home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:39:15 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 15:45:58 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 681 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615089 gange)
United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1830: 05 Apr 2009, 09:21 »

Hej freaks.

Har lige set en film på TV2 der hedder "Stranger Than Fiction".

Den handler om en forfatter der hedder Karen Eiffel (Emma Thompson). Hun har haft skriveblokade i 10 år men er ved at skrive en bog der handler om en mand der hedder Harold Crick. Hvad hun ikke ved er at Harold (Will Ferrell) findes i virkeligheden. Han begynder at få fortalt alt hvad han gør og opfatter inde i hovedet. Altså i hans hovedet hører han stemmen fra Karen. Han ved dog ikke at det er Karens stemme. Han bliver dog sindsyg af stemmen så han tilkalder hjælp fra en litterær professor som skal hjælpe ham med at få stemmen til at forsvinde. Professoren hedder Jules Hilbert (Dustin Hoffmann).

Filmen følger både Harold og Karen. De er begge lidt underlige og kommer ud for ting men alt hænger sammen på en måde.

Filmen er blevet udtrykt som en komedie og er da også meget sjov men den er også meget dramatisk og får virkelig en til at tænke. Will Ferrell spiller faktisk rigtig godt og Dustin Hoffmann er altid klasse. Andre som er med i filmen er Queen Latifah og Maggie Gyllenhaal.

Jeg vil nok give den 8,5 ud af 10.

Ja, Stranger Than Fiction er en uimodståelig film. Jeg har set den mange gange. Will Ferrell spiller fremragende og fik da også en fortjent Golden Globe-nominering. Det er især dialogen samt det temmelig geniale plot, der hæver filmen. Aren't you relieved that you're not a golem? Det er fantastisk. Jeg har givet den et 9-tal på IMDb, kan jeg se.
Logged

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1831: 05 Apr 2009, 10:10 »

Ja, Stranger Than Fiction er en uimodståelig film. Jeg har set den mange gange. Will Ferrell spiller fremragende og fik da også en fortjent Golden Globe-nominering. Det er især dialogen samt det temmelig geniale plot, der hæver filmen. Aren't you relieved that you're not a golem? Det er fantastisk. Jeg har givet den et 9-tal på IMDb, kan jeg se.

Ja jeg blev meget overrasket. I starten var den meget underlig men så begyndte det hele og hænge sammen. Og ja dialogerne var rigtig gode. Det var også sjovt at se Will Ferrell spille noget mere seriøst som han gjorde godt.   
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1832: 05 Apr 2009, 10:55 »

Kærestesorger
Kan kun sige en ting: Lad vær og se den! Skuespillerne og handlingen er helt til rotterne - har aldrig set noget så råddent! Forfærdelig film!

Havde sgu heller aldrig set den, hvis ikke jeg var blevet tvunget..

0/10
Logged


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1833: 05 Apr 2009, 16:12 »

The Deer Hunter 1978

5 polsk-amerikanske venner fra en lille by i Pennsylvanien, USA bruger det meste af deres tid på at arbejde i stål industrien.
I deres fritid nyder de at jage hjorte oppe i bjergene sammen. En af dem, Steven, skal giftes og de gør klar til at fejre det, samtidig med de også markere afgangen af tre af vennerne som skal til Vietnam.
To år senere. Krigen raser og de tre venner i Vietnam finder dem selv, som fanger i en Viet Cong lejre.
De kommer tilbage sikkert, men rædslerne fra lejren jager dem stadig.

'The Deer Hunter' er en film, som står knivskarpt i min hukommelse. For mig er det en af de største film nogensinde, som i den grad sætter tankerne i gang. Ord man kan beskrive filmen med er: vold, instinkt, overlevelse, misbrug af patriotisme og venskab.
Filmen er instrueret af Michael Cimino og har Robert de Niro i hovedrollen, som Michael 'Mike' Vronsky.
Andre nævneværdige navne i filmen er Christopher Walken og John Savage. I rollen som Stanley 'Stosh' er John Cazale, som bla. er kendt for rollen som Fredo Corleone i 'The Godfather 1972'. John Cazale led under optagelserne af alvorlig cancer. Da John blev valgt til sin rolle, var det kun Michael Cimino, som vidste at Cazale led af cancer. Da folk på settet opdagede af han gjorde dette, ville de straks have ham af holdet. Flere af de andre skuespillere truede med at gå af, hvis John Cazale blev vraget på grund af sygdommen. John Cazale døde kort tid efter optagelserne var færdige.

