home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:32:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1238 Gæster Online.

Indlæg: 1132900 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De Nye Helgener - TNS
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Går TNS videre fra denne sæsons Champions League gruppespil?  (Afstemning slut: 04 Sep 2007, 10:11)
Ja, og de vinder også gruppen.
- 1 (14,3%)
Ja, men ikke som gruppevinder.
- 4 (57,1%)
Nej, men de kommer dog videre til UEFA Cupen med en tredjeplads i gruppen.
- 1 (14,3%)
Nej, og denne sæson bliver en skuffelse i Champions League.
- 1 (14,3%)
Antal Stemmer: 7

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint
Forfatter Emne: De Nye Helgener - TNS  (Læst 22743 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #105: 28 Aug 2007, 20:47 »

Første kamp mod Bremen
Det lykkes os, i den første kamp mod Werder Bremen i 1. runde af UEFA Cup'en, at holde dem fra scoringer. Desværre scorede vi heller ikke selv, men alligevel må jeg være tilfreds med resultatet. Det var Bremen der sad på kampen indtil omkring en times tid, hvorefter vi kom meget bedre med, og med lidt held kunne vi have stjålet sejren, hvilket self ville have været helt perfekt.

Sådan skulle det nu ikke være, men jeg er alligevel fortrøstningsfuld, især fordi vi med et enkelt mål, kan sætte Bremen under pres. Jeg overvejer at gøre brug af Damien Scannell til returkampen, da han har en ekstrem hurtighed, som forhåbentligt kan gøre gavn i det jeg forventer, vil blive et tysk stormløb mod vores mål. Så skal vi være skarpe på kontra, og her kan Proctor forhåbentligt lidt skarphed frem igen, hvis han kan få lidt plads vha. Scannells løb.
Anden kamp mod Bremen
Efter den første kamp på hjemmebane, stod vi med, teoretisk set i hvert fald, endnu dårligere kort end før kampene. Jeg følte dog, at fordi vi holdt Werder fra at score, og vi selv faktisk mere end spillede lige op med tyskerne i den sidste halve time, var chancerne blevet større.

Vi kunne spille det kontraspil, som vi faktisk er rigtig gode til, og som tankerne også havde været efter den første kamp, startede vi med lynhurtige Damian Scannell i front ved siden af Proctor, i stedet for Magee.

Som ventet startede Bremen som lyn og torde, og efter kun 1½ minut, headede Stefan Kiessling på overliggeren, så var vi ligesom advaret. Vi fulgte dog godt med i starten, dog uden at komme til andet end nogle hjørnepark.

Bremen havde svært ved at komme til de store chancer, men efter 25 minutter havde højrekanten Kruse et godt hovedsstødsforsøg som dog gik over mål. Fem minutter senere, stak Dennehy afsted på venstrekanten, men desværre kunne Scannell ikke nå bolden ved forreste stolpe, og den røg i sidenettet i stedet for.

Da vi gik ind i 1. halvlegs tillægstid, havde vi endnu ikke haft en afslutning på mål, men en clearing fra Tim Wiese, endte hos McKenna et kort stykke inde på vores egen halvdel i venstre side. Han sendte hurtigt bolden frem til Dennehy der afleverede første gang ind til Mullins på midten. Han tog et kig op af banen, og så Proctor stykke i dybden væk fra sin opdækker, Koch. Alene med målmanden sparkede Proctor første gang i medløb bolden ind bag Tim Wiese! Et helt perfekt tidspunkt at score på, og lige hvad vi trængte til.

Anden halvleg forløb på stort set samme måde. Vi var dog en smule bedre med, og kom også nogle flere chancer. Til sidst måtte vi trække os helt ned, og bare losse bolden langt væk og bede til at vi kunne klare den. Med held i sprøjten kunne vi se Bremen brænde nogle kæmpechancer, bl.a. en ordentlig afbrænder på en returbold efter hjørnespark. Til slut fløjtede dommeren kampen af, og vi kunne se at vi igen havde overrasket alt og alle, ved at slå et stort hold ud af en europæisk turnering, som da Sevilla og Benfica røg ud i gruppespillet i Champions League sidste sæson Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #106: 28 Aug 2007, 20:48 »

Lodtrækningen til UEFA Cup gruppespil
På forhånd havde vi chancen for både at havne i dødens gruppe og for at havne i den letteste pulje af dem alle. Vi var seedet i nederste seedningslag, men der var stadig hold specielt i de to lag over os, der ville være acceptable.

Vi må dog nok sige, at lodtrækningen ikke helt magede det sådan som vi gerne ville have det, men alligevel er jeg fuld af fortrøstning:

Liverpool
Klart gruppens, på papiret, stærkeste mandskab. Endte kun som nr. 5 i Premier League i sidste sæson, og derfor befinder de sig i UEFA Cup'en. Slog portugisiske Beira Mar ud i 1. runde, sammenlagt 4-1, uden de store besværligheder. Kampens spilles på New Anfield, hvilket jeg egentligt er glad for, da jeg helst vil møde de svageste hold hjemme for derved at øge vores chancer.

Spartak Moskva
Tabte til tyrkiske Kayserispor i 3. runde af Champions League kvalen, og slog bosniske Zrinjski ud i 1. runde af UEFA Cup på udebanemål, efter 1-1 samlet. Bestemt ikke vanvittigt imponerende resultater og jeg tror da også, at vi kan gøre det endnu bedre mod dem, end vi gjorde mod CSKA Moskva for nogle år siden.

