home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 319 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AC Milan tråden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 129 130 [131] 132 133 ... 135 Udprint
Forfatter Emne: AC Milan tråden  (Læst 225013 gange)
DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1950: 29 Aug 2012, 22:50 »

20 kampe med 7 mål ville have været godkendt, men nu var det altså 33 kampe og 7 mål, og det er altså ikke imponerende. Problemet er, at han ikke passer ind i systemet, og hvis han endelig gør, så minder han for meget om de angribere vi allerede har. Hvorfor ikke gå efter en anden type, som rent faktisk passer ind, og som kan give lidt flere muligheder i angrebet. Det går galt, når der ikke er nogen plan B, og det er der ikke, når alle angribere er samme type.

Mit indlæg var i øvrigt ikke kun møntet på Bojan. Han er bare den sidste i en række af spillere der er købt af klubber, hvor de har været uønsket (Mexes, Muntari, Constant, Traoré, Pazzini osv.). Jojo, Muntari er vel eksemplet på, at det kan gå godt, men med Mexes i forsvaret har jeg det, som jeg havde det med Dida i målet i sin tid, der er garanti for et par hjerneblødninger i løbet af kampen.

Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1951: 01 Sep 2012, 22:30 »

Pazzini har satme tryk på i dagens kamp
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1952: 01 Sep 2012, 23:29 »

Ja, ville gerne have set den kamp. Man kan da håbe, at han beviser, at grunden til at han ikke scorede ret mange mål sidste sæson, var de ringe medspillere han havde  Smiley

Problemet er, at vi ikke rigtig har nogen reelle alternativer til Pazzini i truppen. Alle andre angribere, er af den type han skal spille sammen med. De er ikke typerne, der på egen hånd, eller i indbyrdes samarbejde scorer en masse mål. De skal skabe chancerne for Pazzini. Men er Pazzini af den ene eller anden grund ikke med, så er jeg lidt bange for, at vi kommer til at mangle den spiller, der kan få vippet bolden ind over stregen.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1953: 02 Sep 2012, 11:27 »

Så kan vi vist godt gøre status på transfervinduet.

Målmandsposten:
Her er ikke sket så meget af betydning. vi fik nyt tredjevalg, da Roma røg ud, og Gabriel kom ind. Man kan vel højst bekymre sig lidt over den manglende rutine hos Gabriel, hvis vi skulle komme ud i en situation, hvor vi er tvunget til at bruge tredjevalget. Men ok, Roma har været i aktion to gange på de tre år han har været i klubben, så sandsynligheden taler vel imod, at Gabriels manglende rutine skulle give problemer (anti jinx). Ellers har vi vel også Coppola et eller andet sted i klubben, selvom han virker til at være så langt fra holdet, at han end ikke har en profil på hjemmesiden. Men mig bekendt er han da kommet hjem fra en lejeaftale i Torino, og er ikke sendt ud igen.

Forsvaret:
Håbløst forringet med salget af Thiago Silva, og Nestas afgang, uden indkøb af nye spillere i bare tilnærmelsesvis samme klasse (de findes selvfølgelig ikke, så en umulig opgave, hvorfor salget af Thiago Silva var håbløst, og kan ende med at koste os flere penge, end salget indbragte).

Zambrotta og Oddo røg ud, og blev erstattet fra egne rækker af De Sciglio. Svært at sige om det bliver et godt bytte, men det lader til, at Allegri har tiltro til ham. Men at der ikke kom en ny klassespiller til, betyder jo nok endnu en sæson med min yndlingsaversion, Abate, på højrebacken  Skuffet

På venstrebacken er Taiwo igen lejet ud, men vi har fået Dídac Vilá tilbage. Spørgsmålet er, om Vilá får mange chancer denne gang. Spansk fodbold siger mig ikke rigtig noget, så kender ham ikke rigtig. Men det ser umiddelbart ud til, at Antonini stadig er vores bedste venstreback. hvilket er lidt bekymrende for en klub som Milan. Mesbah ser jeg stadig som et stort fejlkøb, og ærgrer mig over, at de rygter der sendte ham væk, ikke talte sandt.

