home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:39:15 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 15:45:58 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 786 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 26 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 117 118 [119] 120 121 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615226 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1770: 01 Mar 2009, 22:50 »

Overvejer at se Transporter 3. Nogen der har set den, og kan snakke positivt eller negativt om den?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1771: 01 Mar 2009, 22:55 »

The Deer Hunter... igen, igen, igen, igen, igen, igen.....

Den er meget højt på min liste over bedste film.

En film om 3 kammerater der tar ned for at kæmpe mod Vietcong, men det er ikke som sådan en krigsfilm.
Den går mere i dybden med hvad krigen gør ved dem der deltager i den og deres nærmeste.

En film alle bør se, gerne op til flere gange.


Derudover så jeg "The Wrestler" for et par dage siden. Mickey Rourkes comeback film. Han gør det da også godt. Her er det heller ikke som sådan wrestlingen det handler om, men personerne bag og hvordan livet efter en karriere er. Den gode gamle kliche med, at man skal finde sig selv.
En film som nok udelukkende ville blive husket pga. Mickey Rourke.
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Kezman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1772: 01 Mar 2009, 23:03 »

Alle transporter filmene kan anbefales.. super timekillers med fed underholdning Opstemt
Logged

maaahhh-h-h-h

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1773: 01 Mar 2009, 23:40 »

Så også A History of Violence på tv2 her tidligere i aftes, synes også den var udmærket og Viggo Mortensen var også udmærket i hovedrollen og et + at den er instrueret af David Cronenberg:

A History of Violence
amr.-can. thriller fra 2005

Originaltitel: A History of Violence
Tom Stall (Viggo Mortensen) lever det lykkelige familieliv med sin kone Edie (Maria Bello) og deres to børn i en lille amerikansk flække, da han en aften bliver udsat for et røverisk overfald i sin diner. Under overfaldet nægter Tom at overgive sig og forsvarer sig på overraskende koldblodig vis ved at skyde de to røvere ned. Efter den barske oplevelse bliver Tom udråbt til helt, og bliver centrum for en sand mediestorm. Snart dukker den mystiske mafiamand Carl Fogathy (Ed Harris) op og påstår at Tom i virkeligheden er gangster og at han har et mellemværende med ham. Tom benægter - men hvad er sandheden?

Medvirkende: Tom Stall: Viggo Mortensen, Edie Stall: Maria Bello og Carl Fogathy: Ed Harris.
Desuden medvirker: Richie Cusack: William Hurt. Sarah Stall: Heidi Hayes. Jack Stall: Ashton Holmes. Leland Jones: Stephen McHattie.
Manuskript: Josh Olson efter en tegneserie af John Wagner og Vince Locke.
Instruktion: David Cronenberg.

Vh. Blackstone

Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1774: 02 Mar 2009, 00:00 »

Blackstone; Hvorfor skriver du ikke hvad DU selv mener om filmen, i stedet for at at lave copy/paste af en eller anden teaser-tekst?
Logged


Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1775: 02 Mar 2009, 14:14 »

Så også A History of Violence på tv2 her tidligere i aftes, synes også den var udmærket og Viggo Mortensen var også udmærket i hovedrollen og et + at den er instrueret af David Cronenberg:

A History of Violence
amr.-can. thriller fra 2005

Originaltitel: A History of Violence
Tom Stall (Viggo Mortensen) lever det lykkelige familieliv med sin kone Edie (Maria Bello) og deres to børn i en lille amerikansk flække, da han en aften bliver udsat for et røverisk overfald i sin diner. Under overfaldet nægter Tom at overgive sig og forsvarer sig på overraskende koldblodig vis ved at skyde de to røvere ned. Efter den barske oplevelse bliver Tom udråbt til helt, og bliver centrum for en sand mediestorm. Snart dukker den mystiske mafiamand Carl Fogathy (Ed Harris) op og påstår at Tom i virkeligheden er gangster og at han har et mellemværende med ham. Tom benægter - men hvad er sandheden?

Medvirkende: Tom Stall: Viggo Mortensen, Edie Stall: Maria Bello og Carl Fogathy: Ed Harris.
Desuden medvirker: Richie Cusack: William Hurt. Sarah Stall: Heidi Hayes. Jack Stall: Ashton Holmes. Leland Jones: Stephen McHattie.
Manuskript: Josh Olson efter en tegneserie af John Wagner og Vince Locke.
Instruktion: David Cronenberg.

Vh. Blackstone



Så vil jeg da lige komme med min mening.

