning, specielt da i og med at han er gratis  Smiley I øvrigt enig omkring Thiago Silva, han er en af vores absolut vigtigste spillere, og har måske i virkeligheden også været sæsonens bedste. Det virker bare som om han aldrig falder igennem, han har virkelig hævet sit bundniveau til verdensklasse. Ham skal vi for alt i verden holde på.

Med hensyn til Kaká, så er det rigtigt, at hans sidste sæson i Milan var alt andet end optimal, men han trak altså også en del med en skade, som han aldrig rigtig fik tiden til at komme rigtigt over. Synes egentlig også han var lidt fejlcastet til Real, så det lå lidt i kortene, at han ikke ville blive den helt store succes der. Jeg ville elske at se ham i Milan igen, og specielt da hvis vi kan hente ham til langt under den pris vi solgte ham for. Synes i øvrigt at 150 mio er et mere rimeligt beløb for en spiller som Kaká, som jo rent faktisk har fået sit gennembrud i Europa, end det er for en ung Brasilianer, som endnu har sit gennembrud i Europa til gode. Men ok, det var vist godt nok noget i samme stil vi betalte for Pato, så det kan jo gå godt, og betaler man de penge for Ganso, må man jo også gå ud fra, at man har gjort sit scoutingarbejde godt nok, og er sikker på han vil få succes, nu må vi se.

Men synes vi skal passe på, der ikke gå Real i den, så det kun er til de offensive pladser, der bliver hentet verdensklassespille re, mens de defensive pladser bliver besat af dem vi lige kunne få billigst. Synes netop det er den uheldige tendens, som rygterne peger lidt i retning af. Man er villig til at smide flere hundrede millioner efter angribere, som der reelt ikke er brug for, mens de defensive spillere der bliver hentet, kommer til på fri transfer. Jeg kunne godt ønske mig et defensivt køb i Thiago Silva klassen (han kostede jo i øvrigt kun halvt så meget som det forlyder prisen på Ganso skulle blive).

Men sportsligt er det dog positivt, at det lader til at man ikke bare hviler på laurbærrene, men investerer yderligere i holdet, for at styrke det til den kommende sæson, så vi forhåbentlig også kan blive lidt mere konkurrencedygtige i Champions League. Økonomisk virker det dog en smule underligt, når man tænker på, at det ikke er mere end et år siden, man fik det indtryk af udmeldingerne, at klubben var på randen af økonomisk kollaps. Men ok, det er Italien, og det er Berlusconi...  Rullende Øjne

Enevoldsen
Landsholdsspiller

« Svar #1802: 09 Maj 2011, 19:57 »

Pippo har kun spillet 5 kampe i denne sæson, og scoret 2 mål, det er da en ok statistik. Specielt når man tænker på, at de 4 af de kampe har været som indhopper, så han faktisk kun har spillet 170 minutter. Altså i gennemsnit mere end et mål pr kamp  Smiley Han havde ikke nogen god sæson sidste år, men han så heller ikke ud til at have Leonardos tillid, så det kunne meget vel hænge sammen.

Paloschis problem var netop, at han ikke kunne få nok spilletid i Milan, til at fortsætte sin udvikling der, derfor måtte han et andet sted hen, hvor udsigten til spilletid var større, ellers kunne vi være helt sikre på, ikke at få noget ud af ham i fremtiden. Det samme kunne man godt frygte bliver problemet med Beretta, der er så bare det lille ekstra problem, at sender vi ham afsted på samme måde som med Paloschi, så har han ikke været i klubben længe nok, til at kunne registreres som egen avl, hvis vi senere skulle bestemme os for at hente ham tilbage.

Som jeg husker Cissokho sagen, så var det vist Porto lejrens udlægning af sagen, at tandproblemerne bare var noget Milan havde opfundet, for at presse prisen eller trække sig helt. Galliani var meget begejstret for ham, aftalen var underskrevet, og købet var offentliggjort på den officielle hjemmeside, der var kun lægetjekket der kunne komme i vejen, og det kom det så.

