home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 774 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Taktik
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Taktik  (Læst 661 gange)
Niko
Gæst

Taktik
« : 12 Aug 2007, 21:19 »

Taktik, er det vigtigste punkt i Football Manager - og det er der ikke nogen diskusion om. Uden en god taktik, så kommer man ikke langt, heller ikke hvis man er et tophold. Men nu, har jeg et par spørgsmål til jer, for at vi kan samle lidt af hinandens viden og måske komme til at lave bedre taktikker.

1) Hvad er det vigtigste for dig i din taktik?
2) Hvilke positioner, er de vigtigste i jeres taktik?
3) Hvilken formation plejer du at spille med? - og hvorfor?
4) Hvad gør du ved din defensive linje?
5) Hvilke indstillinger gør du på din målmand?
6) Spiller du med targetman, og hvilket type plejer det at være?

Niko
Gæst

Sv: Taktik
« Svar #1: 12 Aug 2007, 21:25 »

Jeg kan jo starte..

1) Det vigtigste er klart at mit forsvar ikke er for tæt på min defensive midtbane, det gør tit at man ikke udnytter sin defensive midtbane ordentligt, som en opryder.
2) Jeg elsker at have en utrolig god offensiv midtbane spiller, de plejer at være guldværd. Men jeg gør nu også meget ud af mine backs.
3) Jeg plejer at spille med en 4-4-2, med fremskudte fløje, som hele tiden skifter side. Jeg har så en offensiv midtbane spiller og en defensivt midtbane spiller. Grunden til jeg spiller med den for det meste er, at jeg er vild med 2 folk som styrer spillet.
4) Jeg plejer at sætte den højt op, ved ude kampe - da. det tit ødelægger deres spil. Hjemme spiller de andre hold ikke helt vildt offensivt, så der sætter jeg den lidt tilbage for at spille sikkert.
5) Jeg plejer at bruge, min helt egen type - kan ikke rigtig forklare det.
6) Jeg spiller altid med targetman, det er også altid en hurtig spiller, da jeg ikke er vild med store stærke spillere. Der er også flere store forsvare, end der er hurtige - så det er altid en fordel.

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #2: 12 Aug 2007, 21:26 »

1) Helt sikkert at score på de chancer der opstår og lukke af bagerst.

2) Kommer an på hvilken taktik det drejer sig om, men som udgangspunkt er det den bageste og forreste kæde.

3) Oftest 4-4-2, eller 4-1-2-1-2 (Milan stil).

4) Den er som regel en smule nede, jeg plejer at få den til at passe med closing down - hvilket efter min mening virker ret godt.

5) Mixed - undtaget kreativ frihed som er langt nede (medmindre keeperen har høj kreativitet).
Jo bedre målmand des bedre virker det med mixed efter mine erfaringer.

6) Spiller somregel ikke med target mere, men ellers en med 18+ jumping og 180+cm.
« Seneste Redigering: 12 Aug 2007, 21:30 af rudz » Logged

Rudz' Elite Træning v4 [FM12]
2 x Månedens Bruger : December 2006, Juli 2007

Emillionaire
Gæst

« Svar #3: 12 Aug 2007, 21:43 »

fedt Cesc  Thumbs Up

1)at min taktik virker, som den skal

2) nok det samme som Cesc - præcis

3)4-4-2, fordi jeg spiller bare bedst med den - ingen tvivl om det

4)det er forskelligt

5)fastsætter ham som Målmand (FM 07's instrukser)

6)de fleste gang bruger jeg targetman, han får den i dybden Opstemt

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #4: 12 Aug 2007, 21:46 »

6)de fleste gang bruger jeg targetman, han får den i dybden Opstemt

Han for den i dybden?

Emillionaire
Gæst

« Svar #5: 12 Aug 2007, 21:49 »

Han for den i dybden?

yes sir  Wink

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #6: 12 Aug 2007, 22:42 »

1)at min taktik virker, som den skal
4)det er forskelligt

Kunne du evt forklare dem lidt nærmere?

1) at din taktik skal virke som den skal.. ja.. DET håber jeg, eller spillede du underlig fm stil med at din taktik ikke skulle virke som den skulle Opstemt

4) Ja det er jo ikke helt underligt, men hvordan bruger du henholdsvis lav eller høj ? ude eller hjemmebane?

KF
Landsholdsspiller

« Svar #7: 12 Aug 2007, 22:47 »

1) Det vigtigste er uden tvivl, at jeg vinder. Hvordan er sådan set underordnet, men det er klart, at jeg har en idé med den taktik, jeg har lavet. Hvovidt filosofien så egentlig virker, er mig ligegyldigt, så længe jeg vinder eller klarer mig tilfredsstillende.

2) Det afhænger lidt af, hvilken taktik, det er. I en 4-4-2 diamant er det DMC'en. Den mand er simpelthen afsindig vigtig, mens det i en flad 4-4-2 nok er mine fløje. En fantastisk fløj kan simpelthen udrette mirakler, især på lavere niveau.

3) En eller anden afskygning af 4-4-2 - simpelthen fordi, den er så super fleksibel. Man kan hurtigt skifte til en mere defensiv eller offensiv orienteret taktik.

4) Den er stortset altid deep, hvilket nok har noget at gøre med, at jeg tit spiller med undertippede hold.

5) Den mest centrale indstilling her er i mine øjne, hvordan han distribuere bolden. Dette afhænger selvfølgelig af, hvor god han er til henholdsvis at kaste og sparke bolden - ellers er det blot mixed, men med en forholdsvis høj mentalitet (+10).

6) Nej, jeg har en idé om, at det gør mine taktikker for forudsigelige og kedelige.

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #8: 12 Aug 2007, 22:53 »

6) Nej, jeg har en idé om, at det gør mine taktikker for forudsigelige og kedelige.

Bestemt ikke, 2 angribere, som bruger samme indstillinger kan sagtens flænse et forsvar op Smiley

Niko
Gæst

« Svar #9: 16 Aug 2007, 22:12 »

Lyder som om at du har fint tjek på det KF.
Men, du spiller vel kun med 4-4-2 fordi at den fungere til underdogs, som du siger du plejer at spille med? Wink

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010