home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 680 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Slagelse - En mesterklub i svøb!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Slagelse - En mesterklub i svøb!  (Læst 3056 gange)
Djemba-Djemba
Gæst

Slagelse - En mesterklub i svøb!
« : 22 Jul 2007, 08:40 »

Indledning:
Som de fleste andre er jeg ved erhvervelsen af et nyt manager-spil - nærmest som en selvfølge - gået i gang med yndlingsholdene (i mit tilfælde FCK, Leeds United, Ajax eller Barcelona). Men uagtet hvor udfordrende det end kan være at få FCK til at holde et nogenlunde niveau i CL og på stjernespillerne uden de bliver mobsede eller få Leeds United tilbage til tidligere tiders storhed, så synes den succes man opnår alligevel lidt lunken, da økonomien eller spillermaterialet jo sjældent er en stopklods.

Hvorfor netop Slagelse:
Men hvorfor så vælge netop Slagelse? Af den simple årsag, at det var det mest lokale jeg kunne komme i forhold til hvor jeg voksede op. Pengene er små, og det udelukkende spillere på deltids-kontrakter, men så meget desto bedre...så er der mere et opnå.

Spillerne:
Hvis vi kigger på holdet er det heller ikke helt uinteressant. De største profiler - som jeg ser det - er først og fremmest Jeppe Tengbjerg (tidl. Farum/FCN), der nok skal blive en central figur, selvom alderen selvfølgelig taler imod en langsigtet plan. Derudover vil jeg fremhæve Heinrich Risom Jensen (tidl. FCM/Ikast) og Thomas Mikkelsen (tidl. Næstved), hvor det er henholdsvis alder og fysik der synes at være forcerne i deres egenskab af centralt forsvar.
Endelig er der Carsten Müthel, angriber med typisk 15-20 mål pr sæson, og en ung 20-årig fyr ved navn Casper Henningsen, der selvom han mangler en del, har de grundlæggende gode egenskaber i orden til sin position som kantspiller: Hurtighed og acceleration.

Opstilling:
Selvom det ikke skorter på offensive kræfter i truppen, vil jeg i udgangspunktet spille kontrolleret. En 4-1-3-2 formation burde være ideelt i starten. Personligt kan jeg godt lide at have en mand liggende foran forsvaret til at rydde op før det brænder på, og samtidig håber jeg at formationen til give mig mulighed for at få øje på styrker/svagheder under kampene, uden at sætte for mange point over styr.
...og der er også lidt for hussarerne

Mål:
Bestyrelsen har med det samme givet mig til opgave at opnå en acceptabel placering, og det er vel for så vidt også mit, men mon ikke at det med den rette indstilling burde være muligt at sigte lidt højere.

I opsætningen er der valgt:

Danmark3 ligaer
SverigeAllsvenskan
NorgeTippeligaen
England3 ligaer
HollandÆresdivisonen
« Seneste Redigering: 22 Jul 2007, 11:53 af Djemba-Djemba » Logged

Djemba-Djemba
Gæst

Sv: Slagelse - En mesterklub i svøb!
« Svar #1: 22 Jul 2007, 08:55 »

Juli 2005

Efter de veloverståede indledende ændringer i klubben, herunder bla. nye trænings-skemaer, og et par udmærkede træningskampe mod OB og FCM (et ét-måls-nederlag og én uafgjort), blev det hverdag i Slagelse B&I.

Det er kun blevet til ét nyt ansigt i klubben; den talentfulde svenske boksspiller Tim Johansson, der med sin robuste fysik og sine bare 19 år forhåbentlig nok skal blive et aktiv for klubben.

Debutkampen på udebane mod Hvidovre IF i pokalturneringens 1. runde endte med en 2-1 sejr til Slagelse, og det var de rutinerede herrer, Jeppe Tengbjerg og Thomas Mikkelsen der stod for disse. I næste runde venter AB

« Seneste Redigering: 22 Jul 2007, 10:10 af Djemba-Djemba » Logged

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #2: 22 Jul 2007, 10:57 »

August 2005

Så blev den første måned med fuldt program overstået, og det kunne dårligt stå bedre til.

Slagelse-Thisted

I pokalturneringen endte kampen i 2. runde mod AB med en overraskende 1-0-sejr til Slagelse. Kampen mod Thisted i 3. runde skulle dog vise sig at blive et rent mareridt. Sejren kom i hus, men ikke uden omkostninger og dramatik: 3 spillere blev skadet, og kampen fandt først sin vinder i straffesparkskonkur rencen, som Slagelse dog vandt overbevisende 3-0
Næstved-Slagelse

I divisionen er det blevet til 3 sejre og 1 uafgjort, hvilket har været nok til en placering som nr 1 indtil videre med...dog med KB liggende lige i baghjulet på os. Fremhæves skal "lokal"-opgøret mod Næstved, der trods hjemmebanefordel måtte se sig ydmyget med 0-3. Og dét oven i købet uden skadede Jeppe på holdet...

