home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1348 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  AS Roma - The Giallorossi
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken Liga vil i se Paolo Rossi i helst?
Serie A
- 3 (33,3%)
Premiership
- 1 (11,1%)
La Liga
- 2 (22,2%)
Bundesliga
- 3 (33,3%)
Ligue 1
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 9

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: AS Roma - The Giallorossi  (Læst 1705 gange)
Rossoneris
Gæst
 
AS Roma - The Giallorossi
« : 11 Jun 2007, 14:27 »

Juni 2006
AS ROMA


Klubben der altid mangler lige det sidste for at blive mestre i Serie A. De har altid været lige på kanten, men det er som om der har manglet noget. Bestyrelsen i Roma vælger at fyrer Luciano Spalletti, og begiver sig på udkig efter en ny herre.

Jeg så denne nyhed forleden i Tuttosport. Jeg gav mig lidt tid til at tænke mig over om manager titlen var noget for en mand som mig, og i sidste ende besluttede jeg at sige "JEG VIL VÆRE TRÆNER I ROMA!".

Jeg er velkendt i det italianske og omverden, og jeg har klart og tydeligt udtrykt til aviser, og interviews at jeg er opsat på at blive manager for AS Roma. Bestyrelsen sagde til mig at de har valgt at overveje det kragftigt, og senere hen blev jeg tilkaldt til et møde med bestyrelsen

Efter et fint møde med bestyrelsen, føler jeg mig meget selvsikker, og det havde jeg god grund til at være da jeg efter kort tid fik managerposten i AS Roma, og overskrifterne:

LEGENDEN PAOLO ROSSI NY TRÆNER I ROMA


___________________ ___________________ ___________________ ___________________ __________________

Første dag på arbejde tager jeg mig meget tid til at tage snakke med spillerne, og læse rapporter som trænere og spejdere har givet mig. Da jeg har fået mig et godt indtryk af spillertruppen begiver jeg mig ind til de økonomiske papirer. Ærlig talt, ser det ikke særlig godt ud, og af et hold af Roma ville jeg gerne have nogen store profiler til klubben, som ikke var muligt med den nuværende økonomi, så jeg besluttede mig at holde lav profil i transfermarkedet, da jeg vil forsøge at forstærke den skingrende økonomi.

TRANSFER-PLANER:

Selvom der er lang tid til næste sæson, så har jeg allerede skabt mig overvejelser om forstærkelser i holdets forskellige punkter. Chivu og Mexés er det ideele forsvars duo for en træner, men der er ikke en ideel reserve hvis der skulle dukke en skade op i midter forsvaret. Til den løsning har jeg fundet frem til Leverkusens brasilianske stopper : Juán og som backup for den transfer har jeg udsat Cristian Zapata. Men har luret lidt på Juán's kontrakt og den udløber næste sæson, og et smart træk for økonomien ville være at skaffe ham på en Bosman:




Et andet sted jeg vil prøve at forstærke er at prøve at finde en ny makker til Totti, da jeg ikke mener Tavano har de rigtige kvaliteter. Der har jeg udtænkt mig som 1. prioritet Carlos Tevez, og to andre angriber ville være Goran Pandev og Peter Odemwingie, som jeg finder en meget interessant spiller i.




Der er lang tid til, og intet er afklaret. Jeg har tænkt mig at scoute hver enkelt af dem, og se hvordan de klarer sig på grønsværen. Jeg ville bare lige give et indblik i hvad der burde forstærkes.

