home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 556 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  La Viola
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint
Forfatter Emne: La Viola  (Læst 8208 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #15: 24 Jun 2007, 19:23 »

Fiorentina AC
Debuten - 9 September 2006


F. Liverani, kanonhuk i sidste minut.
Velkommen til Serie A TIM. Min velkomst var ikke lille, derimod var den enorm fra fans, bestyrelse og selv Inter var med til at bane min debut. Da jeg gik på græstæppet på Artemio Franchi. Til min første vigtige kamp på min nye hjemmebane i Firenze. Skandalen sidste sæson var glemt. Nu skulle de 15 point som vi var bagved de andre hentes. Første trin var en sejr over Inter Milano i præmieren.

Vores startopstilling så således ud: (4-4-2) Frey, Ujfalusi, Krøldrup, Dainelli, Pasqual, Santana, Liverani, Montolivo, Jørgensen, Suazo og Mutu. På bænken var spillere som Floro Flores og Gobbi.

Det blev en hektisk kamp for Fiorentina. Første halvleg startede og sluttede med hårdt Inter pres. Ikke nok med presset fik Firenze også smidt deres ene centrale forsvarsspiller Dainelli ud efter 20 minutter. Det kostede et straffespark til udeholdet, hvilket Grosso sikkert sparkede ind til 0-1. Fiorentina var fortsat under pres. Ikke den bedste debut for Møller. Halvlegen sluttede af med endnu en stor Inter chance, Adriano på overlæggeren.

Anden halvleg startede ligesom første sluttede med Inter pres. Bare 5 minutter inde i halvlegen stod Zlatan Ibrahimovic det helt rigtige sted, igen. Han scorede på nemmeste vis til 0-2. Frey chanceløs langt ud af målet. Men det fik ikke Fiorentina til at give op.

Som et mirakel der var kommet til Fiorentina spillerne, et lys i deres øjne viste vrede. Mads M. Nielsen blev ved med at gejle dem op. Gejsten var høj. Den blev ikke mindre da Mutu minuttet efter Zlatans mål fik reduceret på flottestevis ved at drible hele Inter forsvaret og flot placerer bolden væk fra Toldo i Inter målet. Velkommen til miraklet råbte Møller fra sidelinjen.

Det var virkelig et mirakuløst og kanont huk som Fabio Liverani sparkede 1 minut inde i overtiden, lidt udenfor feltet får italieneren, som skiftede til Fiorentina før denne sæson fra Lazio, bolden. 1 træk og smask der sad den i kassen, krogen vel og mærke. Francesco Toldo i Inter målet var grædefærdig. Fabio Liverani havde scoret hans første Firenze mål, og hvilket et af slagsne. For "SATAN" da.

Fiorentina - Inter 2-2 (0-1)
19; Rødt til Dainelli (Fio)
22; 0-1 Fabio Grosso (Str.)
50; 0-2 Zlatan Ibrahimovic
51; 1-2 Adrian Mutu
90; 2-2 Fabio Liverani
MoM: Fabio Liverani (Fiorentina, 8 tal)
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #16: 24 Jun 2007, 19:23 »

Cesc - Bloggen bliver sådan her, læs eller lad være Wink
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #17: 24 Jun 2007, 19:27 »

Så er Møller på spil igen Wink

Håber din nye bloq bliver lige så god som din United bloq.
-God start du har fået, Elsker din måde at skrive på Opstemt
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #18: 24 Jun 2007, 19:30 »

Tak MLL Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #19: 24 Jun 2007, 21:16 »

Fiorentina AC
Tilbage på plus - 25 Oktober 2006

Fiorentina og Mads M. Nielsen har haft en udemærket sæsonstart. 8 kampe var hvad de lilla skulle bruge til at bringe sig på plus point. Efter dagens sejr over Chievo på 2-0 i Verona er holdet oppe på 1 point og anden sidst i Serie A. Det er nogle kampe siden Siena, Milan og Lazio kom på plus point. Nu mangler vi kun at få Reggina over, som ligger sidst med minus 4 point.

Sæsonen startede som skrevet før med en kamp mod Inter, en kamp hvor skandalen sidste sæson lå lidt i baghovedet hos nogle af spillerene, alligevel fik Fiorentina hentet en uafgjort 2-2 hjemme mod Inter. Det startede ellers med at Inter kom foran med 1-0 i første halvleg og 2-0 i starten af anden halvleg, men så slog først Mutu og senere i overtiden Liverani til på flottestevis.

