home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:32:13 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23434
  0 Brugere, 793 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: beej199
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 616631 gange)
Red love
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #690: 19 Sep 2007, 21:08 »

Ok, at sammenligne The Godfather og The Day After Tomorrow er helt galt imo. Hvis man skal sammenligne film skal det være på et fælles præmis - og det deler ovennævnte film så langt fra. For mig personligt er sidstnævnte ligeså ligegyldig som den førstnævnte er det modsatte, men det er bare mig.

Jeg mener at både Pacino og De Niro har fyret en række meget kedelige og uinteressante film af i de senere år (med visse undtagelser, bevares). En skuespiller er ikke bedre end det manuskript han arbejder efter.

Muligt filmen er vidt forskellige, pointen var bare at hvor Godfather er et film manifest af de helt store, er the day after tomorow en komplet ligegyldig film.. Med hensyn til at pacino og de Niro har lavet en masse kedelige film, må jeg stille mig fuldstændig uforstående..De har hver især lavet så mange gode film, og præstationer som jeg ikke engang gider til at nævne. 

   Bemærkningen om at en skuespiller ikke er bedre en sit manus, ja det kan vist ikke betegnes anderledes end stupiditet på højt niveau.. Den evne som specielt en Al Pacino bessider, til at fortrylle folk fuldstændig. Ved fuldendt intens skuespil, rækker så, så langt udover et eller andet stykke papir.. 
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #691: 19 Sep 2007, 21:25 »

Muligt filmen er vidt forskellige, pointen var bare at hvor Godfather er et film manifest af de helt store, er the day after tomorow en komplet ligegyldig film.. Med hensyn til at pacino og de Niro har lavet en masse kedelige film, må jeg stille mig fuldstændig uforstående..De har hver især lavet så mange gode film, og præstationer som jeg ikke engang gider til at nævne. 

   Bemærkningen om at en skuespiller ikke er bedre en sit manus, ja det kan vist ikke betegnes anderledes end stupiditet på højt niveau.. Den evne som specielt en Al Pacino bessider, til at fortrylle folk fuldstændig. Ved fuldendt intens skuespil, rækker så, så langt udover et eller andet stykke papir.. 

Jeg tror faktisk vi er enige på de fleste punkter, selvom det muligvis er kommet til at fremstå anderledes. I mit indlæg pointerer jeg at The Godfather (imo) er langt bedre og vigtigere end The Day After Tomorrow. The Godfather er et uomtvisteligt mesterværk, i modsætning til The Day After Tomorrow.

Omkring Pacino of De Niro er min pointe at de "i de senere år" har lavet relativt uinteressante film (som sagt med undtagelser). Jeg kender udmærket til deres mesterværker fra starten af 90'erne og tilbage til 70'erne. Her er vi helt enige.

Omkring det med manusset kan selvfølgelig så diskuteres. En god skuespiller som har takket ja til en dårlig rolle, eller en rolle som passer dårligt til skuespillerens stil, har ofte svært ved at gøre det bedre end en dårlig skuespiller som dermed passer til det dårlige manuskript. Jeg kan nævne et eksempel som John Goodman. Han spiller formidabelt i et par af Coen-brødrenes film, men jeg har set typiske standard-Hollywood dramaer hvor han har været forfærdelig, alene fordi hans rolle var hæslig i den film. En af den type roller som end ikke Pacino eller De Niro kunne have gjort god, fordi manusset i sig selv var så skidt skrevet.
Det var det der var min pointe i den sammenhæng.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Red love
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #692: 19 Sep 2007, 21:36 »

Jeg tror faktisk vi er enige på de fleste punkter, selvom det muligvis er kommet til at fremstå anderledes. I mit indlæg pointerer jeg at The Godfather (imo) er langt bedre og vigtigere end The Day After Tomorrow. The Godfather er et uomtvisteligt mesterværk, i modsætning til The Day After Tomorrow.

Omkring Pacino of De Niro er min pointe at de "i de senere år" har lavet relativt uinteressante film (som sagt med undtagelser). Jeg kender udmærket til deres mesterværker fra starten af 90'erne og tilbage til 70'erne. Her er vi helt enige.

Omkring det med manusset kan selvfølgelig så diskuteres. En god skuespiller som har takket ja til en dårlig rolle, eller en rolle som passer dårligt til skuespillerens stil, har ofte svært ved at gøre det bedre end en dårlig skuespiller som dermed passer til det dårlige manuskript. Jeg kan nævne et eksempel som John Goodman. Han spiller formidabelt i et par af Coen-brødrenes film, men jeg har set typiske standard-Hollywood dramaer hvor han har været forfærdelig, alene fordi hans rolle var hæslig i den film. En af den type roller som end ikke Pacino eller De Niro kunne have gjort god, fordi manusset i sig selv var så skidt skrevet.
Det var det der var min pointe i den sammenhæng.
Ja okayy, mig der misforstod dig med hensyn til dhe day after tommorow vs. Godtfather..

