home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  1 Bruger, 698 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AGF - De hvide fra Galehuset [Crashed]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: AGF - De hvide fra Galehuset [Crashed]  (Læst 13051 gange)
7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #30: 19 Jun 2007, 15:12 »

Sommer, sådan! Det kører på skinner, og dette er uden tvivl din bedste blog, dejlgit at du har fundet dig til rette Smiley. Og vældig fine indkøb som du har fortaget dig, keep em comming.

Dog mener jeg stadig, at du skal finde en ny font på dine billeder!

Tak!

Det er allerede fundet, og vil komme i næste update!
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #31: 19 Jun 2007, 19:10 »

Stærke nok?
Jyllands Posten | 28. Juli 2007

I morgen går det så løs. AGF starter sæsonen med en kamp mod Brabrand. En kamp som alle forventer at, de vinder. Men spørgsmålet er så, er de stærke nok, til at rykke op i første forsøg.

Træningskampene før sæsonen, har vist en lille smule ustabilitet. Både AGF’s eget andethold og ungdomshold, er blevet besejret, med henholdsvis 4-0 og 3-0. Derudover er LFA og FC Fyn også blevet besejret, med 4-0 og 3-1. Men midt i denne succesperiode, kom et vendepunkt for AGF.
AGF blev ydmyget på egen bane mod AB. Cifrene 2-1, i AB favør, afspejlede slet ikke den overlegenhed AB, og især Yaro Yaro, viste på banen. AGF havde før spillet en 5-4-1. Men gik efter den kamp over til en 3-2-3-2. En opstilling som i de følgende to kampe viste sig at give potte.

Især Kári Arnason og Jeremiah White, har gjort sig meget positivt bemærket. Med super præstationer i alle kampene. Arnason har været et omdrejningspunkt for hele holdet, når det nye spil skulle løses, på bedst mulige måde. Der vil tit være start problemer med en taktik, men Arnason har virkelig sørget for at disse problemer har været så små, som muligt. Også White har været et kreativt centrum, da han har skabt mange chance. Og selv kommet til chancer via hans suveræne langskud. Også de tre ’kometer’ Jens Gjessing, Frederik Krabbe og Dennis Høegh. Har vist sig klar til førstedivisions niveau. Indkøbet Marcus Lindberg, har været en klippe i forsvaret sammen med Olof Persson, hvilket har medvirket til at der kun er gået et må ind, hvis vi ser bort fra AB kampen. Derudover var det forventet at Razak Salifu, skulle have et år mere i de lavere rækker. Men han har imponeret, og er med i førsteholds truppen anno sæsonstart 2006. Der har dog været en enkel skuffelse, Peter Graulund har spillet under det forventet niveau, via hans mange misbrugte chancer, må man indtil videre se ham som en skuffelse.

Truppen - Succes eller fiasko?

Steffen Rasmussen må ses som det klare førstevalg, på målmandsposten. Og han har også startet alle træningskampene på banen. Wibrån må ses som en god backup, men at true Steffen Rasmussen anses ikke for muligt på nuværende tidspunkt. Det at Steffen Rasmussen har vist sig stabil i træningskampene, må ses som fastslåelse af det faktum at Steffen Rasmussen er den bedste lige nu.

Det nye tremandskæde har vist sig at bestå af, Frederik Krabbe, Olof Persson og Marcus Lindberg. Dog med en Anders Kure klar til at tage over, hvis det bliver nødvendigt. Men som det er nu må man sige at de har sat sig solidt på de tre pladser. Krabbe gennem sine gode præstationer, og fremtidsudsigter. Persson gennem sin stabilitet. Og Lindberg gennem sin gode defensive takter.

De tre centrale midtbane pladser er også tungt besat. Sand og Gjessing med de to defensive. Og Arnason med den kreative plads, lige foran dem. I kulissen er Jeremiah White og Jacob Overgaard. White spiller dog bedst på højre kant, og Overgaards kvaliteter beretter ikke til at kunne true de tre. Alle tre har gjort sig godt bemærket. Sand har været den defensive balance, når AGF skal frem i angreb. Derudover er han blevet anfører, og denne pligt har han bestået med UG. Gjessing, har tit ligget sig en lille smule foran Sand, men han har stadig udført sine defensive pligter. I Gjessing har AGF en kommende stjerne, da han gennem sine blot tyve år, stadig har en stor karriere foran sig. Arnason må lige nu betegnes som AGF’s bedste. Hans kreativitet, balance og overblik har overstrålet alle på banen. Og det vil ikke undre, hvis Arnason er at finde i en udenlandsk klub efter sæsonen.

