home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 790 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Mangler du udfordring?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Mangler du udfordring?  (Læst 2501 gange)
rudz
Landsholdsspiller

Mangler du udfordring?
« : 28 Jun 2007, 09:27 »

Tja, på et eller anden tidspunkt føler man vel lidt man mangler udfordring, eller måske man mister lysten lidt til fm?

Tvivl ikke, der er måder man kan udfordrer sig selv på, også i fm.

Jeg er kørt en smule træt i de spil jeg har så derfor har jeg lavet et nyt spil med Valencia hvor jeg har sat disse regler :

Spillere:
  • Anskaffelse af spillere er strengt forbudt
  • Dog er det tilladt at købe spillere fra feeder klub som andre klubber byder på - via Match Bid tingen
  • Det er tilladt at leje spillere ud, men kun til ens feeder klubber
  • Man må ikke selv leje spillere

Hold:
  • Klub skifte er strengt forbudt, bliver jeg fyret vil jeg resigne og tage det samme hold igen
  • Landshold er strengt forbudt at overtage

Trænere og staff:
  • Det er kun tilladt at få trænere osv som har nationalitet fra det land ens klub er i

Disse regler spillede jeg kun med i de gammle CM, og regner med måske der vil komme en udfordring ud af det Smiley

« Seneste Redigering: 28 Jun 2007, 09:44 af rudz » Logged

Rudz' Elite Træning v4 [FM12]
2 x Månedens Bruger : December 2006, Juli 2007

Zone 43
Manager

Sv: Mangler du udfordring?
« Svar #1: 28 Jun 2007, 18:02 »

Tja, på et eller anden tidspunkt føler man vel lidt man mangler udfordring, eller måske man mister lysten lidt til fm?

Kender det godt.. Ubeslutsom

Er selv startet med et spil med Rosenborg, hvor jeg kun henter spillere med dansk, norsk, svensk eller finsk nationalitet. Indtil videre er det dog blandede resultater, der er kommet ud af det.

btw. dine regler ser fine ud Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #2: 30 Jun 2007, 12:01 »

Jep ser ganske fornuftige ud, dog kan man jo selv finde ud af om de er for skrappe.
Man kan evt. sige det er helt ok at købe spillere fra ens feeder klubber, hvilket på en måde begrænser en lidt da sådanne somregel ikke har de vildt gode spillere.

Så en vudering af om det kan betale sig at udvikle spillere 100% selv så ens hold bare vil "play like gel", eller satse på får er op til en selv jo Opstemt

En anden ting jeg også har tænkt lidt på er min. fee release clause, hvis f.eks. en spiller man har og som bliver købt via denne ville det være en fair ting at spendere det samme antal penge på en ny spiller som skal have samme position.
Samme gælder måske for spillere som vil ha en ny udfordring, der er tons af småting som gør at man kan klare det lidt lettere.
« Seneste Redigering: 30 Jun 2007, 12:04 af rudz » Logged

Niko
Gæst

« Svar #3: 30 Jun 2007, 12:11 »

Haha, godt valg af Valencia så, de har jo både Charlton og Racing som feederclubs. Så kan du nok godt skaffe dig Darren Bent og Garay efter en sæson ca. Wink

Niko
Gæst

« Svar #4: 30 Jun 2007, 12:15 »

Jeg tænkte; må jeg også gerne ligge en slags udfordring op, ligesom din?

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #5: 30 Jun 2007, 12:27 »

Haha, godt valg af Valencia så, de har jo både Charlton og Racing som feederclubs. Så kan du nok godt skaffe dig Darren Bent og Garay efter en sæson ca. Wink

Faktisk , anede ikke de havde de klubber som feeder klubber, men blev som du næsten kan regne ud vildt positivt overasket Opstemt

Jeg tænkte; må jeg også gerne ligge en slags udfordring op, ligesom din?

Det er ikke en "udfordring" som sådan ment på den måde at det er helt 100% op til folk om de vil spille sådan.
Det er mere for at give andre nogle ideer, om folk vil prøve dem eller nogle af dem må de selv om.
Men du skal ikke høre noget kritik fra mig i den anliggende Smiley

Niko
Gæst

« Svar #6: 30 Jun 2007, 12:49 »

Ajax!

Ajax Amsterdam er en af de førende hold i Holland. De har opfundet TotalFodbold og satser utrolig meget på deres enorme talentproduktion, som bla. har udviklet spillere som De Boer brødrene, Daniël de Ridder, Johan Cruijff, Marco van Basten og mange mange flere. Dit mål er at forsætte med det.

Regler

Indkøb:
  • Der må kun købes spillere under 24 år.
  • Der skal hver 5 år, sælges ud*
  • Spillere må gerne lejes ud, dog kun til feederklubber.

Hold:
  • Blive i Ajax altid.
  • Landshold må gerne tages, det skal dog være fra central Europa.

Trænere og staff:
  • Gode ungdomstrænere er et must, de skal dog være fra Holland.

