home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Et liv i skyggen
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Et liv i skyggen  (Læst 4344 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Et liv i skyggen
« : 14 Jul 2007, 00:13 »

Et liv i skyggen
Introtekst | Opdatering #1

Egentligt burde denne klub ingen længere præsentation - og så alligevel. De fleste fodboldkyndige burde kende denne klub, hvorfor det ikke burde være nødvendigt med denne tekst, men klubbens historie er så smuk, at den fortjener at blive opsummeret - dog meget kort.

Klubben er dens lands største og mest populære - og den går langt ud over fodboldens verden. Et baskethold, et volleyballhold, et vandpolohold samt diverse småtingsafdelinger som i tennisens verden og sejlsportens verden gør, at denne klub er landets absolutte magtfaktor indenfor sport. Nuvel, jeg ved naturligvis ikke hvordan det går i sejlsporten, i tennisen og ej heller for vandpoloholdet, men de tre andre afdelinger klarer sig da okay. I hvert fald har man hentet 35 nationale mesterskaber i 71 sæsoner og 22 hjemlige cups i den bedste nationale liga. For at understrege magtforskellen har klubbens to største rivaler til sammen hentet stort set samme antal pokaler - dette er imponerende!

Klubben blev stiftet tilbage i 1925, da man en dag i marts fandt på, at det kunne da være meget sjovt med en af disse nymodens fodboldklubber. To år efter, i 1927, fandt de første nationale mesterskaber sted, og dette hold vandt i sit område. Året efter blev bedriften dog ej gentaget, da klubben ragede uklar med det nationale forbund, og deltog ikke. Grundet dette nægtede klubbens to føromtalte rivaler også at  deltage, og disse tre klubber lavede i stedet deres egen turnering.

At være supermagt i ens land er én ting, men at gentage bedriften i Europa er noget helt andet - og det har denne klub også måtte sande. Ikke én eneste gang har man kunne løfte armene og fremvise en pokal til de mange hungrende tilskuere i europæisk sammenhæng. Der er dog meldt ud, at en af ambitionerne de næste par år, er at vinde en europæisk titel.

Hvad angår de basale informationer om denne klub, ser det også godt ud. Klubben har en gennemsnitsalder på 27, og er spået som de kommende vindere af deres liga. På stadionet kan man huse 33334 tilskuere, hvorfor der bør være godt grundlag for en uhyggelig hjemmebane. Træningsfaciliteter ne ser gode ud - både for de professionelle og for talenterne.
En af klubbens mest elskede spillere, har haft en lang og glorværdig karriere, der for alvor lakker mod enden. Blandt andet har han spillet i klubber som Milan, men nu befinder han sig i en ellers anonym liga - denne!

Men hvem er denne klub?



Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #1: 14 Jul 2007, 00:13 »

Transferoversigt
Køb og salg

TRANSFERS - 2006/07
Ind:
Igor Zofcak, Ruzemberok (7.500.000DKK)
Thomas Kahlenberg, Auxerre (70.000.000DKK)
Tore Reginiussen, Tromsø (7.500.000DKK)
Mauro Zárate, Velez (95.000.000DKK)
Danny Haynes, Ipswich (7.500.000DKK)
Michalis Sifakis, OFI (7.500.000DKK)
Michalis Papadopoulos, Leverkusen (17.000.000DKK)
Samlet sum: 212.000.000,-

Ud:
-
Samlet sum: 0,-

I alt: -212.000.000,-

Sidst opdateret: 9. juli 2006



MÅLMÆND
Tomislav Butina
Antonis Nikopolidis
Michalis Sifakis

FORSVAR
Michal Zewlakow
Christos Patsatzoglou
Júlio César
Tasos Pantos
Vasilis Torosidis
Giorgos Anatolakis
Didier Aïssa Domi
Erol Bulut
Grigoris Georgatos
Tore Reginiussen

MIDTBANE
Ieroklis Stoltidis
Giannis Taralidis
Milos Maric
Marco Né
Kostas Mendrinos
Haruna Babangida
Giannis Okkas
Charis Pappas
Predrag Djordjevic
Aristeidis Lottas
Nery Castillo
Rivaldo
Igor Zofcak
Thomas Kahlenberg

ANGREB
Félix Alexander Borja
Michalis Konstantinou
Mauro Zárate
Danny Haynes
Michalis Papadopoulos
« Seneste Redigering: 15 Jul 2007, 17:38 af JosepGuardiola » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #2: 14 Jul 2007, 00:16 »