___________________ ___________________ ___________________ ___________________ _________________

Jeg talte hist og pist med klubben, om en tour til et land, så jeg kunne lærer spillerne bedre at kende. Jeg beundrer sydamerikansk fodbold, og jeg foreslå Argentina, som indholdte spændene hold. Det sagde klubben ja til og jeg ville udvælge 4 klubber. De følgende er: Boca Juniors, River Plate, Independiente og San Lorenzo. Jeg har valgt at spare Totti til den vigtige kamp mod Internazionale så han for lov til at spille den sidste kamp San Lorenzo. Men taktikken til træningskampene så sådan her ud:



Kampene ender således:

Boca 1-3 Roma

1-0 Palacio (23)
1-1 Okaka (36)
1-2 Mancini (69)
1-3 Wilhelmsson (88)
Man of the match: Okaka

River 0-2 Roma

0-1 Tonetto (34)
0-2 D. Pizarro (56)
Man of the match: Tonetto

Independiente 1-2 Roma

0-1 Perrotta (56)
1-1 J. Sosa (75)
1-2 Okaka (89)
Man of the match: D. Pizarro

San Lorenzo 0-4 Roma

0-1 Totti (3)
0-2 Mancini (21)
0-3 Totti (66)
0-4 Totti (79)
Man of the match: Totti



Jeg er yderst tilfreds med resultaterne i venskabskampe, og jeg glæder mig til at møde Internazionale ude i Suppercoppa Italiana Finalen.

28.08.06

Så er det dagen idag jeg møder Internazionale i Suppercoppa finalen. Jeg tager mig meget tid til at finde den rette taktik da jeg mener vi bliver nød til at stille op en smule defensivt selvom det ikke passer min stil. Jeg mener at vi bliver nød til at spille med en normal 4-4-2, for at markere der farlige kanter tæt, og især deres ny-indkøb Florent Malouda.

Mit midter-forsvar Chivu og Mexés fungere rigtig godt sammen, og skaber stabilitet i forsvaret, og håber at det bliver en god dag for dem, da de står overfor Adriano og Ibrahimovic. I kanterne har jeg valgt at sætte Perrotta og Mancini, som begge er meget aggresive, og som jeg tror kan klare ærterne bedst med det hold jeg har til rådighed. Mit angreb består af det lånte Francesco Tavano, og holdets anfører Francesco Totti. Jeg synes det er et farligt angreb der begge er meget alsidige og bevæglige på banen. Jeg går ind med en vinder mentalitet, og håber kampen ender på vores side. Nu må vi se hvordan kampen former sig ...


Italiana Supercoppa Finale :


TAKTIK:



Inter 1-4 Roma

1-0 Ibrahimovic str. (6)
1-1 Tavano (40)
1-2 Perrotta (60)
1-3 Totti (66)
1-4 Wilhelmsson str. (88)
Man of the match: Mancini


Fyldestgørende rapport:



Paolo Rossi ramte taktisk rigtig

Som man kan se på billedet styrer Inter hovedsagligt procent af boldbesidelse og afleveringer. Men prøv så at tag et kig på offsides, og skud inden for målrammen. De har kvaliteterne til at presse os i første halvleg, men jeg fortalte mine spillere at vi kun manglede et mål, og det kunne sagtens lade sig gøre. Mit hold kommer så ud og scorer 3 mål til min glæde, og jeg vil sige at sejren er fuldfortjent. Vi var langt mere effektive når vi fik bolden, og skabte bedst mulige chancer der endte i kassen. Er utrolig glad for at bringe en pokal til AS Roma i min første betydningsfulde kamp, og jeg vil bruge det som et springbræt til andre pokaler.

UPDATE EFTER EN MÅNED ER SPILLET!


« Seneste Redigering: 11 Jun 2007, 20:23 af Rossoneris » Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #1: 11 Jun 2007, 14:31 »

der mangler et mål i super cuppen..Smiley ville også være bedre hvis du skrev f.eks. 1-0 Ibrahimovic, 1-1 Tavano osv..Smiley giver bedre overblik.Smiley
Logged

Rossoneris
Gæst
 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #2: 11 Jun 2007, 14:33 »

der mangler et mål i super cuppen..Smiley ville også være bedre hvis du skrev f.eks. 1-0 Ibrahimovic, 1-1 Tavano osv..Smiley giver bedre overblik.Smiley
har rettet det, og jeg skal nok få lavet det. Det min første blog så ...
Logged

Rossoneris
Gæst
 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #3: 11 Jun 2007, 15:23 »

September 2006
Serie A bliver sparket igang

UEFA Champions League lodtrækning:

Min gruppe i Europas fineste turnering indholdte Barcelona, Hearts, og Benfica.
Jeg ser Barcelona og Benfica som de mest frygtende i gruppen, men jeg tror jeg klarer den, og kommer videre med Barcelona.