White og Høegh har overrasket alle og enhver, der har set AGF’s førsæson kampe. Især Jeremiah White har været en stor berigelse at se på. Som før omtalt har hans evne til at skabe chancer for andre, og sig selv. Været overlegne. Men også Høegh har præsteret en omgang god kantspil, gennem sit hurtige antrit og gode indlæg. Har han kæmpet sig til at blive fast mand for AGF.

Selvom Foldgast og især Graulund, ikke har levet op til standarden. Så må de stadig ses som fast par i angrebet, når sæsonen starter. Men måske skal de til at passe på, for i de minutter Razak Salifu har fået, har han overbevidst mange om sine lovende evner. Lovende evner er derimod ikke et ord, man kan bruge om Peter Graulund. Han har fået en del chance, men han har misbrugt dem. Foldgast har hverken overrasket eller direkte skuffet. Men man har tidligere set Foldgast præstere på et meget højere niveau. Og lad os håbe for AGF at han kommer til at præsterer på det niveau fremover.

Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #32: 19 Jun 2007, 19:11 »

Jeg har ændret skrift typen, da jeg synes den passer bedre. Smiley
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #33: 19 Jun 2007, 19:20 »

Der røg BH's teori om at mine updates altid er korte.. Smiley
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #34: 19 Jun 2007, 19:30 »

Rigtig fin update. Kunne nu godt lide den skrifttype du brugte før, men overlever da også med den nye.
Du skriver rigtig godt, og din opsætning er fortsat flot.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #35: 20 Jun 2007, 21:10 »

Lidt respons ville være godt, nu da jeg har lavet en så lang update. Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #36: 20 Jun 2007, 21:15 »

Det ser stadig godt ud Sommer Smiley Men altså jeg skriver ikke hver gang du opdatere, som du kan se gentager jeg mig bare Smiley
Men følger med.!!
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #37: 20 Jun 2007, 21:19 »

Det ser stadig godt ud Sommer Smiley Men altså jeg skriver ikke hver gang du opdatere, som du kan se gentager jeg mig bare Smiley
Men følger med.!!

Undskyld jeg er så, hvad skal man kalde det, ivrig for at få kommentarer. Og jeg ved det kommer med tiden hvis man venter. Men jeg har brugt rigtig lang tid på denne update. Og jeg synes det er lidt synd, hvis den bare går i glemmebogen med kun en kommentar.. Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #38: 20 Jun 2007, 21:20 »

Der røg BH's teori om at mine updates altid er korte.. Smiley

Min "teori" var godt nok ikke altid korte update, men hva' fa'en. Fantastisk update Smiley
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #39: 20 Jun 2007, 22:39 »

Sandtastisk!
Jyllands Posten | 13. August

Fire kampe er spillet, tre kampe er vundet, og et tragisk ikke afgjort resultat er spillet.

Først var det en skuffende, 1-0 mod Brabrand, dog med en god kasse af Foldgast. Trods det lidt skuffende resultat, var AGF’s dominans stor. Dog så det ud som en flok Serie6 angribere, der skulle score mål for AGF. Værst var igen Graulund, som også i træningskampene var usædvanlig ringe. Og igen i dag formår han at komme til tonsvis af chancer, men misbruge til UG. Foldgast var ikke lige så stor en misbruger som Graulund, han fik nemlig den afgørende fod på, da han med et fantastisk langskud, kunne sende AGF på sejrskurs. Selvom AGF på nogle måde brillerede, kan der ikke herske tvivl om at lidt angrebstræning ville være nyttig.

”Jeg synes at vi på nogen måde spiller en god kamp i dag, men at vi misbruger så mange chancer skal der rettes op på.” Udtaler kampens spiller Kári Árnason.

Succes og kvælende slutfiasko.

Blot fire dage efter stod der Næstved på programmet. Endnu en kamp der skulle vindes, og AGF formåede også til fulde at udfylde disse forventninger, de første femogfyrre minutter. Da dommer Hans Jørgen Stærk fløjtede til pause, skulle stadion kontrollørerne næsten gå rundt og lukke folks åbne munde, Næstved var blevet overrumplet med 3-0. Men man må forvente at der var skreget med store bogstaver, for i anden halvleg fik Næstved, vendt en fiasko til et lige ved og næsten resultat.  For da dommer Stærk endnu engang fløjtede, stod der 3-2 på tavlen. Det var kun takket være fantastiske indsatser af Peter Sand og Frederik Krabbe, at resultatet ikke var 3-3.  Men de ting som de to gjorde godt, fik Gjessing nærmest forpurret, inden han blev skiftet ud. En af de to Serie6 spillere, var i denne kamp forvandlet til en målmaskine, to mål blev det til fra Peter Foldgast. Den anden Serie6 spiller var i mellemtiden forfremmet til Serie1, da han fik scoret et mål, dog på straffe.

