home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:31:04 morfar Football M... fm25
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 1302 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Når BIF marcherer frem, så er vi ikke til at stoppe!
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Når BIF marcherer frem, så er vi ikke til at stoppe!  (Læst 14467 gange)
Kaas
Reserveholdsspiller

Sv: Brøndby IF - Skandinavisk success i Europa?
« Svar #15: 18 Jul 2007, 14:49 »

Super fed blog!
Glæder mig tl at komme hjem fra ferie og få masser af tid til at læse flere updates fra din side af! Smiley

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #16: 18 Jul 2007, 16:39 »

Superb September
Martin Retov er endelig tilbage!

September skulle vise sig at være en mere end tilfredsstillende måned. I første omgang kunne jeg glæde mig over at Retov blev sin skade helt kvit og at jeg nu igen har to deciderede midtbanespillere til min disposition.
Udover det startede måneden også rigtig godt i SAS-Ligaen.
Hjemme tog vi imod Viborg FF som overraskende nok har placeret sig i toppen, men den glæde skulle vi hurtigt pille fra dem.
Kampen startede stille og roligt, men det forhindrede os ikke i at komme foran på hjørnesparks mål af Duncan der fik serveret bolden helt eminent godt af Jon Anders Riise, det var blot i det 8. minut. Det skulle bare vise sig at være startskuddet til et one-man show og et vaskeægte hattrick fra Duncan. I både det 20. og 36. minut var han på pletten igen, og med 3-0 sendte vi Viborg hjem til Jylland og Duncan placerede sig også i konkurrencen som topscorer i superligaen.

Nancy var en overkommelig mundfuld

Den næste modstander der skulle tages imod på hjemmebane var Franske Nancy, men det skulle dog vise sig at være en kedelig affære.
Godt nok havde begge hold chancer til flere mål, men selv ikke engang det dominerende Brøndby hold kunne sætte bolden i mål. Glæden var dog stor hos mig da vi havde haft mulighed for at registrere nye spillere således at det hold jeg har lyst til at stille med til hver kamp nu også kan bruges i Europa. Kampen endte 0-0, men jeg er optimist forud for kampen i Frankrig.

Måneden gik forholdsvis stille videre uden der skete det store uden for vores egen lille land. Der blev spillet landskampe hvor Danmark i første omgang på udebane spillede 1-1 mod Island mens de på hjemmebane slog Nordirland med 1-0 på mål af Schalke 04 spilleren Søren Larsen.
Efter den korte pause i SAS-Ligaen var det igen tid til at tage til Jylland, denne gang hos nedrykningstruede Silkeborg IF der dog i sidste runde havde vundet 2-1 over AC Horsens. Igen blev det dog en kedelig uafgjort på 0-0 som der absolut intet værd var at snakke om. Vi skal have fundet nogle mål frem hvis vi skal frem i tabellen, for FCK slapper ikke af mens vi gør det!
Det blev også endelig tid til at spille den første kamp i Landspokal turneringen. Vi havde trukket Næstved, og slaget skulle stå på Næstved stadion.
Demba og Duncan udgør den farligste duo i font

Kampen var ikke noget spændende at se på den første halve time. Af en eller anden grund er den underholdende fodbold vi spillede tidligere på sæsonen fuldstændig forsvundet.
Men uanset hvad fik vi dog sat gang i målscoren ved Demba og Duncan der begge scorede et mål hver, den første ca. 10 minutter før første halvleg sluttede og det andet 10 minutter inde i anden halvleg.
Det blev dog ikke til mere fra vores side, men Næstved fik dog lov til at få et trøstmål langt inde i overtiden ved Nick Christensen.
Vi var videre til næste runde og jeg var tilfreds. Dagen efter kunne jeg på tv konstatere at vores næste modstander skulle være SønderjyskE som vi skulle møde på udebane.

4 dage efter kampen mod Næstved var det Horsens tur til at gæste Brøndby stadion. De jyske hold har været en blandet fornøjelse denne sæson, men vi har oftest trukket os ud af det som sejrsherrer, så derfor havde jeg også idag et optimistisk synspunkt på kampen.
Demba var igen på pletten for os, desværre var han også den eneste og det var med slid og slæb at vi hev en 1-0 sejr hjem. 3 point der selfvølgelig kan bruges, men igen savner jeg at holdet spiller pænere og at vores chancer bliver omsat til mål!

