home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:08:19 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 1109 Gæster Online.

Indlæg: 1132901 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De Nye Helgener - TNS
0 Brugere og 35 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Går TNS videre fra denne sæsons Champions League gruppespil?  (Afstemning slut: 04 Sep 2007, 10:11)
Ja, og de vinder også gruppen.
- 1 (14,3%)
Ja, men ikke som gruppevinder.
- 4 (57,1%)
Nej, men de kommer dog videre til UEFA Cupen med en tredjeplads i gruppen.
- 1 (14,3%)
Nej, og denne sæson bliver en skuffelse i Champions League.
- 1 (14,3%)
Antal Stemmer: 7

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: De Nye Helgener - TNS  (Læst 22802 gange)
MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #75: 28 Aug 2007, 19:57 »

en god blog med masser af tekst Thumbs Up
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #76: 28 Aug 2007, 19:59 »

Ligaen er slut
Blot en hurtigt lille update med et screenshot:



Irriterende nok, led vi vores eneste nederlag i hele sæsonen i allersidste kamp, hvilket ødelagde den ellers perfekte stilling. Især er jeg imponeret over forsvaret der har været helt vildt suverænt i år.
« Seneste Redigering: 28 Aug 2007, 20:03 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #77: 28 Aug 2007, 20:05 »

Lidt statistik
Kampe i sæsonen: 34 + 22 (Liga + cups)
Sejere: 28 + 11
Uafgjorte: 5 + 6
Nederlag: 1 + 4
Mål for: 73 + 42
Mål mod: 4 + 19
Clean Sheets: 30 + 11
Antal minutter i træk uden mål lukket ind (Liga): 987 minutter
Antal minutter i træk uden mål lukket ind (Cups): 362 minutter
Antal minutter i træk uden mål lukket ind (Alle): 987 minutter
Antal kampe i træk uden mål lukket ind (Liga): 10 kampe
Antal kampe i træk uden mål lukket ind (Cups): 3 kampe
Antal kampe i træk uden mål lukket ind (Alle): 8 kampe (Tre gange)

Lidt status på tal-fronten
Som jeg plejer, bringer jeg lidt let forståelige tal, som jeg har samlet ind siden spillets begyndelse.

UEFA Rangliste (før sæsonen):
2006/07: 363
2007/08: 419
2008/09: 430
2009/10: 451
2010/11: 373
2011/12: 353
2012/13: 330
Efter en sløj start, hvor vi sank nogle positioner, er vi nu godt på vej op. Selve placeringen kan vi ikke bruge til andet end som en hurtig måling på hvor godt vi klarer os i Europa, men det er selve rangliste-pointene der er vigtige. Llanelli er stadig højest placeret af de walisiske hold, fordi de imponerede ved at komme i UEFA Cup'ens gruppespil i forrige sæson, de ligger pt. nr. 265.




Der er endnu et godt stykke vej, før Wales som nation, komme med op og kæmpe om ekstra pladser i Europa. Håbet er naturligvis, at vi med gode præstationer, i første omgang kan sikre bedre seedninger og måske snart kan undgå første kvalifikationsrunde i såvel Champions League som UEFA Cup.

Repuation (før sæsonen):
2006/07: 1.639
2007/08: 2.296
2008/09: 2.972
2009/10: 3.137
2010/11: 3.048
2011/12: 3.200
2012/13: 3.311
Efter faldet omkring sæsonen hvor vi måtte nøjes med 2. pladsen i ligaen, er vi nu på vej op igen, og indtager altså pt. det højeste niveau nogensinde.

Balance (før sæsonen):
2006/07: 150.000
2007/08: -158.160
2008/09: 60.430
2009/10: 376.500
2010/11: 1.339.270
2011/12: 381.760
2012/13: 343.360
Efter en start, hvor økonomien skrantede og vi fik et nyt ejerskab i klubben, kan vi nu byde på en ganske stabil økonomi. Den markante forandring fra 2010/11 til 2011/12 skyldes en omlægning i strategien, hvor vi gik efter en brede trup, og derfor også gik over lønbudgettet i jagten på at få de bedste spillere til klubben. Vi har nu efterhånden fået stabiliseret vores løn forbrug igen, så det ligger nogle tusinde pund under budgettet.

