home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 366 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
Helt
- 35 (51,5%)
Skurk
- 10 (14,7%)
Ingen af delene
- 23 (33,8%)
Antal Stemmer: 68

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??  (Læst 24733 gange)
Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #105: 26 Maj 2007, 18:22 »




Og hvornår kan jeg forvente svar på resten af indlægget? Smiley

Du for ikke respons på det hele Wink


Har du læst bogen Drømmeholdet af Lars Werge? Den stiller til tider Bjarne Riis i et dårligt lys og et meget pengegrisk et af slagsen, som egentlig ikke kigger på holdet, men kun hvilke penge han kan få ud af det...
Nu ved jeg at man altid skal forholde sig kritisk over for sådanne bøger, men alligevel giver den et godt billede af Bjarne Riis som person. Han har/har haft et meget voldsomt temperement, og det er ikke lykkedes ham at slippe ordentligt af med det. nogen gange opfører han sig som en lille forkælet møg unge, der for jeg min teori om at han ikke er noget decideret godt menneske, men det er min egen mening og er folk ikke enige med mig accepterer jeg det Wink
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #106: 26 Maj 2007, 18:26 »

Har du læst bogen Drømmeholdet af Lars Werge? Den stiller til tider Bjarne Riis i et dårligt lys og et meget pengegrisk et af slagsen, som egentlig ikke kigger på holdet, men kun hvilke penge han kan få ud af det...
Nu ved jeg at man altid skal forholde sig kritisk over for sådanne bøger, men alligevel giver den et godt billede af Bjarne Riis som person. Han har/har haft et meget voldsomt temperement, og det er ikke lykkedes ham at slippe ordentligt af med det. nogen gange opfører han sig som en lille forkælet møg unge, der for jeg min teori om at han ikke er noget decideret godt menneske, men det er min egen mening og er folk ikke enige med mig accepterer jeg det Wink

Og hvad så hvis en anden bog, skriver noget helt andet? Shockeret
Faktum er, at du ikke kender Bjarne som person, og kom som en person, du har set i medierne, og bare fordi han muligvis ikke er den mest presseglade person der findes, betyder det da slet ikke, han er en "dårlig" person. Hans passion for CSC er jo helt ekstrem, det kan ingen bog stille spørgsmålstegn ved. :-)
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #107: 26 Maj 2007, 18:28 »

Og hvad så hvis en anden bog, skriver noget helt andet? Shockeret
Faktum er, at du ikke kender Bjarne som person, og kom som en person, du har set i medierne, og bare fordi han muligvis ikke er den mest presseglade person der findes, betyder det da slet ikke, han er en "dårlig" person. Hans passion for CSC er jo helt ekstrem, det kan ingen bog stille spørgsmålstegn ved. :-)

Nej jeg kender ikke Riis, men det gør du heller ikke, så min teori om at han ikke er godt menneske er lige så "vanvittig" som din med han ikke er Wink

EDIT: Nævn mig gerne denne bog og det skal ikke være en biografi om ham selv Wink
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #108: 26 Maj 2007, 18:30 »

Nej jeg kender ikke Riis, men det gør du heller ikke, så min teori om at han ikke er godt menneske er lige så "vanvittig" som din med han ikke er Wink

EDIT: Nævn mig gerne denne bog og det skal ikke være en biografi om ham selv Wink

Jeg har ingen teori om ham - jeg dømmer ham ikke, uden at kende ham, ligesom jeg heller ikke dømmer andre folk, jeg ikke kender. Smiley

Og den bog var blot et eksempel Smiley Jeg har personligt ikke læst nogen bøger, men blot set filmen, der går tæt på CSC.
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #109: 26 Maj 2007, 18:31 »

Jeg har ingen teori om ham - jeg dømmer ham ikke, uden at kende ham, ligesom jeg heller ikke dømmer andre folk, jeg ikke kender. Smiley

Og den bog var blot et eksempel Smiley Jeg har personligt ikke læst nogen bøger, men blot set filmen, der går tæt på CSC.

Overcoming? Super god film.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #110: 26 Maj 2007, 18:33 »

Præcis, jeg havde glemt navnet. Den er helt klart super, og kan klart anbefales. Smiley
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #111: 26 Maj 2007, 18:59 »

Att. Soccerpop:

Jeg må indrømme, at jeg finder din argumentation særdeles usaglig. Du kalder manden for egoist og et decideret dårligt menneske, men hvad har du at bygge disse påstande på? Har du nogen sinde mødt ham?