I det centrale forsvar har vi, som sagt, mistet to af verdens bedste forsvarsspillere i Nesta og Silva, selvom Nesta jo nok var ved at være lidt mærket af alderen. Og ind har vi i stedet fået Zapata og Acerbi. Jeg kender ikke så meget til nogen af dem, jeg er dog helt sikker på, at ingen af dem er tilnærmelsesvis i samme klasse som de klassespillere vi har mistet. Acerbi spillede ikke mange kampe i Chievo i sidste sæson, mens Zapata var med til at rykke ned med Villarreal. I mine øjne er det ikke noget der borger for kvalitet. Man kunne dog håbe på, at Galliani har set noget, som jeg ikke har set, og ikke kun at det var det billigste der lige var at få.

Midtbanen:
På midtbanen har vi sagt farvel til et par koryfæer, i Seedorf og Gattuso. Desuden slap vi også af med Aquilani, der ganske som forventet, var så plaget af skader, at han ikke nåede at spille nok kampe, til at vi var forpligtet til at købe ham. Og ud røg også Van Bommel, som så i øvrigt bare blev erstattet af et andet Hollandsk svin, nemlig De Jong. Merkel blev i øvrigt også sendt tilbage til Genoa. Synd han blev skadet, ham havde jeg gerne set få succes i Milan, men nu har han udtalt, at Milan for ham er et lukket kapitel. Ind har vi desuden fået Montolivo, som jeg har ønsket mig længe. Desuden har vi fået os et par nye fejlkøb/lån i Constant og Traoré.

Men alt i alt er vi vel dækket helt godt ind på den centrale midtbane. Det er helt klart den plads på banen, der er kommet bedst gennem transfervinduet.

Den offensive midtbane kan derimod godt give lidt problemer. Boateng er det klare førstevalg, men det at Urby Emanuelson er et næsten lige så klart andetvalg, synes jeg er lidt bekymrende. Han er ikke god nok til at spille den plads. Men måske kan en af de mange tekniske angribere bruges. Det må tiden vise, der skal i hvert fald nok blive brug for en reserve, for det er næsten utænkeligt, at Boateng skulle kunne holde sig skadesfri hele sæsonen.

Angrebet:
Angrebet ser egentlig fornuftigt ud, selvom vi har solgt to klassespillere i Zlatan og Cassano, og desuden har sagt farvel til en af de største målræve nogensinde, i Pippo. Og, nå ja, Maxi  López med. Men umiddelbart tror jeg at Pazzini står godt til resten af holdet, og kan spille sammen med alle andre angribere i truppen. Eneste problem er vel, at vi ikke rigtig har noget alternativ til Pazzini. Jeg havde måske gerne set, at én af de nye angribere havde været et alternativ til Pazzini, i stedet for en type, der kunne spille godt sammen med ham. Men ok, vi havde heller ikke rigtig nogen alternativer til Zlatan, så måske går det alligevel.

Status:
Målmandsposten, midtbanen og angrebet ser vel egentlig slet ikke så tosset ud, når alt kommer til alt. Det store problem ser jeg i forsvaret. Vi er gået fra verdensklasse til middelmådighed i forsvaret. Det betyder, som jeg ser det, at vi godt kan glemme alt om mesterskab og Champions League, men jeg er måske knapt så pessimistisk nu som for en måned siden. Det bliver nok svært at slutte i top 3, men alligevel ikke helt umuligt.

Jeg ville dog nok være lidt bekymret for min stilling, hvis jeg var Allegri. Specielt angrebsindkøbene, kunne lugte lidt af, at man gerne vil have truppen til at passe til en helt anden form for fodbold, end den Allegri praktiserer. Måske man vil prøve at lokke Guardiola til, når han har haft sit sabbatår.
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1954: 02 Sep 2012, 11:35 »

IMO handler AC Milans ageren på transer markedet om en ting...nemlig at hente penge ved at sælge spillere.

Der er intet der tyder på at AC Milan har hentet spillere som reelt kan forstærke holdet og det er der sikkert en god grund til idet Økonomien i Italien på mange fronter ligger og venter på et totalt kollaps.

Igennem flere år fulgte jeg gerne Italiensk Fodbold - der var masser at store stjerne og drama omkring kampene - men nu mener jeg Bundesligaen er bedre og mere interessant.
Logged

YNWA

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1955: 21 Sep 2012, 12:46 »

Det står godt nok sløjt til for tiden. Man ved den er gal, når træneren mener, at en uafgjort hjemme mod Anderlecht, er et skridt i den rigtige retning... Efter lodtrækningen til gruppespillet, lignede det en overkommelig gruppe vi var havnet i, men når vi ikke engang på hjemmebane formår at slå Anderlecht, begynder gruppen pludselig at se fuldstændig åben ud. Vi kan lige så godt slutte først som sidst i den gruppe, og det er i sig selv en skandale, når man kan sige sådan om Milan, i en gruppe med netop de tre hold vi er havnet i gruppe med.