Estimated Value (før sæsonen):
2006/07:
2007/08: 180.000
2008/09: 240.000
2009/10: 350.000
2010/11: 300.000
2011/12: 475.000
2012/13: 700.000
Præcis som med reputation, faldt klubbens værdi omkring tabet af mesterskabet, men er nu altså i den grad blevet forhøjet siden. En positiv udvikling, som viser at vi er på rette vej.

Tilskuergennemsnit (for den givne sæson):
2006/07: 447
2007/08: 978
2008/09: 1.438
2009/10: 1.809
2010/11: 1.652
2011/12: 1.759
2012/13: Ikke optalt endnu
Som man også kan se på udviklingen her, så er vi ved at nå dertil, hvor stadionkapaciteten (pt. på 2.000) skal udvides. Problemet er finansieringen, som ledelsen endnu ikke mener, er mulig med de nuværende midler og man har, desværre, tendens til at give dem ret. Derfor er vi på dette punkt, også meget afhængige af vores succes i Europa.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #78: 28 Aug 2007, 20:06 »

Status på Affiliated Clubs
Parent club
Tidligt på sæsonen, annulerede vi vores aftale med Premier League klubben Coventry (de er dog rykket ned igen), i håbet om at vi kunne finde en klub, der ville være interesseret i, at betale for en samarbejdsaftale også. Den (lille) satsning gav bonus, da Derek Ready kunne fortælle mig på et møde, at man havde indgået et samarbejde med Brighton Hove & Albion, hvor de betaler et årligt beløb på £19,5k for et samarbejde.

En meget glædelig udvikling, da det var lidt irriterende at vi selv skal betale for at have to feeder clubs,  mens den klub vi var feeder club for, ikke betalte noget.

Feeder clubs
Her har vi stadig fat i hhv. Barry Town (Welsh Premier League) og Forest Green (Conference South). Jeg føler, at vi har to gode klubber der kan udvikle de unge spillere i klubben godt og derfor er der ikke pt. yderligere behov for at finde flere feeder clubs, med mindre vi kan finde nogle vi mener, er endnu bedre egnede.

Barry imponerede i sidste sæson, da de nåede en 4. plads i ligaen, og derfor kvalificerede sig til Intertoto Cup'en. En meget imponerende udvikling, i klubbens kun anden sæson efter oprykningen til Premier League.

Forest Green har desværre ikke formået at komme op i Nationwide Conference, på trods af to forsøg i Playoffs de sidste tre sæsoner. Vi forsøger at hjælpe dem godt på vej ved at låne nogle unge spillere med potentiale til dem, men selvfølgeligt låner vi dem ikke ud, hvis vi selv har brug for dem.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #79: 28 Aug 2007, 20:09 »

Priser
TNS Fans Player of the Year:
Tom Craddock - fuldt fortjent at Craddock for første gang, blev kåret til Årets Spiller af klubbens fans. Som topscorer og som manden med flest assists, og generelt virkeligt gode præstationer sæsonen igennem, var der ikke det store tvivl om denne pris.

Venstre back Rob Paling har også haft en kanon sæson, var spilleren med det højeste karakter-gennemsnit, og det samme har Martin Rawlins som manden med flest kåringer som Kampens Spiller (MoM), efter at han kom tilbage til klubben fra hans ophold i Forest Green i sidste sæson.

Manager of the Year:
Martin Hjort - ja, der er vel ikke så meget at sige, uden at det skal lyde selv-forherligende. En titel med kun ét sølle nederlag, og kun fire mål lukket ind og et forspring på syv point fortæller vel meget godt hvilken sæson vi har haft. Sejr i Loosemoores of Cardiff Challenge Cup'en og en finaleplads i FAW Premier Cup, efter semifinalesejr over Premier League holdet Cardiff, gjorde rigeligt op for semifinale-nederlaget i FAW Welsh Cup til Aberystwyth.

Transfers
Som tidligere nævnt, har vi allerede på forhånd sikret os underskrifter på seks nye spillere. Det betyder også, at der er nogle der skal ud, og her har vi allerede solgt Robert Collins , hentet gratis i sommeren 2010, til Nottingham Forest. Han har haft nogle udmærkede sæsoner, men jeg har vurderet, at han ikke var sin høje løn værd.