”Det er dejligt at drengene spiller så godt i første halvleg, og vi må have overbevist alle om at vi godt kan. Anden halvleg er en anden historie, gutterne virker ikke helt veloplagte, og det kan være min skyld.” Siger AGF boss Flemming Povlsen til Jyllands Posten.

En anførers fastslåelse.


Den efterfølgende kamp var mod Frem, ikke videre en spændende kamp, som AGF stod på fra start til slut. Hurtigt slog Foldgast fast, at han ikke var Serie6 mere, med et godt mål. Senere var det en anførers fastslåelse der gjorde, at kampen stillede af. 2-0 blev også slutresultatet, og Sand havde dermed scoret sit første mål i denne sæson. Man må sige at Peter Graulund, snart bør tage sig sammen, for endnu en dårlig præstation betød at Salifu hurtig fik chancen. Med mange dybdeløb gjorde han også en god figur. Dog var Høegh en stor kreatør, i en kamp hvor han med sit hurtige antrit nærmest tvang Frem spillerne til at kaste sig ned, når han kom mod dem. Dette betød også at Høegh var en stor magtfaktor og havde stor betydning i AGF’s overlegenhed denne dag. Men for anden kamp i træk var det anfører Sand, der var kampens spiller. Den defensive oprydder gjorde sit job, og mere til da han fik scoret det sidste mål.

”Selvfølgelig er det dejligt at score, men det vigtigste er at vi vandt. Jeg ligger mere vægt på at det går godt for holdet, end at det går godt for mig.” Udtaler en udmattet anfører, da vi fanger ham på vej i omklædningsrummet.

Fiasko eller bare skuffelse?

Den fjerde kamp var mod formstærke Ølstykke. Dog var der ingen frygt at føle hos AGF. Måske skulle de havde været lidt bange, for i det toogtredivte minut kunne Ølstykke bringe sig foran på et straffespark, begået af formsvage Jens Gjessing. Derefter kunne Ølstykke stille og roligt køre kampen i sænk, med langsomt tempo og kedeligt spil. Men held i uheld var Peter Graulund blev skadet tidligere i kampen, og det gav plads til unge Salifu. Og til alt held for AGF var han manden der i overtiden kunne bringe AGF på 1-1. Og dermed sikre at de undgik ydmygelse. Da kampen blev fløjtet af, var der kun to spillere der kunne være tilfredse. Målscorer Salifu, og igen anfører Sand, som igen blev kåret til kampens spiller. Man må sige at Sand har startet sæsonen som lyn og torden, kan denne form fortsætte, så er AGF tæt på at være sikret oprykning.

”Det er en dejlig følelse at have scoret sit første mål for AGF. Og jeg er glad for den tiltro Flemming har givet mig. Jeg håber og tror stærkt på at vi rykker op i år!” Sagde en noget overvældet Salifu lige efter kampen.

Logged

Italia10
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #40: 20 Jun 2007, 22:48 »

God Blog.
Flot og enkelt grafik.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #41: 20 Jun 2007, 22:50 »

God Blog.
Flot og enkelt grafik.

Kan du komme lidt nærmere? Smiley
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #42: 20 Jun 2007, 22:53 »

Udemærket... Du skriver måske lige i overkanten meget tekst, men indtil vvidere er det lykkedes mig at få det hele med...
Det med Graulund. Prøv at sætte ham i den anden side af angrebet, husk på hans ben er "kun venstre".
´
EDIT: Jens Gjessing som du skriver, staves Jens Gjesing. Altså med et S istedet for to i Gjesing...
« Seneste Redigering: 20 Jun 2007, 23:00 af Soccerpop » Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #43: 20 Jun 2007, 22:57 »

Udemærket... Du skriver måske lige i overkanten meget tekst, men indtil vvidere er det lykkedes mig at få det hele med...
Det med Graulund. Prøv at sætte ham i den anden side af angrebet, husk på hans ben er "kun venstre".

Ja, det med teksten kan man jo ikke sige så meget til. Det er jo en smagsag. Jeg kan godt lide det.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: AGF - De hvide fra Galehuset [Update 3]
« Svar #44: 20 Jun 2007, 23:08 »

Ja, det med teksten kan man jo ikke sige så meget til. Det er jo en smagsag. Jeg kan godt lide det.


Helt bestemt Smiley
Det er jo også blot hvad jeg mener...
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010