home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:32:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1116 Gæster Online.

Indlæg: 1132900 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De Nye Helgener - TNS
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Går TNS videre fra denne sæsons Champions League gruppespil?  (Afstemning slut: 04 Sep 2007, 10:11)
Ja, og de vinder også gruppen.
- 1 (14,3%)
Ja, men ikke som gruppevinder.
- 4 (57,1%)
Nej, men de kommer dog videre til UEFA Cupen med en tredjeplads i gruppen.
- 1 (14,3%)
Nej, og denne sæson bliver en skuffelse i Champions League.
- 1 (14,3%)
Antal Stemmer: 7

Sider: 1 ... 8 9 [10] Udprint
Forfatter Emne: De Nye Helgener - TNS  (Læst 22693 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #135: 29 Aug 2007, 22:05 »

Hmmm hvad er dine næste mål? At komme videre til 2. knockout runde??
MEn du har virkelig fået klubben kørt frem i toppen af den europæiske elite...

Tja det er det jo teoretisk set. Jeg tager det dog som, at der ikke er meget forskel på om man lige kommer til 2. knockoutrunde eller semifinale/finale. Når først man er videre fra gruppespillet er det et spørgsmål om den rigtige lodtrækning og lidt held også Smiley

I første omgang skal stadion udvides og trænings- og ungdomsfaciliteter skal forbedres og heldigvis er min ledelse enige, og stadion er i gang med at blive udvidet og faciliteterne forbedres også pt.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #136: 30 Aug 2007, 09:00 »

1. juli er altid skæringsdato for undertegnede. Nye spillere kommer til, og spillere forlader klubben. Det er her man kan få et rimeligt solidt indblik i sin trup, som den har formet sig med salg og køb siden sidste transfervindue der sluttede den 31. januar. Man har muligheden for at vælge fra og finde ud af hvor man skal forstærke sig mest og hvor man er rigtig godt besat.

Som det ser ud nu og her, har vi en meget solid trup. Førsteholdet består pt. af 29 spillere, som dog ikke alle er inde omkring startopstillingen. Vi har sat ni spillere til salg der alle var i førsteholdstruppen sidste sæson, men som i år er i overskud. Desuden er der røget tre meget betydningsfulde spillere, samt en enkelt jeg desværre måtte se forlade klubben med titlen som det dyreste indkøb nogensinde, for en pris der ligger næsten på en fjerdedel af indkøbsprisen pga. kontraktudløb.

De klubber de fire spillere er røget til, fortæller også meget godt om klubbens udvikling: Ajax, Milan, everton og PSV er de klubber der nu kan nyde godt af to meget stærke fløjspillere, en stærk angriber samt en meget solid central forsvarsspiller/defensiv midtbane. Derudover er der røget en målmand til Preston NE, som godt nok var andetvalg, men som efterhånden var kommet dertil hvor han skulle have fast spilletid, og da talenterne hober sig op på netop den plads, var den fin timing at skibbe ham afsted for et mindre beløb.

Der er selvfølgelig også kommet nye spillere til klubben, og de er som følger:


Kæmpe bulgarsk fløjtalente, der ser ud til at være klar til at tage over fra Lauri Hämalainen der smuttede til PSV i dag. en usleben diamant, som mine scouts mente har potentialet til at overstråle det nuværende førstevalg på højrefløjen, Alexander Lohmann.


Rumænsk kæmpetalent der har potentiale til at blive bedre end klubbens darling, Ian Proctor. Med sine tyve år, er han ikke nogen helt ung gut, men stadig med masser af udviklingsmulighede r i ham. Det skal nok blive stort.


Endnu en rumæner, der startede ud med at sige, at TNS var et skridt på vejen mod en kontrakt med en større klub. Fansene var da heller ikke imponerede og udtrykte deres frygt for at Cernea skulle skabe uro i truppen. Jeg frygter det dog ikke især fordi jeg anser Cernea som så stærk en spiller, at han nok skal få sine kampe og dermed blive holdt i ro. Det vil i øvrigt ikke være første gang at en spiller giver den udmelding ved ankomsten, og hidtil har det vist sig berettiget grundet talentets størrelse, så jeg er fortrøstningsfuld.