For at starte med det sidste, så vil jeg starte med slutningen.
Den er meget mærkelig, eller i hvert fald åben, det var en film, hvor jeg blev siddende lidt og tænkte over, hvorfor fanden de ikke kunne være blevet ved, men alligevel tror jeg måske det ville ødelægge lidt. Slutningen kan undre, og det er i min verden godt, så man selv kan "digte" videre på filmen inde i hovedet.

Jeg var meget positiv overrasket over filmen generelt. "Voldsscenerne" var soft Tarantino, om man vil. Der var blod og andre "lækre" ting, men slet ikke i samme størrelsesforhold som den kære Quintin bruger.

Jeg ved ikke helt, tror jeg vil give den 8,5/10, for det er en rigtig god film, der dog lige mangler det sidste for at være virkelig klasse.
Vil opfordre folk til at se den, overvejer lidt om den skal tilføjes til film samlingen. 
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1776: 03 Mar 2009, 16:29 »

Er egentlig meget enig med Suicide.
Til Specialized:
Skrev også kort hvad jeg syntes om den inden jeg copypastede handlingen(som egentlig bare var en information om handlingen, hvilket jeg synses er meget relavant, take or leave it), jeg kunne nok godt ha valgt at skrive mere om hvad jeg synes om filmen, men det gjorde jeg nu engang ikke.

Vh.Blackstone
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1777: 03 Mar 2009, 21:08 »

Taxi Driver
Instrueret af Martin Scorsese
Hovedrolle: Robert de Niro
Denne film er endnu en af Scorsese og de Niro's mange fantastiske film sammen. Filmen er blevet udråbt til et mesterværk utallige gange og står stadig som en stor begivenhed i filmens historie.

Filmens hovedperson hedder Travis Bickle og er en krigsveteran fra Vietnam.
Travis får et job som taxa chauffør om natten og er i forhold til de andre chaufføre ikke bange for at køre noget sted i byen.
Travis lever et ensomt og kedeligt liv og holdes kun oppe af nattetimerne, hvor der køres taxa.
Langsomt bliver han påvirket af storbyens (New York) råddenskab og bliver efterhånden så indebrændt over de stærke oplevelser han oplever - så han til sidst går amok i afmagt.

Jeg er virkelig fascineret af denne film. Man skal passe på med at udråbe film til mesterværk, men i dette tilfælde kan man nærmest ikke overdrive. Filmens spænding ryger op med minuterne der går og Travis bliver mere og mere rasende over tilstanden i byen.
Robert de Niro gør det fantastisk og jeg vil gå så langt til at sige, at det her er en af hans bedste roller nogensinde.

Så denne film vil jeg anbefale alle til at se, og tror det er de færreste som vil blive skuffet over den.

(Intet af det er Copy-Paste)


Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1778: 03 Mar 2009, 21:11 »

Jeps, Taxi Driver er en ekstremt vellykket og skræmmende fascinerende film. En af mine personlige favoritter.
« Seneste Redigering: 03 Mar 2009, 21:13 af United-styrer » Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1779: 04 Mar 2009, 01:25 »

Falling Down

Med: Michael Douglas og Robert Duvall

Douglas spiller en lettere psykotisk mand, der en vanvittig varm dag forlader sin bil i en trafik kø, med ordene: I'm going home. Douglas går herefter pænt amok i den lille by ved at gå imod alt det han mener er galt med verden, såsom at McDonalds ikke serverer morgenmad kl. 11.01, og at en kiosk ejer tager 2 dollars for en chokolade bar.
Robert Duvall spiller politimanden der prøver at stoppe Douglas' crime-spree... En helt igennem fantastisk film.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1780: 04 Mar 2009, 12:47 »

Pulp Fiction 1994
Instrueret af Quentin Tarantino
Skuespillere: John Travolta, Samuel L. Jackon, Uma Thurman, Harvey Keitel, Tim Roth, Amanda Plummer, Maria de Mederios, Ving Rhames, Eric Stoltz, Rosanna Arquette, Christopher Walken og Bruce Willis

Pulp Fiction var en af de største oplevelser i 90'erne og har helt klart slået sig fast i filmens historie. Filmen er blevet en kult-film, og de fleste som interesser sig for film har set filmen eller vil nok komme til det. Denne film viser John Travolta's alsidighed og fik pustet nyt liv i Bruce Willis's allerede store karriere. Samuel Jackson er i en klasse for sig og viser at han er en af de bedste skuespillere nogensinde.
Harvey Keitel som også er med i Quentin Tarantinos anden 90'er klassisker 'Reservoir Dogs 1992' eller 'Håndlangerne' på dansk, er Tarantinos mand og selvfølgelig er han med i filmen og gør det strålende.
Det vil nok kræve at se filmen flere gange for at få alle de fede detaljer med, da der er meget at holde styr på i filmen.

