home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:35:42 Broen13 Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 1181 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Feyenoord - Marseille
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Feyenoord - Marseille  (Læst 10173 gange)
cube
Manager

Feyenoord - Marseille
« : 29 Aug 2007, 01:17 »

7 lange år er det siden, at Feyenoord løftede ligatitlen i den hollandske Æresdivision. Dengang var Jon Dahl Tomasson en profil i klubben. Sådan er det ikke mere. Jon Dahl tog til Milan - væk fra Rotterdam og Feyenoord ligesom klubbens ligatitler havde gjort det for nu 7 år siden.
PSV Eindhoven og Ajax Amsterdam har for alvor taget teten, mens AZ Alkmaar og Feyenoord har været henvist til en underlig middelvej. Dét skulle der sættes en stopper for. Bestyrelsesformand Dick van Well offentliggjorde i juli det nye navn på trænerposten, Erwin Koeman, bror til Ronald Koeman, der trænede PSV Eindhoven. Erwin havde da også selv en fortid som spiller i PSV, men at blive træner hos en ambitiøs klub i Æresdivisionen var "et ønske, der gik i opfyldelse" for den 45-årige hollænder.

Ambitionerne var store hos den stærkt profilerede manager. Holdet skulle være mestre efter mindst to sæsoner og skulle efterfølgende være fast inventar i toppen af ligaen. Målet var desuden minimum ét trofæ i hans første sæson, der rummede tre turneringer: Gatorade Cup, UEFA Cup og Æresdivisionen.
Til hjælp med opfyldelse af disse mål, skrev man kontrakt med to spillere: Nuri Sahin, der i forvejen var i klubben på lån blev sikret for knap 100 mio. kr., mens Rick Kruys blev hentet til styrkelse af angrebet for ca. 45 mio. kr.

Efter 15 kampe så det lovende ud. Koeman havde ført sit hold frem til 10 sejre og spillere som Roy Makaay og purunge Luigi Bruins havde sprudlet. Holdet var klar til UEFA Cup gruppespillet efter sikkert af have besejret Pasching over to kampe og i ligaen besatte de 2. pladsen.

Roy Makaays suverænitet fortsatte i liga og UEFA Cup og den tidligere München spiller havde efter 21 kampe på banen scoret 18 mål. Bl.a. havde han sat 4 kasser ind i UEFA Cup kampen mod Steaua Bucarest, der, meget passende, blev slået med 4-0. Men også spillere som Jonathan de Guzman og Nuri Sahin var begyndt at sætte deres præg på sagerne. 2. pladsen blev preserveret og mod slutningen af december var der blot 2 point op til Roda JC, der, meget overraskende, havde indtaget førsepladsen indtil da. PSV og Ajax havde skuffet historisk fælt og lå på hhv. 8. og 10. pladsen. "Grinagtigt," udtalte medierne om den hollandske situation. Nu var folk pludselig begyndt at udråbe Koemans mandskab til titelfavoritter. Formkurven havde været opadgående og mange ventede at Roda ikke ville kunne holde dampen oppe. Koeman selv nedtonede forventningerne: "Vi har et meget ungt hold og vi tager en kamp ad gangen. Hvor det bærer os hen må tiden vise. Alt kan ske til den sidste kamp er spillet."

UEFA Cup gruppespillet var forløbet som Rotterdam-klubbens fans blot kunne have ønsket. Ude havde Feyenoord formået at spille uafgjort med Palermo og Rennes, mens de hjemme, som tidligere nævnt, havde slået Steaua med 4-0. Nu gjaldt det gruppens sidste og altafgørende kamp mod Blackburn. Det blev en tæt affære, men Feyenoord viste tålmodighed og kunne til slut snuppe sejren med cifrene 2-1. Det var de Guzman og Kruys, der stod for scoringerne. Dét resultat betød at Feyenoord sluttede som etter i gruppen med otte point. Modstanderen i 1/16-finalen blev udtrukket. Modstanderen: West Ham United!
« Seneste Redigering: 15 Sep 2007, 16:20 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

Sv: F for Feyenoord
« Svar #1: 29 Aug 2007, 01:19 »

På baggrund af flertallets ønsker har jeg således oprettet min nye blog. Den vil blive en blanding af updates som denne og rent grafiske updates. Dét alt efter, hvad jeg har lyst til.
Tag vel imod den og håber I kan lyde klubvalget.

Mvh cube

Niko
Gæst

« Svar #2: 29 Aug 2007, 06:57 »

Rigtig rigtig smukt!

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #3: 29 Aug 2007, 07:35 »

Fantastisk at se en blog fra dig cube.! godt klubvalg.!

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Ranieri
Gæst

« Svar #4: 29 Aug 2007, 08:00 »

Utrolig flot og godt skrevet cube.

Fredi
Førsteholdsspiller

« Svar #5: 29 Aug 2007, 09:22 »

Flot og godt skrevet. Er også glad for se en ny blog fra din side. Elsker dine blogs.

Erastes
Gæst

« Svar #6: 29 Aug 2007, 11:07 »

Hey Rigtig smukt Cube...

Synes bare det er synd at du skriver Feyenoord med bette F og alle de små overskrifter starter osse med bette bogstav.... Det synes jeg personligt at det ødelægger billederne lidt...

KUTGW....

cube
Manager

« Svar #7: 29 Aug 2007, 14:26 »

Hey Rigtig smukt Cube...

Synes bare det er synd at du skriver Feyenoord med bette F og alle de små overskrifter starter osse med bette bogstav.... Det synes jeg personligt at det ødelægger billederne lidt...

KUTGW....

Takker.
Hehe, så er vi uenige Wink

Møller
Gæst

« Svar #8: 29 Aug 2007, 14:53 »

Flot flot og atter flot.
Endnu et mesterværk Smiley
KUTGW!

Ranieri
Gæst

« Svar #9: 29 Aug 2007, 17:17 »

flot blog cube.
hvad hedder den skrifttype du har skrevet spillersnavne med? Altså på billederne.

cube
Manager

« Svar #10: 29 Aug 2007, 17:22 »

http://xplayn.com/forum/topic/56686  <- jeg har brug for jeres hjælp!

cube
Manager

« Svar #11: 29 Aug 2007, 17:22 »

flot blog cube.
hvad hedder den skrifttype du har skrevet spillersnavne med? Altså på billederne.

Det er verdana.

ask-ikk
Ynglingespiller

« Svar #12: 29 Aug 2007, 18:07 »

Rigyig godt skrevet

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #13: 29 Aug 2007, 18:28 »

Spændende blog:) Glæder mig til at følge med i den.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

United-styrer
Gæst

« Svar #14: 29 Aug 2007, 20:17 »

Det skærer i øjnene og ser kikset ud, at næsten samtlige ord fejlagtigt er skrevet med småt på dine billeder. Ser man bort fra det punkt, som for de fleste nok forekommer som en ganske minimal detalje, er det et flot første indlæg, og jeg glæder mig til at følge bloggen, selvom jeg havde stemt på, at Un Concepto Nuevo skulle fortsætte.

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010