home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1009 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  From FCK to The Toon Army
0 Brugere og 26 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: From FCK to The Toon Army  (Læst 30434 gange)
Møller
Gæst

Sv: FC København
« Svar #30: 08 Aug 2007, 11:47 »

Mere portugisisk
15 December 2006 - lodtrækningen

Den femtene december er en stor dag for de videre kvalificerede hold fra UEFA Cup Gruppespillet. Det er nemlig på denne dag man får at vide hvem de næste modstandere er. FC København er som det eneste danske hold stadig med i lodtrækningen. Dog er de ikke seedet, da der i denne runde kommer hold ned i turneringen fra Champions League. Blandt disse hold er overraskende Villarreal, Roma, PSV, Sevilla, Benfica og Gelsenkirchen. Hvem kommer danskerne så til at møde spørger i nok jer selv pt. Det får i svaret på længere nede.

FC København blev som det enogtyvende hold endelig trukket op af bolden. Seere hjemme fra Danmark ser denne lodtrækning, med forventninger om enten en walkover eller en spændende kamp, mod et storhold eller et hold som FCK stadig kan slå. Hold som på daværende tidspunkt stadig var i bolden var: Olympiakos, Basel, Celta, Palermo, Shakhtar, PSV, CSKA Moskva, Sporting CP, Benfica, Bordeaux, Tottenham, Lokomotiv Moskva og Dynamo Kiev. FCK ville formentlig helst op imod Basel.

Men sådan blev det ikke, vi spurgte efter lodtrækningen Flemming Østergaard om lodtrækningen: "Sporting CP er bestemt ikke en ønskemodstander, men stadig en modstander vi har chancer mod, bestemt. Nu skal vi se hvem vi skal møde efter Sporting når vi har slået dem. Denne lodtrækning sker jo også i dag. Kontakt mig efter den og i bliver klogere på vores chancer."

Altså skal FCK op i mod Sporting CP fra Portugal. Men hvem skal de danske løver så møde i Anden Knockoutrunde, som Don Ø siger "Når de har slået Sporting ud." Det får vi svaret på nu. Hvor jeg vil genfortælle som ovenstående den næste lodtrækning. FCK/Sporting CP blev igen meget sent trukket op af bolden. Faktisk til sidst. Derfor var der ikke den store spænding om hvem man kom til at møde, til sidst. Det bliver nemlig enten Livorno eller Gelsenkirchen fra Italien og Tyskland.

"Dette er bestemt muligt at komme videre fra disse 2 runder. Med 4 gode kampe er vi i kvartfinalerne, og tæt på The Treble." Sagde Don Ø til mig.

1. Knockoutrunde: vs. Sporting CP (Por)
2. Knockoutrunde: vs. Gelsenkirchen (Tys) eller Livorno (Ita)

Møller
Gæst

« Svar #31: 08 Aug 2007, 12:56 »

Styrmand til Italien?
4 Januar 2007 - gravgaard meldes til parma

Michael Gravgaard, FCK og dansk landsholdsspiller. Kom til Parken for 2 sæsoner siden fra jyske Viborg FF. Men med nogle fremragende sæsoner hos FC København har fået store klubber til at få øjnene op for den 28 årige danske forsvarsspiller. Bl.a. har Bordeaux og Tottenham haft spejdere ude for at se på Michaels indsatser op til flere gange i både Champions League, UEFA Cuppen og SAS Ligaen. Nu har endnu en klub meldt sin interesse, og det siges at en aftale er meget tæt på at falde på plads.

Parma F.C. skulle angiveligt allerede have afgivet deres første bud i starten af november måned hvor holdet mødte FCK og havde meget svært ved at komme igennem ved Gravgaard og Hangeland. Kun 1 gang kom italienerne igennem, ved Budan som udlignede og kampen endte 1-1. Men der skulle dog først være faldt enighed om en pris for Gravgaard i nat. Efter forhandlingerne flere gange har været brudt sammen er det altså nu meget tæt på, siger BT i dag.

- Jeg har intet hørt om tilbudet fra Parma endnu. Jeg ved intet og tager ikke stilling til noget jeg ingen kendskab har til. Parma er bestemt en spændende klub at komme til. Jeg har længe villet prøve at spille i en udenlandsk klub. Parma er et stort hold i Italien og i UEFA Cuppen er de som os nået knockoutrunderne. Men jeg vil klart overveje sagerne, men først når en kontrakt kommer på bordet foran mig. Sagde Michael Gravgaard til os i dag.

Hvad så hvis Gravgaard bliver solgt. Hvem skal så bruges i stedet? Mikael Antonsson har FCK altid til rådighed, men flere andre rygtes til klubben. Deribland Leon Andreasen, som senest spillede i dansk fodbold, under hans tid i AGF. Nu rygtes den danske landsholdsspiller til FC København, som erstatning for Gravgaard.
« Seneste Redigering: 08 Aug 2007, 14:08 af Møller » Logged

Møller
Gæst

« Svar #32: 08 Aug 2007, 13:18 »

Udskiftninger i FCK
8 Januar 2007 - gravgaard skifter til parma, leon ind

For fire dage siden var det bare rygter. For fire dage siden vidste ingen noget om rygterne. I dag blev det en kendsgerning. Ja i har forstået det korrent. Michael Gravgaard forlader i dag FCK til fordel for italienske Parma F.C. Dog skal i ikke frygte. Erstatningen skrev under med FCK så hurtigt som Gravgaard skrev under med Parma. Leon Andreasen er hentet til FCK som erstatning for Michael Gravgaard.

