home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 579 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Tilbagelægning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Tilbagelægning  (Læst 5585 gange)
KF
Landsholdsspiller

Sv: Tilbagelægning
« Svar #15: 23 Maj 2007, 23:14 »

Nu er jeg jo dommer og iflg. Fodboldloven så må bolden IKKE samles op når den blir spillet tilbage med knæ, lår, fod, hæl osv...

Så hovedet og brystet er godkendt men INTET andet ellers Wink

Tænk... er du dommer? Det anede jeg ikke... Rullende Øjne

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

FCK88
Manager

« Svar #16: 23 Maj 2007, 23:18 »

Tænk... er du dommer? Det anede jeg ikke... Rullende Øjne

Nå for søren da... funny

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.

Say what?! Shockeret Djævel

FCK88
Manager

« Svar #17: 23 Maj 2007, 23:19 »

Sikker på det?

Der bliver da altid sagt, at man ikke må samle op hvis det er bevidst med foden, men med alt andet må man gerne?

Ja Gosser.. det er jeg meget sikker på da jeg er dommer Opstemt

Gosser
Manager

« Svar #18: 23 Maj 2007, 23:22 »

Ja, men samtlige dommere der har dømt de kampe jeg har spillet, er også dommere Smiley

FCK88
Manager

« Svar #19: 23 Maj 2007, 23:23 »

Ja, men samtlige dommere der har dømt de kampe jeg har spillet, er også dommere Smiley

Og hvad vil du sige med det? Peace

N17
Manager

« Svar #20: 23 Maj 2007, 23:28 »

Du må ligge bolden tilbage med alt over knæet - det er i hvert fald hvad jeg altid har fået afvide Wink

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

ZhotLog
Gæst

« Svar #21: 23 Maj 2007, 23:55 »

Jeg mener at have læst et sted, at alt hvad der hører til benene (det gælder også foden Wink) er ulovligt at lægge tilbage med. Dog tror jeg sjælendt man vil se en bevidst tilbagelægning med knæet, lidt risky Peace

mfjr
Landsholdsspiller

« Svar #22: 25 Maj 2007, 12:59 »

Jeg mener at have læst et sted, at alt hvad der hører til benene (det gælder også foden Wink) er ulovligt at lægge tilbage med. Dog tror jeg sjælendt man vil se en bevidst tilbagelægning med knæet, lidt risky Peace
Ralf Pedersen gjorde det igår mod FCN  crazy

Flot
Gæst

« Svar #23: 18 Nov 2007, 00:39 »

Nu er jeg jo dommer og iflg. Fodboldloven så må bolden IKKE samles op når den blir spillet tilbage med knæ, lår, fod, hæl osv...

Så hovedet og brystet er godkendt men INTET andet ellers Wink

Sent svar, men jeg fandt den lige i en søgning og synes da ikke folk skal tro på hvad ham her siger.

Hvilken lovbog har du læst?
For fanden da, hvordan kan du tage fejl af:
"Forsætlig aflevering fra spiller til egen målmand: De centrale ord i reglen er: forsætligt, sparker og rører. Forsætligt vil sige med vilje; sparker er noget man gør med foden eller fødderne......"

Er skinnebenet foden? NEJ!, er brystet foden? NEJ!!!

Og bare for at skære det ENDNU mere ud i pap står der som eksampel: "... Det betyder også at målmanden gerne må tage bolden med hænderne, hvis afleveringen er foretaget med andet end foden, f.eks. hovedet, brystet, låret, knæet, skinnebenet osv."
Kilder: side 50 fodboldloven 06/07 og dem som ikke ejer dem, paragraf 12 http://www.kbu.dbu.dk/page.aspx?id=5055

(Undskyld mit lille udbrud, men jeg synes det er nok med at spillerne ikke aner hvad de skal stille op når dommerne laver deres egne regler og misfortolker loven. Fandt kun denne tråd ved en søgning, så håber i vil tage det her til jer.)
Hvor fanden er du gået galt henne?

United-styrer
Gæst

« Svar #24: 18 Nov 2007, 12:56 »

(Undskyld mit lille udbrud, men jeg synes det er nok med at spillerne ikke aner hvad de skal stille op når dommerne laver deres egne regler og misfortolker loven. Fandt kun denne tråd ved en søgning, så håber i vil tage det her til jer.)
Hvor fanden er du gået galt henne?

Det er så vidt jeg husker ikke første gang, at "fodbolddommeren" FCK88 kommer med en lidt spøjs fortolkning af fodboldloven.

Jeg har altid hørt, at det kun er en aflevering med fødderne, man ikke må samle op, altså er det lovligt med skinneben, knæ, lår, mave, bryst etc., og det beviser ovenstående jo.

Flot
Gæst

« Svar #25: 18 Nov 2007, 16:21 »

Ok.
Men nu har i i hvert fald fået link til lovbogen som man så kan kigge i eller lade vær.
Evt. så tag dog dommer uddannelsen, man får et helt nyt blik på fodbold når man faktisk ved hvad dommeren dømmer.

kfuglsang
Førsteholdsspiller

« Svar #26: 18 Nov 2007, 16:33 »

Det kan vel være ligegyldigt hvor på kroppen bolden kommer fra, selvom hovedet er en undtagelse. Det kommer vel an på, om det var med vilje eller ej, at bolden blev spillet tilbage til målmanden.
Ja, eller hvis det er med brystet... Thumbs Up

Flot
Gæst

« Svar #27: 18 Nov 2007, 17:22 »

Ja, eller hvis det er med brystet... Thumbs Up

Der bliver kun dømt et indirekte frispark for tilbagelægning hvis bolden forsætligt, bliver sparket tilbage til egen målmand.
Alt andet må man gerne.

Du må til gengæld ikke gå på knæ og sparke den tilbage med knæet, så får du et gult kort for at prøve at omgå spillets love. Det er det samme hvis en spiller lobber den op til dit hoved og du header den tilbage til keeper og han tar i hænder. Så er der endnu engang indir. frispark ved ham der prøver at omgå spillets love.

Sider: 1 [2] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010