Næste modstander hed Cagliari. Et gensyn for Suazo med hans gamle hjemmepublikum. Det blev ikke et kænt og sjovt gensyn. Bannere, kasteskydts og tilråb gjorde at Suazo ikke ville spille længere end 20 minutter på banen, grundet frygt for at bliver ramt både mentalt men også fysisk af kasteskydts. Kampen endte 0-0 meget skuffende for Firenze.

Ascoli var næste modstander på Artemio Franchi. Men igen skuffede hjemmeholdet fælt med at spille uafgjort igen. Efter at Ascoli efter 13 minutter bragte sig foran, formåede Fiorentina kun at udligne trods højt pres fra Ascoli ved Suazo, Fiorentinas nye målkonge som den nye angriber i Fiorentina bliver kaldt.

Efter disse uafgjorte kampe tog Fiorentina sig lidt sammen i de næste 2 kampe. Først mod Messina, hvor Fiorentina var på besøg hos Messina i Messina. Trods en sejr var det ikke en overbevisende sejr, og det blev da også kun til en 2-1 sejr på mål af Suazo.x2.

Palermo var næste modstander på Artemio Franchi. Den første kamp hvor vi faktisk kunne se Fiorentinas klasse. En 3-0 sejr siger lidt om magtforskellen i denne kamp. Firenze var helt fantastiske. Suazo var igen helt fantastisk med 2 mål, mens hans angrebsmakker Adrian Mutu kunne sentimentere sejren til sidst i kampen, direkte på frispark.

Så tog Fiorentina til Parma for at spille mod netop Parma. På Parmas hold skulle Giuseppe Rossi angiveligt lægge højt på manager Mads M. Nielsens ønskeliste som eventuelle forstærkninger til Firenze holdet næste sæson. Men kampen kom igang og endte med 2-2 efter en meget lige kamp. Fiorentinas målscorere var Floro Flores og Mutu, som begge udlignede Parmas føringer.

Den næstsidste kamp for denne gang var imod Catania. En kamp som bare skulle vindes ifølge Mads M. Nielsen. Det blev den da også, på mål af Suazo til både 1 og 2-0. Udeholdets Stovini hjalp også til for at hjemmeholdet allerede efter 55 minutter kunne kalde sig vindere af kampen. Men det blev ikke sidste mål i kampen, da forsvarsklippen Dario Dainelli efter 71 minutter dukkede op i feltet efter hjørnespark og headede hjemmeholdet foran med 4-0. Kampen endte 4-0.

Som jeg fik beskrevet i starten af indlæget her slog Fiorentina i den sidste kamp for denne gang Chievo og satte sig selv på plus siden af Serie A, med en flot 2-0 sejr. Suazo og Mutu endte med at være målscorerne for Fiorentina i denne kamp. Mutu sentimenterede at holdet fra Toscana nu var væk fra det grimme minus.



« Seneste Redigering: 24 Jun 2007, 21:26 af Møller » Logged

Italia10
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #20: 24 Jun 2007, 21:33 »

Rigtig flot skrevet, og godt sat op ..
Vil bare håbe på at du vil tage dig noget tid til at lave noget flot grafisk.
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #21: 24 Jun 2007, 21:42 »

Ganske flot skrevet. Du har dog brugt en forkert kode til screenshottet.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #22: 24 Jun 2007, 21:46 »

KF. I skal højreklikke og "vis billede"
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #23: 24 Jun 2007, 21:47 »

Arh, på den led. Hvordan kan det være, at du ikke bare gør så man kan klikke normalt?
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #24: 24 Jun 2007, 21:49 »

Gør også fra nu af. Opstemt havde ikke lige tænkt over det.
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #25: 24 Jun 2007, 22:11 »

En ny blog fra Møller? Det hører jo til sjældenhederne  Wink

Nej, skidt. Den nye blog ser rigtig god ud, holdet er i hvert fald mere spændende at læse om end Man Utd. Godt at du fik styr på spillet.  Thumbs Up
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: La Viola
« Svar #26: 24 Jun 2007, 22:22 »