Olympiakos
Tabte til Dinamo Kiev i 3. runde af Champions League kvalifikationen, og slog tyske Wolfsburg i 1. runde af UEFA Cupen, med samlet 1-0. Faktisk kan man drage direkte paralleller mellem deres kampe mod Wolfsburg og mine mod Werder. I begge tilfælde var det de tyske hold der dominerede kampene, men det var modstanderne der scorede det enlige mål, begge på udebane i øvrigt.

Tabte til Llanelli i 2. runde af Champions League kvalifikationen for tre sæsoner siden, så det er egentligt ikke en modstander jeg frygter.

Athletic Bilbao
Slog russiske Saturn ud i 1.runde af turneringen med sammenlagt 4-1. Blev nr. 6 i ligaen i sidste sæson og ligger pt. nr. 4, så man kan måske sammenligne lidt med Liverpool (der dog ligger nr. 1 i PL pt.), men vil alligevel mene at Athletic ligger et stykke under.

Forudsigelse
Umiddelbart tyder noget på, at vi har fået det nogenlunde som vi ville have det, når man ser på kampprogrammet. De to svageste hold af de fire, Olympiakos og Spartak (min vurdering), er vores modstandere på hjemmebane. Kan vi hive seks point i land her, er kvalifikationen til næste runde næsten så godt som sikker. I ni af de 56 grupper der er spillet siden 2006, har det ni gange været tilfældet af seks point ikke har været nok til videre avancement.

Så jeg ser faktisk med fortrøstning på den videre færd i turneringen Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #107: 28 Aug 2007, 20:49 »

Kanonstart
Den første kamp i UEFA Cup'ens gruppespil, stod på New Anfield mod selveste Liverpool, aktuel nr. 1 i Premier League. I endnu en pragtkamp af gutterne, hev vi et point i land, med 1-1.

Og det på trods af, at Liverpool bragte sig foran allerede efter 53 sekunder. Det var dog ikke startskuddet til et kæmpe Liverpool-pres. Faktisk var vi det dominerende hold det første kvarter, og først efter pausen, lykkedes det englænderne at sætte noget der lignede et pres på os.

Det fik de dog ikke noget ud af, og faktisk var Ian Proctor usandsynligt tæt på at sikre os alle tre point, da et indkast pludseligt gav ham en chance helt alene med Scott Carson, men desværre kunne Proctor ikke fordoble sin målscore denne dag.

Alligevel kan man ikke tillade sig at brokke sig over denne start på gruppespillet, der giver os en 2. plads i gruppen, da Olympiakos slog Spartak Moskva 2-0.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #108: 28 Aug 2007, 20:50 »

Ny pointhøst i UEFA Cupen
Og denne gang alle tre point. I en kamp hvor især stortalentet Ian Proctor, gav tilskuerne fuld valuta, med to scoringer og en assists, hamrede vi russiske Spartak Moskva med hele 4-1, efter en superb første halvleg hvor vi grundlagde sejren med tre mål.

Virkeligt en meget vigtig sejr, og en meget flot sejr, selvom russerne ikke helt viste nogen speciel klasse. 4-1 var nok en tand for meget, men sejren var fuldt fortjent, og giver os en øjeblikkelig 2. plads i gruppen:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #109: 28 Aug 2007, 20:51 »

Det nærmer sig
Med endnu et point, denne gang ude mod Athletic Bilbao, er vi nu meget tæt på at kunne indlæse billetten videre i UEFA Cup'en. Dog er kampen om billetterne videre så tæt, at selv Liverpool der ligger nr. 1, kan ryge ud hvis resultaterne mager sig i sidste runde.

Selve kampen i Bilbao var svær, men med ordentlig omgang kyllinge-fodbold, fik vi hevet pointet i land. En solid defensiv i en 4-5-1, gav os gode muligheder for at lukke Bilbao ude, og de havde da også svært ved at spille sig igennem til nogle alvorlige forsøg.

Meget betegnende blev det da også forsvarsstyrmanden Michael Rawlins, der blev kåret til Kampens Spiller. Ian Proctor lå lige bagved Damian Scannell, som jeg håbede ville kunne tage løbedueller med Bilbao-forsvaret. Det lykkedes ham dog ikke, og han blev erstattet af Derek McDonald (M C) i pausen, dog Proctor blev rykket helt frem med McDonald lige bagved. Det gav dog ikke yderligere, så vi er fuldt tilfredse med det ene point, naturligvis.

I den sidste kamp, møder vi Olympiakos, der har fem point ligesom os, efter sejr hjemme over Spartak, og to uafgjorte mod hhv. Bilbao (ude), og Liverpool (hjemme). Resultater der minder rimeligt meget om vores egne, så jeg forventer en meget åben kamp, hvor vi har gode muligheder, hvis vi kan levere det spil vi viste mod Spartak.


Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #110: 28 Aug 2007, 20:51 »

TNS videre i UEFA Cupen
Og ikke bare blandt top tre i gruppen, men som gruppevinder! Intet mindre kunne gøre det for spillerne, der endnu engang leverede en fantastisk kamp, denne gang mod græske Olympiakos.

