home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Okt 2024, 21:39 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  1 Bruger, 800 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 25 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615301 gange)
United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1725: 23 Feb 2009, 20:50 »

Den hedder nu Rita Hayworth and Shawshank Redemption, men er ganske rigtig udgivet i samlingen Different Seasons, som er noget af et unikum i Stephen Kings forfatterskab.

Men ja, The Shawshank Redemption er en fantastisk fortælling og et mageløst æstetisk mesterværk. Det er ikke min yndlingsfilm, men bestemt en film, som bør ses af alle.
« Seneste Redigering: 23 Feb 2009, 20:52 af United-styrer » Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1726: 23 Feb 2009, 20:57 »

Ja, jeg vidste det egentlig godt, men tænkte at fik man fat i Different Seasons så var man et godt stykke af vejen...  Wink

Det er heller ikke min yndling, der skal vi over i en helt genre: Pulp Fiction...
Har du en yndling, US?
Logged

Veni, vidi, vici

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1727: 23 Feb 2009, 21:00 »

Ja, jeg vidste det egentlig godt, men tænkte at fik man fat i Different Seasons så var man et godt stykke af vejen...  Wink

Det er heller ikke min yndling, der skal vi over i en helt genre: Pulp Fiction...
Har du en yndling, US?
Pulp Fiction er også en alt, alt for fed film. Samuel Jackson er simpelthen så suveræn og cool som Jules! Shawshank Redemtion er nu nok min yndlingsfilm. Tror den skal købes næste gange jeg ser den!
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1728: 23 Feb 2009, 21:05 »

Ja, jeg vidste det egentlig godt, men tænkte at fik man fat i Different Seasons så var man et godt stykke af vejen...  Wink

Det er heller ikke min yndling, der skal vi over i en helt genre: Pulp Fiction...
Har du en yndling, US?

Jeg har mange kandidater. Donnie Darko (bryder mig egentlig ikke om plottet, men stemningen og portrættet af en ung mand i identitetskrise er exceptionelt fængende), Taxi Driver, The Matrix, Memento, The Prestige og Pulp Fiction er blandt mine favoritter.

Men min yndlingsfilm er og bliver Fight Club.
Logged

Benjamiin
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1729: 23 Feb 2009, 21:10 »

Jeg så Schindlers Liste for nogle dage siden i Dansk. Filmen er baseret på en rigtig historie. Instrueret af Steven Spielberg. Lavet i 1993.

I filmen følger vi Oskar Schindler. Han er en ung tjekkisk forretningsmand, som starter en fabrik, som fremstiller potter og pander til den tyske hær under 2. verdenskrig. Han bliver ven med jøden, Itzhak Stern, som bliver Schindlers bogholder. Sammen finder de medarbejdere -  jøder - til fabrikken. Schindler har også forbindelser til hæren og kommer, der igennem, til at kende den tyske Amon Goeth, som er leder af en arbejdslejr for jøder. Han viser sig dog at være en kold og kynisk dræber, som ikke respekterer et menneskeliv.

Schindler ser krigenes uhyggelige og skræmmende sider. Jøderne bliver slagtet på åben gade og familier bliver splittet for evigt. Selvom Schindler er medlem af Nazist partiet, har han stadig følelser for andre mennesker og beslutter sig derfor, at redde de jøder han kan. De bliver ansat på hans fabrik og bliver på den måde fredet og slipper for at arbejde i de frygtelige arbejdslejrer, hvor ens liv intet betyder. Han redder i alt 1100 mennesker.

Steven Spielberg har lavet en film, som beskriver 2. verdenskrig så ærligt og chokerende som overhovedet muligt. Vi ser jøder blive henrettet med nakkeskud og smidt i massegrave for derefter at blive brændt. Vi ser virkelig det hele. Det er råt og ubarmhjertigt. Man bliver virkelig chokeret.

9/10 stjerner
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1730: 23 Feb 2009, 21:10 »

Men min yndlingsfilm er og bliver Fight Club.