I ligaen ser det heller ikke for godt ud. Vi ligger og roder midt i tabellen, mens Juventus, Napoli og Lazio bare stormer derudaf. Kun 4 hold har scoret færre mål end Milan... Og vi har allerede tabt 2 af de "nemme" kampe. Det er, som bekendt, ikke kampene mod de store, man vinder mesterskabet på, det er de "nemme" kampe, der skal vindes, hvis man vil blande sig i toppen.

Nedtællingen til trænerfyringen er da også begyndt. Jeg har ind til videre talt to af de frygtede tillidserklæringer fra Galliani. Fyresedlen plejer gerne at falde, ganske kort tid efter den tredje. Så det er ved at være op over, hvis Allegri har ambitioner om at opnå ret meget mere med Milan.

Omvendt så har der også været nogle rygter, om at man er ude på at snuppe Guardiola, når han er færdig med sit sabbatår. Det kunne måske godt være Allegris redning sæsonen ud, hvis man vil spare pengene på først en fyring, og dernæst en erstatning, som kun skal holde året ud.

Personligt mener jeg absolut ikke, at man kan bebrejde Allegri for at vi står i den situation som vi gør. Den må Berlusconi familien (går ud fra det er dem man mener, når man snakker om klubbens bestyrelsen), og Galliani tage på sin kappe. Det er dem der har solgt klubbens største profiler, samt en masse kulturbærere. Men de er jo ufejlbarlige, hvis de selv skal sige det, så ingen tvivl om, at Allegri bliver gjort til syndebukken. Man kan så altid diskutere, om Allegri i det hele taget er den rette mand for Milan, eller om en klub som Milan fortjener en, der står for en anden type fodbold.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1956: 23 Sep 2012, 17:08 »

Det er godt nok en sørgelig forfatning vores hold er i for tiden. Tredje nederlag af fire mulige i ligaen. Mon stadig Galliani har tillid til Allegri. Eller bliver Allegri gjort til syndebuk for den forfærdelige start vi har fået på sæsonen.

Jeg tror ærligt talt ikke at Allegri sidder på bænken til mødet mod hans tidligere klub, Cagliari, på onsdag.

Nu så jeg kun det sidste kvarter af dagens nederlag mod Udinese, men er det måden Milan spiller på for tiden, så kan jeg kun bifalde, hvis Allegri ryger ud. Det er simpelthen under Milans værdighed, at stå og losse den ene lange bold efter den anden. Det tjener i øvrigt ikke noget formål, når man kun har én spiller, til at pille dem ned, og han endda virkede til at tabe samtlige luftdueller.

Det kan godt ske, at vi har det dårligste hold i hele Berlusconi æraen, men det er altså alligevel bedre, end hvad resultaterne viser for tiden. Dermed ikke sagt, at ledelsen er uden skyld i den elendige start på sæsonen. Den er de hovedarkitekterne bag, men Allegri kan heller ikke være helt uden skyld.

Måske viser den dårlige start bare, at spillere som Zlatan og Thiago Silva gjorde, at det ikke betød så meget, at manden med tøjlerne bare var middelmådig.

Edit:
Så lige, at Benitez tilsyneladende går i den tro, at Milanledelsen er dumme nok til at ansætte ham som træner, og så gik det op for mig, at det kunne de sagtens være. Så er det lige før jeg hellere vil beholde Allegri, om det så betyder nedrykning. Der er jo ingen mening i at erstatte en middelmådig træner med en dårlig træner... Og det harem af middelmådige Spanske fodboldspillere, der gerne følger i hans kølvand, har vi heller ikke brug for.
« Seneste Redigering: 23 Sep 2012, 20:50 af DNE » Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1957: 24 Sep 2012, 12:32 »

Så fik Allegri den tredje tillidserklæring fra Galliani. Det plejer i fodboldverdenen, at være lig med en fyreseddel en af de kommende dage. Bliver han ikke fyret, må det ganske enkelt være fordi man har en anden i kikkerten, som først kan starte efter sæsonen. Som sagt har der været rygter om Guardiola. Spørgsmålet er så bare, om ikke vedkommende trækker følehornene til sig, hvis Milan slutter et eller andet sted midt i tabellen i år. Det er højt spil, der spilles fra ledelsens side for tiden.