Fint med Mexes og Taiwo, selvom jeg stadig har min tvivl, om Mexes er stabil nok. Men ok, jungletrommerne buldrer lidt om, at Bonera kunne være på vej væk, efter aldrig rigtig at have grebet chancen, når han har fået den, så som erstatning for ham er det da en fin løsning, specielt da i og med at han er gratis  Smiley I øvrigt enig omkring Thiago Silva, han er en af vores absolut vigtigste spillere, og har måske i virkeligheden også været sæsonens bedste. Det virker bare som om han aldrig falder igennem, han har virkelig hævet sit bundniveau til verdensklasse. Ham skal vi for alt i verden holde på.

Med hensyn til Kaká, så er det rigtigt, at hans sidste sæson i Milan var alt andet end optimal, men han trak altså også en del med en skade, som han aldrig rigtig fik tiden til at komme rigtigt over. Synes egentlig også han var lidt fejlcastet til Real, så det lå lidt i kortene, at han ikke ville blive den helt store succes der. Jeg ville elske at se ham i Milan igen, og specielt da hvis vi kan hente ham til langt under den pris vi solgte ham for. Synes i øvrigt at 150 mio er et mere rimeligt beløb for en spiller som Kaká, som jo rent faktisk har fået sit gennembrud i Europa, end det er for en ung Brasilianer, som endnu har sit gennembrud i Europa til gode. Men ok, det var vist godt nok noget i samme stil vi betalte for Pato, så det kan jo gå godt, og betaler man de penge for Ganso, må man jo også gå ud fra, at man har gjort sit scoutingarbejde godt nok, og er sikker på han vil få succes, nu må vi se.

Men synes vi skal passe på, der ikke gå Real i den, så det kun er til de offensive pladser, der bliver hentet verdensklassespille re, mens de defensive pladser bliver besat af dem vi lige kunne få billigst. Synes netop det er den uheldige tendens, som rygterne peger lidt i retning af. Man er villig til at smide flere hundrede millioner efter angribere, som der reelt ikke er brug for, mens de defensive spillere der bliver hentet, kommer til på fri transfer. Jeg kunne godt ønske mig et defensivt køb i Thiago Silva klassen (han kostede jo i øvrigt kun halvt så meget som det forlyder prisen på Ganso skulle blive).

Men sportsligt er det dog positivt, at det lader til at man ikke bare hviler på laurbærrene, men investerer yderligere i holdet, for at styrke det til den kommende sæson, så vi forhåbentlig også kan blive lidt mere konkurrencedygtige i Champions League. Økonomisk virker det dog en smule underligt, når man tænker på, at det ikke er mere end et år siden, man fik det indtryk af udmeldingerne, at klubben var på randen af økonomisk kollaps. Men ok, det er Italien, og det er Berlusconi...  Rullende Øjne

Det kan også godt være det er sidste sæson jeg tænker på med Pippo, men kan huske nogle chancer som jeg ville score på og jeg blev kaldt nitten på mit hold... Men i CHL har han dog aldrig skuffet, to minder som bare blir der er CHL finalen i 2007 og 2-2 mod Real i år.

Ja og det er netop det som er sket med masser af vores talenter, de har ikk fået chancen blir solgt, lejet eller delejet som 18 årige og man hører ikk om dem igen. Det er også en af grundene til den noget højere snit alder som er kommet på holdet, som dog er på vej ned igen. Men når man har ambitionerne som Milan er der bare ikk meget plads til at prøve en 18-årig af.

Altså det er jo noget tid siden, så er faktisk ikk helt sikker. Men der er nok også forskellige forklaringer på hvorfor handlen blev aflyst hvis man spørger i Milan og i Porto. Men det kan sgu også være ligemeget nu, for vi ved jo heller ikk om han vil kunne spille i Italien, som han gør i Frankrig.