Det siges at FCK har tjent 22.5 mio. af de 25 mio. som interne kilder siger Parma har hentet den danske midterforsvar for. Grunden til der mangler 3.5 mio. i vores udregninger er at Viborg og FCK havde en videresalgsaftale fra da Gravgaard skiftede til de danske mestre. 15% af videresalget skulle gå til Viborg FFs lommer. De 15% er i denne omgang 3.5 mio. Men nu vil jeg ikke snakke mere om Gravgaard.

Nu går jeg over til erstatningen. 23 årige Leon Andreasen havde ikke den store succes i Werder Bremen, han kom til tysk fodbold for bare 1 sæson siden fra AGF. Men valgte i dag at skrive under på en kontrakt til sommeren 2010. FC Københavns direktør Flemming Østergaard kender til Leons egenskaber: Leon beviste i AGF at han er meget værd. Med bare 23 år på bagen har han allerede 1 år i udlandet, prøvet meget med AGF. Nu skal han prøve at komme længere op med os.

Mange ser i Leon Andreasen en kriger uden lige. Det er han også, mange ser ham som den bedste erstatning man kunne ønske sig for Gravgaard. Men ikke kun Leon er hentet til FCK, også Kenneth Stenild og Njogu Demba-Nyrén er hentet til fra hhv. AaB og Esbjerg fB. Fremragende indkøb som skal forstærke målmandspladsen og angrebet, som har været en del inaktiv i år.

Jeg glæder mig til at komme i gang i FCK, Esbjerg har været et fantastisk springbræt, mit ophold i Danmark har været helt i top indtil videre. Nu spiller jeg i den bedste klub i landet og er klar til at give mig 100% for sejr hver gang.

« Seneste Redigering: 08 Aug 2007, 14:07 af Møller » Logged

Dau
Førsteholdsspiller

« Svar #33: 08 Aug 2007, 13:19 »

Har ikke fået kommenteret før nu, men det er sgu en god blog, som altid, Møller. Håber ikke at du kunne finde på at sælge Gravgaard, men hvis han vil væk er der vel ikke så meget at gøre. Fortsæt endelig! Smiley

I øvrigt et flot billede i den seneste update (Wink)

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst

« Svar #34: 08 Aug 2007, 13:20 »

Hehe, tak for template Dau Smiley stort cadeau til dig for det!

cube
Manager

« Svar #35: 08 Aug 2007, 13:21 »

Leon A bliver guld værd.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst

« Svar #36: 08 Aug 2007, 13:23 »

I know Smiley

freddiem
Førsteholdsspiller

« Svar #37: 08 Aug 2007, 13:31 »

Godt det kun er FM, for jeg vil da godt nok blive tosset hvis Leon kom til FCK ticked off

Møller
Gæst

« Svar #38: 08 Aug 2007, 13:33 »

Smiley ikke helt utænkelig situation da? Opstemt

Naturerunen
Juniorspiller
**

« Svar #39: 08 Aug 2007, 13:49 »

Hvorfor har jeg ikke lagt mærke til denne glimrende blog endnu? Fine updates, og pæne billeder! KUTGW! Smiley

Harry Stamper: 'AJ, I have only five words for you: Damn glad to see you boy!'
A.J.: 'That's six words.'

Møller
Gæst

« Svar #40: 08 Aug 2007, 14:18 »

Salami ind, Tandrup ud
27 August 2007 - nigerianer til fck

Sidste indkøb, sidste salg og sidste begivenhed før sæsonens kampe begynder. Det var hvad Don Ø startede med at sige på dagens pressemøde. Men kan vi stole på det, 4 dage er hvad der er tilbage af transfervinduet. FCK har brugt adskillige millioner i dette transfervindue, leon andreasen, demba nyrén og nu adigun salami. Allesammen er hentet til FCK, mens kun 2 er gået den anden vej. Gravgaard og senest Kim Tandrup.

FC Midtjylland er kendt for deres talentpickup i Nigeria. De tager derned til deres akademi i Nigeria. Henter spillere op, og lærer dem op. Den tur har Salami også været igennem. Nu er han skiftet til de danske mestre, der må var noget ved denne 18 årige knægt som har sat et lys over Mads Møller Nielsens hoved. Han måtte hentes var det eneste han sagde under pressemødet, lad det koste hvad det vil. Adigun Salami fremtidens mand i FCK.

Den offensive midtbanespiller forventer dog ikke startopstillingen lige med det samme, men enkelte kampe i denne sæson ville ikke skade: FCK er en stor klub, jeg er knapt så stor af navn. Men alligevel forlanger jeg nogen spilletid i min første halve sæson i klubben. Lad os håbe de kan overkomme det.

