home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 519 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Happy Valley!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Kan hongkongere spille fodbold?
Nej
- 2 (20%)
Næppe!
- 3 (30%)
Jeg tvivler
- 5 (50%)
Antal Stemmer: 10

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Happy Valley!  (Læst 3477 gange)
United-styrer
Gæst
 
Happy Valley!
« : 09 Aug 2007, 16:13 »

Kan hongkongere spille fodbold?

Ovenstående spørgsmål bliver den røde tråd i denne blog, som skal omhandle mit antageligvis sidste spil i Football Manager 2007.

Der bliver taget en smule lettere på det, end jeg plejer. Det hele bliver mindre højtideligt og mindre realistisk. Stilen bliver afslappet, og antallet af updates kommer til at variere meget.

I spillet har jeg valgt den bedste (og eneste) hongkongske liga, som optræder i FM. Den har det karakteristiske navn Coolpoint First Division. Foruden pågældende liga har jeg valgt de tre bedste rækker i England (et eventuelt skifte til United skal jo være muligt) samt de to bedste i Tyskland, Spanien og Italien. Databasen sættes på huge, men hvilken database, jeg spiller med, ved jeg ikke helt. I realiteten er det vel også underordnet, når man ikke kender en eneste spiller eller et eneste hold.

Klubben
Jeg lukkede øjnene og pegede et vilkårligt sted på skærmen, da jeg skulle vælge en af de ukendte klubber. Markøren var ikke i nærheden af nogen af klubberne, men så måtte jeg blot vise den vej til den tætteste. Den udkårne klub er…

Happy Valley!

Jeg regner ikke med, at navnet får nogen klokke til at ringe hos en eneste af jer (ud over at det oversat til dansk betyder "glad dal", hvilket umiddelbart er en smule spøjst for en fodboldklub), og for mit eget vedkommende må jeg også sige, at navnet forekommer meget fremmed. Men frygt ej, thi jeg vil nu gøre lidt hjemmearbejde og forsøge at opstuve al den information, jeg kan, omkring ikke blot klubben, men også hongkongsk fodbold i al "almindelighed".

Jeg vender frygtløst tilbage…
« Seneste Redigering: 16 Aug 2007, 21:26 af United-styrer » Logged

Kerm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #1: 09 Aug 2007, 16:18 »

*LOOOL* Det her skal nok gå hen og blive godt, US! Opstemt Fed klub iøvrigt.. Rigtigt valgt? Huh Wink

Kerm
Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #2: 09 Aug 2007, 16:19 »

Det ser sku spændend ud

Men hvordan får du valley til flod? betyder det ikk dal?  Huh
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #3: 09 Aug 2007, 16:20 »

Hvor fedt! Gik selv med tanker om at lave en asien blog, men når jeg ikke kan tage mig sammen, er det godt jeg bare kan læse din i stedet! Opstemt
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #4: 09 Aug 2007, 16:20 »

Fed klub iøvrigt.. Rigtigt valgt? Huh Wink

Kerm

Navnet er i hvert fald fedt, og jeg forventer mig meget af Cheung Sai Ho og co.

Det ser sku spændend ud

Men hvordan får du valley til flod? betyder det ikk dal?  Huh

Jo, det har du nok ret i :-)
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #5: 09 Aug 2007, 16:24 »

Jeg tror svaret bliver nej - men mit kendskab til den hongkongske liga er skam heller ikke optimalt.
Held og lykke med det, skal sgu nok blive spændende Smiley
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Kerm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #6: 09 Aug 2007, 16:25 »

Navnet er i hvert fald fedt, og jeg forventer mig meget af [b]Cheung Sai Ho[b] og co.

Jo, det har du nok ret i :-)

Specielt lige ham.. Han ser VOLDSOM ud.. Wink

Kerm
Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

United-styrer
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #7: 09 Aug 2007, 17:19 »

Fodbold i Hongkong
Det hongkongske fodboldforbund, HKFA (denne forkortelse må forbundet i øvrigt dele med Hong Kong Film Awards), har – og den er vist god nok – eksisteret helt tilbage siden 1914, så sporten er øjensynligt intet splinternyt fænomen i det lille asiatiske land, der imponerende nok har fundet plads til hele syv mio. indbyggere.

Men ak, den lange historie er bestemt ikke glorværdig. Først i 1949 spillede landsholdet – med det passende navn Hongkong – sin første kamp mod Sydkorea. Det blev til et nederlag, og først fire år senere kom holdets første sejr – nok engang med sydkoreanerne.

Året efter, i 1954, blev forbundet optaget i det forjættede land, FIFA, og HKFA spillede sågar en vigtig rolle i fødslen af det asiatiske fodboldforbund. Hongkong lagde desuden græs til den første Asian Cup i historien – en turnering, som Irak som bekendt netop har vundet den 14. udgave af – og det blev til en tredjeplads for værterne. Det er så også den eneste gang, at Hongkong har fået æren af at arrangere turneringen. Hongkong har aldrig deltaget ved en VM-slutrunde.