Vincent (John Travolta) og Jules (Samuel L. Jackson) er håndlangere for gangsterchefen Marcellus Wallace (Ving Rhames).
Deres job består hovedsageligt i at ordne folk, som har brudt deres aftaler med Wallace, og skrabe hans penge ind.
Men på deres tur rundt i L.A. støder de på flere uforudsete begivenheder.
Senere støder de to lejemordere også på Butch (Bruce Willis) , en bokser, der i en fixet boksekamp, kommer til at træde deres chef Wallace over tæerne. Dermed er Butch på spanden, men alt kan ske - og gør det! Som et puslespil fortælles to heftige dages begivenheder, og til sidst falder alle brikkerne på plads, og afslutter filemns mange handlingstråde.

(Intet er Copy-Paste)
Logged

grand666
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1781: 04 Mar 2009, 19:38 »

har lige ses bedtime stories,den kan klart anbefales
Logged


Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1782: 04 Mar 2009, 19:46 »

har lige ses bedtime stories,den kan klart anbefales

Vil du fortælle lidt hvad den handler om?
Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1783: 04 Mar 2009, 20:01 »

Der Untergang

I filmen ser man sidste uger i Adolf Hitlers liv, oplevet fra hans sekretær Traudl Junges synsvinkel. Tyskland er i opløsning og et nederlag til det tredje rige er ved at ske. Hitler opholder sig i en førerbunker sammen med sine nærmeste, blandt andet hans kone Eva Braun og familien Goebbles. Russerne er godt inde i Tyskland, og Hitlers bliver mere og mere nervøs for krigens udvikling. Selvom at Hitler til tider bliver fremstillet som en hyggelig og omsorgsfuld mand, er det svært at finde nogen former for sympati for den mand der stod bag henrettelser af millioner af mennesker. I slutningen skyder Hitler sig selv. Mange af dem der er blevet og støtter i førerbunken skyder også sig selv. Traudl Junge bliver skånet af russerne fordi hun er kvinde.

Skuespillet af fantastisk, især af Bruno Graz som spiller Hitler. En film der er værd at se, hvis man interesserer sig for 2. verdenskrig.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1784: 08 Mar 2009, 13:31 »

Gangs of New York 2002
Inspireret og baseret på virkelige hændelser
Instrueret af Martin Scorsese
Leonardo DiCaprio, Daniel Day-Lewis og Cameron Diaz

Gangs of New York er en film lavet af en af de vigtigeste instruktører i nyere tid, Martin Scorsese.
Filmen har Leonardo DiCaprio i hovedrollen og er starten på et langt samarbejde mellem Leo og Scorsese.
Filmen er et langvarigt projekt som Scorsese fik ideen i at lave engang tilbage i 70'erne. Dengang havde han tænkt sig at den dengang unge Robert de Niro skulle spille DiCaprio's rolle i filmen. Ideen med filmen blev dog først levet ud i år 2002, hvor resultatet af hans drømmeprojekt er fantastisk.
Daniel Day-Lewis spiller rollen som Bill 'The Butcher' og gør det strålende. Daniel er kendt for at leve sig ind i hans roller og forberede sig ualmindeligt godt. Folkene på settet siger at Daniel talte med New York-accenten døgnet rundt under optagelserne og det tog ham flere måneder at få accenten væk igen.

I 1860'ernes New York og bydelen Five Points på Manhattan, ligger et af verdens farligste kvarterer. Total lovløshed råder og byens korrupte politi løfter ikke en finger for at stoppe gadebandernes blodige slag om magten over bydelen. Som lille dreng ser Amsterdam Vallon (Leo DiCaprio) sin far, bandeledern Priest Vallon (Liam Neeson), blive brutalt myrdet af modstanderens frygtede leder Bill 'The Butcher' (Daniel Day-Lewis).
Amsterdam bliver anbragt på et drengehjem og efter 16år vender han tilbage til Five Points for at få hævn. Via Bill 'The Butchers' elskerinde, den smukke lommetyv Jenny Everdeane (Cameron Diaz), kommer Amsterdam langsomt ind på livet af faderens ærkefjende - som ikke aner hvem Amsterdam i virkeligheden er!

(Intet Copy-Paste)
Logged

Sider: 1 ... 117 118 [119] 120 121 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010