Må man spørge hvorfor? jeg gætter lidt på, at du godt kan lide at det hele pludselig blever vendt fuldstændig på hovedet, da det går op for en hvad der præcist sker? Jeg elsker i hvert fald twistet i den film.

Jeg er også rigtig vild med Primal Fear. Edward Norton spiller alle og alt ud af den film, og slutningen er jo også fantastisk, hvor man bare sidder og tænker; Det var da vildt!
Logged


Mattias_agger
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1731: 23 Feb 2009, 21:15 »

Jeg så Schindlers Liste for nogle dage siden i Dansk. Filmen er baseret på en rigtig historie. Instrueret af Steven Spielberg. Lavet i 1993.

I filmen følger vi Oskar Schindler. Han er en ung tjekkisk forretningsmand, som starter en fabrik, som fremstiller potter og pander til den tyske hær under 2. verdenskrig. Han bliver ven med jøden, Itzhak Stern, som bliver Schindlers bogholder. Sammen finder de medarbejdere -  jøder - til fabrikken. Schindler har også forbindelser til hæren og kommer, der igennem, til at kende den tyske Amon Goeth, som er leder af en arbejdslejr for jøder. Han viser sig dog at være en kold og kynisk dræber, som ikke respekterer et menneskeliv.

Schindler ser krigenes uhyggelige og skræmmende sider. Jøderne bliver slagtet på åben gade og familier bliver splittet for evigt. Selvom Schindler er medlem af Nazist partiet, har han stadig følelser for andre mennesker og beslutter sig derfor, at redde de jøder han kan. De bliver ansat på hans fabrik og bliver på den måde fredet og slipper for at arbejde i de frygtelige arbejdslejrer, hvor ens liv intet betyder. Han redder i alt 1100 mennesker.

Steven Spielberg har lavet en film, som beskriver 2. verdenskrig så ærligt og chokerende som overhovedet muligt. Vi ser jøder blive henrettet med nakkeskud og smidt i massegrave for derefter at blive brændt. Vi ser virkelig det hele. Det er råt og ubarmhjertigt. Man bliver virkelig chokeret.

9/10 stjerner


Helt klart min favoritfilm
Logged

ManUtd83
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1732: 23 Feb 2009, 21:16 »

Kom til at sidde og se "Schindlers liste" her den anden aften, hvor jeg var for træt til at lave andet. Jeg havde tidligere set den i forbindelse med tysk, men havde glemt hvor god en film det er.

Er sikker på at mange her ville finde den kedelig, da er langt mere snak end der er action. Men skuespillerpræstati onerne er sublime (i særdeleshed Ben Kingsley, som assisten Stern), handlingen er god og i øvrigt sand og den er ualmindeligt realistisk lavet.

Kort fortalt handler den om en forretningsmand som starter en succesfuld fabrik i Polen med jødiske arbejdere, hvilket han tjener en formue på. Som holocaust bliver grovere og grovere udvikler historien sig, og Schindler ender med at redde cirka 1100 jøder ved at købe dem fri.

Filmen giver et fantastisk indblik i behandlingen af jøderne og tyskernes brutalitet. Den blev nomineret til 12 Oscars og vandt 7 - det siger også en del om kvaliteten Smiley
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1733: 23 Feb 2009, 21:17 »

Må man spørge hvorfor? jeg gætter lidt på, at du godt kan lide at det hele pludselig blever vendt fuldstændig på hovedet, da det går op for en hvad der præcist sker? Jeg elsker i hvert fald twistet i den film.

Jeg er også rigtig vild med Primal Fear. Edward Norton spiller alle og alt ud af den film, og slutningen er jo også fantastisk, hvor man bare sidder og tænker; Det var da vildt!

Jeg kendte faktisk (desværre) twistet inden. Eller rettere: jeg vidste, at der var et twist, og der er tilpas mange ledetråde i filmen til, at jeg blev pejlet i den rigtige retning, så det kom ikke som et chok for mig.