Torsdagen efter skulle den virkelige prøve stå. Den ventede kamp mod Nancy stod for døren og vi rejste til Frankrig med den 22 mand store trup som jeg havde udtaget.
Bérenguer kunne med sine to mål ikke redde Nancy

Som forventet startede Nancy ud som død og helvede da de var på hjemmebane og havde noget de skulle bevise - De kunne da ikke tabe til et lille hold fra Danmark - Eller kunne de?
Ihvertfald kom de planmæssigt foran ved Pascal Bérenguer i det 25 og det var med de samme cifre at vi gik til pause.
I pausen valgte jeg dog at give spillerne en opsang. Det var et hold vi havde spillet lige op med på hjemmebane så vi kunne også sagtens spille op mod dem her!
Igen skete der ikke rigtig noge, så efter en times spil valgte jeg at sætte David Williams ind, og det skulle vise sig at være en klog beslutning. Blot to minutter senere trak den unge australier fri inde i feltet hvor han modtog bolden fra Duncan og han kunne så sætte den ind i målet til 1-1.
Det var perfekt for os, et mål ville give os fordelen på udebane mål, men det var åbenbart ikke nok for drengene der lige pludselig havde fået blod på tanden. Minuttet efter var Retov på banen med en drøm af et hug lige uden for feltet og lige pludselig stod kampen 2-1 i vores favør.
Desværre for os blev kampen en del sværere da Marc Olsen måtte udgå med en skade og da jeg havde brugt alle udskiftninger på det tidspunkt måtte vi spille med 10 mand det sidste kvarter. Det gjorde at Nancy fik plads til at komme op og udligne ved Bérenguer, men mere blev det ikke til og vi gik videre derfra med sejr grundet udebane mål.

Skal Brøndby hele vejen til Glasgow?

Spændingen var næsten ulidelig da vi skulle have udtrukket gruppen i UEFA-Cuppen, så da weekendens kamp mod Esbjerg stod for døren var det ikke ligefrem der mit fokus lå. Til trods for det formåede vi at vinde 2-1. Vores mål blev sat ind af Demba og et selvmål af Jarlegren, mens Esbjergs mål blev sat ind af Demba's tidligere angrebsmakker, Murcy.

Dagen oprandt endelig, men heldigvis var al fokus ikke lagt over på vores hold alene da FCK også var med i lodtrækningen til gruppespillet idet de i Champions League havde tabt stort til Arsenal.
FCK var de første til at blive placeret i en gruppe idet de var seedede lavere nede end vi var og til at starte med var de røget i gruppe med Rubín.
De næste der skete var så at vi blev trukket ind i gruppe A hvor der indtil videre var Vålerenga og Debrechen - Det så godt ud indtil videre!
FCK fik så Dinamo Bucharest og Heerenveen mens vi fik Sparta Prag og til sidst blev Newcastle udtrukket i vores gruppe mens FCK fik mægtige Sevilla.
Jeg er overbevist om at vi nok skal gå videre fra vores gruppe men det bliver ikke nemt. Vålerenga og Debrechen er hold der skal slås, mens jeg mod Newcastle og Sparta Prag skal gå efter uafgjort.

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #17: 20 Jul 2007, 00:20 »

Ved ikke om der er interesse for en update, men den kan nok først komme engang i næste uge
Arbejdet kalder igen efter nogle dejlige fridage, og mine andre fridage er lige p.t beslaglagt ved at skulle til fødselsdag hos kærestens familie og skal til dyrlægen med min hund der skal aflives, så.. Nok først engang tirsdag kan i forvente en update

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #18: 23 Jul 2007, 22:15 »

Hmm, bliver lige nød til at høre inden jeg tager mig tid til at update - Er der nogen der er intresserede i det?