Damien Scannell har kontraktudløb om cirka en uge, og derfor overvejer jeg kraftig om jeg skal tilbyde ham den to-årige forlængelse han vil have, eller om jeg skal forsøge enten at få en smule for ham, eller bare sætte ham på fri transfer. Han er stadig i top 5 hvad angår løn i truppen, men jeg synes ikke han helt har holdt fast i sit niveau fra den første sæson, primært pga. skader. I slutningen af sidste sæson, kom han dog godt igen, og derfor kan det også ende med, at det er ham vi beholder og en anden der må forlade os.

Nick Rix blev hentet før sidste sæson, og var udlejet til Barry hele sæsonen. Har haft en ganske fornuftig sæson, men jeg overvejer at skille mig af med ham, da han i en alder af 20 år, ikke helt virker til at kunne udvikle sig meget mere og derfor tvivler jeg meget på, om han nogensinde kan blive andet end backup.

Michael Cleary , 22-årig central forsvarsspiller der har været i klubben i nu to sæsoner, men som endnu ikke har fungeret som andet end backup med hhv. to og fire ligakampe til følge. Derfor bliver han forsøgt solgt henover sommeren, da vi har rigelig dækning på den plads.

Gavin McCann , normla førstemålmand, men med indkøbet af Chris Tawse, som min assistent og scouts mener, kan blive endnu bedre, og en storspillende Stephen Henderson i slutningen af sidste sæson, samt en kontrakt der udløber efter den kommende sæson, kan det meget vel endnu med et salg, specielt når vi har afsluttet kvalifikationen til Champions League. Forventer/håber, at vi kan hive en god sum penge i land for ham.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #80: 28 Aug 2007, 20:09 »

en god blog med masser af tekst Thumbs Up

Tak, ja sådan er smag jo forskelligt:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #81: 28 Aug 2007, 20:10 »

2. august 2012
Så er vi allerede godt i gang med den nye sæson. Transfervinduet er endnu ikke lukket, og derfor er det ikke slut med handlerne ind og, især, ud af klubben.

I forhold til de seks spillere vi havde skrevet kontrakt med på forhånd, er der kommet yderligere tre spillere til klubben, en på permanent kontrakt og to på lån. Ross Wilson er navnet på det 19-årige højrefløjs talent, som mine scouts har vurderet til at kunne overtage for George Collins på sigt. Ja, sågar mener man at han kan blive endnu bedre, og så var der ikke nogen vej tilbage, og jeg måtte have ham under mine vinger:)

Steve Sheldon er navnet på den 21-årige højre back, som vi har lånt i vores ny samarbejdsklub, Brighton Hove & Albion, og som pt. gør det rigtig godt som afløser for en skadet Duane Courtney.

Martin Cameron er det sidste navn, der er blevet tilføjet truppen inden de spændende kval-kampe til Champions League. Et virkeligt stort angrebs-talent på 22 år, der virkeligt kan løfte holdet, forhåbentligt også i de forestående CL-kampe.



Ud over Robert Collins som havde skrevet under på en kontrakt med Nottingham Forest inde transfervinduet åbnede, er det blevet til afgang af yderligere tre spillere her og nu, samt en fritstillelse af en enkelt ung spiller som vi ikke vurderede, havde nok talent. Derudover, har vi solgt to af holdets helt store profiler, med effekt fra næste sommer.

Peter Watling blev solgt til Bournemouth for £100k + 50% i videresalg. Jeg vurderede, at sidste sæson viste, at Watling ikke havde mere at tilbyde klubben. To gode sæsoner er det blevet til i de fire sæsoner han nåede at være i klubben. Hans løn var dog for høj til at jeg mente det retfærdiggjorde en plads i truppen.

Nick Rix blev hentet gratis før sidste sæson, og måtte i år acceptere, at hans niveau aldrig kommer på et niveau, som er acceptabelt i TNS. Med lånet af Martin Cameron, samt udviklingen af Ian Proctor, der ikke bliver lånt ud i år, kom Nick Rix i overskud.

Michael Cleary forlod klubben til fordel for Notts Co for £6k, efter to sæsoner, hvor han aldrig nåede mere end reserve-status. Farvel og tak for denne gang.