Det samme med Taiwo, selvom han meget god i Frankrig kan han gå hen og blive et flop. Eller bare ende som Gourcuff, som jeg faktisk aldrig har været sikker på hvad der gik galt. Han havde det vel ikke godt, fik ingen tillid af Ancelotti (Som ikk ligefrem hjalp os med at holde på ham, da han 1 uge før Gourcuff besluttede sig for Bordeaux sagde at, der ingen plads var på holdet, kort tid efter stoppede han som træner i Milan...) osv.?

Jeg har altid set Mexes som en rigtig god spiller, og har aldrig set (har dog ikk set ham spille særlig meget) ham lave store fejl. Så vil ikk udtale mig om han er stabil eller ej, men som vi har set med Silva kan Milans trænere sagtens fjerne det.

Ja han havde knæproblemer, men synes sgu også der er grænser for hvor meget det kan hæmme sig, når man stadig spillede næsten alle kampe. Alle afleveringer og driblinger han lavede endte med at modstanderen fik bolden. Men sådanne perioder har både Pato og Ronnie også haft i Milan. Men kan Kaka blive som i gamle dage, vil jeg elske ham i klubben. Bortset fra hvis han kræver penge i stil med hva han får i Real, for det kan vi ikk.

Det burde næsten være umuligt for et italiensk hold at gå Real Grin sådan tænke mange hvert fald, de fleste jeg kender bedømme italiensk fodbold på hvordan det var engang og har tydeligvis ikk set det indenfor de seneste år. Men ja vi skal passe på med at tænke offensivt for meget, men jeg synes alligevel stadig vi har mange gode spillere på midtbanen som også kan tackle igennem (Gattuso, Ambrosini, Boateng, Bommel og Flamini). Og bare fordi vi henter 2 gratis spillere kan de sagtens være verdensklasse, man skal også passe på med at tænke at hvis spillere er billige er de ikk så gode som en til flere hundrede mio.. For som du selv siger kostede Silva om 70-80 mio. og han kan nok sælges for 300 mio og Kaka blev vel hentet for 22 mio??? eller husker jeg forkert?

Ja det er meget godt at vi ikk gør som Inter, som virkelig smed alt væk ved at tro deres hold ikk skulle forstærkes. Jeg sys det vigtigste i CHL næste sæson er vi kommer videre fra 1/16 dels som vi sidder lidt fast i nu. Om vi så kommer i kvart eller semi (eller måske finalen Grin) er sgu lidt ligemeget (self ikk økonomisk, men bare for at komme ud af spiralen).

Ja man kan sgu aldrig regne med den mand, men jeg har sgu også på fornemmelsen at han har nok penge til at købe Man City hvis det virkelig skulle være. Men det med økonomisk kollaps mere var fordi det store underskud ikk tiltrækker sponsorer. 

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1803: 10 Maj 2011, 10:22 »

At Berlusconi har penge, og rigtig mange af dem, er der slet ingen tvivl om. Jeg vil tro jeg kunne leve lykkeligt til mine dages ende, uden at behøve arbejde, hvis jeg fik fingrene i bare 1% af hans formue. Det var ikke så meget det, min kommentar gik på. Det var mere det, at han for ikke ret lang tid siden, virkede totalt uengageret i klubben, og helt uvillig til at bruge penge på klubben (brokkede sig blandt andet højlydt og ofte over højtlønnede spillere). Det fik da også flere medier til at spekulere i, at han ville sælge klubben. Og nu tonser han så pludselige flere hundrede millioner i spillerkøb og høje lønninger.

Med hensyn til Mexes, så har han, mig bekendt, altid haft lidt et ry for, at tage sig nogle gevaldige blundere nu og da. Det gjorde Silva måske også i starten af hans tid i klubben, det forlyder dog, at hans udfald bundede i manglende selvtillid. Og i øvrigt så er der jo også lige en pæn aldersforskel på Mexes og Silva, så det der med bare lige at pille uvanerne af ham, er altså ikke helt så bare lige  Smiley Men som sagt, som erstatning for Bonera, Yepes eller Legrottaglie er det da fremragende, at hente en god spiller på fri transfer, jeg ser ham bare ikke rigtig som andet end breddespiller. Men ok, arvtageren efter Nesta bør på den anden side være så god, at han nok først skal købes, den da Nesta vælger at stoppe (som han jo har udtalt at han agter at gøre på toppen).

