home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23580
  0 Brugere, 645 Gæster Online.

Nyeste Bruger: susankeaton
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Jordens fremtid?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Jordens fremtid?  (Læst 11897 gange)
absalonsen
Gæst

Jordens fremtid?
« : 06 Aug 2007, 23:42 »

Et af de emner der snakkes rigtig meget om i disse dage er jordens fremtid.
Isen smeltert og man mener, at om nogle 100 år vil bl.a. Amager være oversvømmet p.g.a smeltavandet.

Hvad mener I om al denne snak??

Jeg tror selv på, at jorden ikke står til at rede. Det vi er igang med nu, skulle have været gjort for virkeligt mange år siden. Om der går 2 eller 2.000 år før en katastrofe vil indtræde ved jeg dog ikke.

Men post gerne jeres meninger og lad os få en spændende debat ud af det.  Smiley

Soccerpop
Gæst

Sv: Jordens fremtid?
« Svar #1: 07 Aug 2007, 00:02 »

Jeg tror ikke på alt det "pjat" (Min personelige mening).. Jo vist har alle de forskere billeder med hvor meget indlandsisen smelter, men da vikingerne kom til Grønland var der jo ikke nær så meget is. Den is må være kommet et sted fra. Ja nemlig, havvandet Wink
Altså det kan være at nogle områder bliver oversvømmet, men vi mennesker har overlevet mange ting i tidens løb Peace
Til jer der nu vil hive "En ubekvem sandhed" frem (som forresten bliver vist nu), så skal man jo regne med at den er dybt manipuleret. Desuden har der jo været i temperatur udsving før, og at det er lidt mere end sædvanligvis (tror jeg forresten heller ikke på, men tilfældigheder findes jo Wink ) kan jo sagtens være en tilfældighed..

Mit råd til Al Gore og andre sådanne typer: Lad være med at forudsige dommedag, før det rent faktisk kan bevises Peace
« Seneste Redigering: 07 Aug 2007, 00:10 af Soccerpop » Logged

njandersen
Gæst

« Svar #2: 07 Aug 2007, 00:06 »

Det er ren propaganda.

Jorden har altid ændret sig utolig meget.. i 1970'erne var der massevis af rekorder omkring de koldeste vintre osv.. For ti år siden, sagde de at vi ikke ville have mere grundvand tilbage, hvis vi kiggede 50 år frem.  Det tror jeg nu nok vi har efter denne her sommer med masser af vand:)
« Seneste Redigering: 07 Aug 2007, 00:10 af Njandersen » Logged

motZ
Gæst

« Svar #3: 07 Aug 2007, 00:08 »

Soccerpop og Njandersen siger det helt rigtige der.   Smiley

absalonsen
Gæst

« Svar #4: 07 Aug 2007, 00:10 »

En anden ting, jeg kom til at tænke på er atombomer. Sådan nogle fætre kan jo udslette kæmpe områder. Dumt, hvis vi skal ødelægge jorden fordi nogle fjolser skal kaste rundt med det.

Soccerpop
Gæst

« Svar #5: 07 Aug 2007, 00:13 »

En anden ting, jeg kom til at tænke på er atombomer. Sådan nogle fætre kan jo udslette kæmpe områder. Dumt, hvis vi skal ødelægge jorden fordi nogle fjolser skal kaste rundt med det.

Nu er det jo ikke fordi der er smidt så mange i beboede områder vel ? Wink
Desuden hvis det en dag bliver et problem, så finder man nok et stof der kan nedbryde dets effekter. For ødelæggelsen for du altså også ved almindelige bomber Peace

Skal vi egentlig til at snakke om "En ubekvem sandhed", som jeg har en stærk mistanke om at du ser lige nu Wink

motZ
Gæst

« Svar #6: 07 Aug 2007, 00:14 »

I do.

Batigol
Manager

« Svar #7: 07 Aug 2007, 00:15 »

Så er det jo godt vi har Bush og Co. til at rykke ind! Wink
Det kan du selvfølgelig have ret i, men jeg tror ikke på at en ondsindet atombombesprængning vil finde sted igen. Da amerikanerne bombede Nagasaki (?) og Hiroshima efter anden verdenskrig vidste man jo ikke, hvor meget skade de gjorde. Og jeg tror vidst nok, at man opdagede hvor kraftige de er. Så jeg tror ikke på, at nogen er så dumme!

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

njandersen
Gæst

« Svar #8: 07 Aug 2007, 00:20 »

Faktisk udnyttede man kun 1% af hvad der kunne opnås via de atombomber.. Siger lidt om effekten:)

absalonsen
Gæst

« Svar #9: 07 Aug 2007, 00:20 »

Nu er det jo ikke fordi der er smidt så mange i beboede områder vel ? Wink
Desuden hvis det en dag bliver et problem, så finder man nok et stof der kan nedbryde dets effekter. For ødelæggelsen for du altså også ved almindelige bomber Peace

Skal vi egentlig til at snakke om "En ubekvem sandhed", som jeg har en stærk mistanke om at du ser lige nu Wink

Jeg så det ikke, nej. Det kørte blot i baggrunden.

molle
Landsholdsspiller

« Svar #10: 07 Aug 2007, 00:22 »

Mit råd til Al Gore og andre sådanne typer: Lad være med at forudsige dommedag, før det rent faktisk kan bevises Peace

Hvis man kan forudsige dommedag, så kan alt andet jo være fuldstændig ligegyldigt... Så hellere gøre opmærksom på en mulig dommedag (selvom jeg synes det er et lige lovligt stærkt ord)

Soccerpop
Gæst

« Svar #11: 07 Aug 2007, 00:24 »

Jeg så det ikke, nej. Det kørte blot i baggrunden.

Der må alligevel ha været noget der satte sig fast Wink For du kommer med de næsten samme kritik punkter som han gjorde Wink

Hvis man kan forudsige dommedag, så kan alt andet jo være fuldstændig ligegyldigt... Så hellere gøre opmærksom på en mulig dommedag (selvom jeg synes det er et lige lovligt stærkt ord)

Er det ikke det de gør? Gør opmærksom på en dommedag, som jeg mener er noget vås  Peace

molle
Landsholdsspiller

« Svar #12: 07 Aug 2007, 00:28 »

Der må alligevel ha været noget der satte sig fast Wink For du kommer med de næsten samme kritik punkter som han gjorde Wink

Er det ikke det de gør? Gør opmærksom på en dommedag, som jeg mener er noget vås  Peace

det er muligt.. Men jeg tror det er sådan man skal tale til den amerikanske befolkning - overdrive... lidt ligesom Michael Moore (gud forbyde at den mand laver flere dokumentarfilm)  Grin

Soccerpop
Gæst

« Svar #13: 07 Aug 2007, 00:33 »

det er muligt.. Men jeg tror det er sådan man skal tale til den amerikanske befolkning - overdrive... lidt ligesom Michael Moore (gud forbyde at den mand laver flere dokumentarfilmGrin

Der må jeg sku erklære mig fuldstændig enig Peace

njandersen
Gæst

« Svar #14: 07 Aug 2007, 00:35 »

Ja, de er intetsigende, hans film. Man fandt vidst ud af, at han havde løjet en del i fahrenheit 11..

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010