På det nys udbyggede The Recreation Ground i Llantsantffraid, nu med plads til hele 3.000 tilskuere, og en ny tilskuerrekord på 2.982, hentede vi vores anden sejr i gruppen. 1-0 blev det til, på mål af den lejede venstre fløj Stuart Reid, der i fraværet af langtidsskadede Billy Dennehy, virkeligt begynder at vise sit værd.

Så nu kan vi altså prale med bl.a. at have slået Liverpool i gruppen Smiley



Det må nok siges at være næsten lige så stort som 2. pladsen i Champions League gruppen sidste år. Uden nederlag tog vi altså gruppesejren, så nu kan vi forhåbentligt slippe for en alt for svær modstander i første knock-out runde, uden, at jeg dog har nogen anelse om hvordan det er skruet sammen videre i turneringen Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #111: 28 Aug 2007, 20:53 »

TNS overrasker igen
Med en samlet 2-0 sejr over Panathinaikos, skabte vi endnu engang en overraskelse i UEFA Cup'en. Begge mål blev sat ind af Ross Wilson, et i hver kamp. Og så må man endda konstatere, at den samlede sejr var fortjent nok, selvom Panathinaikos var ganske godt med, og især i den første kamp, i Grækenland, var de godt med, selvom vi havde bolden mest.

Nu står den så på Roma i 2. knockout runde. Her regner jeg absolut ikke med noget som helst, ikke andet end at vi ryger ud, men henter værdifuld erfaring. Roma må alligevel siges at ligge et niveau over Panathinaikos. Omvendt så anså jeg også Liverpool for at ligge et niveau over resten af modstanderne i gruppen, og her var jeg jo heldig med at hive en uafgjort hjem på udebane, så måske...

Ligaen
I ligaen går det ganske okay. Man kan godt mærke, at de mange kampe tærer lidt ekstra på kræfterne, for vi har allerede tabt tre og spillet en enkelt uafgjort. Alligevel ligger vi nr. et, med et point mere end Llanelli, der oven i købet har spillet en kamp mere.

Vi er altså ikke lige så suveræne i år i ligaen som de senere år, men for mig tæller kun den samlede sejr, især så længe vi deltager i fem turneringer på en gang. Især har det til tider knebet med scoringen, alle nederlag er på 0-1, efter stor dominans og mange chancer til os, noget der står en del i kontrast til vores enorme effektivitet i UEFA Cup'en.

Jeg forventer dog ikke, at Llanelli formår at få maksimumpoint i de resterende otte kampe, så der skulle gerne være plads til en enkelt eller to svipsere undervejs Smiley

Sæsonstatus
Så blev det tid til status på sæsonen. Det blev en meget succesfuld sæson, hvor meget lidt kunne blive bedre. Ligaen blev tættere end længe set, UEFA Cup'en var god ved os, og Ian Proctor forsatte sin imponerende udvikling...

Ligaen
Til forskel for de senere år, blev der i år tale om en vanvittigt spændende afslutning på ligaen. Først på sidste spilledag skulle det hele afgøres. Llanelli lå kun et point efter os, heldigvis havde kampprogrammet maget det således, at vi skulle møde allerede nedrykkede Pontardawe på hjemmebane, mens Llanelli ude skulle møde nr. 7 Caersws.

Det blev et festfyrværkeri af en afslutning fra vores side. Med en knusende 5-0 sejr, sikrede vi os for fjerde år i træk, og niende gang på ti år. At Llanelli samtidigt kun fik 0-0 havde ingen betydning, men gjorde at vi sluttede tre point foran dem. Noget andet end de tre seneste års forskel på hhv. 19, 7 og 19 point.

Ian Proctor scorede to af målene, hvilket gjorde ham til liga-topscorer med 21 mål, og samtidigt gav ham klubrekorden for flest mål i alt på en sæson med 34. En rekord han siden udbyggede med to mål i de to cupfinaler.

Damian Scannell satte samtidigt rekord med flest ligamål nogensinde for klubben, med to mål i samme kamp. 107 ligamål har han scoret i alt i 163 ligakampe. I alt er han noteret for 159 mål i 240 kampe, og han er den største stjerne i klubbens historie nogensinde, uden tvivl. På trods af det kan han være på vej væk. Hans kontrakt udløber i år, og jeg tøver med at forlænge hans kontrakt fordi han kræver mere i løn, samtidigt med at hans betydning for holdet er blevet mindre, men mere om det senere.



De europæiske turneringer
Efter det kedelige exit i Champions League til Torino (der siden kom i semifinalen), slog vi Werder Bremen ud i 1. runde af UEFA Cupen og kvalificerede os dermed til gruppespillet.

Her magede lodtrækningen det således, at vi kom i Gruppe D, hvor Liverpool, Olympiakos, Spartak Moskva og Athletic Bilbao ventede. Efter to sejre og to uafgjorte og kun to indkasserede mål, hev vi helt sensationelt en gruppesejr hjem. Bl.a. sejren hjemme over Spartak Moskva på 4-1, og åbningskampen mod Liverpool på New Anfield, hvor Ian Proctor sikrede os et point, er minder vi ikke glemmer foreløbigt.

Med gruppesejren, kunne vi gå ind til knovkout runderne fyldt med selvtillid og det fik græske Panathinaikos at mærke. Med to gange 1-0, begge mål signeret Ross Wilson, sendte vi de grønklædte ud af turneringen og nu ventede Roma så.