* Det vil sige at holdest tre største hollandske spillere, skal sælges!

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #7: 30 Jun 2007, 12:52 »

Ajax!

Ajax Amsterdam er en af de førende hold i Holland. De har opfundet TotalFodbold og satser utrolig meget på deres enorme talentproduktion, som bla. har udviklet spillere som De Boer brødrene, Daniël de Ridder, Johan Cruijff, Marco van Basten og mange mange flere. Dit mål er at forsætte med det.

Regler

Indkøb:
  • Der må kun købes spillere under 24 år.
  • Der skal hver 5 år, sælges ud*
  • Spillere må gerne lejes ud, dog kun til feederklubber.

Hold:
  • Blive i Ajax altid.
  • Landshold må gerne tages, det skal dog være fra central Europa.

Trænere og staff:
  • Gode ungdomstrænere er et must, de skal dog være fra Holland.

* Det vil sige at holdest tre største hollandske spillere, skal sælges!

Hva mener du med der skal sælges ud hvert 5 år ? Man kan jo bare gøre det løbende?? Rimelig ærgeligt at komme af med en stor stjerne fordi man skal sælge Peace

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Niko
Gæst

« Svar #8: 30 Jun 2007, 12:57 »

Hva mener du med der skal sælges ud hvert 5 år ? Man kan jo bare gøre det løbende?? Rimelig ærgeligt at komme af med en stor stjerne fordi man skal sælge Peace

Jamen, sådan gør Ajax jo også i virkeligheden. Altså de sælger hele deres hold, så er de ikke ude i Europa i et par år, også kommer de tilbage med et brag. Sådan har de jo altid gjort. Sælger alle deres bedste spillere, til alle de store klubber også køber de talenter for de penge de får af salget. Så udvikler de dem og sælger dem, når de er blevet stjerner. Fx de solgte Zlatan til Juventus også købte de Huntelaar i Heerenveen, hvis du forstår hvad jeg mener. Nu er Huntelaar jo en stjerne og de sælger ham nok i år, også køber de en anden ung og udvikler ham.

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #9: 30 Jun 2007, 13:06 »

Jamen, sådan gør Ajax jo også i virkeligheden. Altså de sælger hele deres hold, så er de ikke ude i Europa i et par år, også kommer de tilbage med et brag. Sådan har de jo altid gjort. Sælger alle deres bedste spillere, til alle de store klubber også køber de talenter for de penge de får af salget. Så udvikler de dem og sælger dem, når de er blevet stjerner. Fx de solgte Zlatan til Juventus også købte de Huntelaar i Heerenveen, hvis du forstår hvad jeg mener. Nu er Huntelaar jo en stjerne og de sælger ham nok i år, også køber de en anden ung og udvikler ham.

Lige mht Huntekaj, han er jo udviklet i PSV Opstemt

Men syntes det ser fornuftigt ud, passer rimelig godt for det meste, men self det med alderen bliver jo nødt til at blive sat et sted, selvom ajax også køber ældre stjerner så tvivler jeg på der er hold i at gøre det med ajax i fm Smiley
Så det med at man skal sælge sine "stjerner" i en alder af max 29 tror jeg slet ikke bliver så relavant idet de nok vil blive solgt før det Opstemt

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #10: 07 Jul 2007, 09:40 »

Morientes, tjaa.. i en alder som 33 (3. sæson) blev han kåret som europas bedste angriber.. ikke dårligt Smiley
Ellers er det blevet til 1 mesterskab, 1 cl, 1 cup og nogle af de små cups (la espana etc).

Af en eller anden mystisk grund blev Darren Bent købt af frankfurt uden min spørgsel - tjaa sådan er jo så mange ting, godt valencia starter med et super talent (niguez) som er wonderkid og viser gode takter.

Crazy-andreas
Gæst

« Svar #11: 07 Jul 2007, 10:29 »

Synes faktisk at begge udfordringerne lyder meget spændende, så måske var det noget jeg kunne finde på at prøve på et tidspunkt.

Kalles Team
Ynglingespiller

« Svar #12: 08 Aug 2007, 10:52 »

Jeg synes bare man skal prøve efter et par sæsoner, hvor man har købt alt det ind man vil. Så stoppe med at købe ind og kun få spillere fra ens egne ungdomshold og se om man kan vinde noget med det Opstemt

rudz
Landsholdsspiller

« Svar #13: 09 Aug 2007, 18:53 »

Jeg synes bare man skal prøve efter et par sæsoner, hvor man har købt alt det ind man vil. Så stoppe med at købe ind og kun få spillere fra ens egne ungdomshold og se om man kan vinde noget med det Opstemt

Så er der jo ligesom ikke nogen udfordring hvis man har støvsuget for talenter vel? Smiley

Kalles Team
Ynglingespiller

« Svar #14: 09 Aug 2007, 19:17 »

Så er der jo ligesom ikke nogen udfordring hvis man har støvsuget for talenter vel? Smiley
Okay :p , så bare starte med ikk at må købe spillere ? crazy

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010