N17
Manager

« Svar #19: 23 Jul 2007, 22:17 »

NEJ JEG ER!!! Opstemt

DVS - Giv os den update, og læs så min Opstemt

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #20: 23 Jul 2007, 22:32 »

Hehe - Læser altid med på dine blogs, er bare lidt sløv til at poste engang imellem =P
Skal lige se noget på youtube, så går jeg igang med updaten så

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #21: 23 Jul 2007, 23:56 »

Det ser bedre ud
Vi nåede frem til Oktober som startede på den værst tænkelige måde - Med et 0-4 nederlag i jylland til AaB!
Det var den 13 runde i SAS-Ligaen og vi skulle virkelig til at oppe os hvis vi skulle være med i mesterskabs kampen men det var totalt kollaps fra første fløjt af.
Mota startede vores nedtur ved at score i det 14 minut, men på trods af vi havde chancer til at score til 1-1 var det Skiljo der for AaB kunne score til 2-0 i overtiden i første halvleg. Anden halvleg skulle kun vise sig at blive værre. I løbet af 10 minutter scorede både Michael Jakobsen og Simon Bræmer og vores ydmygelse var komplet.

Efter kampen kunne vi på tabellen konstatere at vi var langt bagud. FCK førte ligaen med 32 point mens at vi lå helt nede på en 5. plads med blot 21 point. Et forspring der kunne indhentes med held og godt spil, men stadig en svær opgave.
Duncan fortsætter de gode takter

Den næste kamp skulle så stå hjemme på Brøndby stadion, en kamp mod Randers FC som vi skulle vinde.
Og vinde gjorde vi også. Duncan scorede kampens enlige mål, men kampen holdt dog hårdt, både fordi Randers igennem hele kampen havde lagt et kæmpe pres på os, men også fordi Retov allerede i det 53. minut blev så arrig at han gav Tidiane Sane en albue i hovedet. Men vores forsvar holdt og jeg kunne glæde mig over de tre point.

Vi hentede det resultat jeg ville have

Éet point. Det var det jeg havde sagt fra start jeg ville have ud af kampen mod Sparta Prag og det var det jeg fik. Det var dog et ærgeligt point kunne jeg konstatere efter kampen da vi fra start af styrede kampen og havde mange store chancer. Størst var dog Dembas chance der prellede af på træværket.
Ud over det var kampen dog ikke det mest interessante, og da Newcastle også spillede 1-1 mod Debrechen var alt status quo i gruppen.

Tilbage i den danske liga var resten af måneden endnu engang en pose blandede bolcher. I første omgang var vi taget til Odense hvor vi besejrede OB med 3-1 efter endnu en brandkamp af Duncan der scorede 2 af vores mål mens af Ericsson sørgede for at vi kunne til pausen med den føring der holdt kampen ud.

Allbäck er vores onde ånd

Det blev endnu en tur på udebane da vi i årets andet New Firm mødte FCK - To kampe der havde ligget alt for tæt op af hinanden hvis man skulle spørge mig.
Det blev dog et forsmædeligt nederlag på 3-0! I frøste omgang scorede den allerede solgte, Tobias Linderoth på et frisparksmål mens at Allbäck i anden halvleg sørgede for at vi gik helt ned. Allbäck der faktisk havde startet på bænken til fordel for 'Louise' som Brøndby fansene ynder at kalde ham. Berglund havde dog ikke sat sit store præg på kampen og det var godt set af Solbakken at sætte den garvede svenske angriber ind.
Det var klart for mig efter denne kamp at vi ikke ville kunne vinde det danske mesterskab denne sæson - Vi kunne simpelthen ikke matche FCK.

Den sidste kamp i Oktober var dog ren optur - Samtidig med at Per Nielsen og Per Nilsson blev valgt til månedens hold og jeg kunne konstatere at flere af vores skadede spillere var på vej tilbage kunne jeg med stor glæde se vores drenge spille nogle tamme ulve ud af Brøndby stadion.
Det blev en knusende 4-1 sejr hvor vi fra start satte os på spillet. Demba og Duncan scorede begge inden for de første 10 minutter. Midtjylland troede dog at de skulle tilbage i kampen da Kristian Bak Nielsen var hoppet med op på et hjørnespark og havde scoret, men blot 10 minutter senere skulle en anden dødbolds situation afgøre kampen. Efter Duncan var blevet nedlagt lige uden for feltet kunne Martin Ericsson hamre bolden ind på frispark og dermed slukke alt lys for Midtjylland spillerne der kom modløse ud til anden halvleg hvor Mike Jensen kunne score vores sidste mål.