Bliver resultaterne og frem for alt spillet ikke snart bedre, kan man ikke blive ved at forsvare Allegris position. Er det økonomien der trykker, og gør, at man ikke mener at kunne fyre ham, kunne man vel "bare" hverve afløseren indefra. Tassotti har jo da trods alt stået i mesterlære under Ancelotti, man skulle tro han kunne et eller andet, og en assistent til ham, burde også kunne findes internt. Eller måske kunne Maldini lokkes tilbage til klubben, med sådan en stilling.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1958: 27 Sep 2012, 19:47 »

Så fik vi endelig en sejr. Sjovt nok i en kamp hvor Allegri havde karantæne, og altså Tassotti havde ansvaret.

Men det lader ikke til Allegri er i farezonen, og nedenstående kunne meget vel være grunden til det.

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/09/27/3407004/guardiola-will-work-in-milan-in-2013-says-mazzone

Guardiola rygterne er meget vedholdende, og den lange snor, som Allegri får (specielt i betragtning af, at Berlusconi var på nakken af ham i sidste sæson, og det en overgang så ud til, at han var på vej ud allerede dengang), kunne faktisk godt tyde på, at der kunne være noget om snakken.
Logged

Notorious B.IV
Gæst
 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1959: 27 Sep 2012, 21:56 »

Det må vel være sandheden om Zlatan skiftet, det havde vel intet med økonomien at gøre - han skulle bare køres ud så vi kunne få Pep. Så er spørgsmålet vel om vi nu også skal så hurtigt af med Allegri? Man kan vel ikke forvente andet end at der skulle være problemer når nu vi på ingen måde har fået fuldgode erstatninger for de spillere der er smuttet. Hvis man kigger på Juve, så skal der vel godt nok ses godt efter for at finde en plads hvor vi skulle være bedre end dem - men det er vel altid nemmere at sparke træneren ud.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1960: 28 Sep 2012, 15:14 »

Jeg er ikke uenig. Resultaterne er kun en smule ringere, end man kunne forvente. Det er mere måden Allegri vil spille fodbold på, jeg er ved at være lidt træt af. Det er altså under en klub som Milans værdighed, at stå og losse lange bolde op mod Pazzini.

Og som sagt, selvom vores trup vel er den ringeste vi har haft, i hele Berlusconi æraen (jeg kan i hvert fald ikke huske en der har været dårligere, i den tid jeg har været Milan fan, hvilket strækker sig tilbage til van Basten tiden), så er den altså ikke SÅ ringe, som resultaterne har været.

Den tålmodighed Allegri er blevet vist, er da også helt atypisk for især Berlusconi. På rygtebørsen hang Allegri i en meget tynd tråd, allerede inden vi blev ekspederet ud af Champions League sidste sæson. Nu bakker man fuldt op om ham, selvom han taber til bund- og midterhold. Det kan godt ske, det bare er i mit lille hoved, det lugter af, at man har en ny mand klar, som bare ikke kan tage over endnu.

Og ja, Zlatan historien lugter også derhenad. Zlatan var efter sigende blevet lovet i foråret, at han ikke ville blive solgt i løbet af sommeren. Og så sælger man ham alligevel. Løftet faldt vel inden Guardiola blev en mulighed, salget efter.

Bojan kom også med udtalelser om, at Guardiola skulle være på vej, da han skiftede.

Men uanset om Guardiola er på vej eller ej, så kunne jeg egentlig godt tænke mig at se Tassotti tage over indtil da. Problemet kunne være, at det kunne være svært for ham efterfølgende, at falde tilbage i en assistentrolle.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1961: 08 Okt 2012, 17:43 »

http://www.bold.dk/nyt/Milan-traener-revser-dommeren

Hehe, "jeg snakker aldrig om dommeren" siger manden, der netop var vendt tilbage til bænken, efter udstået karantæne, for netop at snakke om dommeren  Rullende Øjne

Jeg synes ærligt talt, at Allegri skulle koncentrere sig lidt mere om at få holdet til at spille ordentligt, og ikke mindst være klar fra START, frem for først at være klar ti minutter inde i kampen. Sjældent har jeg set et så hamrende ueffektiv fodbold. Og hvad fanden laver Emanuelson på højrekanten. Manden er så etbenet, at han nærmest kunne undvære det højre ben, så hvorfor forlader han ikke kridtstregen i højre side af banen? Skal man have en så venstrebenet spiller på højrekanten, så er ideen jo at han skal trække ind i banen og afslutte, ikke at han skal løbe på kridtstregen helt ned til baglinien, og så gå i stå der, fordi han ikke kan sparke med højrebenet, om så hans liv afhang af det.