Du indrømmer selv, at det ikke er dopingen, der gør, at du betragter ham som en egoist, men derimod det faktum, at han er ligeglad med sine ryttere. Du føler dig altså truffet, fordi han ikke udtog din favoritrytter til sidste års Tour frem for Vande Velde. At påstå, at Vande Velde intet havde leveret, er ekstremt ukorrekt, eftersom han havde kørt glimrende på bjergetaperne i Giro d'Italia og derfor syntes at være en markant bedre hjælperytter end Peron - og husker jeg rigtigt, så gjorde amerikaneren da også en ganske fin figur.

Derudover nævner du Bekim Leif Christensen, og at man ikke har været loyal over for ham. Riis prøver at drive et succesfuldt cykelhold, og det har han leveret med bravour. De er et af de absolut bedste hold i dag, og en rytter som Bekim hører så absolut ikke til på verdens bedste cykelhold. Det er (og var) han simpelthen ikke god nok til, hvorfor afskeden var uundgåelig. Fodboldklubber holder jo heller ikke fat i de middelmådige spillere blot fordi, at de har været loyale den anden vej. Riis er nødt til at se på det med professionelle øjne, og jeg er da også overbevist om, at det ikke har været nemt for ham at overbringe beskeden til Bekim.

At han er et dårligt menneske gider jeg ikke rigtig modargumentere, for jeg mangler stadig argumenterne for den påstand. Såfremt de nævnte omkring Bekim og Andrea Peron hørte under denne kategori, kan du læse modsvarene foroven :-)

Jeg kan heller ikke se, hvordan dopingbrug skulle gøre ham til et skidt menneske. Det kan muligvis få ham til at fremstå uintelligent og lidt for besat af bestræbelserne på at opnå flotte resultater, men så heller ikke mere.

Jeg er enig i dette indlæg. Jeg forstår godt grunden. Soccerpops yndlingsrytter Peron blev forståeligt borgtvalgt til Tour de France, og derfor er han satan på jord. Jeg tror at han har haft en rigtig god mandskabspleje, og jeg mener også at dette har været grunden til en del af de store resultater hans hold har leveret.
Logged

It's gonna be legendary

United-styrer
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #112: 26 Maj 2007, 19:00 »

Nej jeg kender ikke Riis, men det gør du heller ikke, så min teori om at han ikke er godt menneske er lige så "vanvittig" som din med han ikke er Wink

Ligesom JG, så har jeg heller ingen teori om, at han ikke er noget dårligt menneske. Jeg prøver ikke at modbevise dit argument, men derimod at sætte spørgsmålstegn ved dit grundlag for at dømme ham. Jeg har ingen anelse om, hvorvidt han er et skidt eller godt menneske, og derfor vil jeg heller ikke begive mig ud i at vurdere det, da jeg ikke kender manden.

Og nej, jeg har ikke læst "Drømmeholdet", men i løbet af de seneste dages hændelser har Lars Werge ikke just opført sig som en erklæret fan af Riis, hvorfor jeg ikke er sikker på, at bogen er 100 procent troværdig.

Til gengæld har jeg set "Overcoming", hvor Riis fremstår som en ualmindelig engageret chef, der i den grad bekymrer sig om sine rytteres ve og vel, men samtidig har problemer med at udtrykke det grundet sit noget generte væsen. På den anden side kan man spørge, om ikke det kan være en facade, han skaber, mens kameraerne ruller.

Ergo: Jeg vil end ikke forsøge at dømme Riis, for jeg har intet belæg for at gøre det. Hvis dit eneste grundlag er en bog, som du har læst, mener jeg heller ikke, at du har noget belæg.
« Seneste Redigering: 26 Maj 2007, 19:01 af United-styrer » Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #113: 26 Maj 2007, 19:10 »

Jeg har også set overcoming og den er da noget så rodet og kedelig...
Jeg må ærlig indrømme jeg ikke fik set den helt, for jeg falt i søvn..

Kerzhakov: Jeg har sgu da ikke kaldt Riis et dårligt menneske fordi han ikke tog Peron med...
Så læs indlæggende ordentligt og lad være med at blade dig i noget du ikke ander noget om...
Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #114: 26 Maj 2007, 19:12 »

Det sjove er jo, at Riis får mange tilbud fra andre ryttere, som hellere end gerne vil til CSC, netop fordi han tager sig godt af dem og giver dem en helt ny karriere. Bare se Julich, han var helt færdig da han kom til CSC, men han er slået igennem endnu en gang. Man ser ham gang på gang at få det bedste ud af talenterne, fordi han er om dem hele tiden og ikke puffer dem ud over kanten.