Velkommen til Olympiakos... Skal nok følge med Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Mijitrix
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #3: 14 Jul 2007, 00:25 »

jeg skammer mig jeg kunne ikke finde ud af hvilken klub det var før (dog var mit gæt grækenland)
du kom med dit andet indlæg var jeg sikker

jeg skal nok følge med det tegner godt
Logged

Come On You Spurs
COYS


lurking

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #4: 14 Jul 2007, 00:26 »

Jep.. enig.. Dem havde jeg så ikke lige tænkt på.. glæder mig til at høre mere..
Logged

- Veni, vidi, vici -

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #5: 14 Jul 2007, 00:27 »

Meget imponerende indledning forresten.. KUTGW
Logged

- Veni, vidi, vici -

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #6: 14 Jul 2007, 00:30 »

Velkommen til Olympiakos... Skal nok følge med Opstemt
Kunne ikke have sagt det meget bedre selv... Wink
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #7: 14 Jul 2007, 00:31 »

Banditter! ;-)
Nå, men det blev jo gættet hurtigt. Første réele opdatering kommer nok lidt senere. :-)
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #8: 14 Jul 2007, 01:03 »

Nye tider i Olympiakos
1. juli 2006 | Opdatering #2

“Hvem er han?” er en sætning, der er blevet hyppigt brugt de sidste par minutter. Olympiakos Pireus har netop annonceret, at den nye mand i byen hedder Mike Jakeson. Dette er ikke just et navn, der får de fleste til at åbne munden for at lukke ligegyldige informationer ud, da Jakeson aldrig før er set i toppen af professionel fodbold. Nu skal denne uprøvede træner styre et hold, der har ambitioner om at nå verdenstoppen indenfor få år, og ifølge bestyrelsesformande n, Sokratis Kokkalis, er Jakeson den helt rette mand:

”Ingen tvivl om at vi har fundet en yderst kompetent træner. Vores ambitioner er at vinde Champions League indenfor 8 år, og Jakeson er klart manden, der er ansat til denne opgave. Vi forventer os meget af ham, og jeg regner i den grad med, at han er opgaven voksen. Fremtiden i Olympiakos ser uden tvivl lys ud.”

Olympiakos’ største bedrift i Europa er stadig kvartfinalen i Champions League 1998/99, hvorfor der skal ske drastiske ting, før holdet kan komme i betragtning til en eventuel Champions League bedrift. Holdets største profil, Rivaldo, ser lyst på ansættelsen:

”Jakeson er uden tvivl en sympatisk fyr. Vi spillere har været meget involveret i hele processen, og mit indtryk af ham er ganske godt. Jeg tror på, at han kan føre os til nogle flotte resultater, og jeg glæder mig til at være en del af det.”

Kontrakten løber i første omgang til d. 1. juli 2007, hvorefter bestyrelsen vil evaluere Jakesons resultater.

Ambitionerne er høje i Olympiakos, og indtil for nyligt var økonomien direkte modsat - nemlig lav. Dette kommer man ingen vegne med i moderne fodbold, hvilket også er gået op for Olympiakos. De har derfor stillet et ekstra stort transferbudget til rådighed for Jakeson. Pengene kommer fra en græsk investorgruppe, der støtter op om Olympiakos’ ambitioner. Kilder tæt på klubben siger, at beløbet nærmer sig 250 millioner danske kroner.

”En sådan chance her er “once in a lifetime”, og jeg er glad for, at klubben anser mig som den rette mand. Jeg har en række idéer, jeg vil fremføre for ledelsen, og så glæder jeg mig ellers bare til, at vi kommer i gang,” sagde Mike Jakeson, og fortsatte:

Jeg har fået en ganske komfortabelt transferbudget i år, og jeg har en række spillere, som jeg har sendt scouts efter. Jeg kan love jer for, at der kommer mindst én profil eller to til Olympiakos. Vi bliver farlige, og man skal helt bestemt holde øje med os.”

Om Mike Jakeson får ret, vil kun tiden vise.

« Seneste Redigering: 14 Jul 2007, 01:05 af JosepGuardiola » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #9: 14 Jul 2007, 01:10 »

En god 1. update JG... Venter spændt på mere Wink
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #10: 14 Jul 2007, 01:42 »

Generationsskifte?
9. juli 2006 | Opdatering #2

Det var ikke mange dage, der skulle bruges, før Mike Jakeson kunne få skabt fokus på Olympiakos. Dagen i dag blev brugt til at handle ind - og det var ikke just i småtingsafdelingen. I starten af dagen blev den unge slovak, Igor Zofcak, hentet til klubben fra Ruzemberok for små 8 millioner danske kroner. Igor Zofcak har sine kvaliteter i hans dribleevner, mens han også kan slå ganske fornuftige indlæg. Dette gør ham til en farlig fløjspiller, men Zofcak kan spille alle tre pladser på midtbanen. Zofcak, der netop er blevet 23, har skrevet kontrakt med grækerklubben indtil 2010. I starten må det forventes, at han skal finde sig i en rolle som substitut, da midtbanen er yderst godt besat i Olympiakos - dog er det ældre herrer Rivaldo og Djordevic, der måske skal aflastes allerede i denne sæson?