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1804: 10 Maj 2011, 11:24 »

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/05/10/2477781/who-is-ac-milans-player-of-the-season

Jeg er enig i nomineringerne af Abbiati, Ibrahimovic og Thiago Silva, som sæsonens bedste Milan spiller, og også fuldstændig enig i, at Thiago Silva har været den bedste af de tre.

I Thiago Silva har vi en verdensklasse forsvarsspiller i mange år endnu, vi skal gøre alt, for at holde ham i klubben.

3.v evaB
Gæst

« Svar #1805: 10 Maj 2011, 15:29 »

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/05/10/2477781/who-is-ac-milans-player-of-the-season

Jeg er enig i nomineringerne af Abbiati, Ibrahimovic og Thiago Silva, som sæsonens bedste Milan spiller, og også fuldstændig enig i, at Thiago Silva har været den bedste af de tre.

I Thiago Silva har vi en verdensklasse forsvarsspiller i mange år endnu, vi skal gøre alt, for at holde ham i klubben.
I anden halvdel af sæsonen synes jeg Pato begyndte at blive lige så vigtig som Ibra var i første halvdel. Specielt i Napoli & Inter kampene til sidst var han en dejlig spiller. Men tiltrods for det er der vel ingen tvivl om at Thiago Silva har været fuldstændig suveræn i denne sæson og det er jo lige før han ikke har lavet fejl. 16 mål færre er der blevet lukket ind end i sidste sæson, det er også ganske pænt.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1806: 10 Maj 2011, 16:33 »

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/05/10/2479618/taye-taiwo-and-philippe-mexes-an-expert-view-on-ac-milans

Her kan man ane lidt af den pointe jeg havde tidligere, med at det er lidt bekymrende, at de store investeringer bliver gjort i offensiven, mens man overlader defensiven til billigste løsning. I artiklen nævnes netop de kæmpebrølere Mexes har en tendens til at lave. Og Taiwo bliver beskrevet som en satsning, da han ikke har haft nogen udpræget stor sæson.

Men som sagt, Mexes er et udmærket bud på en bedre backup end eksempelvis Bonera, eller en af de to gamle bænkevarmere, Yepes og Legrottaglie.

Men det bekymrer mig lidt, at Taiwo, som jeg ikke kender ret meget til i forvejen, på den måde beskrives som lidt af en lottokupon, for dem har vi efterhånden ikke råd til ret mange flere af på den venstreback. Det er jo ikke fordi vi ikke har venstrebacks nok, tvært imod, vi har alt for mange (Antonini, Emanuelson, Didac Vila, Jankulovski og Zambrotta), der er bare ingen af dem, der er gode nok til at spille andet end backup i en klub af Milans kaliber. Jeg håber virkelig Taiwo viser sig som en klassespiller. Hans offensive kvaliteter lyder da bestemt interessante. Men det lyder også lidt bekymrende, at han kan have en tendens til at glemme de defensive pligter.

Og nu vi lige er ved defensiven, så er her en lidt tankevækkende artikel.

http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2011/05/10/2479698/italian-defence-ruled-the-world-for-40-years-now-its-a

Vi er heldigvis stadig ikke ramt af denne devaluering af Italienske forsvar, men det er da tankevækkende alligevel, at det der engang var Italiensk fodbolds varemærke, i dag er så kraftigt på retur. Men nogen indflydelse på mediernes forskruede syn på Italiensk fodbold, får det naturligvis ikke. De vil til tid og evighed se Italiensk fodbold som defensivt catenaccio bold, i hvert fald herhjemme.