Farvel bliver det også til Daniel McShane og Rob Paling , dog først med effekt fra næste sommer. McShane forlader klubben til fordel for det nyoprykkede Premier League klub Colchester, for £400k + 50% i videresalg. Egentligt ikke et salg jeg selv havde 100% kontrol over, men da jeg havde sendt Colchesters først tilbud tilbage til klubben, med et tilbud om ovenstående transfer, satte Derek Ready foden i døren, og afgjorde at tilbuddet SKULLE accepteres. Rob Paling forlader os til fordel for Norwich for £250k + 50% i videresalg. For begge spilleres vedkommende gælder det, at deres kontrakter udløber til næste sommer og da de ikke ønskede at forlænge, er handlernes sammensætninger noget nær perfekte.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #82: 28 Aug 2007, 20:12 »

Champions League kvalifikation
Som så mange sæsoner før, er i år også tid for Champions League kvalifikation. Og siden vi ikke nåede vores mål om deltagelse i gruppespillet i sæsonen 2011/12, satser vi igen i år på at det skal være, og det ser lysere ud end længe.

For i år har vi også seedningerne med os. Det betyder, at vi nu, efter at have besejret Jeunesse Esch med sammenlagt 3-0 og rumænske [color=red]Dinamo Bucaresti med sammenlagt 3-0, står vi til at møde kroatiske Osijek, et hold der umiddelbart vurderet, ligger på niveau med Dinamo Buc.

Det betyder, at de gode resultater de senere år for de walisiske hold i de europæiske turneringer, specielt Llanellis plads i UEFA Cup'ens gruppespil for et par sæsoner tilbage, nu for alvor betaler tilbage. Vi blev seedet i lodtrækningen til 3. kvalifikationsrunde, og gik dermed fri af nogle af de allerværste modstandere.

PS: Det skal nævnes, at farmer-klubben Barry, i år nåede 2. runde i Intertoto Cup'en. Egentligt et ret imponerende resultat, da man netop først skal til at tage hold på sin tredje sæson i den bedste walisiske række, efter oprykningen i 2010.

Aberystwyth har også slagtet armenske Shirak i UEFA Cup'ens første kvalifikationsrunde, og skal nu op imod østrigske Austria Wien. Vi skal nok ikke forvente at de kommer videre derfra, men man kan da håbe:)

Llanelli måtte til gengæld, rimeligt pinligt synes jeg egentligt, se sig slagter af cypriotiske med samlet 0-5, bl.a. efter et pinligt 0-3 nederlag på hjemmebane, i UEFA Cup’ens 1. kvalifikationsrunde . Ikke just noget godt resultat for walisisk fodbold, men så kan vi da håbe på, at vi kan komme i CL gruppespillet, og at Aberystwyth måske kan overraske mod Austria Wien:)

Et lille PS...
Efter nederlag til Nigeria i juli i VM kvalifikationen, på 4-2, sagde jeg mit job som ghanesisk landstræner op. Problematikken omkring målmandsposten var 90% af årsagen til opsigelsen. Det er frustrerende at have så elendige valgmuligheder i et land, hvor fodbolden ellers trives ret så godt. Alternativet var aldrig at udtage målmænd, for så ville spillet selv lave nogle grå spillere der faktisk ville være ret gode, men syntes at jeg enten måtte spille med dem jeg havde, eller lade være med at spille overhovedet:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #83: 28 Aug 2007, 20:14 »

Et lille PPS...
Citat
Det skal nu tilføjes, at det hold der slog mig ud af UEFA Cup'en sidste år, efter to ultra tætte 1-1 kampe og straffespark, gik hen og vandt turneringen, og netop har slået Champions League vinderne Benfica i den europæiske Super Cup:)

Og der kan man se hvor meget man kan tage fejl. Det viser sig, at det var den portugisiske Super Cup jeg havde set, så det var hverken Champions League vinderne eller UEFA Cup-vinderne der spillede den kamp Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #84: 28 Aug 2007, 20:15 »

SÅ LYKKEDES DET ENDELIGT
[color=blue]The New Saints i Champions League! Efter to fremragende kampe mod kroatiske Osijek og en samlet sejr på 8-1, er den walisiske klub TNS, for første gang nogensinde klar til gruppespillet i Champions League. En god lodtrækning til 3. kvalifikationsrunde, takket være specielt [color=red]Llanellis præstationer i UEFA Cup'en for to sæsoner siden, samt egne præstationer over flere sæsoner, muliggjorde altså denne triumf for klubben.