Forspringet mindskes!
En række gode resultater skulle bringe os frem i tabellen og give os videre deltagelse i Landspokalen.
FCN 2-2 BIF - Demba (14, 26) - SAS Liga
SønderjyskE 0-3 BIF Duncan (4, 57) - Ruben Bagger (49) - Landspokal
BIF 2-0 Vejle Boldklub David Williams (20) - Duncan (90) SAS Liga
Viborg FF 1-3 BIF Ericsson (45) - Duncan (56, 67) SAS Liga

Disse resultater førte til en anden plads inden vi gik til vinterpause med hul på blot 8 point op til FCK - Der var nu spænding med i SAS-Ligaen igen!

Grupperne er trukket i årets RL

Det blev også til en gruppe lodtrækning mere, samtidig med at vores næste modstander i Landspokalen skulle findes.
I Royal League blev vi endnu engang trukket i gruppe med FCK mens at de sidste to modstandere i gruppen var Rosenborg og GAIS - En meget svær gruppe taget i betragtning at vi er et hold i en opbyggende fase.
Den anden lodtrækning i landspokalen resulterede i at vi skulle tage imod FC Nordsjælland hjemme - Endnu en modstander jeg frygtede, især fordi Morten Nordstrand har været uhyggelig træfsikker for dem indtil videre i år.
November blev også måneden hvor noget af det jeg frygtede skete - Den ene af mine frontløbere blev langtidsskadet, nemlig Demba der også har været en træfsikker herre på det seneste. Han ville være ude mellem 3-4 måneder, og i mellem tiden var jeg nød til at se mod den unge David Williams idet at Dong også var en smule småskadet.
Jeg fik også gjort en enkelt handel der ville gå igennem engang inde i det nye år. Der er snakke om den unge 14-årige Lauri Dalla Valle der kommer fra JIPPO for en million kroner.

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #22: 24 Jul 2007, 01:17 »

The Toon Army marches on!
Min første rigtig store prøve som træner skulle stå i England på St. James' Park. Det var ikke en kamp hvor jeg forventede at vi havde en chance, især grundet Obafemi Martins, som mens Michael Owen kæmper med skader, klart må kaldes deres farligste spiller.
Martins var kampens oplevelse

Det var en stor oplevelse at træde ind på stadion, og der gik et lille gys igennem mig da jeg så de vilde engelske tilskuere der på forhånd ikke havde levnet os en chance - Den engelske fodboldviden til vores hold gik vel også kun så vidt at de husker at Man Utd engang smadrede os sønder og sammen i Champions League.
Kampen blev sat igang og straks satte Newcastle sig tungt på spillet. Hver gang vi bare så meget som havde bolden stod der 2-3 spillere rundt om bolden og derefter var den straks for Newcastle fødder igen.
11 minutter holdt vi. Ameobi var den første til at score da han satte hovedet på et perfekt indlæg fra kanten hvor Dorsin var blevet sat til vægs. Denne scoring satte dog kun mere gang i Newcastle og blot 8 minutter senere kunne Kasper endnu engang hente bolden ud bag ham selv da Martins havde taget en solo dribletur forbi Per og Per for derefter at score med et placeret skud.
Det var også Obafemi der scorede til 3-0, denne gang også helt på egen hånd, dog valgte han i det 32. minut bare at losse til bolden 30 meter udefra, fremfor at prøve at drible forbi forsvaret igen, men det var også nok, og en ydmygelse var under opsejling.
Vi kom dog til pause med de ciffre, men på trods af vi var bagud virkede drengene engagerede nok, det var jo i sig selv en oplevelse bare at spille her.
Hvis ikke man havde set første halvleg skulle man derfor have troet at anden halvleg var en helt anden kamp. Vi spillede bolden flot rundt og skabte chancer, og især Kasper Lorentzen var i særklasse i det opbyggende spil her, hvor han også flere gange havde gode aktioner ude på venstre fløjen. Men det blev dog ikke til mere end en enkelt reducering ved Martin Retov der tæt inde under mål kunne presse bolden ind ved et hjørnespark, og vi måtte tage hjem med et 1-3 nederlag. Jeg var dog stadig sikker på at vi nok skulle gå videre.