Men statistikken viser jo tydeligt, at vores defensiv er Serie A's i særklasse bedste, 23 mål indkasseret og imponerende 21 clean sheets. Og det er jo netop ikke en statistik vi er kommet til ved at spille udpræget defensivt. Tvært imod ligger vi jo også med helt fremme hvad scoringsstatistikke n angår, selvom vi ganske vist ikke kan måle os med eks. Barca og Real, hvor Messi og Ronaldo jo har det med at score en 3-4 mål pr kamp... (der er trods alt stadig forsvar derude i verden, der er ringere end de Italienske  Smiley)

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1807: 12 Maj 2011, 12:17 »

http://www.bold.dk/nyt/Sur-Seedorf-Vil-have-klarhed-og-respekt

Jeg kan sgu godt forstå ham. Det er respektløst, at holde ham i uvidenhed så længe. Seedorf har været en stor spiller for Milan, selv hvis Galliani ikke har tænkt sig at forlænge kontrakten, så er det vel ikke for meget forlangt, at han i det mindste så melder det ud, så Seedorf kan få afklaring på hvad han så skal næste sæson. Specielt når han er blevet lovet svar, når mesterskabet var i hus.

Der er så meget snak om at der er for få loyale spillere i moderne fodbold. Her har vi faktisk en af slagsen (sammen med de øvrige der har kontraktudløb i øvrigt), og så behandler man ham på den måde. Respektløst.

Philips
Gæst

« Svar #1808: 12 Maj 2011, 12:22 »

http://www.bold.dk/nyt/Sur-Seedorf-Vil-have-klarhed-og-respekt

Jeg kan sgu godt forstå ham. Det er respektløst, at holde ham i uvidenhed så længe. Seedorf har været en stor spiller for Milan, selv hvis Galliani ikke har tænkt sig at forlænge kontrakten, så er det vel ikke for meget forlangt, at han i det mindste så melder det ud, så Seedorf kan få afklaring på hvad han så skal næste sæson. Specielt når han er blevet lovet svar, når mesterskabet var i hus.

Der er så meget snak om at der er for få loyale spillere i moderne fodbold. Her har vi faktisk en af slagsen (sammen med de øvrige der har kontraktudløb i øvrigt), og så behandler man ham på den måde. Respektløst.
Respektløst at behandle ham på den måde Skuffet
Dog mener jeg klart han skal ud hans tid er ovre

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1809: 12 Maj 2011, 12:27 »

Respektløst at behandle ham på den måde Skuffet
Dog mener jeg klart han skal ud hans tid er ovre

Jeg er nu ikke helt sikker på hans tid er ovre, hans præstationer i foråret har jo været fænomenale. Men ok, det ville nok alligevel være et godt tidspunkt at skille sig af med ham, både for at lade ham stoppe på toppen, og for at han kan komme til en klub, hvor han kan være mere sikker på en startplads. Det er da også fair nok, hvis det er sådan Galliani tænker, men så fortjener Seedorf i det mindste, at få klarhed om sin situation.

Philips
Gæst

« Svar #1810: 12 Maj 2011, 12:56 »

Jeg er nu ikke helt sikker på hans tid er ovre, hans præstationer i foråret har jo været fænomenale. Men ok, det ville nok alligevel være et godt tidspunkt at skille sig af med ham, både for at lade ham stoppe på toppen, og for at han kan komme til en klub, hvor han kan være mere sikker på en startplads. Det er da også fair nok, hvis det er sådan Galliani tænker, men så fortjener Seedorf i det mindste, at få klarhed om sin situation.
Problemet er bare at jeg tvivler at en personlighed som Seedorf ville stille sig tilfreds med at side på bænken så tror jeg egentlig han hellere vil hjem til Holland

3.v evaB
Gæst

« Svar #1811: 12 Maj 2011, 13:22 »

Jeg kan ikke helt se, det at vi skulle beholde Seedorf være i overenstemmelse med at vi gerne vil ud og vinde Champions League.
Der til går tempoet alt for langsomt, i Serie A kan vi sikkert stadig bruge Seedorf - på bænken. Så jeg tror det er bedst for alle parter at vi siger tak for alt Seedorf og må du så hygge dig i Holland eller Brasilien.