Kvalifikationen betyder også en god kapital-indsprøjtning på £3M til klubben, hvilket giver økonomiske frihed de næste par sæsoner. Nu håber vi så blot på en fornuftig lodtrækning, enten med mange attraktive hold, eller med hold hvor vi rent faktisk har en chance for at hente nogle point Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #85: 28 Aug 2007, 20:18 »

Champions League lodtrækning
Lodtrækningen magede det således, at vi kom i Gruppe E sammen med Arsenal, Benfica og Sevilla. En ganske fornuftig lodtrækning med store hold hele vejen igennem, men jeg aner dog måske en lille chancen på hjemmebane mod Benfica og Sevilla Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #86: 28 Aug 2007, 20:19 »

Champions League sensation
Mens spillet i ligaen halter en smule, to uafgjorte i de første fire kampe, var det i dag tid til vores debut i Champions League gruppespillet. Vores første kamp stod på udebane mod portugisiske Benfica. Vores erfaringer med portugisiske hold var jo ikke ligefrem super gode, og Benfica er i hvert fald ikke dårligere end Braga.

Vi startede rigtig godt ud, og var helt med spillemæssigt. Ja, vi havde vel nærmest et overtag og det så rigtig godt ud. Efter en halv time, fejlede vi et opspil i venstre side, hvor Dave Johnson tabte bolden. Milos Krasic forsøgte en aflevering tilbage til keeper Robert Enke, men en noget skæv aflevering endte hos Ian Proctor, der var noget så kold foran mål og let passerede Robert Enke til en sensationel føring.

Resten af halvlegen var ret lige, og vi kunne derfor gå til pause med en virkeligt lækker 1-0 føring. Anden halvleg var et stort angreb mod vores mål. Benfica tog alle midler i brug, og bl.a. havde det walisiske kæmpe talent Chic Duxbury et par virkeligt store chancer, som han dog formøblede til vores store glæder. Flere gange måtte spillerne i bedste ishockey stil kaste sig ned og redde forsøg fra portugiserne, og flere gange havde vi den længste tå i klumpspils-situationer i feltet. Til sidst kunne vi række armene i vejret, med en 1-0 sejr i tasken.

En drømmedebut og drømmestart i Champions League, gad vide hvornår det stopper?

Sejren over Benfica bringer os op på en foreløbig 1. plads i gruppen, da Arsenal kun fik 0-0 hjemme mod Sevilla. Samtidigt gav kampen en entre-indtægt på £1,2M for de cirka 55.000 tilskuere i Benfica. Samtidigt var der self præmiepengene på £425.000, så alt i alt en super super dag:)

2. runde i CL
Efter sensationssejren i Lissabon mod Benfica, stod den på hjemekamp mod Arsenal. Efter en hård kamp, stod vi tilbage med 0-0 og endnu et point. Der blev kæmpet hårdt især i 1. halvleg, hvor Arsenal pressede godt på, men i 2. halvleg fik vi bedre fat, og lidt mere skarphed i i de første minutter af 2. halvleg, havde vi sågar snuppet sejren da både Proctor og McShane havde store chancer.

Det havde dog næppe været helt fortjent, men faktisk var det uafgjorte resultat, fuldt ud fortjent:) Så vi er nu endnu et stykke på vej mod UEFA Cup'en, og den tredjeplads jeg vurderer vi har 30% chance for at nå pt.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #87: 28 Aug 2007, 20:19 »

2. oktober 2012
Well, september har været en fremragende måned. Ikke helt perfekt, for formen i ligaen har ikke været optimal. To gange 0-0, samt en sejr på 3-0 hjemme over Dinas Powys, er formen pt. i ligaen. Alligevel er det nok til at indtage en 2. plads, fire point efter Aberystwyth, der er startet ganske suverænt, bl.a. med en sejr over Llanelli. Netop Llanelli er startet endnu værre end os, med to nederlag og en uafgjort i seks kampe, hvilket placerer dem på en 6. plads, to point efter os.

Vi håber selvfølgelig at kunne hive formen i ligaen et tak i vejret, men i bund og grund handler det om skarpheden foran mål, hvor vi har været ramt af skader til en del af angriberne, men netop nu er det kun Tom Craddock der er ude med en skade. Samtidigt er Malcolm Christie begyndt at vise tænder.

