home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1127 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Feyenoord - Marseille
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Feyenoord - Marseille  (Læst 10194 gange)
United-styrer
Gæst

Sv: F for Feyenoord
« Svar #30: 30 Aug 2007, 16:50 »

Så lyttede du alligevel til mig (bortset fra ved Feyenoord) xD

Tillykke med mesterskabet! Godt klaret, når man medregner, at Ajax og PSV umiddelbart har stærkere trupper. En lidt mystisk stilling med Roda som toer og Ajax helt nede på syvendepladsen.
« Seneste Redigering: 30 Aug 2007, 18:58 af United-styrer » Logged

cube
Manager

« Svar #31: 30 Aug 2007, 16:56 »

Så lyttede du alligevel til mig (bortset fra ved Feyenoord) xD

Tillykke med mesterskabet! Godt klaret, når man medregner, at Ajax og PSV umiddelbart har stærkere truppe. En lidt mystisk stilling med Roda som toer og Ajax helt nede på syvendepladsen.

Man er vel en crowdpleaser Wink det ser heller ikke så fesent ud som jeg forestillede mig.
Ja, det må du nok sige.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

7kfum
Gæst

« Svar #32: 30 Aug 2007, 19:09 »

Cube, jeg synes virkelig den her blog er under din standard. Du er blevet alt for kortfattet, og når jeg læser med er det ikke som om du gider. Hvad du sikkert gør, sådan virker det bare ikke på mig. Jeg savner de lange indholdsrige updates, som jeg kender dig for. Smiley

cube
Manager

« Svar #33: 30 Aug 2007, 19:15 »

Cube, jeg synes virkelig den her blog er under din standard. Du er blevet alt for kortfattet, og når jeg læser med er det ikke som om du gider. Hvad du sikkert gør, sådan virker det bare ikke på mig. Jeg savner de lange indholdsrige updates, som jeg kender dig for. Smiley

Læs min Real Madrid blog og du synes ikke længere den her er kortfattet Smiley Jeg er ked af, hvis jeg skuffer dig, men jeg skriver, hvad jeg magter at skrive. Så må du følge med eller lade være.

7kfum
Gæst

« Svar #34: 30 Aug 2007, 19:17 »

Læs min Real Madrid blog og du synes ikke længere den her er kortfattet Smiley Jeg er ked af, hvis jeg skuffer dig, men jeg skriver, hvad jeg magter at skrive. Så må du følge med eller lade være.

Jeg kender dig ikke kun for RM bloggen, men også nogen af dine tidligere blogs. Jeg prøver ikke at gøre ond, men siger bare min mening. Jeg læser selvfølgelig stadig med. Smiley

cube
Manager

« Svar #35: 30 Aug 2007, 19:20 »

Jeg kender dig ikke kun for RM bloggen, men også nogen af dine tidligere blogs. Jeg prøver ikke at gøre ond, men siger bare min mening. Jeg læser selvfølgelig stadig med. Smiley

Jeg tager imod din holdning, men jeg skriver ikke mere fordi folk beder om det, men fordi jeg selv har tid og lyst til det. Lige nu er det her hvad jeg magter.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #36: 30 Aug 2007, 19:33 »

Endelig din nye blog Cube.. Lidt skuffet over det ik blev en fortsættelse på Real Madrid-bloggen, men okay da. Hvis det nu skulle være en ny blog, håbede jeg lidt på Tottenham, men det kunne dog ha endt værre end det her Grin. Igen, rigtig flot opsat. Håber på lidt mere grafik som i Real Madrid-bloggen.
Men rigtig godt arbejde so far..

Vuelve la ilusión

Fredi
Førsteholdsspiller

« Svar #37: 30 Aug 2007, 19:50 »

Håber også det bliver mere som i Real M bloggen, vil klart følge med ,

cube
Manager

« Svar #38: 30 Aug 2007, 20:10 »

Koemans mål om en ligatitel indenfor to sæsoner blev opfyldt og den hollandske manager offentliggjorde inden transfervinduets åbning et ambitionsprogram for de kommende år. Således lød trænerens officielle udmelding:

Med mesterskabet i sidste sæson er Feyenoord en klub i fremgang. Dette skal der følges op på. Derfor er målet at vinde mesterskabet for andet år i træk. Sidst dét skete var i 1962. Desuden skal vi nå minimum kvartfinalen i Champions League de næste 3 år. Desuden skal Johan Cruijff Schaal og Gatorade Cup trofæerne begge hjemføres mindst en gang. På spillerfronten håber vi at kunne tiltrække 2-3 af Europas største talenter med en kerne af hollandske spillere.