BIF 0-1 FCK Royal League
BIF 2-2 Vålerenga Ericsson (20) - Lorentzen (33) UEFA-Cup

Spilleren over dem alle!

Det blev December og årets spiller i verden skulle kåres samtidig med at vi i vores lille danske liga også skulle have kåret et måneds hold.

Årets spiller i verden:
1. Thierry Henry - Arsenal FC
2. Didier Drogba - Chelsea FC
3. Dirk Kuyt - Liverpool FC

En ting jeg syntes der var værd at bemærke var at alle tre var angribere og spillede i den engelske liga - Det fortæller om et højt niveau i Premier League, og helt ville helt sikkert være en drøm for mig, engang at træne et hold derovre.
Der skete ikke det store på månedens hold, Per Nielsen var for os røget ud, mens at Nilsson beholdt sin plads og at Lorentzen var ny.

Nu 'det jul, nu 'det jul...
... Og af en eller anden underlig grund troede vores spillere at de allerede var gået på juleferie da vi spillede dårligere end nogensinde i Royal League.

GAIS 2-2 BIF Dong Fangzhuo (28) - Mads Jørgensen (59) Royal League
BIF 1-2 Rosenborg Dong Fangzhuo (90) Royal League

Et point på 3 kampe er ikke nok hvis vi skal videre, så hvis vi skal håbe på videre deltagelse skal vi højst sandsynligt vinde vores 3 sidste kampe, men sådan som der spilles for tiden er det svært at tro at det kan lade sig gøre.
Vi skulle dog snart til at spille den sidste kamp i vores UEFA-Cup gruppe mod Debrechen, så derfor holdt jeg igen på kritikken da jeg regnede med at spillerne kunne finde på at tage det til sig sådan at de kunne præstere dårligt på banen.
Men derfor var det stadig med nervøst sind at jeg gik ind til kampen - Vi skulle vinde idag for at gå videre, og helst gerne med et par mål mere end dem da det ville sikre os helt.
Howard så rødt mod Debrechen!

Først halvleg var dog en kedelig affære uden mål, men da jeg gav drengene en opsang i pausen virkede som om de fik helt ny energi til at gå på banen, og det var da også klart en af sæsonens bedste spillere der var den første til at score.
Duncan fik til stor forløsning sat bolden ind på hovedstød på indlæg fra Mads Jørgensen. Men vores glæde var dog kortvarig - Blot 3 minutter senere var der en stor blottelse i vores forsvar og udligningen var en realitet.
Hvad skulle der nu gøres? tænkte jeg. Vi havde brug for noget fart på banen og noget mere aggresivitet oppe foran, så ud røg Dong og Ericsson og ind røg Williams og Katongo.
Den førstnævnte skulle senere gå hen og blive kampens helt store helt, men først efter at Mark Howard dummede sig rigtig stort ved at skaffe sig selv sit andet gule kort, og dermed et tidligt bad.
Det fik dog ikke Debrechen til at komme længere frem på banen da de blot kunne nøjes med uafgjort, men det syntes David Williams der skulle ændres på da han i det 89. minut hamrede bolden i mål med et skud af den anden verden. Det var selvfølgelig til stor jubel, men jublen blev større! Blot to minutter senere var David fri igen, og da han med et træk trak ind i straffesparks feltet og blev nedlagt, var det med usvigelig sikkerhed at Duncan omsatte det til mål og vi kom derfra med en 3-1 sejr og avancement i UEFA-Cuppen.

Celta er næste modstander

Det var med en vis glæde jeg også kunne konstatere at vi ikke var det eneste danske hold videre. FCK var gået videre fra deres gruppe med 7 point, altså 2 point bedre end os, og et par dage senere sad både udsendinge fra både Brøndby IF og FCK og ventede på udtrækningen til næste runde.
FCK trak på hjemmebane i første kamp Dynamo Kiev mens at vi på hjemmebane trak spanske Celta. En kamp jeg er sikker på bliver svær idet at Brøndby virker som om de er forbandet hver gang vi skal spille mod et hold der ligger sydligere end Tyskland!

N17
Manager

« Svar #23: 24 Jul 2007, 01:19 »

ærgerligt nederlag i Newcastle!