Jeg vil anbefale alle til at se denne geni streg og opleve Vietnamkrigens rædsler og barskhed.
'The Deer Hunter' er en film, hvor på Russisk Roulette, op til flere gange kommer ind på livet af seeren.



« Seneste Redigering: 08 Apr 2009, 14:10 af Fredi » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1834: 06 Apr 2009, 08:49 »

Den handler om 5 der er i fængsel, hovedpersonen Frank Perry (Brian Cox) er blevet dømt livstid i fængsel. Han har ikke hørt fra sin datter i 14 år, og så modtager han et brev hvor der står at hun er blevet junkie og har fået to hjertestop. Det gør så Perry får lyst til flygte for at se hans datter. Han vælger så at bryde ud af fængslet med Lenny Drake, Viv Batista, Lacey og Brodie. Ved fælles hjælp skal de efter Perry gennemtænkte plan flygte.
Men flugten kommer i fare da fængslets "konge" Rizza's bror Tony bliver suspiciøs og kræver betaling i det ulovlige stof Khat. Det ender i et slagsmål og pludselig er alt i fare.
Filmen springer tilbage fra nutid og datid, hvilket gør at man bliver nødt til at følge med hvert eneste øjeblik, hvis man ikke vil smides af toget.

Brian Cox er glimrende i hovedrollen, og bærer stort set alene filmen frem, resten af de medvirkende er en smule anonyme i bedste fald.

Det er mærkeligt fordi på forsiden af filmen står der: "Glem alt om En Verden Udenfor og Prison Break, her kommen den ultimative flugtfilm" Men Prison Breaks flugtplan er meget mere gennemtænkt og flottere. Manuskriptet er lidt lamt, fordi de ikke må tale det meste af filmen når de er under jorden, fordi så opstår der ekko.

The Escapist er en udmærket film. Men stadig lidt mærkelig, fordi i slutningen, der får mann noget at vide, der får en til at tænkte meget over hvad det var der skete i filmen. Men der er stadig mange fængselsfilm, der kan slå denne.

Den her film får 6.5 stjerner ud af 10.
Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1835: 06 Apr 2009, 08:54 »

The Deer Hunter 1978

5 polsk-amerikanske venner fra en lille by i Pennsylvanien, USA bruger det meste af deres tid på at arbejde i stål industrien.
I deres fritid nyder de at jage hjorte oppe i bjergene sammen. En af dem, Steven, skal giftes og de gør klar til at fejre det, samtidig med de også markere afgangen af tre af vennerne som skal til Vietnam.
To år senere. Krigen raser og de tre venner i Vietnam finder dem selv, som fanger i en Viet Cong lejre.
De kommer tilbage sikkert, men rædslerne fra lejren jager dem stadig.


(Jeg understreger at alt er lavet af mig selv)
 


Jeg synes ellers ovenstående minder meget om det, der står bag på dvden Smiley
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1836: 08 Apr 2009, 14:12 »

Jeg synes ellers ovenstående minder meget om det, der står bag på dvden Smiley

Korrekt, dog har jeg oversat det og tilføjet små bider.
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1837: 08 Apr 2009, 14:20 »

Korrekt, dog har jeg oversat det og tilføjet små bider.

Meningen med denne tråd er vel at man skriver sin egen mening om filmen, og netop IKKE skriver af fra bagsiden af kassetten.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1838: 08 Apr 2009, 14:38 »

Meningen med denne tråd er vel at man skriver sin egen mening om filmen, og netop IKKE skriver af fra bagsiden af kassetten.

Jeg beskriver også min egen mening nedenunder. Det første stykke tekst er bare en lille bid om hvad filmen handler om.
Logged

Schytte
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1839: 08 Apr 2009, 15:06 »

Har lige set Slumdog Millionaire... Fantastisk film, og det siger jeg også selvom jeg sjældent ser dramaer/kærlighedsfilm osv.... der er dog os lidt "action" i, men faaantaaastisk film Smiley Den SKAL man bare se

10/10
Logged


Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1840: 08 Apr 2009, 15:36 »

Har lige set Slumdog Millionaire... Fantastisk film, og det siger jeg også selvom jeg sjældent ser dramaer/kærlighedsfilm osv.... der er dog os lidt "action" i, men faaantaaastisk film Smiley Den SKAL man bare se

10/10

Jeg har også set Slumdog Millionarie efter at have fået præcis den samme oplevelse, og jeg kan nemt sige at jeg er skuffet... Jeg kan virkelig ikke se det fantastiske i filmen. Den handler om en knægt fra den indiske slum som kommer i Hvem vil være Milliionær, og så får vi igennem flashback fra hans liv, forklaret hvorfor han kan svare på spørgsmålene. Jeg synes hverken at den er spændende, interessant eller uforudsigelig, tværtimod.. Den siger mig intet, og jeg var pænt skuffet over den.