Når det hongkongske landshold spiller kamp, så sker det under navnet Hongkong, Kina. Sådan har det forholdt sig siden 1997, hvor det blev en del af Kina.

For at opsummere: Hongkong har aldrig været nogen stormagt i international fodbold, hvilket en 90.-plads som bedste rangering på verdensranglisten vidner om. Aktuelt set er de nummer 128.

Den bedste række (det er den, jeg spiller i)
Hongkongs bedste fodboldrække kaldes i folkemunde – ganske originalt – Hongkong 1. division, men det officielle navn er nærmere beslægtet med det, jeg skrev i indledningen. HKFA Coolpoint Ventilation First Division League er det, og den blev stiftet i 1908 – altså før skabelsen af HKFA, hvorfor man må formode, at navnet var et andet dengang.

Rækken består af i FM 07 af følgende ti hold: HAPPY VALLEY, Citizen, Hangzhou Guang, Hong Kong Football Club (HKFC), Hong Kong 08, Kitchee, Rangers (HKG), South China, Sun Hei og Tai Po.

Reglerne er i store træk som i de fleste af Europas ligaer. Hvert hold mødes to gange, hvilket betyder, at en sæson består af sølle 18 ligakampe, som suppleres af en cupturnering kaldet Hong Kong League Cup, hvor der er to grupper á fem hold. Herfra går de to bedste fra hver gruppe videre til semifinalerne.

Om man kan tale om ude- og hjemmebanekampe i Hongkong, ved jeg ikke rigtigt. For selvom der på papiret er et hjemmehold, som løber med samtlige indtægter, så spiller størstedelen af ligaens hold på samme stadion, nemlig Mong Kok Stadium i.. ja, Mong Kok. Happy Valley er et af disse hold, og det er kun Tai Po, Hangzhou Guang og HKFC, der skiller sig ud ved at spille deres hjemmekampe på henholdsvis Tai Po Sports Ground, Zengcheng Stadium og Hong Kong Football Stadium. Mong Kok Stadium rummer i øvrigt 8.500 siddende tilskuere.

En sidste regel skal også lige med: Der er tilladt et maksimum på seks udenlandske spillere (Happy Valley har otte  Ubeslutsom). Heraf inkluderes kinesere ikke. Dem er det til gengæld også tilladt at have seks af, og denne gang lever Happy Valley op til kravene med deres to styks.

Happy Valley
Happy Valley – eller Happy Valley Athletic Association, som klubben egentlig hedder – viser sig at være lidt af en mastodont i hongkongsk fodbold. Det er blevet til seks mesterskaber for klubben, som blev stiftet i 1950, hvoraf det første blev vundet i 1965, mens det seneste kom i hus i 2006. Ergo går jeg ind til turneringen i FM som forsvarende mestre. Forventningens pres har aldrig været min livret, og det hjælper ikke på det, at jeg spås en andenplads i turneringen, og at bestyrelsen regner med et mesterskab.

Foruden de seks mesterskaber er det blevet til hele 16 andenpladser i klubbens levetid, mens de en enkelt gang har vundet cuppen. Samtidig er klubben et af fire hold, som har formået at gennemgå en hel sæson uden et eneste nederlag (som en lille bonusinfo kan det siges, at Sun Hei i sæson 2002-2003 opnåede det samme, men alligevel rakte det kun til en andenplads i ligaen. Happy Valley, som kun led et enkelt nederlag – endda på skrivebordet grundet brug af en spiller, som ikke var spilberettiget. Det må være rimelig bittert at gå ubesejret gennem en sæson uden at vinde ligaen).

Breaking news!
Tager man et kig ned over spillertruppen hos Happy Valley, så er det ikke just David Beckham og lignende navne, man støder på. Men en person med kendskab til hongkongsk fodbold vil alligevel nok nikke genkendende allerede ved det første navn.

Det viser sig nemlig, at min målmand Fan Chun Yip nærmest har heltestatus i sit hjemland (han er hongkonger), og han betragtes angiveligt som en af Asiens bedste keepere.

Næste update
Vurdering af spillertruppen, som forhåbentlig vil give svaret på, om Happy Valley kan spille fodbold.
« Seneste Redigering: 09 Aug 2007, 19:28 af United-styrer » Logged

Naturerunen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #8: 09 Aug 2007, 17:40 »

Indtil videre KJEMPE bra! Smiley Glæder mig til at læse videre og mere osv.! Opstemt
Logged

Harry Stamper: 'AJ, I have only five words for you: Damn glad to see you boy!'
A.J.: 'That's six words.'