Zofcak er ikke den eneste, der er hentet til klubben. En profil var blevet lovet til diverse fans, og en profil har man fået. I hvert fald er Thomas Kahlenberg af ledelsen blevet kaldet profilkøbet, og fansene har taget godt imod ham. Thomas Kahlenberg koster ca. 10 gange så meget som Igor Zofcak, hvorfor forventningerne er enorme til den unge dansker, der kommer fra Auxerre. Kahlenberg har, ligesom Zofcak, skrevet kontrakt indtil 2010. Endnu en spiller kan tilføjes på en ellers meget stærk midtbane - er flere af klubbens profiler mon på vej ud?

Men shoppingturen stopper ikke her. Efter en tur i Slovakiet og en i Frankrig, er næste stop nu Norge. Her har man fundet forsvarssprofilen Tore Reginiussen, der kommer fra Tromsø. Reginiussen, der er 20 år gammel, forventes at have lagt i samme prislejde som Igor Zofcak, men hans kontrakt løber kun til 2008. Reginiussen er pt. landsholdsaktuel, men debuten lader vente på sig. Imens spiller han på U/20-holdet, hvor han er en af få profiler.

Et sted hvor man har været svage hidtil, må siges at være i front. Kun to deciderede angribere kan man mønstre, hvorfor Mike Jakeson har ledt længe efter en ekstra angriber. I dag blev han så præsenteret sammen med de andre - og ligesom de andre, er han ganske ung. Med sine 19 år er Mauro Zarate det yngste køb i denne omgang, men dette ændrer dog ikke ved, at han med sine næsten 100 mio. danske kroner er det suverænt dyreste. Zárate er af mange blevet udpeget som den næste store argentinske bomber, og nogle peger endda på, at han er Batistutas endelige arvtager. Indtil 2009 er han dog i Olympiakos.

4 spillere, der alle er relativt unge, har taget turen til Grækenland. Jakeson er uden tvivl en ambitiøs fyr, hvilket har udmøntet sig i disse fire spillere, der alle spås en stor fremtid.

“De er fire utroligt dygtige fodboldspillere, der alle vil bringe meget til klubben. Særligt Zárate forventer jeg mig meget af, mens alle og enhver bør kende Kahlenberg. Hans evner er eminente. De to andre er dog lidt mere ukendte. Tore Reginiussen er en yderst stærk centerforsvarer, der ikke er særligt sjov at spille over for, mens Zofcak er en ren kunstner med bolden. Jo, jeg forventer mig meget af dem, det skal jeg ikke ligge skjul på,” sagde Mike Jakeson.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #11: 14 Jul 2007, 01:47 »

Er spændt på om der sker mere på transfermarkedet, men ellers bestemt nogle spændende indkøb du har fået gjort - glæder mig til om Kalle kan slå igennem i Grækenland
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #12: 14 Jul 2007, 01:48 »

Nice update's JG KUTGW

men hva skal Kahlenberg spille off. midt eller hvad? og hvor skal Rivaldo så være? på bænken?
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #13: 14 Jul 2007, 02:04 »

Nice update's JG KUTGW

men hva skal Kahlenberg spille off. midt eller hvad? og hvor skal Rivaldo så være? på bænken?

Nu ved jeg ikke heeelt, hvordan jeg vil få den kabale til at gå op, men Djordjevic, der er venstre midtbane, er efterhånden en gammel mand. Der vil jeg have Kahlenberg ind, og de to skal så ind i et rotationssystem. Rivaldo kan der skam ikke pilles ved - han er og bliver Gud. :-)
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Et liv i skyggen
« Svar #14: 14 Jul 2007, 09:52 »

Nu ved jeg ikke heeelt, hvordan jeg vil få den kabale til at gå op, men Djordjevic, der er venstre midtbane, er efterhånden en gammel mand. Der vil jeg have Kahlenberg ind, og de to skal så ind i et rotationssystem. Rivaldo kan der skam ikke pilles ved - han er og bliver Gud. :-)

Det er en spændende kabale du skal ha' til at gå op og jeg glæder til at høre hvordan det lykkes for dig.. Jeg er vild med dine updates og jeg kan ikke vente på den næste.. Jeg er fast læser.. KUTGW JG
Logged

- Veni, vidi, vici -

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010