Hvis jeg må komme med en (eller flere) anbefaling(er) inden for computerspil genren, til alle jer der måske savner lidt afveksling fra FM og/eller andre spil og savner spil, der er anderledes og spændende.
Det første spil hedder: The Witcher og er et polsk udviklet RPG.
Selvom spillet er et klassisk RPG, kan man ikke vælge klasse som f.eks. i World of Warcraft eller Oblivion. Dog har designerne bag spillet lagt meget vægt på en historie, hvor valgende man træffer er afgørende for resten af historien og derved kan man sagtens spille spillet flere gange uden, at blive træt af verdenen eller personerne, der optræder i denne.
Selve kampene er geniale og utroligt udfordrende. Man er dog tvunget til at kæmpe med sværd, som man så kan vælge mellem 3 forskellige kamparter (Fast, Strong, Group). Som man så udvikler gennem hele spillet, så man mod slutningen udfører utroligt imponerende angreb på ens modstandere.
Dog har spillet også et par negative sider, som man kun kan håbe vil blive rettet med tiden.
- Grafiske fejl (som dog kun er mindre, mens selve spillet har imponerende grafik)
- Sprogfejl (Nogle af designerne har vidst ikke nærlæst hvad hvilke engelske ord betyder)
PS. Det er nok et af de eneste spil, hvor man bevidst eller ubevidst kan samle på erotiske kort (med hvilke personer man har været sammen med
)
Det andet computerspil jeg vil anbefalde er S.T.A.L.K.E.R - Shadow of Chernobyl.
Det er en mellemting mellem et FPS og et RPG.
Man vågner op i 2012 i området omkring det forurende atomkraftværk Chernobyl, hele området er præget af stærk radioaktivitet (Med alt hvad der dertil følger, mutanter, uforklarlige fænomener m.m.)
Ens mission er, at finde og dræbe en anden Stalker (Stalker er områdets betegnelse for personer der bevæger sig frit rundt i området).
Hele området er præget af indbyrdes opgør mellem de mange forskellige grupper, som alle prøver at kontrollere området omkring værket.
Historien er vildt cool og selve området er efter min mening en af de fedeste, der er nogensinde sammensat i et computerspil.
Så hvis jeg skulle anbefalde to computerspil, som er anderledes og samtidig rummer en masse underholdning vil mit bud ligge på disse to.
Læs mere om de to spil her:
http://www.stalker-videogame.com/http://www.thewitcher.com/