Det skal ellers ikke være nogen hemmelighed, at mit projekt med at hente rutinerede kræfter ind på holdet, ikke ligefrem er faldet succesfuldt ud. Danny Murphy er allerede røget ud igen, gratis til Halifax, mens Danny Mills, David Dunn og Christie kun fungerer som reserver, der primært spiller i diverse pokalturneringer. Men nu er Christie begyndt at vise så god skarphed, bl.a. med hattrick i den netop overståede Welsh Cup kamp, så jeg kan ikke udelukke, at han også kan være med omkring liga- og Champions League-kampe.

I Champions League går det jo altså ud over alle forventninger. Der bliver ikke scoret mange mål i gruppen, faktisk er vi de eneste der endnu har scoret, lidt bemærkelsesværdigt. Det kommer jo næppe til at holde i længden, desværre, men hidtil har vores forsvar virkeligt vist sig godt, selvom der selvfølgelig også skal en del held til undervejs:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #88: 28 Aug 2007, 20:20 »

17. oktober 2012
Den ”manglende” form i ligaen forsætter. Endnu et skuffende resultat, med uafgjort ude mod nr. 10, Haverfordwest, var optakten til den næste Champions League kamp, hjemme mod Sevilla. Tre sejre i streg i hhv. Welsh Cup og Loosemoores of Cardiff Challenge Cup, var altså nok for spillerne, der spillede en god kamp, men som svigtede i koncentrationen, da man lod Haverfordwest udligne til allersidst, og dermed greb vi ikke chancen for at komme tættere på 1. pladsen. I stedet er vi nu på 4. pladsen, med tre point op til Aberystwyth, der tabte deres kamp i runden.



I Champions League, må man sige at vi forsætter vores eventyr. Den tredje kamp stod på hjemmebane mod Sevilla, og optakten var som nævnt, ikke specielt opmuntrende. Måske var min opsang efter kampen mod Haverfordwest hvad der skulle til, for efter kun to minutter, bragte Daniel McShane os i front på et direkte frispark, der blev rettet af i muren.

Vi havde en kanon kamp. Vi bød virkeligt Sevilla kamp til stregen, og var fuldt ud med i hele kampen. Især imponerende Matty Collins der erstattede Lee Sawyer på den centrale midtbane. Specielt er det positivt, da Collins er eneste mand tilbage næste sommer på den centrale midtbane, når McShane og Sawyer forsvinder. Det betyder forhåbentligt, at Collins er klar til at tage over når det sker, og tage taktstokken når der kommer nye spillere til på den meget vitale position.

Vores fight var herlig, og vi holdt fast i vores gode greb om Seville kampen ud. De var ikke uden chancer, men det var vi bestemt heller ikke, og derfor var det helt fortjent, at vi kunne strække armene i vejret igen, og juble over yderligere tre point, og at vi fastholdt vores position som ubesejret i puljen.


Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #89: 28 Aug 2007, 20:21 »

Der er også nedture i eventyrer
Den fjerde kamp i puljen stod på Ramón Sánchez Pizjuán mod Sevilla. Efter sejren på hjemmebane, håbede vi på endnu et godt resultat. Det viste sig dog, at det var et revanche-lysten Sevilla-mandskab der kom ud til kampen. Efter ti minutter havde først Kerzhakov og dernæst Nilmar banket bolden ind bag reserve-keeper Tawse, der erstattede en skadet McCann.

Naturligvis en svær start at komme over, og da Scannell rendte småskadet rundt, og jeg nok burde have udskiftet ham, var det ikke nemmere. Selvom vi havde bolden mest, og vi da også skabte et par chancer, blev vi aldrig for alvor virkeligt farlige, og da Nilmar var på pletten for anden gang med tyve minutter tilbage, bankede han for alvor Sevilla tilbage i kampen om den ene billet videre til knock-out runderne.

Med nederlaget, kom Sevilla tæt på os igen, nu med to point op til os på 2. pladsen, mens Arsenal indtager 1. pladsen med et point ned til os, og tre til Sevilla, og må anses for at være favoritter til den ene billet videre.

Den næste kamp bliver for os meget vigtig. Hjemme mod Benfica SKAL vi have mindst et point, selvom Sevilla skulle tabe til Arsenal for at have en fornuftig chance for videre avancement. Især fordi nederlaget var så stort, at vi nu har en negativ målscore mens Sevilla nu har en positiv målscore. Mange spekulationer, der i hvert fald ikke kan ændre på en ting: Kvalifikationen til UEFA Cup'en er 90% sikret, med et seks points forspring til Benfica og en bedre målscore Smiley
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010