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #24: 24 Jul 2007, 11:31 »

Duncan her, der og allevegne!
Morten 'Duncan' Rasmussen - Eller 'Dunken' som nogle kritiske fans kaldte ham inden sæsonen - har virkelig været bedre end nogensinde før i dette efterår. Masser og mål krydret med flere oplæg til sine medspillere har gjort at han ikke blot er en attraktiv spiller for flere klubber i Europa, men også var stor favorit til flere af de priser som DBU disker op med ved nytårstid.
Op til de nomineringer var der dog sket et par småjusteringer i klubben. Juleaftensdag var det med stor glæde at George Mourad havde faxet papirerne til Brøndby om at han accepterede den nævnte kontrakt og derfor kunne skrive med os. Vi savnede lidt en angriber efter Demba's langtidsskade og der var blevet spillet en enkelt venskabskamp mod LFA. Kampen blev spillet som en del af aftalen da de er en af vores rugekasseklubber her i Danmark. Vi vandt kampen 2-1 på mål af Katongo og Lorentzen.

Men vi kom endelig ind i det nye år og kåringerne skulle stå, og som sagt var Duncan med i mange af de kategorier - Her er opsummeringen af vinderne:

Årets spiller i Danmark:
1. Morten 'Duncan' Rasmussen - Brøndby IF
2. Morten Nordstrand - FC Nordsjælland
3. David Nielsen - Start
Duncan ryddede bordet i alle kategorier han var nævnt i

Årets spiller i superligaen:
1. Michael Gravgaard - FC København
2. Morten Nordstrand - FC Nordsjælland
3. Jacob Olesen - Viborg FF

Årets målmand i Danmark:
1. Kim Christensen - FC Nordsjælland
2. Dick Last - Randers FC
3. Jesper Christiansen - FC København

Årets unge spiller i superligaen:
2. Johan Absalonsen - OB
3. Leon Jessen - FC Midtjylland

Årets U-21 talent:
2. Johan Absalonsen - OB
3. Leon Jessen - FC Midtjylland

Årets U-19 talent:
1. Mike Jensen - Brøndby IF
2. Adda Djeziri - Rangers FC
3. Nicki Bille Nielsen - Reggina

Derudover var der også fundet plads til Duncan på årets hold i Danmark.

Kiggede man ud i verden kunne man også se at årets fodboldspiller i verden var blevet valgt. Det var de tre samme spillere der havde kæmpet om at vinde årets spiller i verden, men denne gang var der byttet en smule om på rækkefølgen:

Årets fodboldspiller i verden:
1. Thierry Henry - Arsenal FC
2. Dirk Kuyt - Liverpool FC
3. Didier Drogba - Chelsea FC

Tidligere storspiller til Brøndby!
Emile Mpenza- her for Man City

Det var med store øjne jeg kiggede rapporten igennem som Kim Vilfort havde lavet til mig. Listen omhandlede spillere hvis kontrakt udløb til sommer og hvem han troede vi rent økonomisk havde midlerne til at hente.
Mit umiddelbare valg falgt også kun på éen spiller - Nemlig Emile Mpenza der tidligere har slået sine folder i bl.a. Schalke 04 hvor han scorede mål på stribe sammen med Ebbe Sand. Manchester City havde åbenbart valgt at sætte spilleren på reserveholdet, en beslutning han var dybt utilfreds med, så da jeg forhørte mig om han havde lyst til at skrive kontrakt med os var det med stor glæde for mig at han sagde ja med det samme.
Emile tiltræder dog først i klubben til sommer.

Brønshøj 2-4 BIF Lorentzen (16) - Williams (72) - Mourad (82) - Barfoed (selvmål 29) Venskabskamp
FCK 3-0 BIF Royal League

Endelig kom den kamp jeg havde set mest frem til - Kampen mod Celta! Vi tog heldigvis imod dem på hjemmebane i første kamp, en ting jeg var sikker på der nok skulle løfte drengenes spil en smule.
David Williams var Brøndby's helt!

