home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  0 Brugere, 734 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Roskildensiske visioner
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Roskildensiske visioner  (Læst 12741 gange)
Ronal-Hatt
Førsteholdsspiller

Sv: Roskildensiske visioner
« Svar #30: 12 Jun 2007, 14:59 »

Jepper Smiley
Godt glæder mig Opstemt Wink

B.I.F for altid!!!!!

Læs min oddsblog: http://20kligeilommen.blogspot.com/

cube
Manager

« Svar #31: 12 Jun 2007, 15:11 »

Glimrende start
1. september 2007

Havde lige siddet og skrevet en lang opdatering, men smart som jeg er kommer jeg til at slette det hele. Så nu får I en lidt forkortet version af, hvad, der er hændt i FC Roskilde siden sidst.

Martin Sommer er fortid i
       Roskilde Idrætspark. Det
       blev til 70 kampe og 38 mål.

På transfermarkedet har jeg været aktiv i forhold til sidste sæson. Som bekendt har jeg hentet Daniel Udsen, men har også en anden angriber tilsluttet sig klubben. Her er tale om en spiller ved navn Ruben Nygaard, der er 21 år gammel og tidligere har spillet 4 Superligakampe for Randers. Prisen lød på 60.000 kr.

Der har nemlig været grund til at hente en ny angriber - jeg har nemlig solgt en af slagsen, og det er ikke hvem som helst. Martin Sommer har spillet rigtig flot, scoret 6 mål i 6 kampe og generelt været en af vores bærende kræfter, men nu er han fortid. Holbæk bød nemlig intet mindre end en halv million for ham, hvoraf 350.000 af dem bliver betalt over de næste 2 år. Det beløb kunne jeg ikke sige nej til. Også backen Dan Busk er blevet solgt. Det var Næstved, der betalte 200.000 kr. for ham. Der har været stor interesse for vores unge midtbanespiller, Emil Hülz, men jeg vil have mindst 450.000 kr. for ham og det har der hidtil ikke været nogen, der er villige til at betale.
Holdet ser nu således ud:

Som i nok vil bemærke er Diego Tur ikke længere en del af førsteholdstruppen, men han er ganske enkelt blevet for langsom til at begå sig.
Økonomisk ser det også rigtig godt ud:

På det spillemæssige plan er det gået fremragende: Vi lagde ud med at vinde de første 3 kampe over Glostrup, AB 70 og Avarta med hhv. 3-0, 1-3 og 3-0, inden vi spillede 2-2 mod LFA i en kamp, hvor vi fik 2 mand udvist: Udsen og Andersen. I den sidst spillede kamp slog vi Kalundborg hjemme med 1-0 og vi har dermed 4 sejre, 1 uafgjort og 0 nederlag. Dog er vi røget ud af Landspokalen, hvor Nivå-Kokkedahl, noget ufortjent, slog os med 2-1 i 2. runde.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2007, 15:14 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Niko
Gæst

« Svar #32: 12 Jun 2007, 15:22 »

Ærgeligt at Sommer flyttede, men det ligner et spændene indkøb som du har lavet Wink

cube
Manager

« Svar #33: 12 Jun 2007, 15:25 »

Ærgeligt at Sommer flyttede, men det ligner et spændene indkøb som du har lavet Wink

Ja Skuffet og ja Smiley ham Ruben Nygaards evner er faktisk helt i orden:

Niko
Gæst

« Svar #34: 12 Jun 2007, 15:29 »

Ja Skuffet og ja Smiley ham Ruben Nygaards evner er faktisk helt i orden:

Jaae også alligevel ikke, jeg synes han mangler Kreativitet, Teamwork og Arbejdsstyrke Wink
Ellers er han en god spiller, prøv at lave en trænings program, som kan gøre ham hurtigere, da han ligner en som kan få Gilberto speed Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #35: 12 Jun 2007, 15:29 »

Sådan! Roskilde har sat kursen mod 1. division!

cube
Manager

« Svar #36: 12 Jun 2007, 15:33 »

Jaae også alligevel ikke, jeg synes han mangler Kreativitet, Teamwork og Arbejdsstyrke Wink
Ellers er han en god spiller, prøv at lave en trænings program, som kan gøre ham hurtigere, da han ligner en som kan få Gilberto speed Wink

Tja, men i forhold til mine andre angribere er han god Smiley arh, går mere ind for at træne ham i det han ikke er god til.