Som forudset er det førnævnte Jeppe Tengbjerg, der er drivkraften på holdet, og han er da også holdets topscorer med 6 må i samme antal kampe, alle sat ind fra hans position som central midtbane. Men andre profiler har udmærket sig: Den unge højreback Anders Laursen er med samlet set kun ét oplæg alligevel blevet kampens spiller 2 gange ud af 7 kampe, og i de lavere rækker gør en ung 17-årig Casper Johansen sig bemærket ved gentagne udnævnelser som kampens spiller.

Jo, der er grund til optimisme i det vestsjællandske
« Seneste Redigering: 22 Jul 2007, 11:18 af Djemba-Djemba » Logged

Møller
Gæst

« Svar #3: 22 Jul 2007, 11:12 »

Ser rigtig godt ud. Jeg ved ikke helt om du er ny, eller med nyt navn her på sitet. Men velkommen til alligevel, og rigtig god start.
KUTGW!

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #4: 22 Jul 2007, 11:21 »

Hej Møller

Takker for responsen. Jeg startede her til morgen og selvom jeg har spillet manager-spil i mange år, må jeg indrømme det giver en ny spændende dimension til spillet at skulle rapportere til andre.

Er ikke helt ny, men er først for nylig begyndt at benytte siden, og mon ikke det bliver til meget mere  Wink

JimmyGP
Manager

« Svar #5: 22 Jul 2007, 11:28 »

Velkommen til siden.. Go' start iøvrigt.. glæder mig da til at høre mere.. Men du ved godt at FM07 er kommet? Wink

- Veni, vidi, vici -

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #6: 22 Jul 2007, 11:48 »

Jo jo da, men jeg er en nærigpind så venter lige til man får det smidt i nakken i Fona  Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #7: 22 Jul 2007, 11:57 »

Det er ingen skam stadig at spille FM 06 - det er efter min mening det bedste FM nogen sinde!  Thumbs Up

Bare gi' gas med Slagelse. Hvis du fortsætter stilen, skal jeg nok følge med.  Smiley

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #8: 22 Jul 2007, 12:40 »

September 2005

Så skete det langt om længe: Efter 7 kampe som ubesejrede fik BIF II knækket Slagelses gode formkurve i et ærgeligt 2-1 nederlag. Måske dette var et hint til manageren om at skifte den påpasselige 4-1-3-2 formation ud med sin reelt foretrukne 4-4-2 Diamant. Desværre er der mangel på hurtige kantspillere, men det skal jo næsten prøves. BIF II og KB ligger nu i spidsen med hver 17 point, med Slagelse halsende efter sig med 15 point.

Endvidere er holdets eneste reelle bomber Carsten Müthel blevet skadet og er ude i 1-3 måneder. Til gengæld er en ung 18-årig Mads Vibe begyndt at træde i karakter, ikke mindst i kraft af sine 5 assists i 6 kampe.

I pokalturneringen blev Skjold sendt hjem fra Vestsjælland med et 1-0 nederlag og i 5. runde venter nu FCK - Det bliver uden tvivl årets kamp på Slagelse Stadion.
« Seneste Redigering: 22 Jul 2007, 12:42 af Djemba-Djemba » Logged

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #9: 22 Jul 2007, 17:16 »

Oktober - Maj 05/06

Tid til lidt opdatering...

Træerne vokser som vi ved ikke ind i himlen, og heller ikke i Slagelse. Holdet havde den bedst tænkelige start, men eftersom skaderne væltede ned over de 2 primære offensive kræfter - Tengbjerg og Müthel - blev det hurtigt klart at holdet i den grad manglede en kompetent gardering oppe foran.

Holdet ligger i øjeblikket på 5. pladsen med 4 kampe tilbage før slutspillet. Førstepladsen er taget af BIF II, der i særdeles overbevisende stil har gjort rent bord i divisionen.

På transfermarkedet har vi gjort os lidt bemærket: Fandt 2 spændende unge målmænd og en ung 15-årig norsk midtbanespiller, der hurtigt synes at have tilpasset sig U18-holdet: 5 kampe, 2 mål, 1, assist og 7,3 i gennemsnit...vi følger ham med spænding.

Så med andre ord er det her før de sidste runder at fårene for alvor bliver skilt fra bukkene i 2. Division Øst

Mickelborg
Landsholdsspiller

« Svar #10: 22 Jul 2007, 17:30 »

Fin blog..!

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #11: 22 Jul 2007, 18:01 »

Det var dét: Ingen 1. divisions-fodbold til Slagelse i denne omgang.

Vi er imidlertid ikke en klub, der har i sinde at bruge vores tid på hvad der kunne være sket. I stedet vælger vi at se fremad og bruge de erfaringer vi har erhvervet os i den netop overståede sæson.

Nogle spillere er kommet til/vil komme til, heriblandt Mads Villadsen (Herfølge), Lasse Ankjær (Silkeborg), John Dyring (Thisted) og ikke mindst veteranen Anders Nielsen, der har valgt at vende hjem fra Belgien.