Men jeg synes simpelthen bare, det er en eminent og vigtig film i den moderne verden. Jeg kan tilslutte mig mange af Tyler Durdens (som i øvrigt er historiens fedeste filmkarakter) kritikpunkter, om end han selvfølgelig er overdrevent fundamentalistisk. Når det krydres med helt formidabelt skuespil af Pitt og Norton, der begge er blandt de bedste skuespillere i deres generation, og exceptionel cinematography (hvad kalder vi det på dansk?), er jeg solgt. Det var jeg første gang jeg så den, og det er jeg hver gang. Man opdager noget nyt hver gang. Har du f.eks. bemærket de klip, der i splitsekunder vises af Tyler Durden, før han reelt præsenteres første gang? Jeg kunne skrive spalte op og spalte ned om filmen, men nøjes med det her lige nu. Bogen er også anbefalelsesværdig, om end den mig bekendt ikke er oversat til dansk.

Edward Norton er helt enestående i Primal Fear.
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1734: 23 Feb 2009, 21:23 »

Jeg har mange kandidater. Donnie Darko (bryder mig egentlig ikke om plottet, men stemningen og portrættet af en ung mand i identitetskrise er exceptionelt fængende), Taxi Driver, The Matrix, Memento, The Prestige og Pulp Fiction er blandt mine favoritter.

Men min yndlingsfilm er og bliver Fight Club.
Allesammen gode film, og Fight Club ligger også højt på min liste.

...helt formidabelt skuespil af Pitt og Norton, der begge er blandt de bedste skuespillere i deres generation...
Nemlig! Specielt Pitt synes jeg er meget overset, og sat lidt i bås som prettyboy. Men man skal jo bare se Fight Club og 12 monkeys, så ved man bedre.
Norton er også ganske formidabel i American History X, endnu en af mine favoritter.
Logged

Veni, vidi, vici

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1735: 23 Feb 2009, 21:24 »

Har du f.eks. bemærket de klip, der i splitsekunder vises af Tyler Durden, før han reelt præsenteres første gang?

Nej og at du ikke fortæller mig det er ret fejt... Nu overvejer jeg faktisk at se den igen! Smiley

@Birkedahl; Når du nævner Pitt så glemmer du Snatch!
Logged


Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1736: 23 Feb 2009, 21:25 »

Bogen (Fight Club) er også anbefalelsesværdig, om end den mig bekendt ikke er oversat til dansk.
Den står på reolen lige bag mig på dansk...  Smiley
Logged

Veni, vidi, vici

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1737: 23 Feb 2009, 21:27 »

Nej og at du ikke fortæller mig det er ret fejt... Nu overvejer jeg faktisk at se den igen! Smiley

@Birkedahl; Når du nævner Pitt så glemmer du Snatch!
Jamen der er så mange fede film, ikke kun med Pitt eller Norton at min favoritliste ville blive heeeeelt vildt lang.  Wink
Logged

Veni, vidi, vici

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1738: 23 Feb 2009, 21:29 »

Nej og at du ikke fortæller mig det er ret fejt... Nu overvejer jeg faktisk at se den igen! Smiley

Heh, der er fire, se om du kan finde dem. Ellers må du sende en PB.

Den står på reolen lige bag mig på dansk...  Smiley

Så var det unødigt besvær af mig at læse den engelske :-(
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1739: 23 Feb 2009, 21:32 »

Heh, der er fire, se om du kan finde dem. Ellers må du sende en PB.

Så var det unødigt besvær af mig at læse den engelske :-(
Besvær?!? Det er da klart federe. Jeg læste Rita Hayworth and the Shawshank Redemption på engelsk. Jeg ser næsten også altid film uden tekster. Jeg HADER at læse en film. Dog måtte jeg have dem på til Snatch...  Grin
Logged

Veni, vidi, vici

Sider: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010