Opsummering:
- Genvind mesterskabet
- Vind både Gatorade Cup og Johan Cruijff Schaal inden for 3 år
- Nå minimum kvartfinalen i Champions League de næste 3 år
- Hent 2-3 af Europas største talenter/profiler inden for de næste 3 år

Juli måneds transfervindue åbnede og Erwin Koeman stod stadig med blot 20 mio. kr. på lommen til indkøb. Der passerede 25 dage inden bestyrelsen endelig reagerede og frigjorde 90 mio. kr. til spillerkøb. Dét skulle Koeman snart få udnyttet. Hollænderen Niels Wellenberg var allerede kommet til fra Twente på fri, men nu blev flere spillere tilføjet truppen - og dét spillere, med et omfattende renomé. Først var det John Obi Mikel, der blev hentet i Chelsea for 90 mio. kr., dernæst Sulley Ali Muntari fra Portsmouth for 85 mio. kr. Også den tidligere Ajax målmand Dennis Gentenaar blev hentet sammen med Arsenals stortalent Nacer Barazite. Grundlæggende var det dog øjensynligt ikke blot bestyrelsens frigørelse af ekstra transferpenge, der muliggjorde disse indkøb. Feyenoord solgte nemlig den stærkt ombejlede Jonathan de Guzman til Inter for horrible 220 mio. kr. Et fantastisk salg for den hollandske klub og et af de største nogensinde fra Æresdivisionen. Slutteligt hentede klubben Haris Medunjanin i AZ, men hans udsigter i klubben så ikke lovende ud, da Nuri Sahin og Obi Mikel umiddelbart var højere i hierakiet.

Alle indkøb siden Koeman kom til:
2006: Nuri Sahin, Dortmund, 92.500.000
2006: Rick Kruys, FC Utrecht, 48.000.000
2007: Tal Ben-Haim, Chelsea, 31.000.000

2007: Niels Wellenberg, FC Twente, fri transfer
2007: Haris Medunjanin, AZ Alkmaar, 19.000.000
2007: Nacer Barazite, Arsenal, 30.000.000
2007: John Obi Mikel, Chelsea, 90.000.000
2007: Sulley Ali Muntari, Portsmouth, 85.000.000
2007: Dennis Gentenaar, Ajax, 8.500.000

Udgående:
2006: Tim Vincken, Manchester City, 14.000.000

2007: Ron Vlaar, Sampdoria, 8.500.000
2007: Nick Hofs, Sevilla, 16.000.000
2007: Jonathan de Guzman, Inter, 220.000.000
2007: Pieter Collen, Monaco, 2.200.000
2007: Benji De Cuellar, Marseille, 8.000.000

Et af Koemans mål var at vinde Johan Cruijff Schaal og det trofæ kom hurtigt i hus. Feyenoord stod over for PSV, der havde vundet sidste sæsons Gatorade Cup i en kamp mange havde spået meget tæt. Rent spillemæssigt fik de fleste da også ret, men resultatet viste noget andet. 3-0 vandt Feyenoord på et formidabelt hat trick af sidste sæsons ligatopscorer, Roy Makaay. Det lovede godt for fremtiden.
« Seneste Redigering: 31 Aug 2007, 17:47 af cube » Logged

Møller
Gæst

« Svar #39: 30 Aug 2007, 20:14 »

Ser godt ud cube. Smiley
Fortsæt og tillykke med skabet!

cube
Manager

« Svar #40: 31 Aug 2007, 17:49 »

Jeg kom til at trykke "nej" til at gemme, da jeg quittede spillet sidste gang. Derfor røg jeg tilbage til inden mine transfers.
Jeg har nu opdateret mit indlæg omkring transfers og I vil opdage en del store omvæltninger Smiley
Johan Cruijff Schaal forløb dog, overraskende nok, på præcis samme måde som sidst.

Ranieri
Gæst

Sv: [VOTE] F for Feyenoord
« Svar #41: 31 Aug 2007, 18:02 »

Jeg har valgt at stemme på Sahin og Mikel, da jeg mener at Muntari ville være mere passende i et rotationssystem.

cube
Manager

Sv: [VOTE] F for Feyenoord
« Svar #42: 02 Sep 2007, 18:03 »

RESULTATER
3-2 RKC
2-2 Roda JC
0-0 Excelsior
0-2 Real Madrid
1-1 Willem II
1-0 ADO Den Haag
2-1 Vitesse
4-1 Boavista
4-0 AZ Alkmaar
0-0 Heerenveen
2-0 Groningen
0-2 FC Bayern
0-0 Ajax
3-0 Sparta
0-1 FC Twente
1-0 FC Bayern
1-0 PSV Eindhoven
4-0 Rijnsburgse Boys
0-3 Real Madrid
3-1 FC Utrecht
2-0 NEC Nijmegen
0-0 Roda JC
4-0 Boavista
3-0 NAC Breda
2-0 Heracles
2-0 RKC
6-1 Excelsior
2-0 ADO Den Haag
2-2 Heracles
Efter en glimrende sidste sæson stod Feyenoord pludselig blandt favoritterne til titlen i den nye sæson. Et pres holdet tidligere ikke har kunnet klare, men det ønskede Koeman at ændre. Efter indkøbene af bl.a. John Obi Mikel og Sulley Ali Muntari var der da også grund til optimisme, men sæsonstarten blev alt andet end, hvad Feyenoord havde ønsket sig. Efter en sejr over RKC spillede man uafgjort 3 gange i træk og var på det tidspunkt placeret på en skuffende 10. plads. Der manglede gejst og løbevillighed. Til alt held vendte udviklingen med sejre over ADO Den Haag, Vitesse og AZ Alkmaar. Stabiliteten var til en vis grad genfundet.