[k]Et finsk stortalent til det centrale forsvar. Ung og usleben, men han skal nok blive slebet til, ingen tvivl om det. Kan blive udlånt til en feederklub i første omgang, men spørgsmålet er om vi har en klub der kan udvikle ham.[/i]


Ungt norsk back-talent, der på linje med Polvi skal skabe fremtidens forsvar forhåbentligt. Mine scouts mener i hvert fald at han kan udfordre Piotr Klos på højre back, og det har jeg taget for gode varer.

Ellers var egentligt meningen at denne update skulle handle mest om min egen fremtid. Jeg er i tvivl om hvorvidt dette skal være min sidste sæson som chef i TNS. Jeg går og leger med tanken om at tage managersæddet i en anden walisisk klub for på den led at være med til at udvikle walisisk klubfodbold yderligere. Det er dog ikke helt så lige til. Dels skal der være et managersæde ledigt. Dels skal det være den rigtige klub. Jeg kunne selvfølgelig tage kampen op med en ny-oprykker da chancen for et ledigt sæde er størst her, men man kunne også over Llanelli, hvor manager Simon Davey dog sidder meget solidt i sædet. Klubben er professionel og er klar førsteudfordrer til TNS i øjeblikket og derfor vil det heller ikke være lige så lang og hård en kamp som med mange af de andre hold i ligaen.

Et andet og måske mere oplagt emne, vil være Connah's Quay. Det rygtes at manager Nevilla Powell ikke sidder helt så sikkert i sædet efter en skidt sidste sæson, hvor man kun endte som nr. 15 i ligaen, dog langt over stregen pointmæssigt. Klubben har nogle rigtigt gode faciliteter både til træning og til ungdommen og de har et akademi. De er dog kun semi-professionelle hvilket naturligvis taler imod.

Andre mulige klubber kunne være Afan Lido der ligner Connah's Quay meget i opbygningen, eller Cwmbran, den tredjestørste klub pt. i ligaen, og som pt. endnu har det største stadion i ligaen. Hvilket holder minimum et år mere, da den igangværende udbygning hos os kun bringer os op på 10.125 pladser mod Cwmbrans 10.500. Snittet er dog klart højere hos os, end hos Cwmbran hvor der er nok er lange udsigter til yderligere udbygning.

Med alle disse overvejelser in mente, vil jeg da også gerne have jer læsere med på råd. Hvad synes I jeg skal gøre, ja hvad ville I selv gøre? Jeg lover ikke jeg følger resultatet, men en afstemning synes jeg er på plads, og I må selvfølgeligt meget gerne komme med en forklaring til hvorfor I stemmer som I gør:)
Logged

-Johnson-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #137: 30 Aug 2007, 09:18 »

Jeg stemte på nej. Jeg tror det er rigtig svært at nå meget længere end du har gjort, eftersom du givetvis vil have svært i at holde på de bedste spillere. Der vil hele tiden være positioner på banen, som skal "genopbygges", fordi du har været nødt til at sælge ud af de bedste spillere.

Jeg kunne godt tænke mig at se dig i en klub uden europæisk erfaring overhovedet.
Logged


KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
En kort opdatering
« Svar #138: 31 Aug 2007, 08:15 »

Datoen er nu 21. juli 2017 og budende hagler ind på mine spillere. Mange store klubber er ude efter de bedste af mine spillere, men indtil videre er det kun blevet til et salg, oven i købet først med effekt fra næste sommer. Det drejer sig om den rumænske stopper, Lucian Simon, som Chelsea har slået kløerne i. Ikkke mindre end £4M + 50% i videresalg slap Chelski for ham. Med lidt held havde jeg fået mere for ham, men desværre valgte han bl.a. Liverpool fra. £4M vil jeg dog heller ikke på nogen måde klage over, det ville være uforskammet Smiley




Der er endnu ikke kommet nye spillere til siden 1. juli, men jeg er dog fortrøstningsfuld og tror på at mine scouts nok skal finde nogle til mig hen over sommeren, sådan plejer det at være.
Logged

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #139: 01 Sep 2007, 12:46 »

Synes først Du skal forlade TNS når du har vundet CL, og så synes jeg du skal skifte til en klub som ikke spiller Uefa bold, og heller ikke rigtig har prøvet det før!
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #140: 01 Sep 2007, 21:48 »

Synes først Du skal forlade TNS når du har vundet CL, og så synes jeg du skal skifte til en klub som ikke spiller Uefa bold, og heller ikke rigtig har prøvet det før!