Og her mødte vi vores Waterloo. Efter 0-0 på hjemmebane i den første kamp, tabte vi 0-2 i Rom, i en kamp hvor vi viste at vi trods alt har begrænsninger. Normalt lader vi os ikke slå ud af hurtige scoringer imod os, men to mål i det 15. og 20. minut satte en effektiv stopper for os. Især 2-0 målet vil dog nok ærgre os, og især Gary Maguire i et lille stykke tid når han tænker over det.
En helt fri Leandro Lima sendte bolden på stolpen, og bolden gik på tværs af målet, hvor Gary Maguire bare skulle sparke den væk, men desværre sendte han den i eget net. Det er nok tvivlsomt om vi havde hentet Roma alligevel, men den scoring gav os det sidste slag i maven, uden tvivl.

Loosemoores of Cardiff Challenge Cup
Den lille pokalturnering, blev tilbageerobret i år, efter Llanellis finalesejr sidste sæson. Med en sikker sejr over rivalerne Bangor City, blev det til den 7. triumf på ni år, og den 8. triumf i alt. Mark Magee blev triumfatoren med kampens eneste mål efter kun 11 minutter.

FAW Welsh Cup
Den store af de to ”nationale” pokalturneringer, blev genvundet med en finalesejr på 3-0 over Rhyl. Ian Proctor med to og Mark Magee med en enkelt, blev målscorerne i en ensidig finale, hvor Rhyl aldrig truede os. Dermed kunne vi hive den tredje pokal hjem i denne sæson, og den 8. titel i alt i turneringen hjem.

FAW Premier Cup
Her blev det til en semifinaleplads, hvor vi tabte til Cardiff efter straffesparkskonkur rence. Et bittert nederlag i en periode, hvor vi først havde tabt 0-1 for fjerde gang i sæsonen i ligaen, dernæst røg ud til Roma i UEFA Cup’en, for herefter at smide en 2-0 føring væk mod Cardiff, for at ryge ud i en straffesparkskonkur rence, hvor vi havde flere muligheder for at nuppe sejren, men hvor Gary Maguire igen blev den uheldige helt.

Rekorder
I den forgangne sæson satte vi flere rekorder. Bl.a. blev der sat ny tilskuerrekord på Recreation Ground i Llantsantffraid. Med udvidelsen til 3.000 pladser, blev der sat rekord med 2.993 tilskuere til kampen mod Panathinaikos i UEFA Cup’en.

Vi satte en negativ rekord, i form af flest kampe hvor vi ikke scorede. Tre kampe i streg fra 6. marts til 13. marts, altså en uge, som talte to kampe mod Roma og en i ligaen mod Llanelli. Ikke ligefrem en gylden periode, der altså blev afsluttet med det bitre nederlag til Cardiff i FAW Premier Cup.

Det blev også til en klubrekord for Ian Proctor, i form af flest mål i alt på en sæson, nemlig hele 36 mål . Damian Scannell satte også rekord for flest ligamål nogensinde i klubben, nemlig hele 107 mål .

I sommeren op til sæsonen, blev der samtidigt sat rekord for største salg nogensinde, da Daniel McShane blev solgt for £400.000 til Colchester i The Championship. Her har han været fast mand, og været med til at sikre en Playoff-plads, som dog ikke gav en oprykning.

------------------------------------------

Det var så en opdatering på hvordan det gik i de forskellige turneringer. Lidt mere opdatering omkring spillere og transfers og den slag vil følge... Lidt status på tal-fronten
Som jeg plejer, bringer jeg lidt let forståelige tal, som jeg har samlet ind siden spillets begyndelse.

UEFA Rangliste (før sæsonen):
2006/07: 363
2007/08: 419
2008/09: 430
2009/10: 451
2010/11: 373
2011/12: 353
2012/13: 330
2013/14: 134
2014/15: 69





Repuation (før sæsonen):
2006/07: 1.639
2007/08: 2.296
2008/09: 2.972
2009/10: 3.137
2010/11: 3.048
2011/12: 3.200
2012/13: 3.311
2013/14: 3.337
2014/15:

Balance (før sæsonen):
2006/07: 150.000
2007/08: -158.160
2008/09: 60.430
2009/10: 376.500
2010/11: 1.339.270
2011/12: 381.760
2012/13: 343.360
2013/14: 9.010.450
2014/15:

Estimated Value (før sæsonen):
2006/07:
2007/08: 180.000
2008/09: 240.000
2009/10: 350.000
2010/11: 300.000
2011/12: 475.000
2012/13: 700.000
2013/14: 575.000
2014/15: 825.000

Tilskuergennemsnit (for den givne sæson):
2006/07: 447
2007/08: 978
2008/09: 1.438
2009/10: 1.809
2010/11: 1.652
2011/12: 1.759
2012/13: 1.798
2013/14: 2.156
2014/15: Ikke opgjort endnu
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #112: 28 Aug 2007, 20:55 »

Så er der kommet gang i sæson 2014/15. Det har været en begivenhedsrig sommer, hvor der er kommet ni spillere til klubben på permanent kontrakt og fire spillere (foreløbigt) på lån. Det har været en meget succesfyldt sommer, hvor vi har fået skrevet kontrakt med nogle meget interessante spillere som mine scouts har været meget opsatte på vi skulle skrive kontrakt med.