Når det kommer til Champions League havde Feyenoords drømme og en kvartfinale fået et knæk allerede ved lodtrækningen. Holdet var nemlig kommet i gruppe med FC Bayern, Real Madrid og Boavista. Videre avancement kunne derfor se meget svært ud. Holdet klarede sig da heller ikke videre, men med 3 sejre og 3 nederlag blev det alligevel til UEFA Cup deltagelse. Højdepunktet måtte være, da holdet, meget overraskende, slog Bayern München 0-1. Det var Roy Makaay, der scorede mod sin tidligere klub og den aldrende angriber havde følgende at sige efter kampen: "Det var selvfølgelig noget jeg håbede på skulle ske og jeg var nok ekstra tændt til kampen. Men det vigtigste var at vi vandt og beviste at vi kan begå os i Champions League."

Målet om triumf i Gatorade Cup levede dog endnu. Med en forventelig 0-4 sejr over Rijnsburgse Boys, mens det så mere og mere lovende ud i Æresdivisionen, hvor Feyenoord mod slutningen af December for alvor trådte i karakter. Trods et utal af skader formåede man at slå PSV med 1-0 for efterfølgende at gå ubesejret gennem resten af kampene til årskiftet.

I alle turneringer har man nu ikke tabt i 10 kampe i træk og det lover godt for resten af sæsonen. I den
hollandske Æresdivision er der 1 point ned til PSV Eindhoven. Følgende spillere har skildt sig ud det første halvår:

Roy Makaay
Alder: 32
Kampe: 29
Mål: 23

Makaay har, som i sidste sæson, båret holdet
med sine altid stabile præstationer. 23 mål i
29 kampe taler for sig selv.

John Obi Mikel
Alder: 20
Kampe: 23
Mål: 4

Mikel har for alvor grebet chancen i Feyenoord,
men har figureret en del på venstrekanten, da
Drenthe har været en del skadet. Dét tomrum
har Mikel udfyldt fantastisk og det er blevet til
4 mål og 4 oplæg.
Serginho Greene
Alder: 25
Kampe: 23
Mål: 0

Serginho Greene har med sikre defensive
præstationer overstrålet ingen ringere end Tal
Ben-Haim. 2 gange er Greene blevet kåret til
kampens bedste spiller.

Rick Kruys
Alder: 22
Kampe: 17
Mål: 10

Unge Kruys har med 10 mål og 10 oplæg
været stærkt medvirkende til Feyenoords succes.
Han og Makaays partnerskab i angrebet har
været intet mindre end eminent.
« Seneste Redigering: 02 Sep 2007, 21:17 af cube » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #43: 02 Sep 2007, 21:47 »

Ser godt ud..  og mon ikke at du nok skal tage mesterskabet igen i år   Thumbs Up

cube
Manager

« Svar #44: 02 Sep 2007, 23:22 »

Feyenoord bød januar måned velkommen med to nye tilføjelser til truppen. Man skulle kigge mod Ukraine for at finde de to nye spilleres tidligere klub. De kom nemlig begge fra Shakhtar Donetsk. Først var det profilen, Fernandinho, der kom til klubben for i omegnen af 75 mio. kr. Dernæst kom Dmytro Chygrynskyi til for en endnu større sum. Knap 90 mio. kr. måtte Rotterdam klubben slippe for den 21 årige meget talentfulde midterforsvarer.

Fernandinho, der på mange måder kan minde om Real Madrids Robinho, udtalte følgende om sit skifte: "Feyenoord er Champions League deltager og det var mit kriterie for et skifte. Jeg er meget glad for at være kommet til Holland, hvor mange andre brasilianere også spiller."

Med disse indkøb har Feyenoord hentet spillere for mere end 350 mio. kr. i denne sæson. Det er rekord for klubben, der har tjent godt på Champions Leagues tv-indtægter. I transferpenge har klubben modtaget knap 270 mio. kr., hvor salget af Jonathan de Guzman havde stor andel.
Her lidt info om de to nyeste indkøb:

Fernandinho
Alder: 22
Født i: Londrina, Brasilien
Landskampe: 0
Har tidligere spillet i: Atlético Paranaense, Shakhtar Donetsk
Kan spille som: Central midtbane, offeniv midtbane, angriber
Dmytro Chygrynskyi
Alder: 21
Født i: Izyaslav, Ukraine
Landskampe: 11 (1 mål)
Har tidligere spillet i: Shakhtar Donetsk, Metalurg Zp (lån)
Kan spille som: Midterforsvarer, højre back

« Seneste Redigering: 03 Sep 2007, 00:31 af cube » Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010