At du har læst bogen "Drømmeholdet" siger du, at man skal være kritisk, men alligevel får man det indtryk af, at du mere eller mindre tror fuldt og fast på det Werge skriver (Er enig i det US skriver omkring de seneste par dage). Men jeg kan self ikke modbevise at det er sådan i virkeligheden, men når man har set Overcoming og ellers fulgt med har jeg et fuldstændig andet billede af ham
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #115: 26 Maj 2007, 19:25 »

Jeg har også set overcoming og den er da noget så rodet og kedelig...
Jeg må ærlig indrømme jeg ikke fik set den helt, for jeg falt i søvn..

Kerzhakov: Jeg har sgu da ikke kaldt Riis et dårligt menneske fordi han ikke tog Peron med...
Så læs indlæggende ordentligt og lad være med at blade dig i noget du ikke ander noget om...

Nej. Det har du ikke skrevet, men han er det eksempel du skal trække frem, når du skal forsvare din holdning. Så ligger det lidt imellem linjerne.
Logged

It's gonna be legendary

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #116: 26 Maj 2007, 19:28 »

Det sjove er jo, at Riis får mange tilbud fra andre ryttere, som hellere end gerne vil til CSC, netop fordi han tager sig godt af dem og giver dem en helt ny karriere. Bare se Julich, han var helt færdig da han kom til CSC, men han er slået igennem endnu en gang. Man ser ham gang på gang at få det bedste ud af talenterne, fordi han er om dem hele tiden og ikke puffer dem ud over kanten.

At du har læst bogen "Drømmeholdet" siger du, at man skal være kritisk, men alligevel får man det indtryk af, at du mere eller mindre tror fuldt og fast på det Werge skriver (Er enig i det US skriver omkring de seneste par dage). Men jeg kan self ikke modbevise at det er sådan i virkeligheden, men når man har set Overcoming og ellers fulgt med har jeg et fuldstændig andet billede af ham

Præcis. han er helt fantastisk til at hente unge ryttere og ryttere der er til overs andre ´steder og gøre dem gode. En Jalabert havde mange dømt færdig, Basso var stagneret på Fasso bortolo, Julich var gået i stå, sastre var ikke længere blandt de respekterede på ONCE og Voigt er et andet eksmpel.
Logged

It's gonna be legendary

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #117: 26 Maj 2007, 19:44 »

Ligesom Soccerpops argument med Drømmeholdet af Lars Werge ikke er 100% sandhed, så er "Overcoming" selvfølgelig heller ikke dette. Imponerende at nogen kan hagle Soccerpops bog ned, hvorefter man bruger "Overcoming" som bevis for det modsatte :-).
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #118: 26 Maj 2007, 19:45 »

Ligesom Soccerpops argument med Drømmeholdet af Lars Werge ikke er 100% sandhed, så er "Overcoming" selvfølgelig heller ikke dette. Imponerende at nogen kan hagle Soccerpops bog ned, hvorefter man bruger "Overcoming" som bevis for det modsatte :-).

Hverken jeg, United-styrer eller Chelidze90 bruger filmen som argumentation. Huh
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #119: 26 Maj 2007, 19:59 »

Ligesom Soccerpops argument med Drømmeholdet af Lars Werge ikke er 100% sandhed, så er "Overcoming" selvfølgelig heller ikke dette. Imponerende at nogen kan hagle Soccerpops bog ned, hvorefter man bruger "Overcoming" som bevis for det modsatte :-).

I tilfælde af, at den var møntet på mig, tillader jeg mig lige at citere mig selv:

"På den anden side kan man spørge, om ikke det kan være en facade, han skaber, mens kameraerne ruller.

Ergo: Jeg vil end ikke forsøge at dømme Riis, for jeg har intet belæg for at gøre det. Hvis dit eneste grundlag er en bog, som du har læst, mener jeg heller ikke, at du har noget belæg."


Såfremt du skrev ovenstående på baggrund af et af mine indlæg, må du i fremtiden faktisk gerne læse mine indlæg, før du analyserer dem. På forhånd tak ;-)
« Seneste Redigering: 26 Maj 2007, 20:06 af United-styrer » Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010