Af de ni spillere på permanent kontrakt, var de to spillere mine scouts mente vi skulle skrive med uanset prisen. Tre spillere blev vurderet til kvalitets-spillere, mens resten blev betegnet som gode signings.

Dermed har vi nu en superbred trup der tæller i alt 43 spillere, der alle nok skal få chancen i løbet af sæsonen. 43 spillere er selvfølgelig for mange, men vi kan trække fire fra der alle er på lån i klubben. Dertil kommer yderligere tre spillere der forsvinder til næste sommer plus to kontrakter, Tawse og Henderson, der udløber næste sommer også.

Tilbage er så 34 spillere, så der skal naturligvis også tyndes ud i truppen, også fordi lønniveauet er det højeste vi nogensinde har været på. Men nok om transfers denne sommer, Champions League kvalifikationen er gået i gang.

Og for første gang, røg vi direkte i 2. kvalrunde. Her blev vi trukket ud til at møde vinderen af opgøret i 1. runde mellem færøske B36 og bosniske Brijeg. Det blev Brijeg der vandt det opgør, og derfor stod den på møde med de bosniske mestre på hjemmebanen den 23. juli.

Det blev en noget skuffende kamp, hvor vi dominerede stort men kun formåede at hente 0-0. Derudover måtte Matthew Rawlins trække i nødbremsen mod kampens slutning, og måtte derfor gå den tunge gang efter direkte rødt.

Returkampen viste sig dog at blive en mere positiv oplevelse, og på to mål af Ian Proctor og et enkelt af nyindkøbet Scott Howell, der blev købt kort tid efter at han accepterede en låne-aftale med liga-rivalerne Llanelli. Dobbelt fryd Smiley

Nu står den så på møde med Borussia Mönchengladbach i kvalifikationens tredje runde. Umiddelbart ikke verdens bedste lodtrækning, specielt ikke når vi nu engang var seedet:) Jeg anser dog vores chancer for videre avancement, for at være fornuftige, mindst 50/50:)

TNS i Champions League
Det er i hvert fald svært at tro andet efter en fremragende præstation i Gladbach, hvor Borussia blev sendt hjem med et nederlag på 0-3, efter fremragende præstationer over hele linjen, men specielt gode gamle Billy Dennehy, der bare ser ud til at forsætte med at tiltvinge sig en plads på holdet og være en afgørende faktor igen og igen, på trods af nye indkøb igen og igen.

Med den sejr, bør hjemmekampen være en ren formalitet, hvilket jeg er yderst, yderst tilfreds med Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #113: 28 Aug 2007, 20:56 »

TNS sikkert i Champions League
Efter den første kamp i Gladbach, var der ikke den store tvivl hos hverken spillere eller medier om, at vi skulle gøre rigtigt meget galt, hvis ikke vi skulle kvalificere os til Champions League.

For at sætte mine spillere op, så de ikke gid ud til kampen med en slatten indstilling, sagde jeg til dem, at jeg forventede en sejr, intet mindre. Og det skal siges, at spillerne straks fra start, forstod beskeden. For da uret viste 45 minutter og dommeren fløjtede til pause, have vi fordoblet vores forspring, med to scoringer af Ian Proctor og en enkelt af Mark Magee.

Anden halvleg blev ikke den store spillemæssige nydelse, men nærmere en dejlig afslappet omgang fodbold, hvor vi hold Gladbach fra chancer og vi selv misbrugte de chancer vi kom frem til. Det vigtigste var dog naturligvis billetten til gruppespillet og de £3M det giver.

I det spil, kom vi i Gruppe A sammen med Milan, Galatasaray og Bolton. Faktisk ikke en helt tosset gruppe, hvor jeg faktisk ser muligheder, i hvert fald for en 3. plads og UEFA Cup'en, og måske endda en billet videre til 1/8 finalerne som for to år siden, men nu må vi se:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #114: 28 Aug 2007, 20:59 »

2. december 2014
Lodtrækningen til CL gruppespillet var svær at vurdere. Milan var klare favoritter efter hvad jeg kunne vurdere, mens styrken af Bolton og Galatasaray var svær at sætte op imod vores egen.

Samtidigt havde vi også ligaen at bekymre os om. Nu står vi så her, efter den sidste kamp gruppespillet, og kan se tilbage på en god start med en udesejr på 1-0 ude over Galatsaray, hvorefter vi på hjemmebane tabte 0-1 til Bolton. Derefter stod den på to kampe mod Milan, der havde åbnet med to sejre. Og vi var ikke i stand til at stoppe deres sejrsstime, så efter de to kampe, lå vi placeret på en 3. plads med tre point, det samme som Galatasaray på 4. pladsen, mens Bolton med seks point lå nr. to og Milan var suverænt i front med maksimum-point, 12. Jeg vurdere på daværende tidspunkt, at udsigten til 2. pladsen ikke var specielt god og ville som minimum kræve en sejr i den svære udekamp mod Bolton, da det er de interne opgør der afgør ved point-lighed.

