Champions league har altid været det store mål for klubben, ja for mig. Vi vidste godt, at vi med stor sandsynlighed villv blive meget dominerende i de hjemlige turneringer, og derfor er Champions League dels næste mål, men også den del der får mig til at blive i klubben.
Vi satte os nogle mål da jeg kom til klubben og de var som følger:
- Senest i sæsonen 2010/11 skal vi være i Gruppespillet første gang.
- Senest i sæsonen 2015/16 skal vi videre fra Gruppespillet.Man kan sige, at vi ikke har overholdt målene 100%. Til gengæld kompenserede vi for at være to sæsoner for sent på den mht. at nå gruppespillet, ved at komme videre fra gruppespillet allerede i første hug, dvs. i 2012/13 sæsonen. Oversigten for vores færd i Champions League ser således ud:
2006/07:Kvalifikation 1. runde: Samlet nederlag på 4-5 til Sioni fra Georgien
2007/08:Kvalifikation 1. runde: Samlet nederlag på 1-3 til Sioni fra Georgien
2008/09:Kvalifikation 1. runde: Samlet sejr på 4-3 over Modrica Maxima fra Bosnien
Kvalifikation 2. runde: Samlet nederlag på 1-2 til Red Star fra Serbien
2009/10:Kvalifikation 1. runde: Samlet sejr på 7-0 over Dinamo Tbilisi fra Georgien
Kvalifikation 2. runde: Samlet sejr på 5-0 over M. Tel-Aviv fra Israel
Kvalifikation 3. runde: Samlet nederlag på 2-2 (udebanemål) til CSKA Moskva fra Rusland
2010/11:Ikke kvalificeret (Blev kun nr. to i ligaen)
2011/12:Kvalifikation 1. runde: Samlet sejr på 7-0 over Levadia fra Estland
Kvalifikation 2. runde: Samlet sejr på 4-1 over Hajduk fra Kroatien
Kvalifikation 3. runde: Samlet nederlag på 3-4 til Anderlecht fra Belgien
2012/13:Kvalifikation 1. runde: Samlet sejr på 3-0 over Jeunesse Esch fra Luxembourg
Kvalifikation 2. runde: Samlet sejr på 3-0 Dinamo Bukarest fra Rumænien
Kvalifikation 3. runde: Samlet sejr på 8-1 over Osijek fra kroatien
CL Gruppespil: Videre som nr. to i gruppen med otte point og en målscore på 2-5
1. knockoutrunde: Samlet nederlag på 1-3 til Man Utd fra England
2013/14:Kvalifikation 1. runde: Samlet sejr på 6-1 over B36 fra Færøerne
Kvalifikation 2. runde: Samlet sejr på 6-0 over Makedonija GP fra Makedonien
Kvalifikation 3. runde: Samlet nederlag på 1-2 til Torino fra Italien
2014/15:Kvalifikation 1. runde: Direkte til 2. runde
Kvalifikation 2. runde: Samlet sejr på 3-0 over Siroki Brijeg fra Bosnien
Kvalifikation 3. runde: Samlet sejr på 6-0 over Borussia Mönchengladbach fra Tyskland
CL Gruppespil: Videre som nr. to i gruppen med ni point og en målscore på 9-6
1. knockoutrunde: Samlet nederlag på 2-3 til Roma fra Italien
2015/16:Kvalifikation 1. runde: Direkte til 2. runde
Kvalifikation 2. runde: Direkte til 3. runde
Kvalifikation 3. runde: Samlet sejr på 3-1 over Standard fra Belgien
CL Gruppespil: Videre til UEFA Cupen som nr. tre i gruppen med ni point og en målscore på 8-8
2016/17:Kvalifikation 1. runde: Direkte til 2. runde
Kvalifikation 2. runde: Direkte til 3. runde
Kvalifikation 3. runde: Samlet sejr på 6-3 over IFK Göteborg fra Sverige
CL Gruppespil: Videre som nr. to i gruppen med syv point og en målscore på 9-8
1. knockoutrunde: Samlet nederlag på 2-3 til Milan fra Italien
Som man kan se på statistikken, nærmer vi os mere og mere den europæiske top. Det har været snævre afgørelser der de senere år har gjort at vi enten ikke kom videre fra gruppespillet, eller blev slået ud i 1. knockoutrunde. F.eks. da vi slog Man Utd 1-0 hjemme i første kamp i 2012/13, eller da vi tabte med samlet 2-3 til Roma i 2014/15 efter at have vundet den første kamp 2-0. I 2015/16 var det et sølle mål, i den rigtige kamp, der gjorde at Bayern gik videre og ikke os. At vi så samme år kom til semifinalen i UEFA Cupen viser vel meget godt hvor langt vi er kommet.
Senest i netop overståede sæson, hvor Milan måtte kæmpe bravt og kun lige hev en samlet 3-2 sejr i land efter sejr til os på 2-1 i den første kamp, hvor de fik et meget heldigt mål, typisk italiensk
![Djævel](https://fmfreaks.dk/Smileys/default/evil.gif)
, som de kynisk udnyttede i den anden kamp, hvor vi dog heller ikke præsterede op til niveau.
Men vi er godt i gang med at udvikle os og får hele tiden bedre spillere og større talenter til klubben, men som jeg svarede til vevest7, så er der ingen garantier for at jeg er i klubben så længe at jeg når at vinde et CL trofæ
![Smiley](https://fmfreaks.dk/Smileys/default/smiley.gif)