    Synes nu faktisk De niros nyere film Heat har været nævnt, men også en film som CIA med matt damon, er ganske gode film.. Men klart, de kommer ikke i nærheden af film som " Dengang i Amerika" for at nævne en, der er i en helt anden klasse..

      Ja okayy, med hensyn til manusset synes nu stadig skuespilleren er mere afgørende. Men det du har ret i, at der selvfølelig er en grænse for hvor meget et dårligt manus kan løftes.. De niro er f.eks. med i en ganske sød komedie med ben stiller, "meet the Parents" og hvis også kommet en 2´er. Selvom De Niro er med og gør god figur, ja så bliver der heller ikke ligefrem skabt filmhistorie altå det vil jeg gerne erkende.. Men stadig en meget seværdig film,  grundet De Niros blotte tilsteværelse..
Logged

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #693: 19 Sep 2007, 22:11 »

Tjae...Er man De Niro fan, så er alle hans film vel på en måde seværdige. Personligt foretrækker jeg at bedømme en film på helheden, og ikke kun på enkelte præstationer. Desuagtet, så beundrer jeg De Niro for hans mange flotte præstationer, men mest for hans rolle i den noget hudløse Taxi fra 1976. Han virker så autentisk i den film...

Jeg ved også godt, at jeg går i mod flertallet, når jeg ikke udtrykker den vilde begejstring for Godfather, det selvom de er gode og vellavede film. Det er nok her vores forskellige baggrund og ikke mindst forventninger spiller en rolle.

Jeg har udtalt mig positivt om The Day after Tomorrow, hvilkte Sane helt sikkert vil misbillige, men jeg kan altså godt lide den. Det er nok fordi jeg er en drengerøv og sci-fi freak inderst inde;-) Jeg kan også gode lide Mars Attack, og nu håber jeg ikke, at Sane sætte mig på den sorte liste:-)
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #694: 19 Sep 2007, 22:56 »

Tjae...Er man De Niro fan, så er alle hans film vel på en måde seværdige. Personligt foretrækker jeg at bedømme en film på helheden, og ikke kun på enkelte præstationer. Desuagtet, så beundrer jeg De Niro for hans mange flotte præstationer, men mest for hans rolle i den noget hudløse Taxi fra 1976. Han virker så autentisk i den film...

Jeg ved også godt, at jeg går i mod flertallet, når jeg ikke udtrykker den vilde begejstring for Godfather, det selvom de er gode og vellavede film. Det er nok her vores forskellige baggrund og ikke mindst forventninger spiller en rolle.

Jeg har udtalt mig positivt om The Day after Tomorrow, hvilkte Sane helt sikkert vil misbillige, men jeg kan altså godt lide den. Det er nok fordi jeg er en drengerøv og sci-fi freak inderst inde;-) Jeg kan også gode lide Mars Attack, og nu håber jeg ikke, at Sane sætte mig på den sorte liste:-)

Hehe jeg blacklister skam ingen her  Smiley

Som jeg også forsøgte at give udtryk for i det allerførste indlæg da jeg startede denne tråd, det er meget sjovere at diskutere film når folk er uenige og vi dermed kan få en god debat igang.

Jeg erklærer mig fuldkommen enig omkring Taxi Driver. En fænomenal film hvor De Niro virkelig får lov at udfolde sit talent. Absolut fantastisk film.

Jeg har heller ikke noget imod sci-fi. Jeg anser Godfather for et mesterværk, men jeg anser også 2001: A Space Oddyssey som et absolut mesterværk. Hertil kommer at jeg eksempelvis synes at Star Trek: First Contact er en superfed film.

Så sci-fi skal bestemt ikke adskille os Wink
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #695: 06 Okt 2007, 00:15 »

REIGN OVER ME!!!

Medvirkende: Adam Sandler, Don Cheadle, Donald Sutherland, Jada Pinkett Smith, Liv Tyler, Saffron Burrows

Adam Sandler, Don Cheadle, Jada Pinkett Smith og Liv Tyler spiller hovedrollerne i denne hjertegribende historie om Charlie Fineman (Sandler), som er gået fuldstændigt i sort efter sin kones og børns pludselige død. Men Charlie begynder at se lysere på tilværelsen, da han løber ind i sin gamle værelseskammerat fra universitetet, Alan Johnson (Cheadle), som tumler med sine egne problemer, fordi han skal vælge mellem sin familie og sin karriere. De knytter igen stærke bånd, og deres fornyede venskab giver dem begge en stor rigdom og indsigt.