United-styrer
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #9: 09 Aug 2007, 20:35 »

Happy Valleys trup
Fan Chun Yip, Cheung Sai Ho, og så de andre…

Den foreløbige konklusion på det overordnede spørgsmål ”kan hongkongere spille fodbold?” er: nej!

For at gøre en lang historie kort, så er det ingen imponerende startopstilling, jeg kan mønstre. Når der endelig dukker en habil spiller op i al elendigheden, så er der snarere tale om undtagelsen end om reglen.

Hvis vi starter på målmandsposten, så finder vi en af de få perler. Der er ikke overraskende tale om den tidligere omtalte målmand Fan Chun Yip, som umiddelbart sagtens kunne begå sig i SAS Ligaen. Et sikkert førstevalg og givetvis også en mand, som ofte bliver en uvurderlig sidste skanse. Som backup har jeg den lejede Sui Weijie, som stammer fra Kinas land. Den 23-årige keeper er entusiastisk omkring sin fremtid, men han gør nok klogt i at have en backup-plan, hvis nu han ikke formår at gøre fodbold til en levevej.

På de to backpladser har jeg ikke mange varianter. To backs er at finde i førsteholdstruppen, og gudskelov forholder det sig således, at de kan spille i hver sin side. Sham Kwok Fai og Pon Yiu Cheuk er begge hongkongere, og selvom de ikke er noget at skrive hjem om, så er der ingen grund til at lade alarmklokkerne ringe.

I det centrale forsvar er der langt flere valgmuligheder. Engelbert Asse-Etoga, Fabricio, Ricardo og Gerard er navnene på de fire potentielle valg, hvoraf brasilianske Ricardo udmærker sig som den absolut bedste af de fire. Hans landsmand, Fabricio, er til gengæld en ussel fodboldspiller, og Fabricios makker må formodes at blive Asse-Etoga.

Vi fortsætter på vores rute mod angrebet, og når nu til midtbanen. Her er Cheung Sai Ho i særklasse den bedste spiller, selvom han langt fra er noget fysisk vidunder. Ikke desto mindre er han selvskrevet til startopstillingen, og da han er en offensiv midtbanespiller, så må jeg placere hans dimentrale modsætning ved hans side. Og her er der ingen tvivl om, at brasilianeren Evanor må blive den udkårne. På fløjene har jeg heller ikke mange at vælge imellem. Lee Sze Ming og navnebror Li Ming er begge ekstremt ringe, men de kommer alligevel til at besætte henholdsvis højre- og venstrefløjen.

Frontduoen skal udgøres af to af følgende tre spillere: Ícaro, Fabio og Blaise Ndolar. Førstnævnte er absolut den bedste, mens Ndolar, der stammer fra Tchad, ligner det oplagte valg som makker.

Fik jeg i øvrigt sagt, at jeg spiller 4-4-2? Jeg regner ikke med at ændre på indstillingerne til at starte med. Standardformationen 4-4-2 Diamond Attacking håndplukkes, og eventuelle ændringer vil først foretages, når jeg har set holdet i kamp.

Truppen i fuld udfoldelse (ikke at det siger jer det store, men nu får I den):


Økonomi:
Økonomien er ganske fin i klubben. En balance på fem og en halv million suppleres af et transferbudget på beskedne 215.000 danske kroner. Hvorvidt disse skal investeres, er endnu usikkert, men jeg regner ikke med at købe ind, førend jeg har set de nuværende spillere i aktion.
« Seneste Redigering: 09 Aug 2007, 20:41 af United-styrer » Logged

Naturerunen
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #10: 09 Aug 2007, 21:03 »

Dejlig update igen! Smiley
Logged

Harry Stamper: 'AJ, I have only five words for you: Damn glad to see you boy!'
A.J.: 'That's six words.'

arongreve
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #11: 10 Aug 2007, 08:43 »

godt nok Smiley
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #12: 10 Aug 2007, 10:00 »

Tak til jer begge. Jeg tror, at I kan regne med kampe i næste update. Hvis nogen har spørgsmål til ligaen, de andre hold eller Happy Valley, så sig bare til.
Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #13: 10 Aug 2007, 10:05 »

Fantastisk blog US, som jeg også sagde over MSN Smiley

Er der nogle regler for udlændinge i ligaen?
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Kan hongkongere spille fodbold?
« Svar #14: 10 Aug 2007, 10:13 »

Fantastisk blog US, som jeg også sagde over MSN Smiley

Er der nogle regler for udlændinge i ligaen?

Det står i det næstnyeste indlæg. Det ser ikke så godt ud.

Maks. seks udlændinge (kinesere tæller ikke) - Happy Valley har otte
Maks. seks kinesere - Happy Valley har to

Tak for rosen ;-)
« Seneste Redigering: 10 Aug 2007, 10:23 af United-styrer » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010