home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 715 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  [Taktik] Angriber
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: [Taktik] Angriber  (Læst 908 gange)
Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

[Taktik] Angriber
« : 01 Jan 2006, 12:39 »

Mit spørgsmål lyder på, om hvordan I får jeres angribere til at score mål? Smiley Jeg har store problemer med at finde de rigtige indstillinger. Derfor synes jeg at det kunne være lækkert med en debat om hvilke typer angribere der skal have hvilke indstillinger.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Sv: [Taktik] Angriber
« Svar #1: 01 Jan 2006, 13:25 »

Well...
Du skal have nogle pasningsstærke og kreative midtbanespillere... både fløje og især MC'ere... Fløjene skal så selvfølgelig være gode til indlæg. Jeg behøver vel ikke at sige at angriberne skal være afslutningsstærke (og hurtige!) ... Gider ikke at gå mere i detaljer, da du jo er erfaren FM spiller Wink

Jeg har mine angribers mentalitet helt oppe i attacking, resten af tingene på team, og så har de often i alt det man kan sætte til often.. altså forward runs, run with ball etc (dog ikke på de høje og driblingssvage angribere). På mine centrale midtbanespillere har jeg også often i det hele undtagen crossing. Mine fløje har også often i al ting, inkl. crossing Opstemt Men jeg spiller så også utrolig offensivt fodbold Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Costello
Juniorspiller
**

« Svar #2: 01 Jan 2006, 13:55 »

Men det er også et spørgsmål om form/moral/held: Eto'o spillede fantastisk i 1. halvdel af sæsonen (20+ golz), men kun 5-6 golz i 2. halvdel - og jeg havde ikke lavet ændringer i opstillingen el.lign. Men så tog Maxi López til gengæld over med et snit på 1 gol pr. kamp...

Viva Barca!

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #3: 01 Jan 2006, 15:01 »

Well...
Du skal have nogle pasningsstærke og kreative midtbanespillere... både fløje og især MC'ere... Fløjene skal så selvfølgelig være gode til indlæg. Jeg behøver vel ikke at sige at angriberne skal være afslutningsstærke (og hurtige!) ... Gider ikke at gå mere i detaljer, da du jo er erfaren FM spiller Wink

Jeg har mine angribers mentalitet helt oppe i attacking, resten af tingene på team, og så har de often i alt det man kan sætte til often.. altså forward runs, run with ball etc (dog ikke på de høje og driblingssvage angribere). På mine centrale midtbanespillere har jeg også often i det hele undtagen crossing. Mine fløje har også often i al ting, inkl. crossing Opstemt Men jeg spiller så også utrolig offensivt fodbold Wink
Det lyder meget fint alt sammen. :-D Sætter du often i de ting, selvom at de ikke har egenskaberne til det?
Jeg går pt ud fra:
Forward Runs=Off the ball
Run with ball=Dribbling
Long shots=long shots
Through Balls=Passing
Cross Ball=crossing
Derudover hvor stor forskel har du så i mentality mellem dine defensive og offensive folk? Opstemt

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #4: 01 Jan 2006, 15:39 »

Det lyder meget fint alt sammen. :-D Sætter du often i de ting, selvom at de ikke har egenskaberne til det?
Jeg går pt ud fra:
Forward Runs=Off the ball
Run with ball=Dribbling
Long shots=long shots
Through Balls=Passing
Cross Ball=crossing
Derudover hvor stor forskel har du så i mentality mellem dine defensive og offensive folk? Opstemt

Jeg har samme mening i din fortolkning af de forskellige indstillinger. Og nej, jeg sætter det ikke hvis de ikke er gode til det. Long Shots er der ikke brug for på spillere som ikke kunne ramme banen, selvom bolden trillede på jorden. Det samme med dribling. Jeg har dog altid crossing på ved angriberne, bare de ikke er under 10 i crossing. Jeg har også altid forwards runs på i angriberne, da de jo trods alt skal angribe Opstemt Men Run with ball sætter jeg ikke til hvis de stinker til dribling, eller er sygt langsomme. Heldigvis har jeg allround spillere i Newcastle Opstemt

Som sagt er mine angribere helt oppe i attacking mentalitet. Resten af spillerne har jeg på team i mentalitet, bortset fra de to midterforsvarer, og min målmand, som er ultra defensive

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Costello
Juniorspiller
**

« Svar #5: 01 Jan 2006, 17:00 »

Jeg tolker ikke "Forward runs" som "Off the ball"; Rommedahl ville jeg give "Often" i "Forward runs", men jeg vil tro, at han ikke har meget i "Off the ball"...

Mine angribere skal altid have høje karakterer i "Off the ball", som jeg tolker som værende deres evne til at stille sig rigtigt i angrebssituationer, løbe i huller m.v.

"Positioning" tolker jeg som en defensiv evne... Se f.eks. Ronaldo - skulle mene, at han har meget lavt i "Positioning", men meget højt i "Off the ball"...

I udgangstaktikkerne har angriberne næsten aldrig "Often" i "Forward runs", da det er et spilopbyggende parameter, og angriberne gerne skulle ligge (helt) fremme alligevel...

Viva Barca!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010