I mine øjne den absolut bedste Adam Sandler film ever made og måske en af de bedste film jeg har set, kan klart anbefales til alle.
Logged

thomzen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #696: 06 Okt 2007, 00:21 »

Jeg ved ikke om den her tråd skal bruges til sådanne spørgsmål, men er der nogen som har set Doing Hard Time?
Logged

Mikkel2306
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #697: 06 Okt 2007, 00:30 »

Så fik man set den nye High School Musical 2 Cool

Og den var overraskende god. Sangene var faktsisk ret gode men det er Disneys sange som regel. Nogen af sangene havde dog self de sædvanelige Disney tekster "vi kan klare det sammen".
Historien var lidt tynd i spyttet og det ser ud som Vannesa Hudgens er på coke under hele filmen:S...
Den handler om at det er sommerferie og de leder efter sommerarbejde. Sharpay skaffer Troy arbejde men kun fordi hun vil have ham med i en talentkonkurrence. Troy skaffer så sine venner fra Wildcats gymnasiet som de råber konstant:S arbejde og så skal de gå igennem forskellige forhindringer og personerne finder "dem selv" under denne sommer.

En film der sagtens kan ses hvis man kan lide Disney film med masser af musik i. Thumbs Up
Logged

njandersen
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #698: 06 Okt 2007, 00:36 »

Hun er så hamrende lækker, hende brunetten! HAr dog ingen intentioner om at se nogle af de to film.
Logged

westhamfreak
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #699: 06 Okt 2007, 01:04 »

jeg giver ham før mig ret

men JEG ER ARROGANT og Bedre end Ham og alle andre men Forbehold bevis i er bedre Ha Ha Ha
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #700: 06 Okt 2007, 11:49 »

Så fik man set den nye High School Musical 2 Cool

Og den var overraskende god. Sangene var faktsisk ret gode men det er Disneys sange som regel. Nogen af sangene havde dog self de sædvanelige Disney tekster "vi kan klare det sammen".
Historien var lidt tynd i spyttet og det ser ud som Vannesa Hudgens er på coke under hele filmen:S...
Den handler om at det er sommerferie og de leder efter sommerarbejde. Sharpay skaffer Troy arbejde men kun fordi hun vil have ham med i en talentkonkurrence. Troy skaffer så sine venner fra Wildcats gymnasiet som de råber konstant:S arbejde og så skal de gå igennem forskellige forhindringer og personerne finder "dem selv" under denne sommer.

En film der sagtens kan ses hvis man kan lide Disney film med masser af musik i. Thumbs Up

(Ved godt dette er en lidt tynd post, men kan ikke komme på andet:)

.........
Logged

Go you Gunners!

Kerm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #701: 09 Okt 2007, 14:11 »

Jeg har netop endelig fået taget mig sammen til at se Green Street Hooligans. Mange som interesserer sig for fodbold har hørt om den og måske også set den, men handler i korte træk om West Ham Uniteds fanfraktion, GSE, Green Street Elite.
Jeg synes rigtig godt om filmen, da dens omdrejnsningspunkt er loyalitet, hvilket er noget af det jeg selv stiller højst, og derfor ramte filmen mig dybt.

En kort forklaring, men den er bestemt værd at se. Smiley

Kerm
Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Rossonero
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #702: 09 Okt 2007, 14:15 »

For et par dage siden tog jeg et smut i biografen for at se den meget omtalte 'The Simpson Movie'. Jeg er selv fan af deres serier, og følger med så meget som jeg nu kan. Filmen skuffede mig heller ikke, og synes bestemt den er værd at se. Hvis man har brug for ét godt grin, har denne film alle midler der skal til. Den underholdte mig hele vejen igennem, og kan klart anbefale den til de mange freaks, selvom jeg tror der allerede er nogen der har set den Smiley
Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #703: 09 Okt 2007, 14:18 »

Jeg har netop endelig fået taget mig sammen til at se Green Street Hooligans. Mange som interesserer sig for fodbold har hørt om den og måske også set den, men handler i korte træk om West Ham Uniteds fanfraktion, GSE, Green Street Elite.
Jeg synes rigtig godt om filmen, da dens omdrejnsningspunkt er loyalitet, hvilket er noget af det jeg selv stiller højst, og derfor ramte filmen mig dybt.

En kort forklaring, men den er bestemt værd at se. Smiley

Kerm

Det er også en virkeligt virkeligt fed film!!!  Thumbs Up

Den kan klart anbefales til enhver, og det samme kan Football factory som er en film lidt i samme stil.
De er dog Chelsea fans, og så er der mere humor i den.
Jeg mener personligt at GSH er bedst, men de er absolut værd at se begge to.  Smiley
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Kerm
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #704: 09 Okt 2007, 14:21 »

Det er også en virkeligt virkeligt fed film!!!  Thumbs Up

Den kan klart anbefales til enhver, og det samme kan Football factory som er en film lidt i samme stil.
De er dog Chelsea fans, og så er der mere humor i den.
Jeg mener personligt at GSH er bedst, men de er absolut værd at se begge to.  Smiley

Jeg har set begge, men synes Football Factory er noget tynd i forhold til GSH, bl.a. fordi, som du selv siger, der er mere humor i FF. Man sætter jo ikke film på om vold for at se en komedie, vel? Wink

Kerm
Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Sider: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010