TheGiallorossi
Gæst

« Svar #37: 12 Jun 2007, 16:02 »

Rigtig Go' Update !
Bli' ved med det Smiley ...

cube
Manager

« Svar #38: 12 Jun 2007, 16:19 »

September i overskrifter
1. oktober 2007

Her en samling overskrifter fra sportssektionen i Roskilde Dagblad i september måned:

FC Roskilde fortsat ubesejrede
Hvidovre var FCRs onde ånd i sidste sæson, men søndag d. 9. september brød Roskilde forbandelsen. Desuden fik unge Ruben Nygaard debut og scorede i sejren på 1-4.
Der var ikke gået mere end 10 minutter af kampen før der stod 1-1. Fosu Boateng var vendt tilbage efter en skadespause og han var på pletten efter 9 minutter. Et minut efter var det dog Hvidovres Brian Andresen, der kunne udligne. Kampen udviklede sig til en regulær målfest og Boateng kunne score igen, inden Nygaard nettede i sin debut kamp. Til slut blev et indlæg fra unge Martin Visborg rettet af og gik ind.

Brønshøj sætter stopper for FC Roskilde
Der var ikke meget at grine af for FCR efter søndagens hjemmekamp, hvor et andet tophold, Brønshøj, kom på besøg. Roskilde havde i løbet af kampen blot 2 skud på mål og man kunne måske mistænke Fosu Boatengs skadesfravær som grunden til dette. Boateng brækkede i sidste uge anklen og kan være ude i 2 måneder. Patrick Tronborg scorede Brønshøjs enlige mål efter et kvarter og 0-1 blev også kampens resultat.
Dermed holder FCR fast i ligaens 2. plads, 3 point efter Brøndbys reserver.

Nygaard sprudler i sikker Roskilde sejr
Imponerende 4 mål. Det var, hvad Ruben Nygaard havde sat ind på kontoen efter første halvleg, hvor Roskilde var foran med 0-4 mod Greve. Blot 166 tilskuere overværede den unge mands one-man show og forventningerne til det nye indkøb blev uden tvivl skruet en tak i vejret på denne varme september aften d. 22. Kampen sluttede 0-4.
De 4 mål af Nygaard er ny klubrekord. I alt har han scoret 5 mål og lavet et oplæg i 3 kampe.

Ny udesejr til FC Roskilde
FC Roskilde har fortsat ikke tabt på udebane i denne sæson. Det kunne ellers meget vel have været tilfældet søndag d. 30. september, hvor holdet gæstede København i mødet med B 93. Set over 90 minutter var kampen ganske lige, men Roskilde var hele tiden lige en tand foran B 93. Nyindkøbte Daniel Udsen bragte Roskilde foran efter 31 minutter og midt i 2. halvleg cementerede B 93's Jimmy Müller Roskilde-sejren med et selvmål. Kampen sluttede 0-2 og Roskilde beholder 2. pladsen. Dog kan Brøndby reserverne, der ligger nr. 1, ikke rykke op - derfor er FCR reelt på 1. pladsen.

Sådan så Roskilde Dagblad kampene. Jeg selv kunne heller ikke undgå at blive imponeret over Ruben Nygaard, da han scorede 4 mål mod Greve - og så endda på udebane. Han fik også en velfortjent flyvetur i omklædningsrummet efter dén kamp.
« Seneste Redigering: 12 Jun 2007, 16:23 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #39: 12 Jun 2007, 16:25 »

Visionen i virkelighedens FC Roskilde (taget fra www.fc-roskilde.dk):

Vores vision er,

· at FC Roskilde bliver hele byens hold, og bliver Roskildes sportsidentitet
· at FC Roskilde bliver en sund og god fodboldvirksomhed med gode sportslige- og økonomiske resultater
· at FC Roskilde bliver talentfabrik og dens moderklubber bliver Sjællands bedste fodboldklubber
· at FC Roskilde bliver et stærkt brand
· at FC Roskilde også består om 100 år.

cube
Manager

« Svar #40: 12 Jun 2007, 17:41 »

Flot efterårssæson
17. november 2007

Morten Bertolt har været blandt
       de bedste hos FC Roskilde.