Femte runde bød på sejr på 3-0 hjemme over Galatasaray, mens Milan gjorde det vi havde brug for, nemlig slog Bolton. Dermed vidste vi, at kun et resultat talte mod Bolton: Sejr. Og sørme om ikke vi kunne bevare vores 100% statistik for CL gruppespil. Kampen mod Bolton var ganske lige indtil Bolton knap midtvejs i anden halvleg, fik to mand udvist efter tre minutter. Vi kunne da sætte en stor offensiv ind, og på to mål af hhv. Watson og Howson, kunne vi hive billetten til knock-out fasen i land.

I ligaen går det også stabilt. Vi ligger pt. nr. 1, men hele 11 point ned til nr. to Llanelli, som har slået i vores hidtil interne opgør:) Vi har indtil videre kun lukket to mål ind i de 15 kampen, og selv scoret 34.

Truppen er meget bred, så nu hvor pausen fra CL står foran os, vil jeg forsøge at udnytte den bredde, så de spillere der typisk optræder i startopstillingen, får nogle pausen nu hvor vi også har et godt forspring i ligaen:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #115: 28 Aug 2007, 21:04 »

Kamp nr. 500



Den 31. januar 2015 skulle blive dagen, hvor jeg stod i spidsen for TNS for gang nr. 500. En kamp i Welsh Cupen mod Dinas Powys på udebane gav en 3-2 sejr, efter god modstand, og det var derfor en god dag på mere end en facon.


Lidt statistik er aldrig dårligt, især ikke når den ser ud som følger. Hvis man lige undlader at tænke over at jeg spiller i den walisiske række med et meget suverænt hold, så ser det da meget godt ud, ikke? Wink

Generel status
Det ser helt fornuftigt ud. I ligaen stryger vi afsted med et forspring på 11 point ned til Llanelli, og vi er videre i de pokal-turneringer vi skal. Der måtte dog et drama til i FAW Premier Cup, hvor vi mødte Llanelli på udebane og først kunne trække os tilbage som sejrherre efter to føringer, 1-0 og 2-1, to udvisninger til Llanelli, 120 minutter og et sejrsmål i allersidste minut på straffespark til 3-2.

I Champions League er der ikke længe til at den står på møde med italienske Roma. En stor opgave, som jeg dog tror på at vi rent faktisk kan løse. Vi er ikke favoritter, ej heller er det en 50/50 situation, men nærmere 30/70 i italiensk favør, men vi har gjort det før:) Undgår vi skader, og får de spillere der pt. er ude, tilbage i rettet tid, ser jeg vores chancer som ganske solide.

På det ledelsesmæssige plan, har jeg fået tilsagn fra klubben om, at de gerne vil forsætte udviklingen af både stadion og ungdomsfaciliteter. Det sker selvom vi netop har fået udvidet stadion og ungdomsfaciliteter, så jeg er naturligvis meget tilfreds med, at jeg ikke er alene om at mene at vi stadig mangler meget for at kunne byde de store helt op til dans:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #116: 28 Aug 2007, 21:05 »

Citat
ahlquist skrev: Hey,

Er først kommet til lidt sent, men som altid utroligt så detaljeret du beskriver dit TNS.. Smiley

Fik en ide, omkring de gamle spillere du havde hentet, men som ikke rigtigt slog til.. Kan godt være du allerede har tænkt tanken, men du burde lade dem vejlede alle dine unge spillere, evt på skift..

Jeg vil næste tro det kan betale sig for dig, at hente gamle og erfarne spillere ind, kun med det formål at lade dem være mentorere...

Har ikke rigtigt hentet så mange gamle spillere til, faktisk har jeg kun hentet en lidt ældre spiller som stadig er i klubben, nemlig Hayden Mullins. Han kunne dog, som du siger, sagtens være aktuel til at være mentor for klubbens unge spillere, ligesom Billy Dennehy faktisk også godt kunne:)
« Seneste Redigering: 28 Aug 2007, 21:08 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #117: 28 Aug 2007, 21:09 »

Exit i Champions League
Som chancevurderingen så ud på forhånd, er det samlede resultat mod Roma i Champions League ikke overraskende. Alligevel ærgrer vi os nok en del, for vi havde Roma et lille stykke nede i sækken. Efter 2-0 på hjemmebane i den første kamp, skulle vi ”bare” holde nullet længst muligt i returkampen for på den måde at frustrere romerne.

Desværre holdt den målsætninge kun knap to minutter, før Alberto Aquilani sendte et dunderskud af fra omkring 35 meter, utageligt for Chris Tawse i målet. Og som om det ikke var nok, sendte Hatem Ben Arfa et skud af sted fra stort set samme afstand knap tyve minutter senere, og pludseligt var vores føring fra første kamp udlignet uden at romerne havde været specielt farlige ellers.

Roma var dog klart bedst og kom også frem til de fleste chancer, men vi kom bedre med, især i 2. halvleg, men formåede dog ikke at prikke en enkelt ind, selvom vi var tæt på. Roma formåede heller ikke at score yderligere, og derfor gik kampen i forlænget.