Efter kampe til EM-kvalifikationen blev spillet færdige, starter min første kamp, og det bliver mod Catania. En spiller fra deres hold jeg ser som kvalitet er Jose Manuel Vargas, som jeg anser skal være mit sommerindkøb da han ikke koster så meget. Han er den ideele erstatning for Panucci da Vargas kun er 22 år. Men

Roma 2-0 Catania

1-0 Wilhelmsson
2-0 Taddei
Man of the match: Perrotta


Rapport: Catania var ikke rigtig en trussel i denne her kamp, og vi burde havde vundet langt større, men er tilfreds med sæsonens start. Vi havde styr på hele kampen, og fik mange chancer på mål som vi ikke udnyttede godt nok, og det skal gøres bedre næste kamp. Men vi kom legende forbi kampen, selvom det ville gøre mig glad hvis vi fik scorede nogen flere. Min næste kamp bliver i CL mod Hearts.

Hearts 0-3 Roma

0-1 Wilhelmsson (4)
0-2 Wilhelmsson (28)
0-3 Wilhelmsson (86)
Man of the match: Wilhelmsson



Rapport: Det gik som jeg regnede med, en solid sejr! Det var et meget anonymt hearts hold vi spillede mod, som ikke viste glans eller fodboldlyst på banen. Jeg fik sagt til mine spillere at de skulle bringe bolden ned af kanterne for at gøre spillet hurtig og effektivt. Vi ejede kampen fra start til slut, og er meget glad for kampen udvikling. Det svenske lyn har virkelig overrasket mig, og nu må vi se hvordan han spiller fremover, så kan han måske sikre sig en permanent basis. Men en fantastisk præstation af svenskeren ! Min næste kamp bliver mod Chievo Verona ...

Roma 3-1 Chievo

1-0 D. Pizarro (29)
1-1 Edu (50)
2-1 Totti str. (58)
3-1 Totti (90)
Man of the match: Totti


Rapport: Chievo viste et godt stykke fodbold spille i første halveg, og fandt vejen til chancer på trods af mit gode forsvar. Vi formår at scorer et mål i første halveg som fik os trukket lidt op. I halvegen virkede mine spillere ikke så selvsikre, så jeg gav dem lidt opmuntring. Det viste sig at give pote, da min spillere styrer hele halvegen på trods af en chance Edu får som han udnytter koldt og kontant. Men ellers sad vi i hælene på dem hele kampen, og en sikker sejr til hovedstaden. Den næste kamp skal i virkelig glæde jer, da vi skal en tur til det berygtede San Siro og møde AC Milan. Der skal jeg nok gå mere i dybden, da det bliver en utrolig spændene kamp.

Optakt til braget : AC Milan vs. Roma

2 største profiler:

vs.



Milan 7-4 || Uafgjort : 11-5 || Fav: Roma 5-4


Milan nyheder: Ingen
Roma nyheder: Skadet: Gilberto Martinez og Okaka. Tvivlsom: Mirko Vucinic



Milan 1-1 Roma

0-1 Mancini (10)
1-1 Jankulovski (75)
Mancini skadet (78)
Wilhelmsson brændte straffespark(86)
Man of the match: Dida





