home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Sep 2025, 19:55 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
19 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 672 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  3-mands forsvar
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 3-mands forsvar  (Læst 6103 gange)
Guldbrand
Gæst

3-mands forsvar
« : 26 Jun 2007, 17:42 »

Som overskriften siger, så kunne jeg godt tænke mig at spille med 3 mand i forsvaret. Men da det ikke er noget jeg har prøvet før, så kunne jeg godt tænke mig at få lidt råd fra folk der har haft erfaringer med det..   Hævet Øjenbryn

Så hvis der er nogle der har erfaringer med det, så må i gerne lige give ud af jeres viden, og fortælle lidt om hvilke spiller instruktioner i gav jeres forsvarsspillere. Og hvilken taktiske overvejelser i gjorde jer..

/Guldbrand   Thumbs Up

AMRDK
Gæst

Sv: 3-mands forsvar
« Svar #1: 26 Jun 2007, 17:50 »

Har ikke selv prøvet det.

Men det kommer jo an på om det er et off hold du er .

Hvilket hold er duh ?

Guldbrand
Gæst

« Svar #2: 26 Jun 2007, 17:55 »

Har ikke selv prøvet det.

Men det kommer jo an på om det er et off hold du er .

Hvilket hold er duh ?
Er ikke noget bestemt hold endnu.. Men kunne forestille mig at det ville være OB som jeg vil forsøge mig med..
Og så ville forsvaret nok komme til at hedde

Anders Møller Christensen  - Ulrik Laursen - Aas/Ophauge

Så det vil være et meget langsomt forsvar.. Men spørgsmålet er så om jeg skal stå defensivt, eller presse højt oppe på banen, og så spille på Off-side..    Men hvor meget kreativ frihed skal de ha, og hvor meget skal de skærme af og sådan ?  Lidt sådan noget jeg gerne vil vide..   Wink

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #3: 26 Jun 2007, 17:56 »

Jeg har prøvet det en enkel gang..

Jeg havde rimelig hurtige forsvars spillere, og så spillede jeg med dem alle som DC/FC hvor de to yderste var sat til specifik man-marking, på modstander holdets angriber, hvis holdet spillede med kun en angriber, var det den mest centrale af DC'erne der fik specifik på ham. !

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

AGF
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 26 Jun 2007, 17:58 »

Hvis det skal ske med succes skal du have 3 gode forsvarsspillere..! de skal kunne heade rigtig godt(i hvert fald 2 af dem), de skal være gode i tackling og markering, og til sidst skal de være hurtige.. desuden er det en god ting hvis de har en god placeringsevne!

Samtidig er det nok en god ide at have en defensiv midtbanespiller!

Guldbrand
Gæst

« Svar #5: 26 Jun 2007, 18:00 »

Jeg har prøvet det en enkel gang..

Jeg havde rimelig hurtige forsvars spillere, og så spillede jeg med dem alle som DC/FC hvor de to yderste var sat til specifik man-marking, på modstander holdets angriber, hvis holdet spillede med kun en angriber, var det den mest centrale af DC'erne der fik specifik på ham. !

Men når du ahr de 2 yderste forsvarsspillere til at mandsopdække deres angribere..  Hvem tager sig så af deres 2 fløj spillere ?? 

AMRDK
Gæst

« Svar #6: 26 Jun 2007, 18:03 »

Med så langsomme spiller ville jeg sætte dem som defensive og give dem meget lidt frihed.

Ellers bruge Chris Sørensen. Han er hurtig

Guldbrand
Gæst

« Svar #7: 26 Jun 2007, 18:05 »

Med så langsomme spiller ville jeg sætte dem som defensive og give dem meget lidt frihed.

Ellers bruge Chris Sørensen. Han er hurtig

CS kan så vist jeg ved ikke spille central forrsvar ?   Og desuden er det ikke fordi han er specielt hurtig, eller i forhold til de andre er han... men står han over for f.eks. Nordstrand så kan han ikke matche ham..