Ja det ville jo være den ultimative udfordring og en der tiltaler mig Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
1. september 2017 - Champions League
« Svar #141: 03 Sep 2007, 09:47 »


Transfervinduet er lukket og der er trukket lod til gruppespillet i Champions League, hvor vi heldigvis er med igen for femte gang på sjette år, og fjerde år i træk. For at starte med det sidste først, skulle vi år forsøge at slå portugisiske Naval 1 de Maio, et hold fra et land der normalt ligger over Wales på den europæiske koefficient-liste og derfor ville det være en bonus at slå dem så de ikke får så mange point som ellers.

Og som man kan gætte sig til, lykkedes det at slå Naval ud med en samlet sejr, på 2-1. Efter en 1-0 sejr hjemme i den første kamp, måtte vi kæmpe hårdt i returkampen på Estádio Municipal Manuel José Bento Pessoa i Figueira da Foz. Efter kun to minutter udlignede Naval den smalle hjemmesejr vi havde med i bagagen. Et kæmpe koks i forsvaret fik Neil Judge til at se meget skidt ud, og det gav Luís Fernandez muligheden for at skubbe bolden det sidste stykke ind over stregen til en meget skdit start for os.



Vi fik dog rimeligt styr på spillet, og havde kampen under god kontrol. Med fem minutter tilbage af første halvleg, fik vi sat Naval under pres, da et indlæg fra venstre, blev headet væk af Navals bulgarske venstre back, Plamen Bozhilov, og endte lige for fødderne af Petteri Sairanen der koldt sparkede bolden tørt ind i det korte hjørne fra omkring 20 meter.

En perfekt afslutning på 1. halvleg og nu kunne vi sætte Naval under pres da de nu skulle score to gange. Et kvarter inde i 2. halvleg gjorde vi det dog sværere for os selv. Roman Vinogradov "tog sagen i egen hånd" da han fuldstændigt unødvendigt slagtede portugisernes Kovacevic i en helt ufarlig situation omkring midten af banen. Direkte rødt, ganske fortjent, og pludseligt en mand i undertal i resten af kampen, dvs. en halv time. Naval var dog ikke i stand til virkeligt at sætte os under pres, og vi kunne selv skabe nogle chancer som kunne have lukket kampen 100%.

Naval formåede altså ikke at presse os yderligere og derfor kunne vi endnu engang glæde os over kvalifikationen til gruppespillet. Og her blev vi nogenlunde begunstiget. Som 2. seeded kunne vi på forhånd håbe på en lodtrækning der gav gode muligheder for videre avancement. Og det ser da også nogenlunde fornuftigt ud. Schalke 04 vil være gruppens klare favoritter, mens resten, derudover os, tæller Ajax og Ternana, er til at tale med. Det bliver dog uden tvivl meget tæt, og den første kamp hjemme med italiernerne vil være meget vigtigt Smiley
« Seneste Redigering: 03 Sep 2007, 09:49 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
1. september 2017 - Transfers
« Svar #142: 03 Sep 2007, 10:08 »

Transfervinduet er lukket og der er, som sædvanligt, kommet en masse ud af det, både ind og ud af klubben. Tæller vi alle transfers med, også dem der allerede var skrevet under før sidste sæson sluttede, var der 12 spillere der forlod klubben, mens seks spillere tog imod kontrakttilbud og nu altså er at finde i klubben.

Samlet set gav det et transferoverskud på £5,468M, ganske tilfredsstillende og vi er kommet af med nogle af de spillere der efterhånden befandte sig i periferien af førsteholdstruppen. Samtidigt kom der nogle interessante talenter ind, som både på kort og lang sigt kan blive en rigtig stor gevinst for truppen. Og vi er nok ikke slut endnu, selvom det er den trup der er her nu, som skal bære os gennem første halvdel af sæsonen samt Champions League gruppespillet.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
1. oktober 2017
« Svar #143: 03 Sep 2007, 13:37 »

Det har været en god måned, ikke perfekt, men rigtig god. Perfekt ville have været en hjemmesejr i den første kamp i Champions League gruppespillet mod italienske Ternana. Desværre fungerede spillet ikke som det skulle den aften, så vi måtte tage til takke med 0-0 i en skuffende kamp, hvor vi slet ikke formåede at presse italienerne i en kamp vi nok havde forventet skulle være en af dem vi skulle vinde for at komme videre fra gruppespillet.