Rapport: Jeg er virkelig ærlig over vi ikke formår at hente alle 3 point da vi virkelig fortjente dem. De kommer frem til 2 chancer inden for målrammen, og scorer på den ene, og så har vi 6 chancer og scorer 1. Er virkelig skuffet over chancerne på mål, og er 100% fastlået på at vi skal have en målsluger denne sæson. Men hvis man kigger på det med positive øjne, så er jeg tilfreds med resultatet da det er et hold som Milan, men samtidig meget ærlig over vi ikke kunne vinde. Jeg valgte at spille ned af kanterne da Milan's taktik ikke har nogen decideret kanter, og tænkte vi kunne komme forbi deres organiseret hold på den måde. Det viste sig os at være en god idé, men chancerne foran målet var simpelthen for ringe. Samtidig må jeg give stor ros til Kaladze og Oddo, der var gode til at stoppe vores kanter. Dida havde virkelig en god dag, da han fik lavet nogen pragt redninger i Milan målet. Den spiller jeg er mest tilfreds med fra min trup er De Rossi, der stopper Kaka i næsten alt han prøver på. Det var den mand jeg frygtede mest, men han blev en af de mindste trusler i aftenens kamp. I næste kamp skal jeg møde Reggina. En spiller jeg frygter fra Reggina-holdet, er deres 23-årige talent Rolando Bianchi.

Reggina 0-3 Roma

0-1 Tavano (32)
0-2 Totti (52)
0-3 Totti (90)
Man of the match: Totti


Rapport: En god indsats fra mit hold, og vi vinder komfortabelt. I de første 20 min. af kampen er det den frygtede herre Rolando Bianchi der brilliere, og får skabt masse af chancer på egen hånd. Heldigvis for mig bliver han skadet i (26) min. og Reggina braser sammen for alvor. Vi havde kampen i vores hule hånd, og vinder denne her kamp 3-0, med en fantastisk præstation fra kampens spiller: Francesco Totti! Næste kamp bliver en svær en når vi møder Nuno Gomes og co.: Benfica.

Roma 2-1 Benfica

1-0 Tavano (10)
1-1 Miccoli (22)
2-1 Totti (60)
Man of the match: Totti


Rapport: Denne her kamp viste sig at blive en tæt affære med masser af chancer til begge parter, men vi viste at vi lige havde den højere kvalitet til at hive sejren i hus. Benfica's farligste herre fra Benfica var Fabrizio Miccoli der er på lån hos Benfica fra vores bitre fjender Juventus. Endu engang blev kampens bedste Francesco Totti, som kan få sin karrieres bedste år hvis han bliver ved med det fremragende niveau. Vedr. gruppespillet har jeg gættet godt indtil videre:





UPDATE KOMMER HENAD AFTENEN!
« Seneste Redigering: 11 Jun 2007, 20:07 af Rossoneris » Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #4: 11 Jun 2007, 15:51 »

Ganske fint Smiley

Dog skal du vist lige have styr på billederne.
Kamprapporterne må også gerne være lidt længere.
Logged

Rossoneris
Gæst
 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #5: 11 Jun 2007, 18:04 »

Ganske fint Smiley

Dog skal du vist lige have styr på billederne.
Kamprapporterne må også gerne være lidt længere.

tak for din respons Smiley
når du snakker billeder, mener du så det nederste med Wilhelmsson? Jeg har prøvet, men uden held. Prøver at sætte et nyt billed ind ! Wink
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #6: 11 Jun 2007, 18:11 »

Så rettede jeg lige billedet for dig.

Det ser godt ud. Bliv ved med at arbejde på det!
Logged

Rossoneris
Gæst
 
Sv: AS Roma Sæsonen
« Svar #7: 11 Jun 2007, 19:09 »

Så rettede jeg lige billedet for dig.

Det ser godt ud. Bliv ved med at arbejde på det!

Tak for hjælp og respons. Skal jeg nok Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma - The Giallorossi
« Svar #8: 11 Jun 2007, 21:24 »

Rigtig fin blog af en debutant Smiley
Hvis du skal bruge nogle råd ville jeg personligt nok opdele mine opdateringer mere, da de ikke er specielt overskuelige. En måde du kunne gøre dette på at er integrere billederne i teksten, hvilket der er en guide til her på siden. (Altså smide dem ud i siderne, fremfor på bunden i selve opdatering).

Fortsæt det gode arbejde..
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010