Andre er blevet sat til salg, og blandt andet Andreas Marcher ryger til Ølstykke i sommerpausen.

Vi har spillet 31 kampe i 2005/06 sæsonen, og har kun ladet 23 mål gå ind. Desværre har vi kun været i stand til at score 27, så der er blevet ansat 2 nye trænere, der øjensynligt har givet noget ekstra til den offensive træning.

Vi takker for interessen for denne gang. Mere vil følge så snart sæson 2006/07 er kommet i gang.  Thumbs Up

NB: Som et plaster på såret rendte både Slagelse U18 og Reserve-holdet med 1. pladsen i deres respektive grupper
« Seneste Redigering: 23 Jul 2007, 01:12 af Djemba-Djemba » Logged

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #12: 23 Jul 2007, 20:03 »

1. September 2006

Så kom vi over sommeren og i gang med turneringerne.

På holdet er en del nye kommet til, og for at give vores trofaste fans bringer vi her et billede af hvad der synes at være den optimale opstilling indtil videre i sæsonen. Mads Vibe har gjort sig godt bemærket på den centrale midtbane, og har fortrængt J. Tengsbjerg fra startopstillingen. Chefen har dog stadig tillid til sidstnævnte, for rutinen er absolut ikke til at fornægte.

Carsten Müthel er kommet stærkt igen oven på sin skadesplagede sidste sæson, og er oppe på 12 scoringer i sæsonens foreløbige 7 kampe. Heriblandt 2 hattricks, det ene mod netop nedrykkede LFA. Det andet faldt i kampen i kampen, som er gengivet her til højre.

Hans nye angrebsmakker Kenneth Fabricius fra Viborg kan ikke helt bryste sig af samme fornemme statistik, men kan til gengæld glæde sig over at have lagt op til 7 af Müthels i samme antal kampe.

Turneringen er startet tilfredsstillende. Vi kan ikke bryste os af samme gode start som sidste sæson, men vi har dog ikke lidt nogen nederlag endnu.

I pokalturneringen sendte vi i 2. runde Randers hjem med et nederlag efter vi vandt 3-2 på straffe, men blev selv elimineret af Vejle i 3. runde.

Tilbage er der vist kun at sige velkommen til en ny sæson med Slagelse BI

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #13: 24 Jul 2007, 00:16 »

Ultimo oktober 2006

Jeg syntes det var på tide med en lille update, selvom vi kun er 12 kampe henne i sæsonen. Og dog..det er jo alligevel næsten halvdelen.

Grunden til denne hast er at vi endelig er kommet på 1.-pladsen, efter en sejr over Glostrup der indtil videre havde haft eneret på netop den placering. Resultatet 3-1 blev sikret efter endnu et Müthel-hattrick (sæsonens tredie og nu 20 mål i 15 kampe) på Glostrup Stadion.

I mellemtiden har Casper Johansen (vores unge midterforsvarer, der holder skansen på 2. holdet) og Mads Vibe (vores talentfulde offensive midtbanespiller på 1. holdet) været inde og vende på Danmarks U19 landshold, så der er lutter glade ansigter på træningsbanen i Slagelse.

Djemba-Djemba
Gæst

« Svar #14: 24 Jul 2007, 16:42 »

30. januar 2007

Vi har overvintret på 1.-pladsen i divisionen, dog stadig med Næstved hængende i halen på os med kun 2 point færre. Datoen in mente kan vi jo passende gøre status over efteråret og vinterens initiativer.
Hellström i sine velmagtsdage

Der er kommet nyt personale til: Den tidligere svenske landsholdsmålmand Ronnie Hellström er blevet ansat som træner. Han spillede det meste af sin aktive karriere i Hammarby og Kaiserslautern, og opnåede i samme periode 92 landskampe for Sverige. Det er vores håb at Hellström vil øse godt ud af sine erfaringer på træningsanlægget, og at vores unge Paw Jepsen i målet vil suge til sig. Endvidere har hollandske Luc van Agt sluttet sig til fysioterapeut-staben.

Den unge angriber Anders Johansson lod vi rejse til Amager United og han ønskes al held og lykke i sin nye klub. Ligeledes lod vi Mads Vibe prøve lykken i Næstved, da han uagtet sit talent var kommet i overskud på den centrale midtbane.

Johnny Josefsson er kommet til fra Frej, og på trods af et mindre uheld i sin første træningskamp for klubben regner vi stærkt med at se ham som en gevinst i løbet af foråret. Henrik F. Andersen, Johan Palm og Patrik Wallin er kommet til og vi er spændte på at følge deres udviling på 2. holdet.

Carsten Müthel

Vores angrebsstjerne Carsten Müthel blev for nyligt kåret til "Årets spiller i 2. divison", så mon ikke det giver bomberen ekstra selvtillid til forårets resterende 11 kampe.

Vi takker for opmærksomheden - Over and out!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010