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #8: 26 Jun 2007, 18:07 »

Men når du ahr de 2 yderste forsvarsspillere til at mandsopdække deres angribere..  Hvem tager sig så af deres 2 fløj spillere ?? 

Spillede med WB, med Zone markering, og hvis de spillede med Off. Kanter, og en angriber, spillede jeg nogen gange med man, til WB'erne også Smiley

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Guldbrand
Gæst

« Svar #9: 26 Jun 2007, 18:09 »

Spillede med WB, med Zone markering, og hvis de spillede med Off. Kanter, og en angriber, spillede jeg nogen gange med man, til WB'erne også Smiley
Okay..  men nu har jeg ikke tænkt mig at bruge WB's..  så jeg må nok finde en anden måde at dække op på..  Ubeslutsom

AMRDK
Gæst

« Svar #10: 26 Jun 2007, 18:26 »

CS kan så vist jeg ved ikke spille central forrsvar ?   Og desuden er det ikke fordi han er specielt hurtig, eller i forhold til de andre er han... men står han over for f.eks. Nordstrand så kan han ikke matche ham..
Ved godt han ikk er midter forsvare men det var ligesom også meningen han skulle
bruges på HB. A.Aas er total elændig ! Huh

Guldbrand
Gæst

« Svar #11: 26 Jun 2007, 18:32 »

Ved godt han ikk er midter forsvare men det var ligesom også meningen han skulle
bruges på HB. A.Aas er total elændig ! Huh
Ved nu ikke om jeg syntes at Aas ligefrem er dårlig..  Set ud fra hans stats, så overrasker han mig altid positivt når han spiller højreback..    Men jeg er nu slet ikke intereseret i at spille med backs.. vil gerne spille med 3 forsvar så jeg kan spille med enten 5 på midtbanen eller 3 i angrebet..

SLEORT
Landsholdsspiller

« Svar #12: 26 Jun 2007, 18:43 »

Meget interessant diskussion! Hvis jeg spillede med 3 centrale forsvarer, ville jeg nok også have 2 wingbacks, med meget offensive indstillinger, så de skulle dække modstandernes fløje af, og selv agere fløje, sammen med et par ekstra angribere. Det giver et helt nyt perspektiv, hvis man sparer forsvarsspilleren, men det er svært. Min opstilling ville nok blive:

FC-FC-FC
WB              WB
      MM-MM
        OMC
  AC     -     AC   

Hvor backsne, og angriberne sammen skal spille på fløjene. Den er svær, men hvis det kan lykkes, ville det blive en suveræn opstilling! 

ZhotLog
Gæst

« Svar #13: 26 Jun 2007, 18:49 »

Spiller jeg med 3 forsvarere som standard opstilling til kamp, spiller jeg næsten altid med to defensive midtbaner. Erfaring siger mig, at teknisk stærke spillere ellers vælter forsvaret omkuld. Det skal helst være mindst en "bølle" på den defensive midtbane, gerne to. Og så skal de være hurtige, markerings- og placeringsstærke forsvarere.
Det kan også være to MC'ere med pil ned, i stedet for DMC'ere Smiley

Guldbrand
Gæst

« Svar #14: 26 Jun 2007, 18:50 »

Lige nu er jeg igang med at forsøge mig med følgende opstilling:

FC--FC--FC
        DM-DM
HM        -        VM
          OMC
      AC  -  AC

De 2 DM'ere har pil ud til hver deres side for at kunne dække op for de 2 fløj spillere...  Min teori går så på at mens den ene DM dækker det centrale midtbane, så går den anden ud og dækker af i den side der bliver angrebet..  På den måde skulle jeg gerne have 4 spillere (3x FC og den ene DM) til at dække af foran målet, mens den anden DM dækker af i den side der bliver angrebet i. Og skulle deres fløj komme forbi min DM ude i siden, så vil han lyn hurtigt blive presset af den yderste forsvarsspiller..

Vandt den første kamp 1-0 med OB hjemme mod ShelBourne hvor jeg kom frem til 12 chancer og de kom frem til 6..   Så indtil videre ser det fornuftigt ud.. Men vi må se om den også virker mod stærkere hold..   Peace

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010