7/10
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1841: 08 Apr 2009, 15:50 »

Af en film der intet siger dig, er du rimelig generøs med karakteren. På nogle punkter må den alligevel have gjort indtryk?
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1842: 08 Apr 2009, 18:11 »

Det kan jeg vel give dig ret i.. Altså, handlingen i sig selv er ok, jeg synes bare ikke at historien er så fascinerende og utrolig som mange folk gør den til.. Jeg kunne vel godt bumpe den ned til en 6'er, men det er sjældent at jeg giver film rigtig lave karakterer, for jeg ser dem som regel fordi at jeg har hørt at de er gode Opstemt
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1843: 13 Apr 2009, 20:31 »

Tropic Thunder (2008)
Ben Stillers komedie fik en varm modtagelse i fjor, og jeg var klar til at skraldgrine, da jeg endelig fik set den forleden.

Det gjorde jeg ikke.

Måske var mine forventninger for høje, men jeg synes slet og ret ikke, den er særlig sjov. Humoren er i hvert fald ikke af den slags, man griner højlydt over. Det gjorde jeg ganske få gange i filmen. Alligevel sad jeg ved filmens slutning med et bredt smil på læberne, hvilket delvist kan tilskrives Tom Cruises herlige dans, men i høj grad også skyldes filmens indtagende charme. Jeg er ikke så velbevandret i krigsgenren, at jeg kunne fange alle referencerne, men fik da en del af dem.
Robert Downey Jr. er en fantastisk skuespiller, og han fik en fortjent Oscar-nominering for sit portræt af stjerneskuespillere n Kirk Lazarus, der har fået foretaget en pigmentoperation for at kunne påtage sig rollen som sort soldat.

Tropic Thunder kan varmt anbefales, men forvent ikke at skrige af grin.

Den Tredje Mand (1949)
Den hæderkronede film noir-klassiker fortjener al den virak, der omgiver den. En inspirationskilde for mange af de spændingsfilm, vi ser i dag, men de færreste når idealet til anklerne. Mesterligt skruet sammen og kronet med glimrende skuespilspræstation er og et stærkt soundtrack. Bør ses af alle, der kan se igennem det faktum, at der ingen farver er.

Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
En filmatisering af Hunter S. Thompsons ikoniske roman af samme navn. Et to timer langt syretrip af absurd og psykedelisk karakter med Johnny Depp i spidsen. Depp er som altid uforlignelig i rollen som excentrikeren, i dette tilfælde Raoul Duke – eller Hunter S. Thompson, om man vil. Benicio Del Toro spiller Dr. Gonzo. Det er næppe en film for alle, men er man til Thompsons syrede univers (eller bare det syrede, ifald man ikke kender Thompson), er den ikke til at komme udenom. Fantastisk morsom og cool.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1844: 15 Apr 2009, 14:13 »

Operation Valkyrie er en ny film med Tom Cruise der handler om 2. verdenskrig. En gruppe af officerer er begyndt at tvivle på Hitlers planer, og derfor vil de prøve at fjerne ham med magten og selv overtage den, og forhåbentlig få en fredsaftale med de allierede styrker, før det er for sent. Filmens historie er ganske fascinerende, og da jeg interesserer mig for historie, er det endnu bedre at sidde og følge med i den. Man kan nemt holde styr på figurerne og historien er også ligetil at følge. Tom Cruise spiller ganske godt i rollen, om end det ikke er den bedste rolle jeg har set ham i. Det ærger mig dog en smule at man de snakker engelsk filmen igennem (det lægger de faktisk op til ved at starte på tysk og så fade over i engelsk), for det gør det en hel del urealistisk. Hold den på tysk selvom det er et grimt sprog Tunge. Men historien er gribende, og jeg synes den var spændende at følge med i.

7.5/10
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010