Her satte Joseph Yobo det sidste stød ind mod os, da han kort første 1. halvleg var færdig, steg til vejrs og udnyttede Chris Tawse manglende højde, og scorede det afgørende mål til 3-0. Et ærgerligt samlet nederlag, hvor det især ærgrer mig med de to langskudsmål der kom ud af ingenting, men der signalerer vel også en form for klasse:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #118: 28 Aug 2007, 21:10 »

Campione
I dag kunne vi, med en 3-1 sejr ude over Connah's Quay, triumfere i ligaen for 10. gang på ni år, og for 8. gang i min karriere i klubben, sikre os mesterskab. Med fire runder igen kan Llanelli ikke nå os, og vi har chancen for at slå netop Llanellis rekord for flest point på en sæson. Det vil dog kræve sejre i de sidste fire kampe, og med tre pokalfinaler ventende forude, kunne jeg godt være fristet til at spare nogle af mine spillere, men nu må vi se:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #119: 28 Aug 2007, 21:12 »

Sæsonafslutning
Som så mange gange før, stod den på finaler i de forskellige cups efter afslutningen på ligaen. Og som så mange gange før var Llanelli modstanderen i Welsh Cup og Loosemoores of Cardiff Challenge Cup, og minsandten om jeg ikke vandt begge finaler, endda uden at indkassere et mål. Det tilføjede to pokaler til samlingen, men der var chancen for endnu et, i finalen i Premier Cup på hjemmebane mod Cardiff City.

Vi måtte dog sande, at Cardiff stadig er et stærkt hold, også for stærkt. For selv to føringer, 1-0 og 2-1, var ikke nok, og nederlaget på 2-4 var i og for sig fortjent nok.

Dermed blev det ved de tre pokaler i år, en finaleplads og en plads i knock-out runderne i Champions League og så har man jo egentligt ikke grund til at brokke sig.

På spillerfronten kan vi glæde os over, at Scott Howell blev kåret til Turneringens Spiller i Champions League. Et overraskende valg, som selvfølgelig glæder hans træner usigeligt meget:)



Ian Proctor blev ”kun” nr. 3 i kåringen af Årets Spiller i Wales, efter de to Llanelli angribere, Rose og Landregan. Proctor scorede ikke så mange mål i ligaen i år, kun 14 af hans 33 mål i alt er fra ligaen, så egentligt et ganske logisk valg.

Undertegnede blev kåret til Årets Manager for femte gang i træk og for 8. gang af ni mulige.

Som en lille glasur på kagen, meddelte ledelsen at man havde valgt at betale den gæld Chairman Derek Ready optog da han overtog klubben, tilbage nu hvor økonomien ser så god ud.



Nå, jeg synes det er tid til en opdatering hvor jeg gør status over min tid i TNS indtil videre. Vi har netop afsluttet sæson nummer ni under min ledelse, så hvad er mere naturligt end at tage en rundtur i de forskellige kategorier der berører en klub som TNS og den udvikling klubben har gennemgået siden den juli-dag, hvor jeg overtog roret fra den hidtidige manager. Punkt for punkt vil jeg komme med en gennemgang over hvordan jeg ser udviklingen i klubben:)

De hjemlige turneringer
Fra starten var jeg klar over, at klubben havde mulighederne for at dominere stort på den nationale scene. Jeg vidste dog også godt, at især Llanelli ville presse mig, men vi har heldigvis været i stand til at hjemtage en mængde trofæer over de ni år. 23 trofæer er det blevet til i alt på ni sæsoner. Otte af dem er hevet i land i ligaen og kun i sæsonen 2009/10 hvor Llanelli spillede uimodståeligt, måtte vi se mesterskabet slippe ud af vores greb.









Eneste hjemlige turnering hvor vi ikke er alt dominerende, er den specielle Premier Cup, hvor de walisiske hold fra det engelske ligasystem også deltager. Her er det foreløbigt kun blevet til en triumf, allerede i sæsonen 2007/08 og yderligere tre finaler, der er blevet tabt til hhv. Swansea og Cardiff x 2.

Europa
Fra starten lå der klare mål om at Champions League var målet hvert år og bortset fra sæsonen 2010/11, er det Champions League der har stået på plakaten som udgangspunkt. Målet om deltagelse i gruppespillet blev ikke nået i 2010/11 som vi havde håbet på, men første yderligere to sæsoner senere 2012/13. Til gengæld indfriede vi målet om videre kvalifikation til knock-out runderne senest i 2015/16, allerede i samme sæson som første deltagelse i gruppespillet og der med tre sæsoner ”for tidligt”. Her hvor vi står på tærsklen til den sæson som var sat som mål i først omgang, har vi oven i købet lige deltaget i knockout runderne for anden gang på tre sæsoner.

Ind i mellem de to sæsoner i Champion Leagues knockout runder, blev det til avancement til 2. knockout runde i UEFA Cup'en, hvor Fenerbahce blev endestationen.

På ranglisterne ser det også meget fornuftigt ud. Siden startpositionen som nr. 363 har vi taget nogle gevaldige spring, især de senere sæsoner, og er nu pt. placeret som nr. 51. Det kan vi ikke være helt utilfredse med og kigger vi samtidigt på hvordan Wales som nation er placeret, har vi nu trukket Wales op som nr. 15 i Europa. Det giver os i år fem hold i Europa, bl.a. to i Champions league, hvilket selvfølgelig er det primære. Med to hold i Champions League og det ene måske snart automatisk kvalificeret til gruppespillet (svært at bedømme hvor langt vi er fra dog), er der gode forudsætninger for, at det ikke kun er os der kan hive point i land til Wales.