D. 14. oktober kunne vi glæde os over at være ubesejrede i 4 ligakampe i rap. I de seneste to kampe havde vi leveret fantastiske comebacks - først fra 1-0 til 1-2 mod Slagelse og dernæst fra 0-2 til 2-2 mod KB. Her scorede Peter Piil, der som bekendt er på leje fra sine gamle klubkammerater, det udlignende mål i kampens døende minutter. Det mål betød at vi fortsat kunne bestride førstepladsen efter 11 kampe - der resterede således 14. Og det endda uden mærkbar hjælp fra Fosu Boateng, der havde været skadet lidt for længe.
Følgende spillere havde gjort sig positivt bemærket:

Peter Piil: 15 kampe og et snit på 7,55. Piil har været en sikker mand i midterforsvaret. Vi har lukket 8 ind i 11 ligakampe.

Martin Visborg: 5 oplæg i 13 kampe. Martin Visborg var spilleren med flest oplæg i sidste sæson og det ser han også ud til at blive i denne. Visborg er en vigtig del af det her hold med et snit på 7,46.

Morten Bertolt: Han har levet op til de forventninger jeg havde til ham. Han har endnu ikke scoret eller lagt op til mål, men han har deltaget perfekt i pasningsspillet og er 2 gange blevet kåret til kampens bedste. Snit: 7,45.

Vel lå vi nr. 1, men der var altså ikke mere end 3 point ned til 5. pladsen så en sejr hjemme mod Ølstykke var vital inden der ventede 3 svære udekampe mod Brøndby II, Glostrup og Avarta.
Sejren mod Ølstykke kom heldigvis også i hus, men det var ikke en imponerende indsats vi leverede. Kampen endte 2-1 på mål af Nygaard og Hülz, men Ølstykke var faretruende tæt på en udligning til slut. Vigtigst var det dog at 3 point kom hjem. Med sejren var vi 1 point foran Brøndby II inden vi skulle møde dem i Brøndby. Kampen dér forløb således:

Fosu Boateng er blevet klar til dagens kamp og starter inde på bekostning af holdets topscorer (7 mål i 10 kampe), Daniel Udsen. Dermed er der dømt ungdommeligt angreb når Boateng og Nygaard sammen skal forsøge at bryde Brøndbys forsvar.
Brøndby er en tand skarpere end Roskilde i første halvleg, hvor Sigurdsson og Peguero netter en gang hver. I anden halvleg kommer Roskilde bedre med og Fosu Boateng kan sende sit 4. mål ind i 4 kampe. Nu kan man håbe på endnu et flot FCR-comeback, og det ser da også sådan ud, da Nygaard scorer i overtiden, men målet annulleres for offside. Kampen slutter 2-1 til Brøndby II, der sætter sig på 1. pladsen. Dermed første nederlag i 6 kampe for FC Roskilde.

De sidste to kampe inden vinterpausen sluttede med nederlag og sejr. Først tabte vi 2-0 til Glostrup, inden vi kunne gå til pause på den bedst mulige måde. Nemlig med en 0-4 sejr, den anden i sæsonen. Det var Avarta, som vi tidligere havde slået med 3-0, det gik ud over. Nygaard scorede to gange, Boateng en enkelt, mens Avarta leverede et selvmål af mareridts agtige dimensioner, da en forsvarer lagde den tilbage til målmanden, der missede bolden, som trillede ind.

« Seneste Redigering: 12 Jun 2007, 17:45 af cube » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #41: 12 Jun 2007, 17:45 »

Flot forårssæson
17. november 2007

Du mener vel efterår? Smiley

Fin blog hidtil.. Bare klø på, så ender du i SAS-Ligaen Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

cube
Manager

« Svar #42: 12 Jun 2007, 17:47 »

Du mener vel efterår? Smiley

Fin blog hidtil.. Bare klø på, så ender du i SAS-Ligaen Thumbs Up

Det rettede jeg faktisk 9 sekunder inden du skrev det indlæg Grin

Jo tak.

Tor1991
Gæst

« Svar #43: 12 Jun 2007, 18:04 »

Nice blog du har gang i Cube, faktisk er jeg selv i gang med FCR, og de er gode at spille med... Smiley

Zone 43
Manager

« Svar #44: 12 Jun 2007, 18:05 »

Det rettede jeg faktisk 9 sekunder inden du skrev det indlæg Grin

Jo tak.

Unfair! Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010