Til gengæld blev det til en særdeles meriterende udesejr mod Schalke 04, gruppens klare favorit, i en kamp hvor vi spillede overraskende lige op med tyskerne, og var kalrt skarpest foran mål, hvilket endte i en 2-0 sejr. Sammen med de øvrige resultater i gruppen indtil videre, giver det en rimeligt overraskende puljestilling, med TNS som nr. et, Ternana som nr. to, Ajax som nr. 3 og Schalke 04 sidst.

Samlet set gav måneden fem sejre og en enkelt uafgjort i seks kampe. Det betyder videre avancement i både Loosemores League Cup og FAW Welsh Cup, samt en øjeblikkelig 2. plads i ligaen, tre point og en kamp efter Cwmbran der virkeligt imponerer indtil videre med en 100% rekord.

Vi går altså ind til okotber med stor optimisme specielt i Champions League hvor det ser rigtig godt ud indtil videre. Kampene mod især Ajax vil være meget afgørende, da fire point her, næsten vil sikre os videre avancement til knockout runderne  Smiley
« Seneste Redigering: 03 Sep 2007, 13:44 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
1. november 2017
« Svar #144: 03 Sep 2007, 20:30 »

Endnu en måned med to kampe i Champions League, samt tre ligakampe og to kampe i Loosemores League Cup. Og vi kom ud af månedens kampe uden nederlag, hvilket naturligvis er meget positivt, men alligevel en smule skuffende. Specielt fordi de to kampe mod Ajax "kun" gav to point. Især hjemmekampen dominerede vi, og var simpelthen ikke skarpe nok foran mål. De scorede på et direkte frispark, og havde ellers kun et forsøg i hele kampen, mens vi havde 12 i alt og havde bolden mest.

På trods af den lidt skuffende pointhøst, ligger vi forsat nr. et i puljen, da Schalke slog Ternana i tredje runde, mens de to spillede uafgjort i Italien i fjerde runde. Det giver en stilling som følger:

1)TNS4-26
2)Ternana1-15
3)Ajax1-15
4)Schalke 043-54

Dermed tegner der sig en ekstremt spændende afslutning hvor vi skal til Italien og møde Ternana på Libero Liberati, samt en hjemmekamp mod Schalke 04 på The Recreation Ground. Jeg må sige, at tre point hjemme mod Ajax i fjerde runde havde lunet gevaldigt og bragt os i en meget gunstig position, mens vi nu skal på meget svære opgaver, og formentligt også er rimeligt afhængige af resultaterne i de andre kampe, hvor Schalke tager imod Ajax i femte runde, mens Ajax slutter af hjemme mod Ternana i sidste runde. Regner dog ikke med at noget hold slutter af med to sejre, så tror faktisk på, at selv to uafgjorte er nok. Omvendt kan vi stadig ende på sidstepladsen, så spænding er der nok af Smiley

I ligaen ligger vi pt. nr. 3. Ikke fordi vi har spillet dårligt, selvom en uafgjort hjemme mod Cefn Druids var skuffende, men fordi vi er tre kampe efter nr. et, Llanelli der har otte point mere end os. Det skal dog siges, at det uafgjorte resultat med Cefn Druids langt hen af vejen skyldes at vi stillede med lidt reserver samt at vi forsøgte at narre evt. udsendte scouts fra Ajax, ved at stille op i en formation tre kampe i streg, som vi normalt ikke spiller.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Forrygende to måneder...
« Svar #145: 04 Sep 2007, 10:52 »

Som var det historien om den grimme ælling, eller bare en historie om det foreløbige højdepunkt i en lille walisisk fodboldklubs historie, vil jeg nu fortælle om.. nå ja, det foreløbige højdepunkt i selvsamme walisiske klubs historie. Jeg må dog starte med at indrømme, at jeg ikke troede denne sæson skulle være den hvor vi for alvor viste styrke i Europa. Som så mange gange før, har vi solgt spillere i sommerpausen, men i år solgte vi trods alt tre meget bærende kræfter, og derfor var forventningerne ikke helt oppe og ringe.

Alligevel ser det altså ud til, at vi igen i år formår at forbedre de resultater vi tidligere har opnået. Fra starten af min karriere i The New Saints, lagde vi en ti-års plan, der skulle bringe os i knock-out runderne i CL senest i sæsonen 2015/16. Den målsætning opfyldte vi allerede 2012/13 sæsonen, og her fem år efter, ser det lyst ud med også at avancere fra 1. knock-out runde.