Jeg var i forvejen rimelig usikker på denne kamp - Mange skader plagede vores hold, og begge de centrale styrmænd i forsvaret Per og Per, var ude, samt at Demba i angrebet stadig ikke var tilbage. Forsvaret bestod derfor at Mark Howard og Mikkel Bischoff mens at Dong Fangzhuo var kommet ind som makker til Duncan idet at Mourad ikke kunne spille europæisk fodbold for os denne sæson.
Kampen var dog en blandet affære hvor ingen af holdene rigtig turde noget til at starte med - Det skal forresten også nævnes at Schmeichel var sat på bænken til dagens kamp da jeg syntes han havde præsteret langt under niveau det sidste stykke tid, så derfor havde Stephan fået chancen.
Men på trods af det fik Celta stadig den bedste start da de bragte sig på 1-0 midt inde i første halvleg - Et højst uretfærdigt mål da vi havde spillet bedre end dem. Stillingen holdt til pausen og det var nogle lidt slukørede spillere der kunne gå til pause. Nede i omklædningen kunne den evige support fra næsten hele stadion dog høres og det var nok til at løfte humøret - De skulle gå ud og gøre dette for fansene!
Men derfor manglede der stadig noget i vores angreb. Derfor blev Dong taget ud og erstattet med Williams, og endnu engang skulle den unge australier vise sig at være det værd. 25 minutter på banen var det han skulle burge for at vende et truende 0-1 nederlag til en 2-1 sejr, da han scorede begge vores mål. Det ene på et flot langskud mens han ved det andet fik bolden serveret at Lorentzen der også spillede en flot kamp.
Samtidig fik jeg af vide FCK havde tabt 1-0 på hjemmebane, og det derfor var os der stod med de bedste kort for at komme videre af de to danske hold.
« Seneste Redigering: 24 Jul 2007, 12:27 af ragin6 » Logged

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #25: 24 Jul 2007, 13:12 »

Royalt exit
Det skulle heller ikke lykkes Brøndby at komme videre fra gruppespillet i dette års Royal League. Mens vi har præsteret over evne i Europa, har vi bare ikke kunne samle os grundigt nok til at kunne gå videre i den nordiske turnering.

BIF 1-3 GAIS Fangzhuo (61) Royal League
Celta 0-0 BIF UEFA-Cup
Rosenborg BK 3-2 BIF M. Jørgensen (12) - M. Olsen (70) Royal League
HIK 0-2 BIF Demba (8) - Rector (90) Venskabskamp

Vi kom videre i Europa efter en kedelig kamp i Spanien der endte 0-0 efter at spanierne havde været alt for bange for at åbne sig da David endnu engang startede på banen - Hans hurtighed kunne være et våben på kontra.
Heldigvis for dansk fodbold hev FCK også en sejr hjem på udebane. De slog Dynamo Kiev 2-1 og går derfor videre på reglen om udebane mål.
I næste runde trak vi Schalke 04 mens at FCK trak Blackburn. Schalke er en farlig modstander som vi skal være meget forsigtige med. De er et meget stærkere hold end det hold som Brøndby blot for et par år siden slog i netop UEFA-Cuppen, og især Kevin Kuranyi er deres store stjerne

Kevin Kuranyi

Og netop Kevin Kuranyi skulle vise sig at være grunden til et nederelag på eget græs. Udover at lægge op til et mål scorede han også et. Men dette var først efter at Per Nilsson var blevet vist ud for sit andet gule kort i det 82. minut. Indtil da havde vi spillet lige op mod tyskerne og holdt nullet.
Men på det efterfølgende frispark sparkede Rafinha bolden forbi Stephan Andersen, og blot to minutter senere kunne Kuranyo gøre det til 2-0. Det blev også til 3-0 på mål af Gerald Asamoah, der efter flot opspil fra Kuranyo kunne sætte bolden ind fra en skarp vinket. Et resultat der bliver umuligt at komme tilbage fra.