Swizz CataR
Manager

« Svar #1812: 12 Maj 2011, 14:04 »

Ikke så meget for at tage stilling til sagen om Seedorf, da jeg ikke følger Milan synderlig meget, men nøøj hvor har han haft en flot karriere. Har tit følt, at han er en af de mest undervurderede spillere, hvilket i den grad bekræftes af hans meritter. Han er fænomenal, intet mindre.

At hans karriere er ved at være slut er dog svært at løbe fra. Han kan dog formentlig stadig gøre gavn hos de fleste klubber qua hans pasningsspil, placeringsevne, sparketekning og sine gode beslutninger.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1813: 12 Maj 2011, 16:47 »

Holland (eller i hvert fald Ajax) har han selv udelukket, så det mest sandsynlige er nok Flamengo, hvor han jo har været rygtet til længe, eller måske en mindre klub i en af de store Europæiske ligaer, selvom det nok heller ikke helt harmonerer med Seedorfs ambitionsniveau.

Jeg er enig i, at han nok ikke ville stille sig tilfreds med bænken, og det ville egentlig også være synd, hvis han skulle slutte så stor en karriere på bænken, han skal spille regelmæssigt, eller stoppe helt.

Tidspunktet er nok, som sagt, rigtigt til at skille os af med ham, det er ikke det jeg begræder. Det er mere den måde Galliani har holdt ham for nar i forbindelse med en afklaring på hans fremtid. Det er altså et ærgerligt punktum at sætte for en stor spillers tid i Milan.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1814: 24 Aug 2011, 21:20 »

http://www.goal.com/en/news/11/transfer-zone/2011/08/24/2634279/ac-milan-are-signing-a-great-player-in-alberto-aquilani-ceo

Der er ikke sket alverden i dette transfervindue, og nu ser det ud til at være lukket (men det sagde de selvfølgelig også sidste sæson, og gik så ud og hentede Robinho og Zlatan). Vi har hentet Mexes, som må formodes at være backup. Taiwo, som efter sigende har brug for tid, for at tilvænne sig Italiensk fodbold. El Shaarawy, som er en spændende spiller, men nok ikke nogen starter. Og nu så altså, selvom den ikke er officielt bekræftet, Aquilani, som ikke helt er den midtbaneprofil jeg havde ønsket mig, og i øvrigt har en lidt kedelig skadeshistorik. Men ok, Fiorentina vil ikke slippe Montolivo til et andet Italiensk hold, og vi er, som jeg forstår det, kun forpligtet til at købe Aquilani, hvis han opnår 25 kampe i sæsonen, og det gør han jo ikke, hvis han sidder ude med skader det meste af tiden. Men jeg ser ham umiddelbart heller ikke som en klar starter, men omvendt så koster han jo heller ikke en formue, så til bredden er han vel et udmærket køb. Jeg kunne bare godt have tænkt mig en klar forstærkning, for godt nok vandt vi mesterskabet sidste sæson, men hviler man på laurbærene, så går det mange år før det sker igen.

Jeg efterlyser ingen større revolution, for kontinuiteten skal også holdes, men en enkelt klar forbedring i løbet af sommeren ville jeg altså gerne have set, og det mener jeg ikke vi har fået. Heller ikke i Taiwo, det vil jeg i hvert fald se, før jeg tror det. Den venstreback har vi efterhånden trukket mange nitter på.

Men måske har man, i lyset af den varslede spillerstrejke, valgt at skrue lidt ned for transferudgifterne, da det kan slå bunden ud af Italienske klubbers økonomi, hvis spiller får deres krav igennem. Sådan vurderer jeg i hvert fald situationen, med det ringe kendskab jeg har til detaljerne i strejken.

Edit:
Vi har jo i øvrigt også sendt Merkel og Strasser til henholdsvis Genoa og Lecce, samtidig med at Pirlo som bekendt er taget til Juventus, efter han ikke fik forlænget sin kontrakt. Så det er jo ikke fordi midtbanen er blevet bredere. Og skaderne er jo allerede begyndt at vælte ned over os, så man kunne godt frygte, at vi løber i problemer på især midtbanen.
« Seneste Redigering: 24 Aug 2011, 21:36 af DNE » Logged

Sider: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 135 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010