Well, selvfølgelig kan alting se lysere ud på papiret, men vores præstation i gruppespillet og vores generelle form i år, hvor vi indtil videre er ubesejret i samtlige turneringer, hvilket vil sige i alt 33 kampe i år uden nederlag. Og hvad var så vores præstation i gruppespillet?

Jo, efter fire runder, som var der hvor vi netop havde spillet to uafgjorte mod Ajax, stod den på de to afgørende runder, først med en svær udekamp mod Ternana og derefter en afsluttende hjemmekamp mod Schalke 04. og det blev drama til det sidste. I kampen mod Ternana, skulle det vise sig at træerne ikke vokser sig ind i himlen. Vi spillede faktisk en rigtig god kamp og havde overtaget, og da Nedelchev med tyve minutter igen, endeligt kunne sætte prikken over i'et med et dejligt koldt mål, så det rigtig fornuftigt ud. Det gjorde det lige indtil tre minutter inde i overtiden, hvor italienerne fik frispark lige udenfor feltet og selvom Judge reddede flot, faldt riposten ud til Ternanas Jelusic, der let kunne prikke den ufortjente udligning ind.

Det var ekstra bittert efterfølgende at finde ud af, at en sejr havde sikret os videre avancement, da Schalke samtidigt slog Ajax. Måske det var meget godt dog, for motivationen var i hvert fald ikke svær at finde til den afgørende kamp mod Schalke.

For efter kun 11 minutter, stod den 2-0 til os, efter fremragende opspil hvor vi to gange fangede tyskerne på det forkerte ben. Schalke fik dog bedre fat i spillet, og med fem minutter tilbage af første halvleg, fik Renato reduceret. Det irriterede dog Atanas Boyanov så meget, at han få minutter senere, udnyttede en fejl af Igor Manevski i Schalke-målet til at heade os yderligere i front.

Schalke fik aldrig presset os voldsomt i 2. halvleg, og dermed kunne ikke bare det videre avancement, men den samlede gruppesejr fejres da dommer Lubos Michel fløjtede kampen af. Dermed røg Schalke helt ud af Champions League, og må nu nøjes med UEFA Cup, mens vi fik en god lodtrækning til knock-out runderne hvor portugisiske Benfica venter os. Benfica endte i øvrigt sidst i den pulje vi gik videre fra i sæsonen 2012/13 hvor vi første gang deltog i gruppespillet i CL.

I ligaen ser det også rigtig godt ud. Vi har fået spillet os op på en suveræn 1. plads. Dels ved at spille og vinde de kampe vi var bagefter, dels fordi både Llanelli og Cwmbran er gået lidt i stå, med flere nederlag til følge. Bl.a. slog vi Llanelli 6-1, mens vi kun fik 0-0 mod Cwmbran. Det giver os nu en føring på 10 point ned til Llanelli og 12 til Cwmbran.
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #146: 04 Sep 2007, 15:07 »

Hej Kongfjong Smiley
Ville egentligt bare lige høre hvad du sætter dine scouts til at søge efter når du finder sådan nogle kæmpe talenter?
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #147: 04 Sep 2007, 18:22 »

Hej Kongfjong Smiley
Ville egentligt bare lige høre hvad du sætter dine scouts til at søge efter når du finder sådan nogle kæmpe talenter?

Well, sætter dem faktisk bare til at gennemsøge de enkelte lande. Og så har jeg lært at bruge det at lave "Notes" (Nok "notater" på dansk), på en af mine scouts så jeg får dem tjekket efter hver uge. I de gamle udgaver af spillet, kom der jo nyheder når ens scouts havde fundet interessante spillere, men det sker ikke længere. Derfor bruger jeg altså det med "Notes" så der kommer en påmindelse hver uge:)

Og så har jeg lært at koncentrere min søgen i lidt færre lande. Søger selvfølgeligt stadig i hele Storbritannien inkl. Irland, samt Skandinavien, men søger f.eks. ikke i Syd- og Mellemeuropa, fordi erfaringen siger mig, at jeg alligevel ikke kan lokke spillerne til min klub. Så det bliver primært til Østeuropa, primært Bulgarien og Tjekkiet samt Estland, Letland og Litauen, fordi det er lande der ikke ligger over det niveau den walisiske liga har, ikke alt for meget i hvert fald:)
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010