Møller
Gæst

« Svar #41: 08 Aug 2007, 21:06 »

FCK skabte svært udgangspunkt
15 Februar 2007 - 0-0 i parken

Vi er med der hvor det er sjovt nu. Men også der hvor der skal fightes og arbejdes gennem alle 90 minutter. Vi er en del af de sene kampe i UEFA Cuppen, i dag skal vi møde Sporting CP. Vi skal godt i gang, med en sejr. sagde Mads Møller Nielsen før dagens kamp!

Men var FCK så klar? Var Sporting CP en for stor mundfuld, eller kunne FCK overkomme dem i dagens kamp. Mere om det i denne nyhed. FC København startede i hvertigfald i en meget stærk opstilling med Allbäck og Silberbauer tilbage i startopstillingen. Dog manglede Leon Andreasen, som stadig er skadet efter hans uheldige første træningspas i FCK.

Men det blev ikke den spændende kamp som de 21178 tilskuere havde håbet på, som var mødt op til kampen i 8 graders vejr uden det store regn. Ingen mål kom der igennem hele kampen, dog var FCK tæt på hele 5 gange i første halvleg, bl.a. ved Nordstrand som 3 gange var uhyr tæt på at bringe danskerne foran. Men Sporting CP havde også deres chancer, dog en smule mindre end FCK. Alligevel ramte Liedson i anden halvleg overlæggeren.

Kampens resultat gør det sværere for FCK at komme videre. Dog var det bedre end Sporting havde fået udebanemål på kontoen. 1 mål i Portugal vil gøre underværker for FCK. De har manden der kan gøre det, Marcus Allbäck og andrebsmakkeren Morten Nordstrand har også evnerne til det.

FC København vs. Sporting CP 0-0

Møller
Gæst

« Svar #42: 08 Aug 2007, 21:38 »

4 minutter fra succes
22 Februar 2007 - uefa cup exit til fck

Trods FCKs afklapsning i Herning hvor holdet tabte 2-5 i en Royal League kamp. Dog er FCK alligevel videre til de videre rundet. Derfor kunne man tænke at de tog den med ro mod FC Midtjylland. I aften gjaldt det så returopgøret mod Sporting CP i UEFA Cuppens 1. Knockoutrunde. FCK kom til Portugal med et 0-0 resultat fra Parken.

Ineffektiviteten fra Parken var ikke at se i Portugal. Allerede efter få minutter er FCK klar på chancetavlen. Morten Nordstrand forsøger sig langt ude fra, men brænder desværre for danskerne over mål. Der gik ikke mange minutter efter Nordstrands første chance før målet til 1-0 faldt. Dog til det forkerte hold. De grønne Sporting CP bragte sig foran ved Liedson efter bare 5 minutter. Bittert for FCK, som havde glædet sig sådan til denne kamp.

Leon Andreasen var i dag med fra start, og fik derved sin debut i en utrolig vigtig kamp for københavnerne. Han havde en lille hovedrolle ved 1-0 målet, da han meget passivt så på Liedson sparke bolden fremragende ind bag Jesper Christiansen. Desværre for Leon var det ikke hans bedste start i en ny klub. Det måtte han rette op på igen, og var med oppe på 3-4 hjørnespark efterfølgende, ingen gav mål. Men 2 chancer gav det til Leon Andreasen, som bagest i feltet ved begge helflugtede bolden i sidenettet.

Hvordan skulle FC København komme tilbage i denne kamp. Chancerne var der, men faldt til de forkerte folk. Portugiserne havde læst godt på de danske lektier, Nordstrand og Allbäck blev godt dækket af for chancer. Det udlignende mål måtte falde fra andre folk. Dog skulle vi ud i anden halvleg før FCK og Hjalte Bo Nørregaard kunne bringe sig på 1-1. Kanont sparket frispark af Nørregaard, bliver rettet af og ender med at ramme stolpen og flot glide ind i nettet bag Felipe i Sporting CPs mål.

Det så ud til at holde, skulle FCK virkelig komme videre fra denne svære kamp? NEJ, svarede Sporting CP brat med 4 minutter til slutfløjtet. FCKs forsvar så igen lidt sløje ud da bolden ender ved Eduardo Costa, efter en flot diagonal aflevering fra Moutinho, Eduardo sparker flot til bolden første gang, og igen var Christiansen i FCK målet chanceløs. Sporting CP og Lissabon i ekstase. FCK SLÅET UD!

Sporting CP vs. FC København 2-1
Samlet 2-1 (Sporting CP videre)

Naturerunen
Juniorspiller
**

« Svar #43: 08 Aug 2007, 22:56 »

Noooooooooo! Skuffet Ikke godt! Men you keep up, don't lose spirit! Smiley

Harry Stamper: 'AJ, I have only five words for you: Damn glad to see you boy!'
A.J.: 'That's six words.'

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #44: 08 Aug 2007, 23:02 »

Øv, men c'mon FC!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010