Det er ikke dommerens skyld, at vi ikke formår at få noget ud af det pres vi i store dele af kampen holdt Inter under, tvært imod. Det røde kort til Nagamoto var efter min mening ikke helt så klokkeklart, som Allegri påstår. Den kunne godt dømmes, men en sådan situation vil i langt de fleste tilfælde ikke føre til kort, og da slet ikke, når spilleren har et gult i forvejen.

Montolivos mål blev ikke underkendt, for det blev først scoret efter dommeren havde fløjtet, og Interforsvaret var holdt op med at spille, så der var slet ikke noget mål at underkende. At det så til gengæld var lidt svært at få øje på, hvad det var dommeren fløjtede for, er en helt anden ting. Men omvendt, havde dommeren ikke fløjtet, havde Emanuelson stået i offside, og havde i den grad inflydelse på spillet, da han stod i vejen for Handanovic. Så ikke noget tyveri ved højlys dag.

Straffesparket der ikke blev dømt, tjae. Synes det så ud til at Robinho søgte den lige lovligt meget. Der kunne vel næsten lige så godt have været dømt gult kort for film.

Pazzini brændte et par direktører, efter han kom ind, så han skylder et par mål, men omvendt, så var han den eneste, der blev rigtigt farlig. Og igen, Milito brændte en endnu større chance i den anden ende i starten af kampen.

Hvad var i øvrigt ideen i at læsse en masse høje indlæg ind i Inters felt, når den eneste, der var derinde var Bojan, der vel kun er marginalt højere end Tommelise... Dem fik vi noget mere ud af, da Pazzini kom ind, men han var så bare slet ikke skarp.

Alt i alt lignede det et skidt taktisk oplæg, og det er også under al kritik, at holdet først er klar til at spille fodbold, efter Inter har spillet i ti minutter.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1962: 20 Okt 2012, 23:26 »

Endnu et nederlag  Sur

Og fuldt fortjent må man desværre sige. Specielt i første halvleg var der klasseforskel. Forsvaret er en skandale, men hvad kan man næsten forvente, når det er dem, som ikke var gode nok sidste sæson, som nu er dem der starter inde... Min yndlingsaversion, Abate, var som sædvanlig pivelendig defensivt, og var ikke engang god offensivt idag. Og i offensiven har vi faktisk kun El-Shaarawy, der viser klasse. Forhåbentlig kan Pato holde sig skadesfri længe nok, til at komme tilbage i form, så vi i det mindste har to angribere med klasse.

For pokker hvor ville jeg ønske, at vi havde købt Hernanes tilbage i 2008, hvor der var snak om det. Han er virkelig en klassespiller.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1963: 21 Okt 2012, 10:21 »

http://www.goal.com/en/news/10/italy/2012/10/20/3465632/allegri-fears-possible-relegation-battle-for-ac-milan

Det minder faktisk lidt om Pehrsson i AaB i sin tid. Han bliver ved med at sige at Milan spillede bedst, og at nederlaget var ufortjent. Selvom enhver anden der så kampen, kunne se at det tydeligvis ikke var tilfældet.

Overskriften lugter også lidt af en træner der nærmest har smidt håndklædet i ringen. I hvert fald virker han ikke til at have ambitioner om mere end en midterplacering. Men ok, mere er truppen heller ikke til. Men jeg tvivler stærkt på, at Galliani, og frem for alt Berlusconi, er helt enige i den målsætning. Men de holder jo nok stædigt fast, da det efterhånden er ved at være temmelig åbenlyst, at de har en afløser klar efter sæsonen.
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AC Milan tråden
« Svar #1964: 05 Dec 2012, 12:34 »

http://www.bold.dk/nyt/Bojan-vil-undgaa-Barcelona

Bare rolig Bojan, det bliver PSG der bliver trukket op af bowlen, som næste modstander. Det siger ligesom sig selv. Det bliver så også endestationen, men skulle det alligevel ikke blive det, så bliver det Barcelona i kvartfinalen. Det er i hvert fald sådan jeg ser det i min krystalkugle.
Logged

Sider: 1 ... 129 130 [131] 132 133 ... 135 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010