home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 1050 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 191 192 [193] 194 195 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 613103 gange)
Søgaard
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2880: 11 Aug 2011, 21:28 »

Kan se at der kommer "The Bone Collector" med Denzel Washington og Angelina Jolie i hovedrollen klokken 22:00 i aften på 3+. Er der nogen der har set denne film og kan anbefale den? :-)

Jeg kan se at den kun har fået 6.4 på IMBD.
Hvorfor vil du se "The Bone Collector", når der kommer "Top Gun" på Zulu!!
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2881: 11 Aug 2011, 21:31 »

Primært fordi jeg har set Top Gun flere gange end jeg har været på toilettet.
Logged

Søgaard
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2882: 11 Aug 2011, 21:33 »

Primært fordi jeg har set Top Gun flere gange end jeg har været på toilettet.
Top Gun er sammen med Star Wars nogle af de få film, som jeg aldrig kan se nok gange!
Logged

KasperSchmidt
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2883: 11 Aug 2011, 21:37 »

Drenge, drop "Top Gun", drop "The Bone Collector" ... "Bring It On på" på Kanal 5 Opstemt
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2884: 11 Aug 2011, 21:42 »

Top Gun er sammen med Star Wars nogle af de få film, som jeg aldrig kan se nok gange!

Ingen tvivl om at Top Gun er en klassefilm man kan se mange gange.

Drenge, drop "Top Gun", drop "The Bone Collector" ... "Bring It On på" på Kanal 5 Opstemt
Satans, er ikke i besiddelse af Kanal 5.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2885: 11 Aug 2011, 21:48 »

Tror bare, jeg napper The Fighter.. Av.
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2886: 12 Aug 2011, 16:51 »

Skulle jeg se film i aften, tror jeg det ville blive Zodiac på Kanal 4, skulle være ret fin.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2887: 18 Aug 2011, 00:17 »

Nu var jeg lige inde til en forpremiere på Dirch her til aften, og vil da prøve at komme med en lille gennemgang af den, uden dog at smide detaljer om indholdet (i det store hele).

Nikolaj Lie-Kaas spiller hovedrollen som Dirch Passer, en rolle han fint fylder ud, dog efter min mening med stemmekapacitets mangler. Han rammer ikke de samme høje toner og lyde som Dirch gjorde det, men krops sproget har han til gengæld fint med.

Selve filmen bærer efter min mening præg af hvem der har store roller, eksempelvis er både Dirch, Stig Lommer og Kjeld Petersen spillet rigtig godt, af nogle dygtige skuespillere, hvorimod jeg nok ville have gjort mere ud af en rolle som Ove Sprogøe, hvor ud over det glatte, pæne udseende mangler lidt "naivitet" i udtrykket.

Filmen har godt fat i nogle af de store problemstillinger i Dirchs liv, dog med flere mangler. Jeg mener personligt at et vendepunkt i Dirchs liv burde være da han som ung, før han egentlig havde et job, overvejede selvmord og blev snakket ud af det, af en ung fynbo han mødte på en bænk i hovedstaden, nemlig Ove Sprogøe. Desværre starter filmen ud med generelt at skippe store dele af den Dirch de fleste som kun har set ham på film, husker, i det at der stort set intet er, som relaterer til filmene. Omvendt kan man så også sagtens forsvarer dette med at denne film netop fortæller den del af Dirchs historie som vi ikke kender til, eller som gennemsnits danskeren ikke kender til.

Filmen ligger fint op til at læse en biografi om Dirch, eller som afslutning til samme, men det er altså ikke humor det hele, da filmen her i det store hele, handler om mennesket frem for komikken.

Hvis man ser bort fra at Nikolaj Lie-Kaas ikke er i samme størrelsesorden, hverken i højden, bredden eller i stemmen som Dirch, så kan denne film anbefales som en fornuftig film at se, for at få indblik i mandens liv, udenfor filmene.

Et stort minus skal dog gives, i det at filmen skæres meget kort, fra det punkt hvor Kjeld Petersen dør, i 1962, da filmen starter i midten af 50'erne.

Anbefalingen herfra: Hvis man er til dansk film, har interesse for dansk komiks bagland, har en forkærlighed for Dirch Passer, eller bare er generelt nysgerrig omkring kendte personer, så bør man tage ind og se denne film.
Vil dog tilføje at hvis man foretrækker det romantiske billede af gamle film, at alle skuespillerne kun er som i film, så bør man nok overveje det 2 gange før man tager afsted.
Hvis man ikke er til dansk film, ikke gider dansk komik og generelt er negativt stillet omkring Dirch eller kendte, så lad vær, den kommer jo nok på DVD, på tilbud til 40-50 kroner om et par år, så er det ikke helt så mange penge at have spildt.

Som en spøjs detalje vil jeg dog lige tilføje: Jeg fik billetten samt til mine 2 mindre søskende jeg tog med ind og se filmen via Telia, ankom så til Cinemax i Odense og indtastede den ene kode jeg havde, der var så en fejl med nr. 2 så jeg skulle finde den på min mail, hvorefter maskinen ikke fungerede igen, ved skranten siger de så at Telia ikke har lov til at give mig 2 koder, så den ene bliver registreret til min brors telefon i stedet for. I al forvirringen tager manden kun 75 kroner for 4 billetter (den 4 som skulle have været med var blevet syg, og billetterne kom 2 og 2, i tilbud af 2 til 1's pris). Så alt i alt gav jeg 25 kr. pr hoved, til en forpremiere og havde et sæde til mine popcorn kunne stå blødt.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

rammy
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2888: 19 Aug 2011, 10:09 »

Jeg har anmeldt den nye Tucker & Dale vs Evil lige her: http://sorensencinema.blogspot.com/ Smiley
Logged

rammy
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2889: 24 Aug 2011, 08:28 »

Siden sidst er der også kommet anmeldelser af parasit-monster-filmen 'Splinter' og den ultra realistiske seriemorder-film 'Tony - en seriemorder i London'. Kig forbi http://sorensencinema.blogspot.com/ Smiley
Logged

Korzika
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2890: 27 Aug 2011, 23:56 »

Hey drenge.

Jeg leder efter nogle fede action-film. Det må gerne være "tju-bang" film, der er fyldt med hæsblæsende scener, og hvor man kan læne sig tilbage, og hvor der ikke er behov for at tænke for meget over handlingen.

Håber I har nogle gode idéer!
Logged

Marchang
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2891: 28 Aug 2011, 00:06 »

Hvis du ikke har set the expendables, vil jeg anbefale dig du ser denne Smiley

Alt for fed film, der ikke kræver det store at følge med i Wink
Logged

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2892: 28 Aug 2011, 00:27 »

Nu hvor Marchang kommer med et bud på en ny film med gamle stjerner, er R.E.D faktisk også en ganske underholdene actionfilm.
Logged

FCK

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2893: 28 Aug 2011, 00:32 »

nogen der kan anbefale en comedy film?
Logged

Tidligere: Baloo38

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2894: 28 Aug 2011, 01:58 »

Hey drenge.

Jeg leder efter nogle fede action-film. Det må gerne være "tju-bang" film, der er fyldt med hæsblæsende scener, og hvor man kan læne sig tilbage, og hvor der ikke er behov for at tænke for meget over handlingen.

Håber I har nogle gode idéer!
Ikke fuldstændig Tju-Bang, men bestemt derhenne af og ret ukendt i Danmark. Limitless er en actionfilm med Bradley Cooper, hvor han ærligt talt er ret sej. Bestemt en actionfilm, der er værd at se.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 191 192 [193] 194 195 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010