Ok blog du har fået igang 0O
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Møller
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #27: 26 Jun 2007, 15:09 »

Fiorentina AC
Så der pause - 20 December 2006


Mehmet Akgün, Dortmund.
Siden d. 25 Oktober er der sket meget her i Fiorentina. Nu er der Vinterpause, jeg skal ud på transfermarkedet for at afslå, acceptere eller forhandle tilbud på mine egne spillere. Men så sandelig også forhandle priser på evt. forstærkninger. Spillere som jeg meget gerne vil have d. 31 December når vi kan begynde at forhandle kontrakter med spillere vis kontrakt udløber næste sommer, er Mehmet Akgün fra Dortmund og Thomas Hitzlsperger fra Stuttgart. Begge fra tyske klubber. Mens Hitzlsperger er en spiller som kan gå ind i vores startopstilling fra han tiltræder i klubben er det omvendt med Mehmet, en spiller jeg gerne vil forsøge at træne op 1 år eller 2. Han er trosalt også kun 20 år gammel.

Sammentidig har jeg også over 100 mio. i transferbudget tilbage fra salget på Luca Toni d. 23 Juli 2006. De penge skal måske bruges på en ny højre back og central midtbanespiller. Tomas Ujfalusi er nemlig en meget eftertragtet herre, bl.a. er selveste Manchester United ude efter min superspillende tjekke på 28 år. Ifølge ham selv og jeg er det også ved at være på tide at han får chancen i en topklub igen. Manchester United er en oplagt klub for ham.

Rent resultatmæssigt ser det stadig kanont ud for os. Efter sejren over Chievo tog vi hjemme imod middelspillende Livorno. En kamp jeg frygtede kunne koste vores fantastiske statistik uden tabte kampe. Men nej, Suazo og Mutu sørgede for det modsatte, Suazo med 2 kasser og Mutu med den sidste i overtiden. Fantastisk spil vi havde på det tidspunkt. Men næste kamp mod Lazio skulle vise sig at bliver vores ende i statistikken. Et 0-1 nederlag var hvad det hjemme blev til mod ørnene fra Lazio. Måske ikke fortjent, men facit.


Adrian Mutu, Fiorentina.
Milan var næste modstander på San Siro. Jeg troede overhovedet ikke på sejren, jeg regnede med at spillernes morale var helt i bund efter et så bittert nederlag mod Lazio. Men nej, igen overraskede holdet mig. Ikke med en sejr, men med et flot uafgjort 0-0 resultat på selveste San Siro. Nu vil jeg ikke gå alle kampene igennem med fyldige referater som denne. Men den sidste kamp jeg bare må fremhæve var hjemmekampen mod Udinese, som sikkert og flot blev vundet med 2-0 på 2 rigtig flotte mål af Adrian Mutu.

Nu vi snakker om Adrian Mutu må vi alle ønske Verdens Bedste Spiller 2006 Adrian Mutu tillykke med prisen som han fik foran Real Madrids Ruud van Nistelrooy og Inters Zlatan Ibrahimovic. Desuden skal det nævnes at han sjovt nok "kun" blev valgt som Italiens tredje bedste spiller 2006. Men en flot første sæson for os som han indtil videre har præsteret. Han er topscore på holdet, kun lige foran David Suazo. I Serie A er det Suazo der ligger nr. 2 på topscorelisten, mens Mutu er nr. 4, manden der pt. fører topscorelisten er Udineses Vincent Iaquinta. Som i øvrigt var tæt på et skifte til os før sæsonen, men Suazo blev valgt. Hvilket jeg også er glad for.

Disse resultater giver os en placering som nr. 15 i ligaen. Men sjovt at bemærke er at hvis vi ikke havde fået den straf havde Fiorentina faktisk ligget 3 delt med AC Milan. Utrolig flot sæson vi har gang i indtil videre, andre ord kan ikke beskrive denne sæson. Jeg er overglad for at spillerne spiller som de gør pt. Utrolig flot spil.


Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: La Viola
« Svar #28: 26 Jun 2007, 15:17 »

Fine resultater Smiley må man se et SS af akgün?
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Italia10
Gæst
 
Sv: La Viola
« Svar #29: 26 Jun 2007, 15:19 »

Kan godt lide din måde at skrive blog på Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010