Disse stigninger i graderne i det europæiske selskab, betyder forhåbentligt også, at de andre klubber i ligaen er i stand til at tiltrække bedre og bedre spillere. I hvert fald har jeg fornemmet, at de spillere som det før kun var mig der kunne tiltrække, kan Llanelli nu også tiltrække hvorved de spillere de før havde ryger ud af holdet og ned på hold som Cwmbran og Aberystwyth, hvilket jo er en glædelig udvikling.

Reputation
Som en ganske naturlig udvikling ovenpå de gode resultater i Europa og de dominerende resultater i de hjemlige turneringer, stiger vores reputation år for år. I starten var det en eksplosiv udvikling, mens det nu er en mere stille og rolig opstigen af reputation-rangstigen, endda med små fald undervejs, primært omkring den eneste sæson hvor mesterskabet ikke kom i hus og vi derfor ikke deltog i CL efterfølgende.

Man kan også mærke på det øgede reputation, at vi nu er i stand til at tiltrække bedre og bedre spillere. Kan da afsløre allerede nu, at vi har været i stand til at tiltrække en venstrekant, som storklubberne for nuværende lurer på at lokke væk fra klubben. Bl.a. har Milan allerede meldt deres interesse.

Økonomi
Også på dette felt er der sket ting og sager. Efter et par indledende sæsoner hvor vi kørte med underskud, hvilket der bl.a. kom et salg af klubben ud af, er vi nu også på den økonomiske rangliste, dominerende i det hjemlige. Desværre kan man sige, for selvom det betyder at vi har mange penge, har de næstbedste klubber i Wales desværre ikke samme økonomiske midler og flere af dem lider faktisk af underskud på balancen. Det er et punkt jeg håber de kan forbedre, men nu må vi se, det er desværre ikke noget jeg har den store indflydelse på, men det kunne pynte i hvert fald.

Kigger vi på klubbens værdi, Estimated Value, er vi gået fra sølle £180.ooo til nu £1.200.000. En ganske naturlig udvikling i takt med bedre spillere, større stadion og gode resultater i Europa.

Faciliteter
Som stort set alle andre walisiske klubber, startede vi ud med ikke specielt imponerende faciliteter. Jovist, vi har et ungdomsakademi, men med de ringe træningsforhold, var det ikke til megen brug. Heldigvis er ledelsen meget villige til at udvide stadion og forbedre træningsfaciliteter ne for både seniorer og de unge.

Det betyder nu, at vi er kommet dertil hvor ledelsen tøver med at forbedre faciliteterne for seniorerne yderligere, da de mener at vi allerede har de bedste i landet, hvilket nok ikke er helt galt. Til gengæld er man gået med til, for andet år i træk, at forbedre faciliteterne for de unge spillere, hvilket naturligvis er tilfredsstillende. På samme måde er der arbejde i gang med at udvide stadion endnu engang. Desværre er det ikke de store eksplosive udvidelser af stadion der er tale om, men lidt har jo også ret:)



Spillere
Som udviklingen på alle andre punkter giver grundlag for, bliver vi også i stand til at lokke bedre og bedre spillere til klubben. Vi må dog stadig ty til lån for at styrke truppen yderligere hver sæson, men så længe de lån vi signer, virkeligt styrker holdet, er det ikke et problem. Vi får dog også signet godt med spillere på permanente kontrakter. Nogle af dem ser meget, meget spændende ud, og flere af de spillere der er i klubben på permanent kontrakt, får også debut på deres respektive landshold. Vil kort gennemgå de største aktiver på holdet pt.

Borut Mladenovic - formentligt det hotteste salgsaktiv klubben har lige pt. Selveste Milan og Bayern München har haft snøren ude efter ham, men heldigvis har han endnu fire år tilbage af sin kontrakt så det bliver i hvert fald ikke i år han forlader os. Stor styrke på venstre midtbane, hvor han altid er god for positiv indsprøjtning.



Ian Proctor - uden tvivl den stærkeste angriber i truppen. At han er af egen avl gør jo det hele lidt sjovere, men jeg må indrømme at jeg mangler at han lige for den debut på det walisiske landshold. Overvejer faktisk at sælge ham, hvis jeg får et godt tilbud, og vi kan finde en stærk afløser, for føler måske lidt, at vi er med til at forhale hans udvikling pt.



Lauri Hämäläinen - finsk stortalent med evner på både som back og midtbane. En svær start, men også en meget lav alder, og han gør det bare bedre og bedre og viser endda også lidt målfarlighed nu og da. Får større og større betydning for holdet og gjorde det ganske fremragende i Champions League i den forgangne sæson.



Scott Howell - forsvarskaptajnen der har overrasket mig efter hans transfer på £250k fra Coventry sidste sommer. Kronen på værket var kåringen som Turneringens Bedste Spiller i Champions League hvor han da også har været helt suveræn med både mål og præstationer der tre gange gav ham prisen som Kampens Spiller.



Toni Toivola - forventede mig ikke det store i denne sæson. Det så faktisk ud til at det skulle være Hämäläinen der skulle indtage højre midtbane, men med hans præstationer som back, blev der pludseligt plads til Toivola og man må godt nok sige han har taget den med storm. Kåret til Årets Indkøb i ligaen og hans 13 mål og 6 assists i 30 kampe i alt i denne sæson, viser da også hvilken spiller vi her taler om.


Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010