BIF 0-0 SIF SAS Ligaen

Løvenkrands var Brøndby's banemand

Der blev spillet en enkelt kamp i SAS-Ligaen før vi endnu engang kunne spejde mod Europa, men den var ikke værd at nævne. Det var en kamp mod nedrykningstruede Silkeborg der skulle vindes, men bolden ville ikke over stregen.
Til gengæld fik vi en fodbold lektion på dansk nede i Tyskland. Ene mand, nedlagde Peter Løvenkrands os med hele 4 mål fra ham i 5-0 nedslagtningen.
Til forskel fra den første kamp på Brøndby stadion startede Løvenkrands helt på toppen for Schalke der havde Kuranyi ude med en småskade, og han takkede også pænt for chancen i front. Allerede i det 13 minut tog han en solotur mellem Per Nielsen og Ruud for at knalde den ind bag Stephan der ikke havde en chance.
Der var dog lige en Schalke spiller mere der skulle have chance for at score inden Løvenkrands fortsatte sit show. Lincoln scorede efter en halv times spil inden at Peter kunne score i det 36., 60, og 82. minut.
En præstation af de helt ringe fra os, men til gengæld en helt sublim en af Peter. I England kunne vi desværre også konstatere at FCK's fodboldeventyr var slut da man efter at have tabt 2-1 i Parken, tabte med 1-0 i England mod Blackburn. Dermed er det helt slut med dansk deltagelse i Europa i år, men lad os da håbe vi kommer stærkt igen næste år.

Desværre var kampen mod Schalke ikke kun en enkelt smutter...

AC Horsens 2-1 BIF Duncan (10) SAS Ligaen
Esbjerg fB 4-1 BIF Demba (88) SAS Ligaen

Disse to resultater sendte os lige pludselig ned i tabellen igen hvor at AaB overtog vores andenplads. Heldigvis var det ikke gået meget bedre for FCK der også havde fejlet her i foråret, og pointene mellem os var nogenlunde det samme.
Efter kampen mod Esbjerg var der en kort pause idet at der skulle spilles landskamp mod Spanien - Igen, ikke en nævneværdig kamp idet vi taber med 2-0. Danmarks chancer for videre deltagelse i EM hænger i en tynd tråd efterhånden.
Jeg bliver i Brøndby - Klubben som jeg elsker!

Pausen bød også på en kontrakt forlængelse - Nemlig min. Per Bjerregaard ville gerne have jeg blev i klubben da han syntes at mine resultater, specielt i Europa havde været mere end gode nok i min første sæson, så det var også med stor glæde at jeg skrev under på en forlængelse der indtil videre holder mig i klubben til 2009.

I Randers vendte vores held. Efter kampen var startet katastrofalt med et kæmpe pres på os der resulterede i et straffespark til Kronjyderne, viste Stephan sin klasse ved at redde Todor Yanchev's spark. Det vendte hele kampen, og udover at Mourad kunne score sit første officielle mål for klubben, kunne Holmén slukke kampen med et mål i overtiden.
På samme dag vandt Ajax Amsterdam den Hollandske Eresdivisie flere runder før tid.

BIF 2-2 AaB Demba (3) - Fangzhuo (79) SAS Ligaen
BIF 3-1 FC Nordsjælland Duncan (8, 87) - Demba (45) - Landspokalen
BIF 1-1 OB Ericsson (33) SAS Ligaen
FCM 1-1 BIF Demba (2) SAS Ligaen

Demba er ikke til at stoppe!

Trætheden var begyndt at melde sig under fanerne, og især kampene mod OB of FCM var kampe der burde være vundet, men dumme træthedsfejl gjorde at de to hold fik lov til at komme med i kampene igen, og vi blev ved med at tabe terræn i toppen.
Endelig kom sæsonens sidste kamp mod FCK - en kamp der for mit vedkommende bare skulle overståes efter vi gentagende gange var blevet ydmyget af dem i denne sæson. Men kampen skulle vise sig at mangle spænding og intensitet, to ting der ellers altid tegner sig for et New Firm opgør. Derfor så det længe ud til at kampen skulle ende 0-0, men da Mads Jørgensen spillede Demba fri på kanten af offside i det 92. minut var han sikkerheden selv, og jeg kunne tage min første sejr over FCK med i bagagen.

AMRDK
Gæst

« Svar #26: 26 Jul 2007, 01:43 »

Korte updates ville være fedt

Og ikke så meget om hver kamp..

Cencur
Manager

« Svar #27: 30 Jul 2007, 00:48 »

nice blog, følger med for at se om din mission lykkes Opstemt

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

ragin6
Reserveholdsspiller

« Svar #28: 31 Jul 2007, 17:31 »

Nogen der vil have en update?

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #29: 31 Jul 2007, 17:33 »

Nogen der vil have en update?

Dumt spørgsmål, kom igang! crazy

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010